Een Porsche 911 (991) Turbo met 520 pk zou voor iedereen volstaan in de vermogensbehoefte, dunkt ons, maar voor de Rüperts Nooitgenoeg van deze wereld is er altijd de verlossing in de vorm van S-modellen. Oftewel, een 911 Turbo met 560 pk.
Op de IAA in Frankfurt heeft Porsche deze maagdelijk witte Turbo S neergezet. Achterin ligt een 3,8-liter zescilinder boxermotor die is gekoppeld aan een zeventraps PDK-transmissie. Met het Sport Chrono Pakket Plus betekent dit een 0-100 sprinttijd van 3,1 seconden. Wat je nog meer krijgt voor een prijs van €220.500 lees je HIER.
En dan nu: livepics!
2800cc zegt
De 997 Turbo blijft voor mij de vetste, na de 993 Turbo ..
en dan hebben het nog niet eens over de GT2 versies gehad..
RuVi zegt
Deze stond vorige week ook op zandvoort (zie foto’s op mijn profiel).
In het echt een erg dike bak!
teshi zegt
Je vindt ’t niks of je vindt ’t geweldig. Ik vindt ’t pure porno en ik heb gelijk!
teshi zegt
@teshi: Ik vindt met dt…..ook goedemorgen…
tartmeniet zegt
Wat een heerlijke velgen!
jrmpower24 zegt
Ik ben er niet heel weg van. Nooit geweest van die stofzuigers. Doe mij maar een GT3.
berlinetta zegt
Waarom is een Turbo toch altijd zoveel lelijker dan de gewone Carrera modellen. Hoe duurder de 911, hoe lelijker ik ze meestal vind worden, met als hoogtepunt de GT2 RS. De enige die wel gewoon gaaf blijft, is de GT3 RS.
lambowambo zegt
Ik zou er echt heel graag een keer een stukje in willen rijden om die meesturende achterwielen mee te maken.
bobbreede zegt
Echt prachtig mooie velgen. Verder denk ik dat ik me moet aansluiten bij Berlinetta, niet persee lelijker, maar ik zie hem graag met minder opsmuk (lees spoiler)!
solmatje zegt
@bobbreede: reken maar dat hij de spoiler nodig heeft
rufctr01 zegt
Elke keer maken ze er weer wat moois van!
kakhead zegt
De nieuwe generatie Porsches zijn echt snel ten opzichte van hun voorgangers!
Zoals de GT3 die al bijna sneller is dan de GT3 RS 4.0.
Ben benieuwd wat de GT3 RS, GT2 en de GT2 RS gaan brengen. Of zijn hier geen verdere plannen meer voor?