Porsche heeft een maandje geleden de 991 onthuld en dat betekende het begin van een gloednieuw modellenoffensief. De komende jaren worden we weer murw gebeukt met 31 911-varianten die ons staan te wachten. Laten we daarom zelf maar alvast beginnen met één van de lekkerste toekomstige porkers; de GT3 RS.
De 991 GT3 hebben we immers al gehad dus gaan we deze ochtend door met zijn Renn Sport-broertje. De RS’jes zijn traditiegetrouw lichter en sterker dan de GT3 waarop ze gebaseerd zijn, dus openen wij het speculatiebal door te stellen dat deze GT3 RS minimaal 500 pk meekrijgt. De ‘gewone’ GT3 krijgt vermoedelijk al 450/480 pk mee en de RS-versie van de 991 zal zeker niet onder willen doen voor zijn voorganger met 500 pk. Of zouden ze toch nog wat ruimte overlaten voor een nóg sterker model? En is er direct al plaats in de GT3 RS voor dat nieuwe 4.0-liter atmosferische boxerblok? Vragen, vragen…
Het uiterlijk zal weer lekker heftig worden met iets te felle kleuren, een hoge spoiler voor voldoende druk op het achterste rubber en kudos voor Porsche als ze de ducktail gewoon laten zitten. Verder zullen we bumpers te zien krijgen met meer koelsleuven, een asfalt likkend onderlipje aan de voorkant en centraal geplaatste uitlaatpijpjes. (bron: Teamspeed)
Bekijk de afbeelding HIER in het groot.
arro zegt
Ziet er zeer goed uit
jmulleman zegt
Veel beter. Eindelijk een echte facelift..
Den zegt
Nog best ingetogen getekend, maar voor een impressie zeker een strakke bak
feboboy zegt
oelala
xilver zegt
Die ziet er echt goed uit!
kakhead zegt
Komt er geen GT2 (RS) meer dan?
Omdat er word gezegd dat dit de “lekkerste toekomstige poker” is.
ricardo zegt
@kakhead: Plak daar de woorden ‘één van de’ nog even voor en je snapt de zin misschien iets beter.
kakhead zegt
@ricardo: ik had inderdaad verkeerd gelezen.
maar nu snap ik hem :D
AlwinH zegt
@kakhead: Is een GT2 lekkerder dan een GT3 RS dan?
kakhead zegt
@AlwinH: het is maar wat je lekkerder vind he.
maar de GT2 RS is wel sneller dan de GT3 RS (logisch)
of de GT2 sneller is dan de GT3 RS weet ik niet…
ErikkNL zegt
@kakhead: Hangt af van wat voor route je kiest denk ik. De een is op een bochtig traject sneller de ander op een traject met rechte stukken en een paar bochten.
ericc zegt
Komt er een nieuwe targa alla 997 of wordt het één met een afneembaar dak?
kaasboerin zegt
Mijn god wat een beest hmmmm ziet er top uit.
Supra1981 zegt
Akrapovic uitlaatsysteem eronder en de auto klinkt zoals hij eruit ziet.
censored zegt
kwijl
VeniVidiVici zegt
Ik denk dat er een mogelijkheid open wordt gehouden voor een nog snellere GT3 RSR
fejjie zegt
@VeniVidiVici: Ik denk niet dat ze de rs ‘down tunen’ of kleiner houden voor de GT3 RSR. Deze laatste is een raceklare auto waar niets overbodigs meer inzit en ook niet road legal is. De GT3 rs is wel road legal en ook nog steeds een beest op het circuit.
mashell zegt
Bahh. Een vleugel met steigerwerk en daar betaal je ook nog eens flink extra voor.
dennisr zegt
spoiler lijkt wel heel groot, maar verder ziet het er goed uit!
bigcar zegt
ziet er.. te soft uit, te rond etc.
geen agressieve vormgeving..
agera zegt
@bigcar: In plaats van dit liever de dikste GT-R
bigcar zegt
@agera: tja, als ze deze spoiler eraf halen, en het een stuk behaaglijker laten ogen ( + een laklaag op de wagen die kleur zwart heeft), dan zou ik toch echt voor deze wagen gaan! indien ik het niet hoef te betalen ;)