Wekenlang Maandenlang worden we al bestookt met spyshots, spyvids en op officieel materiaal lijkende renders van de nieuwste generatie Porsche 911, de 991. Nu lijken we echter beet te hebben. Behold, de 2012 Porsche 991 (911).
Wat meteen opvalt is dat de achterlichten smaller zijn geworden. Daarnaast is de elektrische spoiler aangepast en zien we in de motorkap nog maar drie ventilatieopeningen in plaats van vijf.
Er zal door Porsche eerdaags nog een pagina’s dik persbericht in onze mailbox gedropt worden, maar we weten al het een en ander. De 991 is langer, breder en lager dan zijn voorganger. Met een lengte van 4,49 meter, breedte van 1,87 meter en een hoogte van 1,29 meter, is de 991 56 millimeter langer, 65 millimeter breder en 11 millimeter lager. Verder is de auto 45 kg lichter geworden doordat er in het chassis en het koetswerk veel aluminium is gebruikt.
In de 991 Carrera heeft de 6-cilinder boxermotor een inhoud van 3,4 liter, goed voor 350 pk. In de Carrera S vinden we een 3,8-liter boxermotor met 400 pk. De Carrera is te herkennen aan twee uitlaatpijpen, waar de Carrera S er vier heeft. De 991 is eveneens verkrijgbaar met een handgeschakelde zevenbak.
De Porsche 991 staat in september op de IAA in Frankfurt en naar verwachting rond de jaarwisseling bij de dealers.
ZeRoo zegt
Prachtig! Ik herken het bijna niet als Porsche
MrSkyline zegt
@ZeRoo: ik ruik sarcasme.
Maar de ontwerp afdeling van porsche heeft wel erg zijn best gedaan, er is wel een hele lijn extra op de achterkant van deze veredelde kever gezet.
Lelijk ding, altijd al gevonden…
Northwestern zegt
Ja, en nu? Wachten op het uitmelken?
KaCh1ng zegt
mooie wagen , altijd al geweest :)
laurensl zegt
Tja, evolutie over revolutie zekers.
rami0180 zegt
Heel geslaagd! 997 was al mooi, en dit maakt m toch weer wat nieuwer. Die achterlichten heeft echter wel wat gewenning nodig. Interieur natuurlijk mee met de cayenne en panamera, nogmaals goed gelukt dit weer. Proficiat Porsche
rami0180 zegt
@rami0180: die achterlichten HEBBEN
adyton zegt
Never change a winning team. Alhoewel het nu echt wat saai begint te worden. Ik had iets meer verandering in het front verwacht.
adyton zegt
@adyton: Toch nog even zeggen dat ik hem wel mooi vind hoor.
Die fijne achterlichten zijn fantastisch.
raoulkroes zegt
Die ziet er erg goed uit! Alleen jammer dat de zijkant vrijwel gelijk is gebleven.
alcantara zegt
Achterkant is netjes geworden, voorkant lijkt erg op de 997. Zou het verschil moeilijk kunnen zien als er één tegemoet kwam, deze voorkant doet iets meer denken aan een Beetle…?
mout zegt
@alcantara: Nou, makkelijk is het niet, van voren. Mij valt op dat de (^%FR$ ledstrips niet meer recht zijn, maar druppelvormig.
De bedoeling zal wel zijn dat we er de vorm van de achterlichten in terugzien.
Tommy2 zegt
Hij oogt veel kleiner, of het komt door de grote velgen… Interieur ziet er wel netjes uit, beetje recht toe recht aan maar wel opgeruimt.
trigger565 zegt
De achterkant is wat strakgetrokken, net als de aventador, en de voorkant is gelijk. Ach ja, kan ‘ie weer een jaartje of 8 mee. Al vind ik de huidige 911 momenteel mooier.
amateur zegt
@trigger565: vreemd vergelijk met een lambo.
amateur zegt
Mooier dan de 997.
Seroo zegt
Ik vind hem mooi. Nu is het wachten op alle mensen die zeggen dat hij zo veel lijkt op zijn voorganger. Maar daar is in mijn opzicht niets mis mee.
fant zegt
Geen fan van de achterkant… Voorkant is netjes, maar is weinig aan veranderd.
FeRaRi zegt
Hijs mooier geworden ! dus ik vind het goed, !
en boeiend dat ze gaan uitmelken. het is wel bruut !
Citrofiel zegt
Laat me raden: In het persbericht komt te staan dat alle onderdelen compleet nieuw en veranderd zijn! Voor enkele procenten dan, want alleen de achterkant is van het huidige model te onderscheiden… Binnenkort verschijnen knutselsetjes om de bumper en achterlichten van de 991 op de 997 te zetten, en dan weet niemand meer wat het is. :roll:
amateur zegt
@Citrofiel: ik denk dat je gelijk hebt, mooi voor de 2e hands auto handelaars.
lincoln zegt
@Citrofiel:
ik denk toch dat je een tweede keer moet gaan kijken ..
ding is toch wel on-porsche chique ..
althans .. wat elementen dan ..
sir_smokalot zegt
Sierlijke letters, mooie platte achterlampjes. Kan mijn goedkeuring wel verdragen zo op hjet eerste gezicht :)
adyton zegt
@sir_smokalot: Zijn dit eigenlijk officiële foto’s van Porsche of zijn ze gelekt?
sir_smokalot zegt
@adyton: beide :)
amateur zegt
@sir_smokalot: Jij bent een ideale klant voor Porsche, wanneer dat je al over de streep haalt om je 997 in te ruilen.
melcon zegt
@amateur: wat zou hem anders over de streep moeten halen, met die 2 foto’s zijn de verschillen al benoemd :P ;)
lincoln zegt
stoer ..
hij heeft door die grote voorruit weer een beetje rankheid terug ..
lang leve retro ..
sir_smokalot zegt
Nu eens kijken hoe snel de concurrentie wakker wordt :)
bozewolf zegt
Tsja, je moet er van houden. Hij lijkt op een 911, lol.
Maar goed, Porsche maakt ook geen geheim van hun evolutie over revolutie standpunt. Het zal vast een prima auto zijn, binnenkort bij U leverbaar in 4359 verschillende uitvoeringen.
Not my cup of tea, though.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@bozewolf: Zelf sarcastische opmerkingen plaatsen en die van mij niet kunnen waarderen? Triest!
mercedesfan zegt
Nieuw? Hij lijkt meer op een facelift (met hier en daar een nieuwigheidje), dan een nieuw model. Niet dat dit erg is want het is, en blijft een mooie auto, al 48 jaar lang.
xilver zegt
@mercedesfan: Naar Porsche-normen is dit een nieuw model ;-).
mercedesfan zegt
@xilver: Ja, dat is waar. Maar de verschillen tussen de vorige 911’s waren toch groter. Bijvoorbeeld lijkt deze 911 meer op zijn voorganger, de 997, dan dat die op zijn voorganger, de 996 geleek.
De enigste verschillen die ik zie, zijn verschillen die na een facelift ontstaan. Zoals een andere bumper van voor en kleinere achterlichten.
jobh zegt
Dit is toch een face lift en een gedown side motor of niet?
KaCh1ng zegt
@jobh: nee, compleet nieuw model
xilver zegt
Strakke vernieuwing. Die achterlichten kan ik wel appreciëren.
janklaassen zegt
Voorkant is mooi strak, zijkant ook uiteraard, interieur ook beter natuurlijk, achterkant mooi alleen wel even wennen voor een Porsche 911!
motherlover zegt
Om de open deur maar eens in te trappen… hij lijkt precies op de oude! :P De achterkant vind ik wel mooier geworden!
loxley zegt
wow! magnificent :) vooral de achterkant is super!
nilze21 zegt
Ok, andere lichten voor & achter
Nico94 zegt
Wat een lelijke auto!
vottek zegt
@Nico94: Should be not your Problem. You’ll never able to buy one. Ok, I will not feed the troll anymore by retrolling it. Haha…
sebasjuhh zegt
@vottek: je spreekt bewust zo slecht engels, toch?
alcantara zegt
De achterlichten worden steeds smaller, de volgende generatie krijgt zeker Z8 achterlichten?
Pallas zegt
@alcantara: LOL Die link zou ik nooit gelegd hebben.
Esprit_de_Flandre zegt
@alcantara: De lichten van die eerste die je toont, de 996, waren dan ook enorm groot tov de voorgangers…
In feite zijn ze nu weer naar een normaler formaat aan het gaan…
bozewolf zegt
Lollige is wel dat als iemand vraagt “Is dit geen facelift?”, dat je geen idee hebt of ie serieus of sarcastisch is.
koluh zegt
achterlichten doen mij direct aan de A7 denken…
koluh zegt
@koluh: had hier niet als reactie moeten staan….ach.
Barnevelder zegt
Mooi!
amateur zegt
Waarom zo behouden, Ferrari heeft veel meer lef met de 458,
schijterds bij Porsche.
lincoln zegt
@amateur:
omdat Porsche weet hoe ze centjes moeten maken ..
met lef namelijk ..
Cayenne ..diesel .. panamera ..
amateur zegt
@lincoln: Ja heel leuk voor porsche, maar voor de echte auto liefhebber een beetje saai.
Porsche is tegenwoordig bedoelt voor het algemene volk, vroeger was het nog exclusief.
Ferrari daarintegen blijft exclusief.
Het is maar wat je wilt.
lincoln zegt
@amateur:
welnee man .. nix exclusief aan ..
kan en wil je 1000 nieuwe Ferrari,s kopen !! is dat geen probleem ..
10.000 stuks .. ook geen probleem ..
en een ECHTE autoliefhebber kan een Pandaatje net zo makkelijk liefhebben ..
dat de consument tegenwoordig meer geld kan lenen klopt dan weer wel ..
amateur zegt
@lincoln: Ferrari verkoopt er niet zo veel, maar ja dan blijf je wel exclusief.
Wanneer ik veel geld uitgeef aan een auto, wil ik iets bijzonders kopen.
Dus geen porsche.
Het blijft een opgevoerde kever.
lincoln zegt
@amateur:
Porsche is GEEN opgevoerde Kever ..
Porsche is een bedrijf dat German top enginering levert voor veelste veel geld ..
het zijn idd geen sieraden ..
en achter het stuur zit altijd een hufter ..
maar het zijn GEEN platgeslagen Kevers ..
lincoln zegt
@amateur:
anyway .. als ik 500 euro uitgeef aan een auto wil ik er nog wel iets bijzonders voor terug ..
dus dat fictieve geld kan je ook achterwege laten ..
amateur zegt
@lincoln: Heb je aandelen in Porsche?
burninrubber zegt
@amateur: Waarom maken mensen deze opmerking altijd?! De 911 ziet er gewoon rete goed uit en presteert fenomenaal. Je zou blij moeten zijn dat er zoveel rondrijden. Straatbeeld word er niet bepaald slechter op.
amateur zegt
@burninrubber: Daar heb je gelijk in, liever een porsche op de weg dan de zoveelste audi, bmw, golf etc.
KaCh1ng zegt
@amateur: een porsche blijft ook altijd een beetje meer exclusief dan gewone auto’s, specialer dan een BMW ofz
AlwinH zegt
@amateur: Ik zou zeggen, ga es rijden in een Porsche, kijken of je het dan nog steeds saai vind. Echte autoliefhebbers rijden in auto’s, ipv alleen plaatjes kijken.
mortsel2640 zegt
@amateur: uw nick zegt genoeg
amateur zegt
@mortsel2640: en wat zegt jouw nick?
technopatat zegt
@mortsel2640: touché
rechercheur zegt
@amateur:
Uit jouw reactie blijkt wederom waarom jij altijd een amateur blijft ….
amateur zegt
@rechercheur: van een triest wannabe politie agentje hoor ik dat graag.
Johnnnyboy15nl zegt
Hele mooie Porsche 918 achtige achterlichten!
RickB zegt
Dacht even een Ferrari te zien… :D
technopatat zegt
Eerste idee was: wow, revolutionair, NOT!
Maar dan begon ik meer te kijken, en na 5 minuten moet ik toegeven dat er best veel anders is dat je niet op het eerste moment ziet, en vooral: hij (of zij) is er echt knapper op geworden!
zdev zegt
Men neme een kever.
En drukke hem langzaam plat.
Voila.
amateur zegt
@zdev: En je zet er gave wielen onder.
koenmb zegt
@amateur: En je lacht met jaloerse mensen op de blogs.
Macmark zegt
Wow, nog lelijker dan de 997.
bomber888 zegt
het lijkt wel of de verhoudingen niet meer kloppen :S. misschien moet ik gewoon even wennen hoor, dat kan ook. maar de achterlichten vind ik te klein en ook de motorkap in verhouding met de rest van de auto lijkt mij aan de kleine kant.
gregorius zegt
Mooi, als nou even alle 997’s en 996en even 20% in prijs dalen doordat dit ding uit is, kan ik mooi een ‘oude’ kopen.
911GT2 zegt
Prachtig! Jammer dat ik de centen er niet voor heb :(
Macmark zegt
Hij kijkt trouwens niet echt heel slim uit z’n ogen, lijkt een beetje op zo’n Morgan.
alcantara zegt
@Macmark: Ik vind het meer een Bietel.
Esprit_de_Flandre zegt
@alcantara: De cirkel is rond…
Flamingo zegt
wel mooi kan niet wachten tot de eerste test!
roestvrijstaal zegt
Vet !! Echt heul mooi. Dat wordt later m’n 2e auto :D
dennisr zegt
@roestvrijstaal: eerste auto dan een veyron ? ik zou mijn mooiste auto toch altijd als eerste beschouwen, dat goedkope dingetje voor dagelijks gebruik krijgt dan de stempel met 2e.. :P
roestvrijstaal zegt
@dennisr: Haha ja als je t zo bekijkt :P
deVia zegt
ik vind ‘m echt machtig geslaagd! écht een heel dik ding, voorkant achterkant, alles, behalve die aftandse typeaanduiding, mocht ik er ooit een (kunnen) kopen, dan ben ik het eerste weekend bezig om met een plamuurmes die rommel eraf te krabben!
MarkieS zegt
@deVia: Dat doet Porsche gratis voor je, maar ga vooral je gang. ;)
deVia zegt
@MarkieS: deed porsche gratis voor je, je weet maar nooit wat voor verdienmodel ze nu weer bedenken… 700,- voor gordelsloten in leder, 200,- voor kledinghaakjes aan de stoel met leder… zou me niets verbazen als ze je er nu op kaalplukken! ;-)
deVia zegt
@deVia: maar nee waarschijnlijk zal het wel weer mogelijk zijn (gelukkig!)
MarkieS zegt
Vooral enkele centimeters lager.
sir_smokalot zegt
Zo en profil grijpt hij wat mij betreft nog het meest op de 993 terug. Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer 993 ik in die achterkant herken.
Esprit_de_Flandre zegt
@MarkieS: Weet ik zo nog niet. Misschien is de gordellijn hoger, en lijkt hij daardoor lager…
MarkieS zegt
@Esprit_de_Flandre: Is ook mede een gokje gebaseerd op de aanstaande Cayman die meen ik een cm lager wordt, camerastandpunt of -brandpunt kan ook verschillen.
dennisr zegt
poeh poeh, een porsche artikeltje trekt wel kijkers/reaguurders.
dan te bedenken dat je al auotkenner moet zijn om hem überhaupt als nieuwe porsche aan te zien als je hem voor het eerst op de snelweg tegen komt (lees: voorbij ziet gaan)
Die achterlichten zijn uiteraard wel mooi, maar was ook niks mis met de vorige, als je trouwens exclusiviteit zoekt moet je niet zoeken naar een standaard 911, maar dan koop je gewoon een GT3 ofzo..
Porsche doet het verder altijd wel goed bij mij, blijven toch mooie wagens :)
love4sportcars zegt
moooi, ik moet alleen even wennen aan die achterlichten
ricardo94 zegt
Ziet er mooi uit, de achterkant is wat mij betreft stukken better!
trolle zegt
liever de oudere porsches
bosnialove zegt
Bij Porsche krijg je altijd weinig supercar voor veel geld. Dat zal bij deze vast ook zo zijn.
De achterkant vind ik erg mooi, de voorkant is een verbetering, maar het interieur vind ik teveel op het vorige model lijken. Ik had graag een vernieuwder interieur willen zien.
Desalniettemin zou ik nooit een Porsche kopen voor het bedrag wat ze vragen, je kan zoveel moois en beters voor dat geld kopen, bijvoorbeeld een Range Rover Supercharged Autobiography.
sebasjuhh zegt
@bosnialove: weinig supercar voor veel geld?
van wat voor auto’s houd jij dan? kom ik ook met leuke ‘feiten’!
dennisr zegt
@sebasjuhh: bespaar jezelf de moeite, het enige waar hij echt verstand van heeft is komkommers :)
bosnialove zegt
@sebasjuhh: Qua prestatie en vooral qua opties. De prijs voor het goedkoopste model is bij de 997 al erg duur geweest. Dan de opties. Neem bijvoorbeeld de PCCB-remmen, die optie kost (uit mijn hoofd) rond €7000,- á €8000,-. Kies je voor het goedkoopste model van de 911 en wil je wat leuk aankleden ga je over de €150000.-. Een goede concurrent is de bekende Nissam GT-R. Voor zijn inclusives moet je bij Porsche over de twee ton betalen.
Neemt niet weg dat het een mooie auto is.
dennisr zegt
@bosnialove: 7000 duizend euro :o hoeveel komkommers kun je daar wel niet voor kopen..
dennisr zegt
zonder het woordje duizend.. ;)
dennisr zegt
@bosnialove: je weet wel dat ‘interieur’ binnenkant is ?
deVia zegt
@dennisr: haha lol
sebasjuhh zegt
@dennisr: LoL komkommers, wat een eindbaas!
Nee maar ff serieus die comment vroeg erom..
bosnialove zegt
@dennisr: Jongetje, je bent irritant bezig. Ik neem aan dat je al een paar maanden je rijbewijs hebt, zoniet, dan ben je erg triest bezig. Stel dat jij je rijbewijs hebt, dan doe jij je veel beter voor dan dat je werkelijk bent denk ik zo. ’t Zou mij niets verbazen als je de band van de vaders auto nog niet kunt verwisselen, laat staan dat je de olie kunt verversen.
Verder neem ik ook nog even aan dat je niet zo dom bent en nog op je schooltje zit, dus dan begrijp je het volgende gezegde vast wel: “Schoenmaker, blijf bij je leest.”
dennisr zegt
@bosnialove: en waarom precies zou ik zielig bezig zijn als ik nog geen rijbewijs heb ?
De banden van de auto van mijn vader heb zeker al wel eens vervangen, en dan bedoel ik natuurlijk nieuwe band om de velg, ook heb ik de remmen vervangen.. je weet wel die dingen achter de velg, en heb jij al eens koppelingsplaten of rem leidingen vervangen ? neh dacht het niet he ? nee dacht ik wel.. nou ik wel, moet je me niet geloven.. nodig ik je over 3 weken wel uit, dan begin ik weer ;)
en geef nou eens 1 argument waarmee jij duidelijk maakt dat je dom bent als je op school bent.. ? je hebt echt alleen verstand van komkommers he..
bosnialove zegt
@dennisr: Kom, maak het ff nog bonter: je hebt ook zijn motor gereviseerd, zijn airbags in de auto geplaatst en je voert je eigen APK-keuringen uit, toch?
“waarmee jij duidelijk maakt dat je dom bent als je op school bent.. ?” Het feit dat jij die simpele zin niet snapt geeft aan hoe (dom?) je werkelijk bent. Argumenten kun je zelf uit jouw reacties halen, ik hoef ze niet te geven.
Tsjonge, wat ben jij een drol zeg, niet normaal. Anyway, het was beter zonder jouw ‘kennis’ hiero & ik ben klaar met je. ;)
trs80 zegt
Wat is in vredesnaam het verschil met de oude, of het type daarvoor, etc…?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik vindt het altijd frappant dat ALLE reacties over het exterieur gaan… Interieur vindt ik de grootste wijziging en werkelijk bloedmooi! Superstrak en door de lichte kleur niet TE klinisch.
dennisr zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: moet je even aan bonialove uitleggen, die snapt het weer niet :)
alcantara zegt
@dennisr: op zich klopt het wel wat bosnialove zegt. Ook al zijn de knopjes en de stukjes leer vernieuwd, de functionaliteit is hetzelfde gebleven, geen revolutionaire nieuwe veranderingen qua bediening ofzo.
dennisr zegt
@alcantara: volgens mij zijn er aan de binnenkant meer verschillen te vinden dan aan de buitenkant :
997
991
The360box zegt
@dennisr: Zijn dat nou 2 woofers rechtonder het dash?
amateur zegt
@dennisr: Die snap het juist wel, effe opletten.
dennisr zegt
@amateur: als je bij deze auto zegt, dat je liever een vernieuwder interieur had gezien, neh dan snap je het niet :)
amateur zegt
@dennisr: Nee tuurlijk niet Meneer Dennis Porsche, jij snapt gelukkig alles.
dennisr zegt
@amateur: als je met wat meer argumenten kwam zou er misschien nog een leuke discussie ontstaan, of in elk geval een nuttige, maar zulke slappe antwoorden kan niemand iets mee ;) wil niet rechercheur zijn teksten stelen.. maar zo blijf je natuurlijk wel de amateur ;)
alcantara zegt
@dennisr: want zijn voor jou dan dé grote verschillen in het interieur? Afgezien van de andere look dus maar qua functionaliteit.
dennisr zegt
@alcantara: wat verwacht jij dat er aan functionaliteit kan veranderen in een interieur ? radio niet met een draai knopje maar met een druk knopje ? Wat hier in elk geval direct opvalt is de handrem ? knopjes op het stuur, afstellen van spiegels, en sowieso veel meer knopjes in de midden console..
amateur zegt
@dennisr: Je leeft in je eigen wereldje.
dennisr zegt
@amateur: alweer zo’n antwoord waar niemand iets aan heeft, vrij standaard antwoord ook, ik mag dan misschien ook niet te veel van je verwachten..
Overigens wel triest dat ik in mijn zogenaamde ‘eigen wereldje’ al een betere ontwikkeling heb dan jij in je ‘ruime’ wereldje.. ;)
amateur zegt
@dennisr: dat vind jij.
dennisr zegt
@amateur: als jij denkt dat je met opmerking als ‘dat vind jij’ het laatste woord gaat hebben zit je er toch volledig naast, is er nou echt niks beters te vinden in die amateuristische grijze massa van je ?
bosnialove zegt
@dennisr: Vergeet niet dat jij hier de amateur bent. Zoals Alcantara al zei, je leeft in je eigen wereldje. Echter dat kan jij (nog) niet accepteren en daarom kom je met je onnozele vraag naar argumenten. Zo wil je slimmer en ervarender overkomen dan dat je in werkelijkheid bent.
Nogmaals zoals -> ik <- al eerder zei: je bent nog net achttien en blijf bij je leest.
dennisr zegt
@bosnialove: ik mag hopen dat jij de 16 nog niet gepasseerd bent, dat zou betekenen dat je door de jaren heen wel een hele grote geestelijke achterstand hebt opgebouwd, ten eerste was het amateur die het zei, en misschien moet je eens van account ruilen met hem, want serieus.. wat ben jij een amateur..
amateur zegt
@dennisr: Ja jij wil graag het laatste woord hebben, hoe onozel ook.
Ik wens je veel succes, met dat bekrompen gedrag.
dennisr zegt
@amateur: bekropen gedrag ? volgens mij ben ik de enige die hier nog nadenkt voordat ik een comment plaats.. volgens mij denk jij überhaupt nooit na en bosnialove alleen tijdens de komkommer verkoop.. dat ik het laatste woord heb is alleen omdat ik het niet kan laten om te reageren op die waardeloze/achterlijke reacties van jullie 2.. DE amateurs van de site.. jij echter probeert het laatste woord te krijgen door zelf te zeggen -nutteloze bijdrage-… beetje zielig ? en ja.. dit is zeker entertainment voor mij.. vermaak me prima :)
amateur zegt
@dennisr: Je bent rijp voor het gekkenhuis.
dennisr zegt
@amateur: ik word liever geen buurman van je, dat ik hier met je praat is al erg genoeg, vraag me nu wel af wat jouw doet denken dat ik gek ben ? volgens mij heb je bizar kleine hersens, gaat je overigens niet lukken hoor, het laatste woord.. zeker niet met zulke domme reacties ;)
amateur zegt
@dennisr: lijkt me wel leuk, jij als buurman, dan gebeurd er nog iets.
Ik zie er nu al na uit.
Zo saai in Wassenaar.
amateur zegt
@dennisr: Friesland eigenwijs volk, met hun eigen taaltje.
dennisr zegt
@amateur: LOL, hoeveel bewijzen van stomheid ga je geven vandaag ? wees nu even zo grootmoedig om op te biechten waar jij woont ? achterbuurt van Amsterdam ? gangsterbuurt van Rotterdam ? plaggenhut wijk van Amersfoort ? ben zo benieuwd.. overigens zul je mij nooit raken met gezeik over Friesland.. is namelijk zo niets-zeggend.. aangezien jij voordat je mij ooit het woord Friesland zag schrijven ongetwijfeld niet eens wist van het bestaan.. en buiten al die feiten om.. ben ik gewoon Groninger ;)
amateur zegt
@dennisr: Ik woon ook in Friesland.
rrvliet zegt
@amateur: één ding nog, vind je het interieur nou mooi of lelijk?
amateur zegt
@rrvliet: Het oogt luxer dan de vorige, meer waar voor je geld.
De midden tunnel loopt mooi door, bij de 997 was het wat te eenvoudig.
Dus ja, mooier.
Sportspotter13 zegt
@amateur: Wat is er mis met Friesland? Ik spreek geen fries. Ieder die zelf een kleine taal heeft,heeft ook een geschiedenis. Taal komt uit de familie, of je nou uit Friesland, Drenthe, Groningen of uit Rotterdam komt. Maakt allemaal niks uit,iedereen heeft een accent of taaltje.
amateur zegt
@Sportspotter13: Nee, joh dit gaat over de nieuwe 911, niet over taal.
bigcar zegt
@Sportspotter13: +1
thibault1234 zegt
918 Spyder achterlichten, VW Beetle (duh) voorlichten, somt het zo een beetje op :p Maar wel mooi hoor
meneersander zegt
dat interieur schitterend!
norge zegt
Waarom zou je de huidige voor de nieuwe inruilen ?
amateur zegt
@norge: Dat is marketing,”slim” van porsche, de nieuwste die moet je hebben.
Het lijkt op Apple marketing, I phone 3 is voor losers koop de 4.
Beetje jammer dat je 997 wel gelijk een stuk minder waard is.
dennisr zegt
@amateur: I-phone 4 is ook wel mooier hoor…
amateur zegt
@dennisr: Jij hoort ook bij het kudde volk.
dennisr zegt
@amateur: Als ik bij het kudde volk zou horen had ik de iPhone allang gekocht, en deed ik nu mijn computer werk minstens op een iPad, niet te vergeten dat ik dan allang een account had op hyves,facebook en natuurlijk twitter, stel je voor dat er mensen zijn die niet weten waar ik ben en wat ik daar aan het doen ben…
nee.. ik hoor niet bepaald bij het kuddevolk..
amateur zegt
@dennisr: Oh, het is “computer” werk voor je, wordt je betaald boor autoblog?
Leuk voor je.
dennisr zegt
@amateur: wat voor naam zou jij dan geven aan het ‘werk’ dat jij op de ‘computer’ doet ?
nog steeds niet echt een spectaculaire opmerking meneer de amateur ;)
amateur zegt
@dennisr: de tijd doden, afwisseling en in jouw geval entertainment.
amateur zegt
@dennisr: We weten waar je bent, je zit achter je pc, en je bent druk met autoblog, dat weet ik al zonder hyves et.
dennisr zegt
@amateur: jij weet het, maar niet iedereen.. eigenlijk zou iedereen het moeten weten.. maar om nou een account op twitter aan te maken.. om er vervolgens 8 weken per jaar op te zetten dat ik vrijwel alleen op autoblog zit vind ik vrij nutteloos… (8 weken ja, vooral de vakantie ;) )
amateur zegt
@dennisr: nutteloze bijdrage.
sir_smokalot zegt
@amateur @dennisr: nu even kappen. Vetes uitvechten mag ergens anders.
dennisr zegt
@sir_smokalot: is goed, excuses ;)
deVia zegt
@sir_smokalot: fietsenhok, morgen 3 uur. ik zet €6,75 in op dennisr
dennisr zegt
@deVia: :lol: hey je mag geen reacties uitlokken he, ik moet nu stil zijn… shh :lol:
AbarthMkII zegt
-=edit: er wordt ‘as we speak’ lustig gesnoeid en ge-temp-banned=-
ON Topic: Vind het een prachtige wagen. De klassieke lijnen duidelijk herkenbaar. Benieuwd naar de ‘dikkere’ Carrera S uitvoeringen.
Mijn persoonlijk favo is de (964) 911 RS.
AbarthMkII zegt
@Autoblog: Dank u!
The360box zegt
@AbarthMkII: Waarom staat deze reactie als laatste i.p.v gister?
baasbas zegt
@The360box:
The360box zegt
@baasbas: Ik weet het niet maar zijn reactie is van 17-8 en dat is niet de nieuwste?
rob5nismo zegt
het blijft een 911
Jan Jacob zegt
Dik, en dit is nog `maar`de Carrera S!
oli456 zegt
Ik moet zeggen dat ik deze 991 wel geslaagd vind. Porsche blijft zich grotendeels baseren op de 911 die we allen al zolang kennen maarja… Het is en blijft een succes!
Ik zie hier vele reacties waarbij men beweert dat Porsche niet meer exclusief is. Wel ik rij persoonlijk met een 996 (13 jaar oud ondertussen) en kan toch zeggen dat nog vele mensen je nakijken (ookal is dat niet het punt om een mooie auto te kopen, maar het blijft een referentie). Nu inderdaad er rijden steeds meer 996’en en 997’en rond, die 2de hands gekocht zijn. En persoonlijk zou ik opteren voor een jonge 2de hands te kopen.. Je moet eerlijk blijven: het is nog altijd veel geld voor een auto! Niet enkel de aankoop maar ook het onderhoud, taks, verzekering, BANDEN!, … :) Ik weet persoonlijk niet of ik mijn 996 zou inruilen voor deze 991. Het is een super mooie auto, maar weet je… Elke keer ik mijn garagepoort opendoe voel ik me gelukkig met mijn 996 :-) Het enige jammere wat ik aan de meeste porscherijders vind is dat ze een automaat kopen. Het plezier met een handgeschakelde porsche is echt reuzegroot!
mrbones zegt
achterkant doet me om een of andere reden denken aan de audi a7
alcantara zegt
@mrbones: ze hebben inderdaad allebei rode achterlichten, maar verder komt niets overeen.
dennisr zegt
@alcantara: land van afkomst..
sebasjuhh zegt
@dennisr: scherp dennis!
deVia zegt
@sebasjuhh: niet helemaal.. het is namelijk land van herkomst of afkomst ;-) sorry!
dennisr zegt
@deVia: http://www.encyclo.nl/begrip/afkomst ;) klaar nu :lol:
deVia zegt
@dennisr: ik bedoel dat je zegt; beide porsches hebben hetzelfde land van herkomst óf dezelfde afkomst… ^_^
Dimglor zegt
Ziet er nog goed uit, geen verrassing wel…
mco zegt
Als ze bij elk model de motor nu een paar centimeter naar voren schuiven, dan krijgen ze uiteindelijk een middenmotor. Dan zal ie iets minder listig worden, maar kun je er wel harder mee boenderen..
Lucb zegt
Ik heb mijn twijfels bij de achterkant.
amateur zegt
@Lucb: Ja die is iets anders, misschien een beetje te spannend, dat mag natuurlijk niet.
Lucb zegt
@amateur: Ik twijfel of die lichtunits deze auto wel goed doen
integralechubasco zegt
fack! best mooi zeg….!
jje003 zegt
Zo, die ziet er van voren echt uit als de nieuwe beetle..
Achterkant is prachtig daarentegen
F355GTB zegt
Tsja… zo mooi als de 993 wordt de 911 toch nooit meer…
baqqie zegt
@F355GTB: Waarheid als een koe. Als ze daar nou eens een mooie remake van konden maken…
bram95 zegt
Slechte zaak… De 997 had nog ”echte” flippers in combinatie met de PDK bak, maar de 991 heeft dat dus niet meer… :S :P
RuVi zegt
@Bram95: onzin… Standaard had de 997 het stuur dat nu in de persfoto’s van de 991 staat.
Optioneel kon je de flippers bestellen, zal nu ongetwijfeld ook kunnen
d15b2 zegt
/Kijkt eens goed..
Vooral opmerkelijk dat de positie van de buitenspiegels is (terug!) veranderd is van de A-Stijl naar op de deur zelf:
alleen de 996 en 997 hadden spiegels op de A-stijl, dus alleen maar goed dat ze terug naar de basics gaan!
dennisr zegt
@d15b2: Vind de spiegels op de A-stijl wel mooier, wat degelijker.. steekt er toch wat lelijk uit zo op de deur.. :)
alcantara zegt
@dennisr: Een 458 heeft ze ook op de deur en aangezien dat de huidige standaard is zijn spiegels op de deur superieur.
mashell zegt
@alcantara: Nee joh, omdat de Peugeot 307 dat ook heeft is het superieur. Maar het ziet er evengoed ouderwets uit, maar dat kon bij de 911 wel eens de bedoeling zijn.
Esprit_de_Flandre zegt
@d15b2: Nu je ’t zegt. Was al over gesproken op basis van spy-shots, maar had er nu nog niet op gelet…
adyton zegt
@d15b2: Scherp!!! Daar keek ik volledig over. Ik heb ook snel eens foto’s van beiden naast elkaar gelegd.
feboboy zegt
Wat een Verschrikkelijk Vet ding!!!!
bvhaas zegt
Hele mooie slanke auto! Zeer geslaagd!
Lan_Evo zegt
Die achterkant is wel strak met die achterlichten, voorkant word ik iets minder vrolijk van, hij kijkt een beetje ‘special’. En tja voor de rest is die natuurlijk identiek aan de vorige, kan nou niet zeggen dat ik er heel warm van loop.
phantom zegt
Vind het jammer dat de flanken zo hoog zijn opgetrokken, dit zie ik helaas bij veel moderne auto’s tegenwoordig. Het zorgt ervoor dat de auto een dikke kont en hoge neus krijgt, ook zitten er veelste grote velgen onder. De 997 was nog veel ranker…
d15b2 zegt
@phantom: inderdaag véél te grote velgen, lijkt wel 20″ of zelfs 21″. Hopelijk is die grote maat alleen voor presentatie gedaan wat ook bij prototypes veel terugkomt
mbman zegt
Mini koplampen!.Voor de rest niet verrassend,maar dat hoef je natuurlijk niet te verwachten van de vag groep
adyton zegt
@mbman: Jij zegt Mini, ander zegt Beetle. alle ronde koplampen lijken nu eenmaal op elkaar. Toch is de indeling anders hoor. Die vergelijking vind ik niet echt kloppen aangezien de 997 ook ronde koplampen heeft
ascari15 zegt
Eerste gedachte toen ik hem zag: Nieuwe VW Beelte.
Bij de vorige generatie was dat totaal niet.
De achterkant kan ik nog aan wennen, maar die voorkant…
hij ziet er gewoon te dom uit met die koplampen.
Gewoon gekopieerd van de beetle. Beter hadden ze die oude 911 gewoon een facelift gegeven. De 997 vond ik de mooiste 911 die er was.
Ben benieuwd hoeveel varianten er komen. Meteen 21 of nog meer.
rechercheur zegt
Zo zie je maar dat VAG het toch gelukt is om de 911 verder te laten evolueren, tot een nog mooiere machine …..
norge zegt
Je zou er bijna op reageren ;)
rechercheur zegt
@norge:
Hahaha, je kunt het niet laten. Klein voorzetje, en norge komt braaf even blaffen …..
norge zegt
@rechercheur: jij blaft toch ook op mijn kommando nu? Hahaha
Onehp zegt
Ik ben vooral benieuwd naar hoeveeel plaats er op de achterbank is, dat is voor mij de enige reden om 991 te gaan, iemand mee kunnen nemen daar. Anders liever de komende Cayman die tegen dan al een deftige motor zal krijgen…
deVia zegt
@Onehp: ik ben bang voor je dat de cayman altijd onder de 911 geplaatst zal blijven qua vermogen, ander snijdt porsche zichzelf teveel in de vingers, desalniettemin een briljante auto de cayman
The360box zegt
Volgens mij heb ik de slappe lach Hh..
maxx1 zegt
Ik vind hem echt mooier. Alleen de type aanduiding ziet er niet uit…. 911 Carrera s, 911 is al duidelijk voordat j de achterkant gezien hebt.
& de type aanduiding mort niet op die plek staan.
Interieur is ook mooi geworden
yerrie zegt
Heeft ff geduurd maar de 911 begint zowaar een echte auto te worden
yerrie zegt
Enne Bosnia, Dennis en Amateur, als 1 van jullie 3 ook maar enig niveau had, dan was die schoolplein fittie van jullie al lang afgelopen. Patetic en hoop ge-scroll om de nog zinnige comments te vinden.
AbarthMkII zegt
@yerrie: Idd zwaar irritant!
baqqie zegt
@yerrie: Klopt. Eindeloos gezeur wat afbreuk doet aan de kwaliteit. Normaal zijn hier de comments een nuttige aanvulling op het artikel maar dat is tegenwoordig ver te zoeken door al die vetes.
Edge zegt
Inderdaad geen revolutie maar evolutie. Typisch Porsche, op het eerste gezicht lijkt het een facelift, maar als je wat langer kijkt zie je dat er zóveel nieuwe details zijn.
Dan nog even mijn mening over het design. Die achterkant is in één woord wauw te worden, de zijkant ook, maar bij de voorkant heb ik zo mn twijfels. Het is alsof ze de LED-strips te groot hebben laten produceren (of natuurlijk de bumper te heet gewassen hebben). Die LED-mistlampen hadden beter op de luchthappers in de bumper kunnen aansluiten. Maar ja, ik denk dat ook dat wel went. Feit is dat deze 911 een prachtbak is.
E320cdi zegt
@Edge: helemaal eens. Ik vind de wagen mooi, misschien mooier, maar de ledjes op de voorbumper trekken teveel aandacht imo. Het interieur is wel een stuk functioneler geworden zo op het eerste gezicht. De positionering van de knoppen lijkt beter te zijn buiten dat deze middenconsole gewoon een stuk mooier is naar mijn mening.
quattroporte zegt
ik heb en hekel aan porsche door die kever koplampjes
spiderman zegt
Ik vind het geen verbetering allemaal t.o.v. de 997; dashboard, buitenspiegels, achterzijde waren wat mij betreft mooier op de voorganger. Jammer ook dat de 911 steeds groter/langer lijkt te moeten worden. Wat mij betreft is hij er sinds de dagen van de fraaie 964 niet echt meer op vooruit gegaan…
bosnialove zegt
@spiderman: Maak er dan toch na de 993 van..
jawi94 zegt
Die achterlichten zijn echt prachtig. Zo smooth en zacht. Mooi hoor! Ga zo door Porsche
mrdjm zegt
Mooi, vooral de kont erg goed gelukt met die nieuwe lampen. Het front is daarentegen nog teveel hetzelfde. Daar had nog iets wat meer vernieuwing mogen uitstralen. Vooral ook zodat het goed past bij de op de oude plek geplaatste buitenspiegels.
Kortom mooi, maar ik zal de opmerking ook maken: het zal nooit meer zo mooi worden als bij de 993!
rh95 zegt
die voorkant heeft heel iets weg van de nieuwe cayenne :( heel iets is al te veel! voorderest zie ik een paar kleine details die veranderd zijn. Eigenlijk zie ik hier vooral een bescheiden opgeleukte 997! ze hadden hem de 997-2 moeten noemen!
Zonde Porsche, jullie zijn weer te Duits geweest met vooruitgang in uiterlijk, word ietsjes meer Italiaans!
AudiS6 zegt
Zoals we verwacht hadden niet spectaculair. Doen ze toch goed daar bij Porsche, je belangrijkste model even ‘updaten’ en iedere Porsche liefhebber rent weer naar de dealer (including me als ik de centjes had).
w0o0dy zegt
Tja, ERG voorspelbaar, niet lelijk, maar doet me ook weinig. Waar ik weinig mensen over hoor is dat deze een andere wielbasis heeft…de tweede keer dat dat gebeurt sinds 1977 en de eerste wijziging sinds 1997.
Ik vraag me (hardop) af wat dat met het weggedrag gaat doen. Op zich maakt het ruimte voor het verder naar voren plaatsen van de motor en dus een evenwichter verdeling en dat is waarschijnlijk positief maar een langere wielbasis maakt een auto vaak ook minder lichtvoetig (slower to change direction).. Ben benieuwd.
lincoln zegt
@w0o0dy:
was beetje genant toch .. dat akkefietje met Corvette ..
w0o0dy zegt
@lincoln: meestal kan ik je hersenkronkels volgen… not today.
lincoln zegt
@w0o0dy:
dan was het ingestuurde filmpje van een andere mede-blogger ..
van 1 of andere test waaruit bleek dat de Corvette minder snel op het rechte stuk was ..
maar serieus veel rapper in de bochten ..
dacht dat jij em had ingezonden ..
geen kronkels today ..
dikkerikjuh zegt
diep beschamend. wel mooie looks opgepikt hier en daar. kan toch niet wachten naar het nieuwe model, hoop dat ze daar nog meer in deze richting stappen zodat het nog iets goeds kan worden en niet een of ander mexicaans sausje met 100 verschillende kruiden door elkaar.
Flatfour zegt
De nieuwe 911 is….afwachten op de rijtesten.
robo zegt
Lijkt wel of de snelheidsindicatie in de toerenteller is verdwenen. Was toch wel handig….
baasbas zegt
Euhm. Ik moet nog even wennen denk ik. 997-1 vind ik nog steeds de mooiste van de 911 waterkoelers..
rijgewoonbmw zegt
beetje te lief die voorkant beetje kruising tussen lupo en kever. intererieur is bagger.. als je denkt in een 911 te zitten.
Sportspotter13 zegt
mooi, maar kan je niet stemmen op “het is iets nieuws”. Voordat ik verder ga met kritiek geven. Is het beter dat ik eerst de nieuwe 991 in het echt zie.
fluvioglacialeafzetting zegt
En we bouwen weer precies dezelfde auto met net wat andere achterlichten en hebben weer een nieuwe auto… Jeej…
wilson zegt
Ik zie Kever !!!. Ja ik ben niet de grootste fan van Porsche. Geef mij liever Corvette
Freewarefreak zegt
Prachtig. Ik vind het een geslaagde evolutie. Weer een streepje lager, dikker, moderner, etc. Meesterlijke auto’s. Ik was vandaag bij Pon, dan loop je automatisch ook even bij Porsche Centrum Leusden naar binnen. Vind het toch echt een kanon die 911. Deze gaat niet tegenvallen in het echt. No worries.
Trouwens op foto 7 van het interieur.. wat zijn die twee zwarte vierkante vlakken tegen de wielkasten onder het dash? Het lijken mij geen slijtstukken, want er is ook gewoon een voetsteun.
Ram-G-maN zegt
Ik vind ‘m enigzins karikaturaal ogen met de lage daklijn, de langere wielbasis en de grote wielen. Het gaat sinds de nieuwe Camaro achteruit wat betreft de hoogte van daklijnen bij moderne auto’s. Ik vind mijn interpretatie van de 991 geslaagder IMHO.
http://www.autojunk.nl/fotos/porsche-911-turbo-s-998-by-automotivedesigner/46413/1
alcantara zegt
@AutomotiveDesigner: Ik niet, er zit een rare scherpe knik in het dak, de portieren zijn veel te kort en zijn te hoog geplaatst. En dan is deze nog extreem verlaagd, bij normale rijhoogte heb je dus een extra hoge drempel tot onderkant portier. Verder zijn 19″ (?) remschijven uitzonderlijk groot, ook voor een turbo S.
Ram-G-maN zegt
@alcantara: De rare knik is een verwijzing naar de 993. Laat het stukken minder lijken op een Volkswagen Beetle. ;)
oranginas zegt
Er komt niet veel in de buurt van de 993, voor mij de ultieme 911. Ik ben wel blij dat ze gebleven zijn met de koplampen, en niet weer een experiment als bij de 996 hebben uitgehaald.
Ik ben geen fan van de lampen die overgaan in de luchthappers, maakt het ontwerp minder strak. De achterkant vind ik wel weer geslaagd, niet zo uitgezakt (door de scherpe lijn boven de achterlichten.)
Spannend is het natuurlijk niet, maar ik snap wel dat Porsche bij hun formule blijft.
daviddewijnnl zegt
Vind hem stiekem vies tegenvallen.. ff wennen misschien??
motormuis zegt
Wel mooi!!! als je nou net als bij de 997 een doorlopend achterlicht kunt bestellen dat zou hem helemaal afmaken!! net als de 993 of 930, geweldig. blijft gewoon een super sportwagen met super afwerking en betrouwbaarheid.
stefan82 zegt
Prachtiger, flink aangepakt voor Porsche. Knap gedaan. Mijn zegen heeft het. Super :)
tvr1974 zegt
Die spiegels hebben ze zeker van de nieuwe Touareg afgehaald?? En die wielen van een Audi S-line… Tja.. Porsche; het is niet meer dan de sportwagen van het VW huismerk.. Zonde dat ze niet bij broer Lambo of Zus Bentley kijken naar Design… Jammer dat ze af hebben gekeken bij de 1000 uit een dosein moeder VW. Zie weer weinig innovatie… Maar ja na zo een harde schop van Nissan te hebben gekregen zal het nog wel wat jaartjes duren voor ze er weer bovenop zijn..
993turbo zegt
@tvr1974: Je snapt er niet veel van volgens mij. Is ook wel moeilijk.
Jochempie zegt
Hadden ze nog achterbumpers over van de VW Fox??
Dikke man zegt
@Jochempie: okeeej, die had ik niet aan zien komen, en ik zie hem nog steeds niet. ze zijn wel allebei grijs… :D
Edge zegt
@p0rshj: Hij doelt waarschijnlijk op de uitsparing voor het kenteken. Deze hebben ongeveer dezelfde vorm als bij de Fox. Erg vergezocht, ja.
Jochempie zegt
@Edge: Niets vergezocht, bij beide auto’s snijdt het verticale vlak het schuin staande vlak waar de nummerplaat op zit. Dit schuin staande vlak loopt aan de zijkanten weg in het niets. Daarbij is inderdaad ook de vorm van de nummerplaat uitsparing vrijwel hetzelfde.
Dikke man zegt
Heb echt 1 maand op deze foto’s zitten wachten, en nu ze er zijn, besef ik me dat ik al 10 jaar aan kon zien komen hoe deze auto er uit ging zien :P en toch vind ik hem geniaal mooi, kan niet wachten op rijtests en dat soort dingen. vooral bij foto 5 eindeloos weg zitten zwijmelen :D lekker bezig Porsche
Hupke zegt
Technisch zal het wel een hele andere wagen zijn, ongetwijfeld nog beter, sneller en veiliger dan alle vorige versies samen.
Maar voor mij blijven de orginele 911 en de 964 turbo toch de enige echte 9elfjes.
En het design, tja da’s veilig gebleven. Ze zouden toch zo eens iets moeten durven vind ik.
six-trey zegt
wow deze is wel veranderd ja *sarcasm* moest die porsche vorig jaar ergens zijn rondgereden 99% van de bevolking had het verschil niet gezien
BaRa zegt
Alweer zijn ze er niet in geslaagd die LED’s aan de voorkant zinvol te integreren. Jammer bij een verder mooie kar.
ericc zegt
Zoals eerder vermeld hierboven. De kleine overkapping van de achterlichten zoals bij de Audi A7. Ook teveel letters op de achterkant. 911 Carrera S is van het goede teveel.
Zal inderdaad wel goed rijden zoals alle Porsches, maar ze hadden met hun ontwerp wel radicaler mogen gaan. Al bij al zal het weer goed verkopen. Nu wachten op de prestaties.
jvthof zegt
Zijn ze ook weer afgestapt van de flippers?? dit stuur heeft weer die oude knoppen….?
matthias zegt
@jvthof: Flippers zijn bij mijn weten enkel bij pdk in combinatie met sportchrono+ pakket geleverd. Het stuur is zo goed als het zelfde gebleven dus veronderstel dat flippers ook in de 991 een optie zullen zijn.
vincenzo zegt
Potverdikkie wat is tie mooi die nieuwe porsje zeg! Wat is er nou eigenlijk nieuw aan?
Ohja nieuwe achterlichtjes = nieuw model bij vag he? Wat een re-badge kever zeg.
mikeslsamg zegt
die achterkant is best vet met die dunne lichtjes, mooier dan de 997.
mightymike zegt
Nu maar wachten op de carrera 4s gt1 gt2 gt3 gt3rs turbo classic etc…… 1990 porsche 911 dat waren nog unieke autos maar dit is na 21 jaar weinig veranderd
chivas zegt
Yes, ik kan niet wachten op de GT2 RS 4.5
Oqyelfer zegt
Kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar de ‘oude’ schakelknoppen lijken (jammergenoeg) terug…
carfreaky zegt
Wat is deze auto lelijk zeg het lijkt wel een k*t Chinees met die achterlichten! Voorkant is wel schitterend
saba zegt
wat een prachtbak,…
matthias zegt
Erg geslaagd! Voorkant is stoerder geworden, al vind ik dat die led’s tegenwoordig veel te aandacht opeisen. Ben benieuwd of de turbo weer een spoiler zal krijgen!
mashell zegt
Als ze de achterkant nog hoger maken, krijgt de auto een soort van sedan kofferbak. Downsizing en dus ook echt kleinere motoren (1.6 V6?) zou het design weer wat purer kunnen maken.
kowalsk zegt
De voorkant is er imo flink op achteruit gegaan, maar de achterkant is werkelijk prachtig! Mooi slank ook en profil.
agera zegt
Jaja hier wachtte ik al een tijdje op, hier is die dan de nieuwe Porsche 911.
Ik als Porsche fan vind hem zeker geslaagd en zelfs mooier dan mijn favoreit 997 serie. De 991 ziet er sportiever uit dan de 997 vanwgege de langere wielbasis en de koplampen die wat hogerop staan vind ik ook erg geslaagd.
De achterkant is strakker geworden en het interieur is mooier en overzichtelijker. Ik kijk al uit naar de RS versies van de nieuwe 911.
Wat mij betreft een waardige opvolger van de 977, maar vind de 991 vooral ook een mooiere opvolger. Ben benieuwd hoe de 991 rijdt en ik verheug me om de eerste rijtest te kunnen bekijken van deze nieuwe sportauto!
dpiedro zegt
aan de achterkant zie je wel een klein verschil maar langs voor zijn de veranderingen toch maar beperkt
dakarbemo zegt
yeeeyyy er is een nieuwe porsche 911.. boeiend! serieus saaaiiiiii design als ik in die categorie een automobiel uit zoek wil ik dat ie wel iets uitstraalt en niet per 50.000 uit de fabriek komt rollen. Zet t ding naast een volkswagen golf en ik zou zo denken dat het uit dezelfde fabriek komt. Beetje saai belasting kantoor uiterlijk
slak zegt
Jeremy zal het wel niks vinden, dus is het ook niks??
sir_smokalot zegt
UPDATE: 5 nieuwe foto’s toegevoegd
dennisr zegt
Het is het eigenlijk allemaal net niet.. die achterkant is van 1 kant mooier geworden.. smallere lampjes enz. maar dan weer zo’n hoek eruit want er moet zo nodig een kenteken op.. jammer van de achterkant..
die voorkant hebben ze verpest door er van die lelijke mistlampen op de plakken.. die hadden ze beter kunne verwerken in die zwarte roostertjes..
Interieur is alleen jammer vanwege die zwarte hokjes voor bij de voeten.. maar verder is her interieur wel erg mooi geworden.. mooi strak zonder die handrem hendel..
silly zegt
smaken verschillen,maar het blijft een herkenbaar en betrouwbaar model…..zou dat niet de reden kunnen zijn dat de auto goed gaat verkopen???
Dus iedereen roept dat het een saaie auto is,heeft waarschijnlijk nog nooit een porsch gekocht,en dat is nou net waar porsche maling aan heeft.