Jawooohl! Daar is ie dan! De afbeeldingen en specs van de nieuwe 911 Turbo cabrio zijn beschikbaar. De 997 Toerbo zonder dak heeft net als zijn broer met dak een 3.6 liter zescilinder tot de beschikking, 480 pk en 680 Nm that is.
De topsnelheid is 310 km/u en de dakloze Turbo zit in 4 seconden op de 100 km/u, met Tiptronic S gaat het nog iets sneller: 3,8 seconden. Dat is in beide gevallen 0,1 seconde langzamer dan de normale Turbo. Vanwege een iets aangepaste carrosserie en het automatische klapdak is er zo’n 70 kilo gewicht bijgekomen.
Het dak kan in 20 seconden geheel automatisch geopend of gesloten worden, mocht dat een argument zijn om deze auto te kopen.
En nu is het wachten op de gt2…
Met dank aan thomas voor de tip!
DeletedItem zegt
Snoepje van de week…
Aston Martin Rapide zegt
Alhoewel ik geen liefhebber van Porsches ben, vind ik de Turbo (cabrio) echt niet slecht uitzien.
Maar voor een cabrio ga ik toch maar voor V8 Vantage roadster. Specs zijn natuurlijk minder van Aston, maar wat een uiterlijk en sound mag er wezen! Zeker mooiste cabrio die er rondrijdt.
AMG zegt
Ziet er vet uit, al zou ik eerder een coupe nemen.
Frederick zegt
Deze auto is echt pure porno. Ik vind de 997 zoveel mooier dan de 996, vooral door zijn voorlampen en die heerlijke kont!! Alleen de kleur geel….Gewoon zwart!
Gideon zegt
Toch liever de dichte Turbo(of de GT3)…….
Richard zegt
Porsches zien er al 40 jaar hetzelfde uit.
Wanneer maken ze nou eens iets echt nieuws.
AMG zegt
Richard: Wat dacht je van de Cayenne in 2002?
Robin zegt
Een banaan aan het strand…:S nee mooi doe maar een in het zwart hoewel toch liever de coupe.
BaasTim zegt
Die kleur is idd afgrijselijk, damn!
De voorkant oogt een beetje te lief vind ik!
de sjonnies zegt
de rek is uit het 911 concept, mag ook wel na zo’n 43 jaar !
Probeer eens te ademen bij 310 per uur in een open cabrio, je longen liggen op je borst !
Nico zegt
@Richard
De Cayenne is/was toch iets nieuws? (hoewel niet mijn ding)
De Cayman is/was toch ook iets nieuws? (wel mijn ding)
De Panarema zal toch ook iets nieuws zijn? (niet mijn ding)
Hylke zegt
@autoblog.
Jongens let een beetje op het taalgebruik aub. Niet alleen de nieuwswaarde en de juistheid van de berichtgeving is van belang, het moet ook leuk blijven om autoblog te bekijken. Wanneer het taalgebruik daalt naar een bedenkelijk niveau, worden als toerbo en plesie, dan krijg ik toch een beetje het gevoel dat de vaste “autoblog-mensen” ergens met de benen omhoog op een zonnige locatie van een drankje zitten te genieten terwijl een legertje 13/14 jarigen het onderhoud van de site op zich genomen heeft.
-Edit- Voor droog autonieuws ben je bij Autoblog aan het verkeerde adres. Het mag toch ook weleens wat minder saai?
Quepee zegt
Waarom zouden ze met een heel ander model komen als dit goed loopt …
Murcielago zegt
Heel graag, maar niet in het geel.. Maar wat ik niet goed snap is, met die 70kg erbij, is hij 0,1 sec trager. Wat is dan de standaardmeting die ze uitvoeren, dus de tijd die ze opgeven, is die gemeten met 1 inzittende die maar max. zoveel mag wegen? Ik veronderstel dat dit dan bij elk merk zo is? Als we recht-evenredig rekenen, wat bij een versnelling normaal niet van toepassing is, zou je dus in een gewone Turbo 0,1 sec trager zijn met een passagier van 70kg.
loeloe zegt
@ murcielago
aerodynamica speelt ook nog een rol…
Acolado zegt
Netjes hoor….
Greg zegt
gaaaaap….
AutoSpotters.nl zegt
Wie heeft ie bestuurder in de laatste foto erin geplakt ?
Silverarrow zegt
Eén van de mooiere cabrio’s, alleen zou (ook) ik de kleur veranderen. Zijn er al gegevens over de stijfheid? Ben wel benieuwd hoe porsche dit aangepakt heeft.
Vind trouwens dat porsche z’n design niet moet veranderen. Er zijn weinig auto’s die zo gestaag geëvolueerd zijn als een Porsche 911, en daarmee is de Porsche 911 een unieke auto, en in mijn ogen nog steeds een pracht van een wagen.
Greg zegt
@Silverarrow
De 911 evolueert? Een VW Golf evolueert in mijn ogen. stap voor stap iets moderners, maar je herkent de basislijnen steeds van een Golf terug in het design. Porsche is al bijna 50 jaren aan t faceliften.. (en dat is zelfs nog te sterk uitgedrukt voor wat die luie designers uitvoeren)
vin zegt
@ Nico, om over de GT nog maar te zwijgen :)
Overigens opvallend om te lezen dat het een gewichtstoename van 70 kilo betreft bij de nieuwe Turbo cabrio, aangezien op Autoweek.nl wordt gesproken over een gewichtstoename van slechts 20 kilo…
autogekkk zegt
Dat de mensen het nog steeds super veel kopen betekent dat de design van Porsche tijdloos is. Dat lukt niet bij alle automerken.
Silverarrow zegt
@ Greg: Een 911 evolueert zeker. In plaats van telkens het oude design van tafel te ruimen en met iets compleet nieuws te beginnen, dat in sommige opzichten moet lijken op het oude, baseert porsche zijn design op het oude en gaat vanuit daar verder. Dat bedoelde ik met evolutie.
Jordi zegt
Ik vind de specs natuurlijk zeer goed, alleen ik hou niet echt van Porsches.(Duitse auto’s)
Zelf zou ik een Aston V8 Vantage roadster nemen ,, dat vind ik zelf 1 van de mooiste carbrio’s.
Ik vind het wel echt knap hoe die Duitsers uit een V6 3.6L gewoon 480 pk halen!!
Duitsers lopen zowizo erg voor op het uithalen van pk’s.
David zegt
Erg lelijk. De grote lijnen zijn mooi maar er zijn naar mijn mening veel te veel onnodige details. Dat is normaliter een kenmerk van Japanse designs. Er zit ook wat jaren 80 design in verwerkt. (Ik heb niets tegen Japanse auto’s maar dit is een Duitse auto.)
De GT3 kan mij dan wel weer bekoren.
AlwinH zegt
@ de mensen die zeggen dat een 911 niet evolueert:
Ga eens rijden met een 996 en dan daarna met een 997, dan piep je wel anders.
Wereld van verschil.
bramwillemse zegt
ik blijf die 911 cabrio’s (996 & 997 vooral) lelijk vinden.. Die rare half afgehakte puist is niet om aan te zien, lomp!
Greg zegt
@Alwin
Ik ben een van de mensen die geen evolutie ziet in de ontwerpen van Porsche en daarop baseer ik mijn mening. Niet op de prestaties, maar op het design.
Ik vind t veranderen van de vorm van een koplamp (vorige 911) en wat andere spoilers te weinig verandering om te spreken over een evolutie. Nu is de koplamp weer ovaal gemaakt, Et Voila… we hebben een nieuwe Porsche 911! :-).. Sorry maar daar is voor mijn gevoel meer voor nodig qua design..
@Silverarrow
ik begrijp je heel goed. Alleen zie ik dus te weinig onderscheid in het ontwerp van de modellen om te spreken van een evolutie… hooguit een minimale facelift.
floryn zegt
@Hylke
Edit- Voor droog autonieuws ben je bij Autoblog aan het verkeerde adres. Het mag toch ook weleens wat minder saai?
En dit is waar wen er maar aan want dit is heel normaal maar dat betekent niet dat er niet serieus over auto’s gedacht wordt!
floryn zegt
oooh jongens toch de 911 is een mooi concept dat zich steeds stapje voor stapje technisch evolueert en omdat porsche met de 928 heeft gezien dat de gemiddelde porsche koper echt geen belangstelling heeft voor fratsen, houden ze de 911 de 911 en dat vind ik prachtig!
Fej zegt
@ Greg
Als liefhebber van Porsche, en dan vooral de 911 apprecieer ik het juist dat ze vasthouden aan het origineel. En hoe je het ook bekijkt, je kan perfect aan elke 911 zien van welke generatie hij is. Dat de 997 niet zo veel verschilt van de 996 is inderdaad waar, maar ik vind het het mooiste elfje tot nu toe.
Op gebied van prestaties en techniek is de 911 dikwijls pionier geweest, dat hebben ze nu weer bewezen met de turbo.
Jij vind de 997 misschien maar een minimale facelift, maar je moet de auto in zijn geheel bekijken. En als je dat doet zal je zien dat de 997 een prachtige vernieuwende auto is!
Mr. R zegt
Zo’n 911 Turbo Cabrio is wel een beetje over de top. Het is al een heuse Porsche 911, dan ook nog eens een Turbo en dan óók nog eens het dak eraf! Maar het is toch ook o-zo-lekker.
En dat dak, wat in 20 seconden weer omhoog kan, heb je met zo’n power niet eens meer nodig. Je rijdt die bui er gewoon uit! ;) Fraaie bak!
Thom zegt
Heeeeeeel mooi!
Greg zegt
@ Fej
Tja.. t is maar net waar je van houdt denk ik. Kan me goed voorstellen dat 911 liefhebbers het waarderen dat Porsche weinig tot niets veranderd aan hun lievelingsauto.
Ik vind bijvoorbeeld een Corvette een heel mooi voorbeeld van hoe een sportwagen evolueert en toch z’n identiteit behoudt. De Corvette is mijn droomsportauto, maar anderen walgen weer van een Corvette en zweren bij de 911.
RenJie zegt
@hylke
ik denk dat autoblog juist veel bezoekers trekt door dit gegein. Daarom bezoek ik autoblog ook, je kan altijd nog naar autoweek.nl
Van dit geld zou ik eigenlijk ook liever een AMV8 kopen, toont veel meer kwaliteit omdat ie exclusiever is.
Casa D y D zegt
@ bram : hear hear…
Maar dat is meteen ook m’n mening over zowat elke cabrio die ook een coupé-variant heeft. Het geheel klopt gewoon niet. En bij deze 911 al helemaal niet. Jammer, want de coupé is een bom van een wagen als je ’t mij vraagt. Die velgen heb ik trouwens altijd al diepvriezerkoel gevonden.
aston martin zegt
hele mooie auto al heb ik liefer een slk 55 amg en dan er een kompressor op zetten:D
Lebastille zegt
Ik vind cabriomodellen over het algemeen niet mooier dan een auto met vast dak. Deze turbo is daar geen uitzondering op, vooral de achterspoiler onderbreekt de mooie lijn. Idd wachten op de gt2 met 530 (?) pk.
SimonMc zegt
@Jordi: daarom heet het ook de 911 Turbo, omdat ze dat aantal pk’s eruit halen met behulp van 2 turbo’s.
En trouwens, het is geen V6, maar een boxermotor met 6 cilinders.
PieterA zegt
Lelijk en oooo zo voorspelbaar. Doe mij maar de GT3!
Peperbus zegt
Ze mogen hem zo voor de deur neer zetten
Rogier zegt
Porsche turbo is echt een geweldige vette wagen maar ik heb em liever dicht.
Daarnaast vind ik die gigantische spoiler achterop ook niet echt mooi staan
Greg zegt
Hoe kan iemand zo’n 911 in vredesnaam een mooie auto vinden? Ik zal t never nooit begrijpen.. Ik kan er met m’n pet niet bij..
Tuurlijk.. smaken verschillen, dat is nou eenmaal een feit, weet ik ook wel.. maar de neus van een VW Beetle combineren met zo’n achterpartij en dat vervolgens ubergeil vinden hahah.. tja..
MurcieBoy zegt
die hebben ze ff goed verneukt :D
pPorscheOwner zegt
Prachtig gewoon!!! wel in ander kleur
Rick dos zegt
Ik vind de Turbo zo´n burgertruttige auto. Al is die dat niet natuurlijk, maar als ik voor een 911 zou gaan dan zou het in ieder geval niet de turbo zijn. Geef mij dan maar een “normale” 911 of de GT3.
Ik zag gister zijn gesloten broertje rijden. En ik vond het gewoon niks hebben.
Windhoos zegt
Frederick schrijft,
7 May 2007 om 10:09
Deze auto is echt pure porno. Ik vind de 997 zoveel mooier dan de 996, vooral door zijn voorlampen en die heerlijke kont!! Alleen de kleur geel….Gewoon zwart!
————————————————————————————–
Mee eens, de koplampen van de 996 waren geen gezicht ;-)
@Richard, hiermee onderscheid porsche zich juist van veel andere merken, ze zijn zo altijd herkenbaar……………
Joris zegt
Geef mij maar de dakversie;)
Arnoud zegt
@ Greg:
Ik walg inderdaad van een Corvette. Plastic all over, en met een grote motor kan elke fabrikant supersport prestaties behalen. De Porsche Turbo heeft bijna de helft minder cilinder inhoud dan een Z06 maar is hem toch nog de baas.
Als je alles in ogenschouw neemt, kosten, prestaties, betrouwbaarheid en noem maar op, dan is de 911 al 43 jaar koning in supercar-land.
En daarbij houd ik veel meer van de instelling: To improve a car’s performance, add lightness. Porsche heeft dat goed onder de knie, getuige de 911 GT3 RS.
Ik houd zelf helemaal niet van cabrio’s en deze vormt daarop geen uitzondering. Te kwetsbaar en niet gefocust genoeg.
henk zegt
doe mij maar een coupe
Brecht zegt
Het is een pracht van een wagen (niet met bananageel).
De specs zijn ook spr, dacht van niet mar ben fout geweest.
Dus zal hij héél wat concurrenten bijhouwen of zelfs voorbijgaan ;)
En dat geluid…GEIL
En dat in een tunnel, dak eraf, trgschakelen en…WAUW.
Vette wagen alleen blijft dit een droom gezien de coupé al 146.000 euro kost (België).
Arie Nap zegt
Hoewel Porsche zijn 911 steeds verder uitkristalliseert blijft het voor mij altijd een lelijke auto…
Technisch gezien is het een pareltje, zeker de motor..
Maar wie kan een 911 nou mooi vinden, in 1970 kan ik het nog begrijpen maar waarom moet Porsche nou persé vasthouden aan slechte principes om vervolgens te gaan perfectioneren ??
Ik vind het knap dat ze van luchtkoeling afgestapt zijn. nu mag het ontwerp wel eens gerevolutioneerd worden.
De motor boven de achteras is niet echt een goede plek maar laat dat dan de trademark zijn van een 911, vernieuw het design a.u.b…
Als ik kijk naar de Carrera GT, man, wat kan Porsche toch een mooie auto maken; bloedsnel en mooi design..
De 911, het blijft een conservatief dingetje…
Windhoos zegt
Nogmaals, ik ben het er niet mee eens. Ook het design van de 911 is imho een trademark…..
roma zegt
Banana Ride
R8 zegt
Wanneer je de 911 radicaal gaat veranderen verlies je veel (vaste) kopers.
r3fl3x zegt
Matchbox all over the place. Door de kleur en de te cleane computerplaatjes vind ik het net een speelgoedautootje. Ik wacht liever tot de eerste ‘echte’ foto’s. In een normale kleur graag. Tijd voor een roadtest dus, autoblog.
Greg zegt
@Fej
Lees dit es.. niet zolang terug hier gepost door iemand anders. Blijkbaar valt t wel mee met wat je zegt over een 997 die de Z06 de baas blijft
————————————————————————————————
Yo! schrijft,
27 April 2007 om 16:08
ach, c06je wordt weer s afgekraakt, als t niet genoeg is neem je toch een z06 ?
boeit dat krakende plastic interieur ?
Nou, lees dan s een stukje van een review van de Porsche 997 Turbo (de reviewer heeft buiten deze 997 ook 987S en Cayenne TurboS in bezit, dus naar mijn weten weet ie wel waar hij t over heeft:
http://www.rennteam.com/showflat.php?Cat=0&Number=271770&an=0&page=0#271770
“Another competitor of the 997 Turbo would be the new Corvette Z06, a surprising car for a surprising amount of money. No matter how good or bad the overall quality of this car may be, you can’t get better performance for your money. The Z06 isn’t only a bargain but also a very good performer and as much as I hate to admit it, it is performance-wise at par with the 997 Turbo. Of course the Z06 may not be the perfect daily driver and it lacks like the other competitors the back seats which to some family fathers are very important for an obvious reason, not to speak about the fact that the room in the rear could be used for additional luggage or even a spare wheel or two. However, the Z06 is fast, it is a very nice performer on the track too and the engine is a treat, not to speak about the very nice exhaust sound.”
Greg zegt
mijn excuses…. de vorige reactie was @Arnoud en niet @Fej
bijna bedtijd he… ;-)
TT Man zegt
Tsja, alles is hierboven al geschreven en gezegd denk ik.
Allemaal subjectieve meningen over of dit mooi is of niet.
Laten we eens wat objectiever proberen te kijken: hoe vaak heet een Porsche (911) een designers prijs gewonnen? En hoe vaak Aston Martin of Ferrari?
QED
(Rest my case)
PS: over de cabrio nog maar te zwijgen! ken werkelijk niemand die die (qua design) mooi vindt; uiteraard wel qua techniek, performance, etc.
Angelo-G zegt
tis een monster
Patrick zegt
Mooie auto, maar heb toch liever een db9 volante..of een f430 coupe..
misschien wel een r8 v10 cabrio als die komt?
E.J. zegt
Ik ben de reacties aan het lezen, en het is echt: wel, niet, wel, niet strijd… iedereen heeft z’n eigen mening.. so let it be.. ik vind hem trouwens WEL mooi.
Sander zegt
Erg mooi weer! Alleen inderdaad zou ik hem toch in een andere kleur nemen. Ik hoop dat er nog een 911 Turbo Targa komt. Dat heb je de voordelen van een open dak en niet de nadelen, en een turbo omdat ik dit toch wel de mooiste uitvoering van de 911 vind.
Veyron zegt
Liever een lamborghini galardo spider of de F430 spider!
Maar die kleur geel is nou echt niet zo verkeerd! Valt tenminste op!
resul zegt
ja de 911 tubro is hard maar er moet een nieuwe 911 turbo jeep komen
BMW Freak zegt
Mooi en snel, kleur is niks
Ga toch liever voor de coupé
Windhoos zegt
Patrick schrijft,
8 May 2007 om 8:51
Mooie auto, maar heb toch liever een db9 volante..of een f430 coupe..
misschien wel een r8 v10 cabrio als die komt?
——————————————————————————–
Ik zal je wel meteen uit je droom halen, voorlopig zijn er namelijk geen plannen voor een Audi R8 V10 cabrio…..
M-vijfâh zegt
Een droom-auto in cabrio versie die nagenoeg niets ten onder doet van zijn coupé broer, wat zou je nog meer wensen ?
Ik vind hem schitterend !
Ook al lijkt de voorkant op een op een kevâh…
…maarjah dat is het ook eigenlijk :)
jamieee zegt
beauty!.. als ik een auto zou mogen uitzoeken, word het deze, een 599 gtb of een R8
MRTN zegt
sorry, oud nieuws
Windhoos zegt
Meen je dat nou MRTN, laatste post voor die van jou was dan ook in mei ;-)
Windhoos zegt
Juni bedoel ik
Jordan zegt
vet cool man