Lamborghini Aventador, McLaren MP4-12C, Ferrari 458, Corvette ZR1, Porsche GT3 RS 4.0 en Porsche GT2 RS. Zomaar wat namen die de Porsche 991 GT3 voor zich moeten dulden op Hockenheim Short. Liefhebbers van trackday’s: uw nieuwe winnaarskanon is hier.
Hockenheim is een lekker opwarmertje voor de Nurburgring-tijden die komen gaan. Onzin-cijfertjes voor iedere auto die je ‘normaal’ op de weg wil kunnen gebruiken, maar dat is de Porsche GT3 gelukkig niet. Een Porsche GT3 koop je omdat je vullingen goed vast zitten, gehoor toch al niet zo best is en liefde voor snelheid en schop-in-de-rug geen grenzen kent.
Om een vergelijk te kunnen maken is de Porsche 991 GT3 onlangs voor het Duitse Sport Auto Magazine over het Hockenheim Short-circuit gejaagd. Daar zette de nieuwe 911 in trainingspak een rondetijd van 1:08,0 minuten neer. Het totale lijstje ziet er als volgt uit:
- 1:08,0 min – Porsche 911 GT3 (991)
- 1:08,3 min – Corvette ZR1 HPP
- 1:08,4 min – Porsche 911 GT2 RS (997.2)
- 1:08,6 min – Lamborghini Aventador LP700-4
- 1:08,7 min – McLaren MP4-12C
- 1:09,5 min – Porsche 911 GT3 RS 4.0 (997.2)
- 1:09,6 min – Audi R8 GT
- 1:09,7 min – Ferrari 458 Italia
- 1:10,4 min – Porsche 911 Carrera S PDK (991)
Dan mag het ontbreken van een handbak pijnlijk zijn voor de fans van spelen tijdens het rijden. In een wereld van eindeloze rijen cijfertjes, lijstjes en pissing contests hebben zij met deze briljante racekever weer even ‘de langste’. Meesturende achterwielen, hyperactieve motorsteunen en een zeer geavanceerde PDK werken echt. Je kan blijkbaar zelfs ‘clutch kicken’ door met de flippers te spelen.
Een vette 9000 toeren redline, 475 pk, 0-100 km/u in 3,5 seconden, 0-200 km/u in 12 seconden en als het goed is straks in minder dan 7:30 minuut de Nordschleife rond. Dat is de nieuwe GT3. Ik hou m’n hart vast voor de aankomende Clubsport of RS.
ferrari250gto zegt
Nice! Gaafste porsche op dit moment!
@alwood: foutje in de tweede zin, ‘moeten’ moet ‘moet’ zijn.
Alwood zegt
@ferrari250gto: dan draai je de betekenis van die zin om ;)
chipmunk zegt
@ferrari250gto: lees nog ééns goed. De Porsche moet niemand voor zich dulden. De rest zal de Porsche voor zich moeten dulden;-)
ferrari250gto zegt
@chipmunk: Klopt, verkeerd gelezen.. Scuzi scuzi
Tommy2 zegt
Een Audi R8 die sneller is dan een Ferrari 458 Italia? :P
rufctr01 zegt
@Tommy2: helaas wel
imdoctorbob zegt
@rufctr01: Helaas? Ik had het gek gevonden als de hardcore GT dat niet was, valt me met 0,1 sec zelfs wat tegen op deze korte baan.
Verder knappe prestatie van porsche om met minder dan 500 pk de competitie voor te blijven. Het is wel een zeer korte baan, dus ben benieuwd wat de tijden zijn op het volledige circuit. Ook bijzonder dat deze auto maarliefst 1,5 sec sneller is dan het vorige RS(niet de 4.0) model!
RubenPriest zegt
En nu met een Nissan GT-R update 2013 over het circuit ghehehe..
baap zegt
@rubenpriest: De Nissan GT-R is geen auto maar een Playstation, dus die telt niet..
agera zegt
@baap: Dan is de 911 een kever en telt het ook niet, geef mij die GT-R maar.
imba zegt
@baap: Elke auto is tegenwoordig een playstation. Wat lul je nou.
baap zegt
@imba: Overdrijven is ook een vak.. ennuh elke auto is tegenwoordig een Playstation? Ik vind een Dacia Logan nou niet bepaald een Playstation.. wat lul JIJ nou? ;)
imba zegt
@baap: Rij jij dan nog met carburateur dan?
nasty zegt
@baap: wat een onzin. GTR is betaalbaarder, sneller in acceleratie én beter op circuit. Zelfs met een volledig interieur. Terwijl de gestripte supercars niet eens kunnen volgen. Als je dan de gtr ‘geen auto maar playstation’ noemt, dan kun je evengoed porsche amateuristisch noemen omdat ze niet met nissan’s prestaties kunnen volgen!
lemans96 zegt
@nasty: Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat die GT-R’s beter zijn op het circuit hoor, maar als je even de moeite neemt om naar s’werelds GT races te kijken(u weet wel de ECHTE circuit uitjes)dan zal je opvallen dat de GT-R een middelmatige tot lage scoorder is. En dan moeten ze de auto nog flink aanpassen ook omdat al die electrische geinerij waar zo’n GT-R mee vol zit, grotendeels niet mag worden gebruikt in races. Ook moeten ze het dan zonder 4×4 stellen en dan blijft er in eens niet veel meer over van ‘Godzilla’. ;-)
imba zegt
@lemans96: Dat heeft meer te maken met de regels dan de auto ZELF. Je hebt geen punt.
lemans96 zegt
@imba: Tsja, in de echte racewereld gelden nu eenmaal regels waar iedere deelnemer zich aan moet houden, OOK de GT-R’s die er deelnemen. En daar leggen ze het af tegen de Porsche’s, Ferrari’s, BMW’s, Corvettes, Vipers, etc.
Ik hoef dat punt niet te maken, daar zorgen de GT-R’s op s’werelds circuits zelf wel voor… ;-)
imdoctorbob zegt
@lemans96: Als je gaat kijken in de racewereld heb je gelijk, maar het gaat deze topic eigenlijk over de straatautos. Je kunt daar echt niet omheen dat een GTR dan een beest is voor zijn prijs.
En ja er zitten wat fancy electronica in de GTR, maar die zit er ook in eigenlijk elke andere supercar (de nieuwe GT3 heeft ook fancy snufjes). Iedereen heeft zijn eigen voorkeur: merk, aandrijving van de wielen, plaatsing van de motor, wel/niet turbo, maar wat sommige mensen hier verkondigen dat het een playstation is een beetje ongegrond. Uiteindelijk blijkt uit elke test blijkt dat je relatief makkelijk met een GTR over het circuit kan raggen, maar je wel een goede bestuurder moet zijn om de laatste beetjes eruit te halen. Goede zaak lijkt me.
lemans96 zegt
@imdoctorbob: De GT-R is zeker een beest voor zijn prijs, dat ontken ik ook niet. Ik vind het ook een ontzettend gave auto. Ik ben altijd al fan geweest van de GT-R serie. Overigens, qua prijs doet de Corvette het ook erg goed hè. Boel auto voor relatief weinig geld(ik negeer dan even de criminele belastingen op nieuwe auto’s in ons autohaatland).
Blijft het feit dat de 911 qua rij ‘experience’, dus het samenspel tussen gevoel,wegligging, geluid, vormgeving, kwaliteit en geschiedenis simpelweg onverslaanbaar is.
Femme zegt
@nasty: Ik geloof best dat een GT-R erg snel is, maar er is een verschil tussen hard rijden en plezier beleven. Een achterwielaangedreven auto die zoveel vermogen heeft dat je met enig beleid het gaspedaal moet bedienen lijkt mij een leukere uitdaging dan een auto die al torque vectorend over vier wielen ervoor zorgt dat het vermogen bijna altijd wel op het wegdek overgebracht kan worden. De GT3 heeft ook een veel uitdagender motor.
lemans96 zegt
@rubenpriest: Legt ’t dik af. Is nu eenmaal een dikzak met een gewichtsprobleem die het tegen een rasracer als zo’n GT3 niet kan opnemen.
nasty zegt
@lemans96: geweldig, altijd die jaloerse reacties van german fanboys. Zelfs met volledig interieur nog sneller dan gestripte diehard supercars. Voor performance moet je in japan zijn, voor paradepaardjes in europa!
lemans96 zegt
@nasty: Tuurlijk joh, daarom hebben die zgn. performancecars ook alle grote en bekende raceklasses al gewonnen hè.
NOT ! XD
Rustig verder dromen vent. ;-)
P.S. Ik rij zelf een japanse ‘performancecar’ maar kan ook de realiteit zien.
dawwg zegt
@lemans96: Zegt diegene met een Prius ‘performance car’ die op z’n 44ste racespelletje op de PC met een stuurtje stuurt … nee, jij weet duidelijk waar je het over hebt … NOT.
lemans96 zegt
@dawwg: Kom puistenkop, ga met je minipikkie spelen. XD
dawwg zegt
@lemans96: “Kom puistenkop, ga met je minipikkie spelen. XD” Wauw, is dat weer zo’n inhoudelijk argument van je ?
lemans96 zegt
@dawwg: Ik spreek je enkel in je eigen taal aan. ;-)
imba zegt
@lemans96: Je schaamhaartjes komen maar net door. Nee, je hebt geen ‘performance car’.
lemans96 zegt
@imba: Toch wel. Dit is ondertussen m’n vierde. ;-)
baap zegt
@nasty: Wat heeft de opmerking van lemans96 met jaloezie te maken! Je reactie wordt even keihard de grond in geramt.. niet mokken, gewoon toegeven! :)
imba zegt
@baap: Bad troll. Terug je grot in.
lemans96 zegt
@imba: Woow, we slaan hier allemaal steil achterover door jouw van grote kennis getuigende en steekhoudende argumenten… XD
imba zegt
@lemans96: Wat zegt de trol.
voytekbe zegt
@nasty: Het is idd zo dat een GTR een interieur heeft, echter veel luxe is er niet aan. Slechte afwerking, fragiele en lelijke middenconsole, etc …
Dan heb je toch liever geen airco dan eentje waarbij je moet oppassen dat je de temperatuurknop niet afbreekt als je eraan gaat komen… ;)
GTR is heel mooi in balans met de elektronica ed maar als je zuiver naar een ‘puur’ chassis gaat kijken dat enkel moet dienen voor te racen zonder elektronische hulpmiddelen, dan kunnen de aziaten toch nog iets leren van de duitse jongens hoor, net zoals de duitsers iets kunnen leren van elektronica van de Aziaten.
Laat maar eens een chassis door Porsche ontwerpen met Nissan elektronica erop zoals de GTR, dat zou pas vuurwerk geven.
aallex zegt
Whaha geweldig, ik wil niet weten wat de GT3 RS gaat doen!
bmwe46csl zegt
@aallex: moet je nagaan de GT2 RS
ravi zegt
En toch wil ik de Aventador
chipmunk zegt
@ravi: ik wil ze gewoon allemaal. :-P
darkpluisje zegt
Blijft een prachtige auto die porsche en dan ook nog even auto’s met flink meer power het snot voor de ogen rijden :D
nasty zegt
De Nissan GTR is niet meer welkom precies :p
agera zegt
@nasty: Geen zorgen de GT-R is ook weer beter en sneller geworden dus die is er ook op vooruit gegaan.
SimonMc zegt
@Alwood: Hyperactieve motorsteunen?
Freewarefreak zegt
@SimonMc: De motorsteunen zijn dynamisch. Deze worden ook in de “settings” meegenomen wanneer je de setting omzet van Sport, Race Track, Manual. De motorsteunen worden dan zachter of harder al naar gelang de omstandigheden, de hoeveelheid flex in de aandrijflijn varieert. Vraag me niet technisch hoe het werkt.. denk zoiets als met elektromagnetische schokdempers of zo..
ej20g zegt
Ik vraag me alleen af hoe fijn de meesturende achterwielen zijn. De Skyline’s hadden het vanaf de R32 ook bijna allemaal maar zo’n beetje elke (huidige) eigenaar zet er een lock-bar tussen of verwijderd het systeem volledig omdat het de auto te zoekerig en onscherp maakt. Vraag me af hoe het bij deze GT3 zit.
560pkferrari zegt
@ej20g: Porsche kennende zal het allemaal wel weer geweldig sturen en aanvoelen
rufctr01 zegt
@ej20g: blijkbaar wel goed, anders zet je niet zo’n tijd neer.
ej20g zegt
@rufctr01: misschien wel. Het maakte de Skyline’s ook daadwerkelijk sneller in juiste handen maar de besturing voelt er wel wat weker van. Aan de andere kant, het systeem van de Skyline’s is in de basis inmiddels bijna 24 (R32) en 19 (R33) jaar oud.
lemans96 zegt
@ej20g: En dus absoluut niet vergelijkbaar met deze veel modernere Porsche. ;-)
ej20g zegt
@lemans96: nee niet regelrecht. Maar het systeem in de Skyline’s deed exact hetzelfde als het systeem van deze GT3. Daar gaat het om.:)
woot zegt
@ej20g: Mijn Alfa heeft het volgens mij ook.
Freewarefreak zegt
Maar waarom is die nou sneller als de Porsche 911 GT3 RS 4.0 (997.2)? Die heeft een 4 liter en dik 500+ pk.. scheelt dat nou echt door die PDK?
sir_smokalot zegt
@Freewarefreak: Dit is een 991 (DFI), de RS 4.0 is een 997 (Metzger). Onthou Barney’s one rule: New is always better.
Dit model schijnt trouwens wel een kilootje of 30 zwaarder te zijn dan de 997 GT3. Vroeg me al af waarom Porsche in alle talen zwijgt over de kilo’s.
berlinetta zegt
De laatste drie auto’s vind ik nogal erg ongeloofwaardig. Een R8 sneller dan een 458? Een Carrera S die 0.7s langzamer is dan een 458?
mierenneuker zegt
@berlinetta: Het is dan ook een vrij kort circuit, anders zou je het niet in iets meer dan een minuut af kunnen leggen. Bij grotere met langere rechte stukken zal het verschil vast veel groter zijn.
slipstreamer zegt
Geweldige auto! Zal vast weer heerlijk rijden, en GT-R fanboys… stop alsjeblieft met een echte auto met gevoel te vergelijken met een playstation wagentje….
agera zegt
@slipstreamer: Playstation wagentje? en de 911 is een Xbox zeker, maar ik snap je wel een Playstation is ook beter en betrouwbaarder dan een Xbox360 net als de GT-R beter is dan de 911.
ej20g zegt
@agera: in alle eerlijkheid: beter op het circuit? Vergeleken met de meeste 911’s wel ja. Betere allrounder? Niet echt, daarin is en blijft de 911 koning. Maar toch, de keuze tussen een GT3 en GT-R zou voor mij best moeilijk zijn. Al zou ik denk ik toch voor de GT3 gaan omdat de GT-R voor mij nooit een échte GT-R zal worden, dat is samen met de productie van de BNR34 gestopt helaas.
agera zegt
@ej20g: Ik snap jou ook wel want wat jij hebt met de BNR34, heb ik met de huidige GT-R R-35. Voor de R-35 GT-R heb ik een ongelofelijke zwak. Ik zou altijd voor de GT-R gaan welke Porsche je er ook tegenover zet, of het nou de GT3 of GT2 of zelfs RS modellen zijn. Beiden liggen zeer dicht tegen elkaar aan. Neemt niet weg dat de 911 ook een geweldige apparaat is, die een tijdloos design heeft en technisch goed is. Het is en blijft een persoonlijke voorkeur denk ik.
ej20g zegt
@agera: kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik heb alleen die zwak voor de BCNR33, dat vind ik de mooiste GT-R. Daarna de BNR32 en BNR34, die ik ook gewoon fantastisch vind. Maar de R35 is ook een fantastische machine met een heerlijk geluid. Alleen zoals jij al zegt, ieder zijn voorkeur en waar ik sta te springen bij het zien van een BCNR33 doet het zien van een R35 me niet zoveel. In ieder geval nog altijd beter dan die eindeloze Ferrari’s vind ik zelf.
bmwleasebak zegt
@slipstreamer @agera @ej20g @rubenpriest @nasty
En dan de hamvraag; wie van jullie heeft überhaupt wel eens serieus in een Porsche 911 of Nissan GT-R gereden. En daarmee bedoel ik niet vijf tot tien minuten, maar serieus een middagje sturen op snelheid. Precies..
rycemasta zegt
@slipstreamer: Tuurlijk jongen, als iemand een GT-R voor jouw deur zou neerzetten, zou je je onderbroekje moeten verschonen.
rufctr01 zegt
Porsche blijft toch de beste sportauto.
C220AMG zegt
@rufctr01: Amen to that, brother!
sebasjuhh zegt
Lekker hoor. Zoals Ruf zegt, hands down de beste sportauto!
C6_R zegt
Meesturende achterwielen, hyperactieve motorsteunen en een zeer geavanceerde PDK en dan nog maar 0,3 seconden zijn dan een wagen met bladveren en een prehistorische pushrod V8… Lolz!
C6_R zegt
@C6_R: sneler zijn dan…
lincoln zegt
@C6_R:
let wel .. dit is de tijd van de oude ZR1 ..
The_12oach zegt
@lincoln: idd, ben nog steeds verbaasd over de idiote allround performance van het monster. Heerlijke auto om te zien en blijft denk ik wel mijn favoriete Corvette want vind de nieuwe stinkray niet zo mooi.
Oh en supercharger gejank is altijd pluspunten!
Rick-dos zegt
@C6_R: En dan te bedenken dat de GT3 niet eens het summum van de 911 reeks is dit itt de huifkar.
C6_R zegt
@Rick-dos: Klopt, het summum van het summum staat weer 0,1 seconde achter de huifkar.
Rick-dos zegt
@C6_R: Klopt, maar mag het ook een keer. Bedoel ze sukkelen al een jaartje of 50 er maar wat bij met die huifkar. Zijn ze met het afkijken bij de Europeanen er achtergekomen hoe je een echte sportwagen maakt. Domme Amerikanen ook…
C6_R zegt
@Rick-dos: Het nog steeds gebruik maken van een (geblazen) V8 in het vooronder, de bladveren, het fiberglas, de handbak, de pushrods etc… Ja dat zijn inderdaad grote veranderingen t.o.v. de afgelopen 50-60 jaar inderdaad.
Dus dat hebben ze van de Europeanen geleerd joh?! Goh, heb ik ook weer wat geleerd vandaag!
Rick-dos zegt
@C6_R: Ze hebben geleerd dat je met een stuur, een grote motor met veel pk en wat wielen er alleen niet bent zoals ze de afgelopen 50 a 60 jaar hebben gedaan. De Amerikanen slikten dat wel, maar die slikken alles dus dat zegt eigenlijk niks.
Je kan wel ingrediënten hebben om een lekkere maaltijd te maken maar als je niet precies alles op elkaar afstemt dan heb je nog steeds geen lekkere maaltijd. Zie daar de Corvette van de afgelopen jaren.
Het concept van Porsche heeft ook zo z’n mankementen met het hebben van de motor op de verkeerde plaats wel de bekendste. Feit is alleen dat Porsche in die jaren het recept is gaan verfijnen waardoor ze al die jaren de boventoon voerden in hun segment daar waar Corvette na het klungelen met de huifkar sinds kort alleen een toontje mee mag zingen…
Maar goed, is toch leuk voor ze…
lemans96 zegt
@Rick-dos: Die Corvette is het afgelopen decennium anders te scharen onder één van de beste sportauto’s die er te koop zijn. De tijd van de lompe pooierbakken uit de jaren zeventig en tachtig is al weer lang voorbij. Sinds dat ze weer zijn gaan mee doen aan de grote GT races, zijn hun straatauto’s weer prima stuurmobielen die enkel door leken niet gewaardeerd worden.
Rick-dos zegt
@lemans96: Ja, precies. Zoals ik hierboven al schreef “sinds kort alleen een toontje mee mag zingen”. Lezen. Begrijpend.
lemans96 zegt
@Rick-dos: Probeer er maar weer onder uit te kruipen. Sinds kort is niet: ‘De laatste tien jaar’. Begrijpelijk schrijven is toch vrij moeilijk voor je.
Rick-dos zegt
@lemans96: En hoeveel modelreeksen van de Corvette zijn er in de laatste 10 jaar geweest, o u alwetende?
Precies; 1. De C6. En laat dat nou net de reeks zijn die een beetje meedoet.
In autojaren is 10 jaar dus sinds kort….Maar dat begrijp je alleen als je verstand van auto’s hebt.
lemans96 zegt
@Rick-dos: Nee Jojo, de C5 is de auto waarmee de serieuze comeback begon. Maar je hebt gelijk, dat zijn van die dingen die je alleen weet als je echt verstand van sportscars hebt. ;-)
Rick-dos zegt
@lemans96: Nee dodo, C5 was een verbetering ten opzichten van de C4, maar dat was niet zo moeilijk en het was in ieder geval nog steeds niks om over naar huis te schrijven. Het was al helemaal niet een auto die met de echte sportsauto’s mocht meedoen. Maar goed, dat had je geweten als je die periode bewust had meegemaakt.
lemans96 zegt
@Rick-dos: O-n-g-e-l-o-f-e-l-i-j-k wat een frustraat ben jij toch vent.
Iedere echte sportscarliefhebber wéét dat de C5 de eerste volwaardige ‘moderne’ Corvette is van de nieuwe tijd en jij gaat snoevend proberen vol te houden dat dat niet zo is?
De C5 won zijn klasse op Le Mans in 2001, 2002 en 2004 en jij wilt bij hoog en bij laag volhouden dat de C5 niet succesvol was en ‘slechts een doorontwikkeling op de C4’?
Ga toch weg vent. Je blatante onwetenheid straalt er van af. Wees maar blij dat deze thread niet veel meer word gelezen…
Rick-dos zegt
@lemans96: Nee, want als jij weer eens in het wilde weg wat roept dan moeten we met z’n allen onze mening bijstellen, want jij bent immers de alwetende….
Je moet voor de gein eens opzoeken in welke klasse die C5 gewonnen heeft op Le Mans, kijk dan ook wie z’n concurrenten waren in 2001 en 2002 en van wie ze verloren hadden in 2003. Weet dan ook dat ze een fabrieksteam waren dit itt de concurrenten en dan weet je dat je argument geen steek houdt.
Voor de rest wil ik je ook hier op wijzen:
http://fastestlaps.com/comparisons/chevrolet_corvette_c5_automatic-vs-porsche_996_carrera.html
Auto’s uit dezelfde periode en met ongeveer dezelfde specs.
En val me nu niet meer lastig want je weet dat ik gelijk heb…
lincoln zegt
@Rick-dos:
zo zo ..
dat is idd significant te noemen voor een auto die nieuw meer dan het dubbele moest kosten ..
Rick-dos zegt
@lincoln: Het dubbele? Corvette rond de €90.000 en de Porsche rond de €100.000.
Ongeveer €10.000 verschil.
Maar het is inderdaad significant.
jrk68 zegt
@Rick-dos:
En dan te bedenken dat hij zonder EU protectionisme wel de helft kost….
In de VS kost een Corvette slechts 43k in euries.
Rick-dos zegt
@jrk68: Maar Porsches, vooral in die tijd waren ook niet zo duur. Rond de $50 a $60.000 had je er één.
lincoln zegt
@Rick-dos:
C5 was 39.000 Dollar .. 996 Carrera was 83.000 Dollar ..
Rick-dos zegt
@lincoln: Maar we leven in Nederland.
En die prijs van de Porsche klopt niet. De 997 kost rond de $80.000.
jrk68 zegt
@Rick-dos:
Qua prijs blijft het appels met peren.
Door de toren hoge invoerrechten en co2 heffingen wordt het prijsbeeld ernstig vertroebeld.
VB: Ik ben ooit bezig geweest met een RX8 toen die hier net op de markt was.
Auto werd gebouwd in Japan en kostte in de VS $25k en hier 50k. Dat was destijds echt niet alleen de BPM maar ook een heel groot deel aan heffingen om de Europese industrie te beschermen.
Rick-dos zegt
@jrk68: Ik weet niet of je dat zo kan stellen. Denk dat er wat meer achterzit dan europese protectionisme als daar al sprake van is. Denk dat het ook aan de cultuur ligt. Vroeger als je meer dan $10.000 aan een auto uitgaf in Amerika dan was je gek. De Corvette werd als een dure auto gezien en was weggelegd voor de welgestelden terwijl wij dat zien als “goedkoop”.
Dat is in de loop der jaren wel wat verandert maar nog steeds bieden autofabrikanten de auto’s aan met een lagere basisprijs dan in Europa. Denk dat daar ook een verklaring ligt.
Het cultuurverschil zie je bijvoorbeeld ook in de benzineprijzen.
lincoln zegt
@Rick-dos:
een 966 Carrera kwam voor meer dan het dubbele de fabriek uitrollen ..
punt uit ..
lemans96 zegt
@lincoln: Nee, ho ho, rickert heeft zowieso gelijk hè, dat je dat ff weet. Toegeven dat ie fout zit, is iets wat ie nog nooit heeft gedaan. Zéker niet tegen van die minderwaardige minkukels als wij hier op Autoblog…
lincoln zegt
@lemans96:
ach joh ..
eind van de dag is iedereen hier een zelfingenomen hufter die het allemaal beter weet ..
en denkt een totaal overzicht op de auto-industrie te hebben ..
maakt het uit .. mag toch ..
is uiteindelijk het bestaansrecht van autoblog.nl ..
lemans96 zegt
@lincoln: Nice try. Feit blijft dat er hier internethero’s van achter hun PC’tje alles opzoeken en zo ’the man’ denken te zijn en echte autoliefhebbers met de kennis, ervaring en passie zijn die of zelf veel leuke auto’s hebben gehad/gereden en/of daadwerkelijk met hun neuzen langs de circuits en in de paddocks hebben gestaan.
@Rickert is de eerste, ik(en jij geloof ik ook) zijn het tweede soort. ;-)
lincoln zegt
@lemans96:
ik kom hier voor de fun ..
en je kan hier op een rare manier meer mensenkennis opdoen dan over auto,s leren ..
dat eeuwige “gelijk” ..
dat schenk je iemand als je op een beleefde manier een conversatie wil afkappen ..
lemans96 zegt
@lincoln: Face it, in sommige zaken moet je in anderen gewoon je meerdere erkennen. Je kunt hiervan leren en genieten van andermans opgedane kennis en dat als aanvulling op de jouwe zien of je kunt schopvoetend je eigen tekort aan kennis proberen te verdoezelen en hoog van de toren blijven blazen.
Erg jammer dat jij het laatste altijd doet.
lincoln zegt
@lemans96:
nou en .. dan trouwen we toch niet ..
lemans96 zegt
@lincoln: Eehr, die mail was aan het adres van 2Rick-dos, zie ik. Mijn nederige excuses.
‘Dan trouwen we toch niet’
XD
Rick-dos zegt
@lincoln: Nou, vooruit je hebt gelijk. Maar alleen omdat @lemans96 dat zegt ja….
lemans96 zegt
@Rick-dos: Nee, Nederland is niet het middelpunt van de wereld. Feit blijft dat de Corvette, buiten ons kneuterige kikkerland met haar belachelijke en volledig uit proporties getrokken invoerbelastingen inderdaad qua prijs en specs niet vergelijken valt met de toenmalige 996 Carrera. Shit, weer geen steekhoudend punt. De frustratiemeter stijgt en stijgt… of niet?
Rick-dos zegt
@lemans96: Ja, Nederland is kut. We weten het nu wel lemans96…
lemans96 zegt
@Rick-dos: Hahaa, en dat wrijf je mij aan? Holland is juist top, kerel. Proud to be a dutchman. ;-)
norge zegt
@lemans96: Mariehoeranaa, dat gillen ze als ik zeg eigenlijk dutsjmen te zijn. Niet iets om trots op te zijn hoor.
lemans96 zegt
@norge: Hahaa, dat klopt, dat hoor je wel vaak als je in ’t buitenland bent. Voor de rest worden wij Lagelanders doorgaans met open armen ontvangen, is mijn ervaring.
lemans96 zegt
@Rick-dos: Niet alwetende, wel alles-beter-dan-een -jojo-als-jij-wetende. ;-)
Verders ben jij kennelijk van het type: ‘Het interesseert mij niks dat ze 3 keer hun klasse op Le Mans hebben gewonnen, ik blijf gelijk hebben. Tuurlijk joh. Kennelijk is een topteam als Oreca met hun Dodge Vipers voor jou ook te min? En hee, jij hebt wel ff het net een beetje afgeschumeld om je punt te kunnen maken… Ik ben er bij geweest en heb de strijd gezien die ze moesten leveren. Beat that. ;-)
Feit blijft dat elke zichzelf respecterende sportscarliefhebber de Corvette het respect gunt wat ie verdient. Of dat nou de C5(-R), de C6(-R) of de aankomende C7(-R) zal zijn, elke tegenstander weet dat ze met deze serieuze concurrent rekening moeten houden
Rick-dos zegt
@lemans96: Het ligt allemaal aan mij Lemannetje…..dat jij de feiten niet onder ogen wil zien….
Ook goed.
lemans96 zegt
@Rick-dos: De feiten die jij, ter lauwering van je eigen pleidooitje, eventjes op het net bij elkaar schumelt zodat ze jou lulverhalen/onzinstellingen ondersteunen? Right.
Vooral vol blijven houden dat de cijfers van de één of andere vage site, te preferen zijn boven de koele resultaten op s’werelds grootste sportscarrace.
Droom lekker verder menneke. ;-)
Rick-dos zegt
@lemans96: Ach so, en wat heb jij tot nu toe ter onderbouwing van je stellingen laten zien behalve dan de hele tijd herhalen
ze hebben le mans gewonnen
ze hebben le mans gewonnen
ze hebben le mans gewonnen
O! En ze hebben le mans gewonnen…
Goed, duidelijk en onderbouwd verhaal hoor…
lemans96 zegt
@Rick-dos: Wel aardig dat je dat aanhaalt. Ten eerste is het natuurlijk een gortdroog feit dat als je met je model de 24 uren van Le Mans kunt winnen, je toch wel een denderende basis sportwagen hebt neergezet. Kijk even naar de Viper GTS, De 550 Maranello of de Aston Martin DB9 om er maar een paar te noemen, en ten tweede, ik heb het voorrecht gekend om zelf een paar honderd kilometer met een C5 Z06 te mogen sturen en dat was een absolute eye opener. Gewoon een dijk van een sportwagen met goeie remmen en een fijn weggedrag. Het geluid en de power maakten het geheel af.
Dus hee, spreek ik hier nou weer uit eigen ervaring? Damn, dat is natuurlijk subjectief en niet zo sterk als jouw ‘objectieve’ feiten…. XD
Rick-dos zegt
@lemans96: “ik heb het voorrecht gekend om zelf een paar honderd kilometer met een C5 Z06 te mogen sturen en dat was een absolute eye opener.”
Niet liegen. Je hebt er naast gezeten terwijl je vader reed als het al zo is.
Maar weer komt je “ik zeg het dus is het zo” modus operandi naar boven. Typisch. Maar goed, lees ff de comment van @lincoln om 19.33 en lees dan deze woorden: Je hebt gelijk.
lemans96 zegt
@Rick-dos: Hahaa ,lol, ik wilde dat dat zo was zeg, ik naast m’n vader. De beste man had dat helemaal het einde gevonden…
Maar mooi dat je eindelijk in ziet dat ik gelijk heb. Ik weet veel van deze ongein en daar kom ik rond voor uit. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is ’t wel valse bescheidenheid.
lemans96 zegt
@Rick-dos: Kijk, er zijn ook legio autotijschrift artikelen waar de C5 uitstekende waarderingen kreeg, maar die kun jij natuurlijk ook weer af doen als ‘subjectief’ ,etc.
Verders denk ik niet dat jij je de volle impact van een Le Mans overwinning realiseert maar enfin, het zij zo.
En nu ga ik fkes lekker een Duveltje happen met een paar vrinden.
N’avond allen. ;-)
lincoln zegt
@lemans96:
elke serieuze journalist en coureur heeft diep respect voor de Corvette ..
behalve die opa,s van Top Gear ..
want die zaten in het marketing budget van Porsche ..
SimonMc zegt
@C6_R: Die ZR1 heeft wel 175 pk meer, dus mij verbaast het eigenlijk al da
SimonMc zegt
@SimonMc: Die ZR1 heeft wel 175 pk meer, dus mij verbaast het eigenlijk al dat die GT3 sneller is !
Burdy zegt
@SimonMc: Power is nothing without control……. Aldus een bedenkt bandenmerk
agera zegt
De Nordschleife reed de GT-R het in 7:24:22 en dat was in 2010 en sindsdien is de Nissan onderhuids aangepast en sterker geworden. Dus ook de GT-R zal een betere tijd neerzetten.
Kijken wat de 911 GT3, GT3 RS en de nieuwe GT2 en GT2 RS het gaan doen op de Nürburgring.
Worden weer spannende momenten.
lincoln zegt
zo zo .. sneller dan Corvette ..
knap hoor van de rijdende computer ..
vale46 zegt
@lincoln: Ik denk dat een GT-R meer computer is dan de GT3.
& meesturende achterwielen zijn bijna zo oud als de turbo, dus dat is ook niet echt vernieuwend.
lincoln zegt
@vale46:
dat noemen we “gezichtsbedrog” ..
o.k. .. ze zien er best organisch en retro uit ..
maar sinds de Porsche 928 zijn het allemaal rijdende computers ..
agera zegt
@vale46: Waarom altijd de GT-R als computer of Playstation bestempelen?, dan is een Corvette of 911 een Xbox oftwel net zoveel computer.
lincoln zegt
@agera:
Nissan ging nogal prat op de patenten voor hun hulpsystemen in de GT-R ..
en die zijn ook best wel clever ..
maar op de Hockenheim heb je er geen tyfus aan ..
vale46 zegt
@agera: Als je de interface op het dashboard ziet weet je genoeg. De GT-R is gewoon een bom -goede- elektronica.
jrmpower24 zegt
love the new GT3!
Vanquish zegt
Das ’n beste!
jorisk zegt
Verreweg het minst sterk en dan toch de beste tijd neerzetten.. Doen ze goed bij Porsche.
Alhoewel ik denk dat MP4, 458 en Aventador op de Nordschleife gehakt maken van deze GT3..
Toch echt een gave bak, hoop ‘m snel te zien!
lexlfa zegt
http://fastestlaps.com/tracks/hockenheim_short.html
Maar 3 auto’s sneller op hockenheim ;o
ej20g zegt
@lexlfa: en kijk wat voor auto’s. Dat is echt ontzettend snel!
kapiteinaudi zegt
Nu dacht ik toch wel dat de McLaren in de top drie zou staan.
norge zegt
Zonder een Nissan misschien welja….
jessetje zegt
Wauw erg mooi! En dus ook nog supersnel:D
Svda zegt
Hoppa daar zijn de GT-R dromers weer.Sorry uiterlijk ziet er lomp uit van een GT-R en het geluid is ook niet om aan te horen.Enigste mooie GT-R blijft de r32 en 34.
Porsche blijft nog steeds snelste op circuit en diegene die het had over de ’13 GT-R, die is 6 seconden al langzamer dan de Porsche Gt3 op de Ring, dus de Gt2 Rs wil ik al helemaal niet weten wat hij doet.
wolfgang zegt
Woensdag naar Trackday geweest in Zolder. Een volledig standaard GTR 2012 was veruit de allersnelste. Sneller dan Porsche 997 GT3, Audi R8 V10, sneller dan Corvette ZR1, sneller dan Porsche 964 Cup, sneller dan verschillende Sakers, even snel als een 996 GT3 RS die 5 jaar geleden het Belcar kampioenschap won. De Nissan is gewoon bliksemsnel, zelfs op een rem / gas circuit als Zolder. Maar geef mij ook maar de nieuwste GT3. Daar ligt het meer aan de rijden hoe snel het rond gaat. Quasi iedereen zal met een GTR snel kunnen gaan, met een GT3 weet ik dat niet zeker.
porsche996fan zegt
Straks als de GT2 RS uitkomt wordt hij zeker verslagen.