In de nasleep van onze 993-trip belichten we nu het tegenovergestelde van een perfect originele Porsche uit. Een luchtgekoelde 911 die onder auspiciën van RAUH Welt BEGRIFF-baas Nakai-San een heupverbreding kreeg en door PUR Wheels van nieuwe sloffen werd voorzien. Gelieve uw toetsenbord of touchscreen vrij te houden van kwijl als u doorklikt.
Als een Porsche 911 (993) eenmaal een wielkastupgrade van de Japanse tuner heeft gehad heb je riant velgspul nodig om dat op te vullen. PUR Wheels koos voor de PUR LG01-velg uit de Legacy serie. 18 inch velgen met aan de voorkant een breedte van 10,5 inch breed en achteraan 13 inch, afgewerkt in een matgouden laklaag. Ongekend lekker.
E34M5Touring zegt
Ik vind het echt niet staan. Wat een overdreven ding. Lijkt wel of ze een 911 in de lengte hebben doorgesneden en er daarna een tussen hebben geparkeerd.
ar156sw zegt
Heerlijk dit :) Mooie kleurcombinatie ook!
Hubert zegt
Heerlijk jaren 80.
Eigenlijk wel erg vet zo.
gash zegt
Zie daar maar een paar winterbandjes voor te scoren.
Kvgorp zegt
dit rijd toch voor geen meter..?
steiger zegt
@Kvgorp: Op een circuit, met een niergordel om zal het wel meevallen :). Ik vind die 993’s en 964’s van Rauh Welt echt heerlijk camp!
motoragent zegt
Normaal kan ik zo’n brede 911 wel waarderen, maar dit is iet te veel van het goede.
Wel lekker kleurtje trouwens!
StijnB zegt
@motoragent:
Inderdaad, lijkt me nog een originele fabriekskleur te zijn: Irisblauw.
Verder vind ik die RWB’s noch mooi noch innoverend. Porsche voorzag ons al van genoeg smaken 993tjes, van een elegante Carrera tot een knotsgekke GT(2)…
MARS zegt
Op porsches moet je dit niet willen, wat een fugly ding….
jrmpower24 zegt
Heerlijk!!
guusboum zegt
Uitermate ziek ding! Bij een 993 vind ik het ook nog goed staan, beestaardig!
rikus zegt
En ik maar denken dat Rotiform de hofleverancier is.
awesome zegt
@rikus: allesbehalve. Er zijn niet veel RWB met Rotiform er onder.
In de USA kan het wel zo zijn, volgens mij heeft Mark Arcenal (Fatlace/Illest) daar de import-rechten verkregen voor RWB, en laat die maatjes zijn met de eigenaar van Rotiform.
rolov zegt
Geil! !!
lambo4all zegt
Heerlijk om weer is wat afwijkends te zien uit de tuningwereld. Al die verschillende bumpertjes kennen we nu wel! Net als de 458 van laatst gewoon upperdik.
ej20g zegt
Wat een heerlijke auto dit! Ik ben sowieso een groot fan van RWB, van de motorisch standaard Carrera’s tot de opgevoerde exemplaren die bij RWB vandaan komen. Ze zijn bovendien ook lang niet zo oncomfortabel als vaak aangenomen wordt en met drempels hebben ze tot op zekere hoogte ook relatief weinig moeite. Deze heeft gelukkig een prachtige ducktail spoiler, dat is ook weer iets anders dan de dubbeldekker die er normaal op zit. Ik kan echt uren van het werk van RWB genieten.
toroloco zegt
Lekker ding! ;p
Vincegail zegt
Doen die mannen ook aan power- en andere snelheidsbevorderende upgrades? Of is het alleen ‘show’ en nog steeds dezelfde ‘go’?
Wel heel lekkere ‘show’ daar niet van!
dutchiehd zegt
@Vincegail: RWB in Japan zelf voorziet ze vaak van twee (mega) turbo’s, zonder dempers, voor op het circuit. Gok op zn 600pk
ej20g zegt
@dutchiehd: inderdaad. Overigens kun je bij RWD alles krijgen wat je wil. Zo hebben ze een aantal exemplaren voor klanten voor op het circuit in elkaar gezet, maar ook minimaal één daily driver gemaakt voor een klant. De vermogens lopen behoorlijk uit elkaar, van pakweg 250 pk (964 Carrera’s) tot ruim 600 pk (993’s met turbo conversies). Wat dat betreft is RWB ontzettend veelzijdig, iets wat ik ook erg kan waarderen.
Vincegail zegt
@dutchiehd: @ej20g: Dank u beiden voor de uitleg!
baasbas zegt
Weer een 993 verklooid… Als je het geld hebt, koop n zo snel je kan een mooie
str8six zegt
RAUHWELT maakt zulke dikke wagens! Nondeju!
gijs571 zegt
RWB heeft het hem weer geflikt hoor! Weer een beest van een wagen, die ook nog bijzonder prettig op het oog is. Fantastisch werk!