De Porsche 992.2 configurator is live en daarmee kun je nu de facelift samenstellen.
Bijgekomen van de schok dat het hybride tijdperk voor de Porsche 911 is begonnen? Mooi! Kunnen we nu door met belangrijkere zaken. De nieuwe 911 samenstellen bijvoorbeeld. Het is inmiddels na 5’en, dus in de baas z’n tijd de 992.2 configureren is er niet bij. Maar na de prak thuis op je gemak is ook leuk!
Er zijn diverse varianten te kiezen, ondergetekende nam de nieuwe Porsche 992.2 GTS als voorbeeld in de configurator. Op dit moment is het samenstellen van de nieuwe 911 in de Nederlandse configurator vooralsnog zonder prijskaartje NU Met de prijzen!
Er zijn bijvoorbeeld nieuwe kleurtjes uit te kiezen, zodat je de verschillende tinten op de facelift virtueel tot leven ziet komen. Ik ben gegaan voor een Lugano blauwe Porsche 992.2 met de zwarte 20/21 inch RS Spyder-wielen in antractietgrijs. De velgen heb ik liever in het zilver, maar dit type is in de configurator niet zo te krijgen. Ach, achteraf spuiten kan altijd.
Voor het interieur koos ik voor het pakket GTS met Race-Tex en Karmijnrode details. Dat laatste komt onder meer terug op het stuurwiel, de toerenteller en het Sport Chrono klokje. Omdat ik niet dik (al zeg ik het zelf) en niet lang ben volstaan de volledige kuipstoelen voor mij. Comfortabel zat!
Fietsen we snel door de extra’s heen. SportDesign pakket carbon ja, carbon dak ja, PASM, liftsysteem, titanium sportpijpjes en ga zo maar door. In de configurator is dit uiteindelijk een Porsche 992.2 geworden zoals ik hem wel zou lusten. Doe maar!
Alle prijzen op een rijtje?
- 911 Carrera Coupé – € 186.351 ( was 179.688)
- 911 Carrera Cabriolet – € 203.550 (was € 195.888)
- 911 Carrera GTS Coupé – € 234.851 (was € 215.583)
- 911 Carrera GTS Cabriolet – € 252.000 (was € 231.783)
- 911 Carrera 4 GTS Coupé – € 243.900 (was € 215.583)
- 911 Carrera 4 GTS Cabriolet – € 260.651 (was € 242.683)
- 911 Targa 4 GTS – € 261.200 (was € 243.183)
Otua zegt
Per update / nieuwe generatie krijgt ie steeds dikkere billen. Vanuit sommige hoeken begint het een beetje gek te staan
okdoei zegt
Ik heb het geprobeerd maar ik krijg met die configurator geen vrijstaande villa aan t water met een garage voor 20 auto’s en een bak personeel voor het huishouden configureerd. Denk dat ie stuk is.
SpiderIV zegt
Tja die obesitas ziekte heeft al vele jaren effect op die 911. Mijns inziens die configurator snel verlaten en met je centen een mooie, smalle lichte oude 911 zoeken. Veel meer lol op wegen in Ardennen, Eiffel en Alpenpassen en parkeertechnisch ook veel handiger.
ghini zegt
Kan je die vreselijk goedkope en lelijke start/stop knop upgraden naar iets mooiers?!
Technisch interessant hoor die T-hybrid, maar verder zijn er een hoop teleurstellingen.
anthwan zegt
Die start/stop knop laat je vanaf dag 1 volledig uit programeren ook als je motor lief hebt.
Bij alle auto’s hier gaat er niks meer “vanzelf” uit, grootste kolder.
arta zegt
Het is een hele dure Prius geworden.
Groot, zwaar en duur. Alle tekortkomingen van de verbrandingsmotor moeten opgevangen worden door de elektromotoren.
De enige reden om nog aan de boxer vast te houden is broem broem, beleving en gewicht.
Als het gewicht van accu’s omlaag kan is het afgelopen met de verbrandingsmotor. Tot die tijd is dit een super leuk ding. En ja ik wil graag een 911!
Maar man wat een geld….
jaapiyo zegt
Nou hier is ‘ie dan http://www.porsche-code.com/PSIQVGN1. Alleen moet de lak nog amethyst zijn maar dat wil de config nog niet.
dare2think zegt
Ik dacht al, dit is geen kleur hè ..
Hoflander zegt
Doe mij maar een full options Renault Alpine plus vakantiehuisje. Exclusiever, meer rijdersauto, en slank. Plus de kids hebben dan ook wat.
racerx zegt
Ik heb 2jr geleden een week in een 992 Carrera S gereden. Natuurlijk veel lol mee gehad en een hele capabele auto, maar de handgeschakelde 997 van een vriend is echt wel de leukere. De hybride variant spreekt me sowieso niet aan.
willemveenstra zegt
Hybride of elektrische sport auto trek mij ook niet.
Deze porsche weegt tegen de 1700kg aan! Niet intressant als leuke stuur auto!