Zelfs in het echt voelt de nieuwe Porsche 992 S/T als een lauwwarme special.
Porsche krijgt maar geen genoeg van de 992. Het lijkt wel of de Duitse autofabrikant van plan is een recordaantal uitvoeringen uit te brengen van de huidige generatie 911. De 992 S/T is het nieuwste sausje en staat mooi te zijn op de IAA in München.
Kijkende naar de auto in het vlees kun je niet anders concluderen dat dit een lauwwarm broodje is. Vlees nog vis gaat misschien wat te ver, want het blijft een heel tof ding. Maar de wauw-factor is er wel een beetje van af met al die uitvoeringen van de 992.
De Porsche 992 S/T is een soort GT3 RS minus de achtervleugel en een handgeschakelde versnellingsbak. Het exemplaar in München is uitgevoerd in het grijs (saai) met witte velgen (cool). Het cognac interieur is ook wel om van te smullen.
Op de zijkant lezen we 63, een verwijzing naar het geboortejaar van de eerste 911. Toen nog 901. Het staat je vrij zelf een getal te kiezen van 0 t/m 99 als koper zijnde.
De 4.0 liter boxer staat te popelen om 525 pk los te laten. Als jij je best weet te doen staat in 3,7 seconden 100 km/u op de klok. De topsnelheid bedraagt 300 km/u. Er worden slechts 1963 exemplaren van deze 992 gemaakt. Wederom een verwijzing naar het geboortejaar van de 911.
De Nederlandse prijs begint bij 411.200 euro. Wat gewoon achterlijk veel geld is voor een 911. Met opties ga je op standje maximaal richting de half miljoen euro. Heb je wel een mooie 911, dat dan weer wel.
Wolflow zegt
Dik 4 ton en dan nog stoffen bekleding, het lijkt wel een Tesla
launchcontrol zegt
Want die kost 40 duizend en heeft plastic bekelding, zoiets?
JelmerS zegt
En gaat in 3.3 sec naar de 100
Jurgen zegt
Die van 40.000 niet hoor, die doet daar gewoon 6,1 sec over, dan kom je toch in de duurdere versies terecht..
kennone zegt
Lekker relevant. 0 beleving, 0 emotie en bij de eerste bocht is het janken.
Ja heb ervaring met de Model S P85D en P90D en met de 997 S & 991 GTS
mjpamsterdam zegt
Uitmelken noemen we dat !
Willy500E zegt
Hoe melk je een 911 uit! Door allemaal die speciale versies is niks echt speciaal meer. Wel goed voor de aandeelhouders. Ontwikkeling van een 911 wordt betaald door de volume modellen. Die speciale versies is gewoon onbeschoft veel marge maken op deze auto’s. En dan heb je nog steeds niet de kwaliteit die bijv een 991.1 had. 😐
MarcoM zegt
Ruim 4 ton, prachtige wagen en er zullen in die wereld genoeg liefhebbers zijn die er eentje kopen.
DeWitteCondor zegt
Ik vind m in deze config wel erg lekker maar de badges en het nummer op de deur mogen eraf. Dat is gewoon wat sneu.
leaper035t zegt
Ik kan niet meer volgen. Zelfs niet na het recente Autoblog Porsche-overzicht.
Roskampies zegt
Haha 400k. Mein gott.
rollingstoned zegt
https://m.youtube.com/watch?v=AndH7Xm3ds0
Liever deze Porsche.