Je kan veel vinden van de nieuwe Porsche 911 Targa, maar je kan niet ontkennen dat Porsche er iets bijzonders van gemaakt heeft. De gekozen dakconstructie is nogal aan de zware kant, maar daar krijg je wel een lekkere retrolook voor terug.
Wellicht dat je het nog niet wist, maar de nieuwe Porsche 911 Targa is zelf nog 40 kilo zwaarder dan de Porsche 911 Cabrio. In ruil daarvoor krijg je wel een auto met een volledig elektrisch te bedienen targadak en dat is redelijk uniek.
Net zoals voorgaande edities van de 911 Targa is ook de 991 Targa standaard voorzien van vierwielaandrijving. Eventjes deed het gerucht de ronde dat Porsche in Genève een 911 Targa Turbo zou onthullen, maar die zijn we nog niet tegengekomen.
De 911 Targa 4 (350 pk) en 911 Targa 4S (400 pk) zijn uiteraard wel gewoon te bewonderen in Zwitserland op dit moment. Een video waarin te zien is hoe de dakconstructie werkt staat op Autojunk.
JvH zegt
Wat een prachtige auto is dat zeg !
timmyaudifreak zegt
Voor het eerst in jaren dat ik een Porsche cabrio gaaf vindt!!
911GT2 zegt
@timmyaudifreak: Het is geen Cabrio, het is een Targa…
jeroen92 zegt
Nee! Ik klik niet!
motoragent zegt
Ik dacht, nu krijgen we een mooi filmpje van de beursvloer hoe het dakje werkt. Nee hoor, krijg weer het slappe promotiefilmpje van weken terug…
sebasjuhh zegt
@motoragent: same here
kwakmare zegt
Wat een verschil zo’n extra driehoekje achterop maakt!
Super vet!
jaapiyo zegt
Zwaarder, zo te zien veel onderdelen die uiteindelijk kapot gaan waardoor je met een gaar dak zit wat ongetwijfeld enorm duur zal zijn om te repareren, alleen leverbaar als de saaiere ‘4’ versie en IMO niet mooier dan de cabrio en zeker niet mooier dan de coupe…
Nee, al met al zeker niet mijn pakkie aan deze Targa.
mashell zegt
@jaapiyo: als je denkt van “ooh dat gaat kapot” dan kun je beter niet aan een auto met een verbrandingsmotor beginnen. Daar gaan vele malen per minuut zuigers op en neer, bewegen kleppen (soms zelfs 4 stuks per cilinder) het wordt loeiwarm dankzij de explosies, ja echt explosies. Het kan niet zijn dat zoiets langer dan een uurtje heel blijft toch?
jaapiyo zegt
@mashell: Appels en Peren natuurlijk…deze dakconstructie is totaal overbodig (want coupe en cabrio bestaan al), enige vorm van aandrijving bij een auto echter niet.
Overigens gaan de motoren bij Porsche inderdaad ook nog wel eens grondig kaput, google maar eens Porsche IMS failure.
potver7 zegt
Prachtige constructie, daar niet van. Maar doe mij de cabrio maar, hoewel die er natuurlijk weer niet zo gelikt uitziet.
kickass zegt
Foutje in de eerste alinea: ‘lekkere’ hoort ’totaal niet bij de auto passende’ te zijn.
toyotafortuner zegt
Leuk dat Porsche retro wilt gaan…
Maar voor mij nog altijd 911 classic/964/993 targa > nieuwere targa’s. Deze 991 Targa verandert er niks aan
timmyaudifreak zegt
@911GT2 oh dan zijn die andere wel cabrios lelijk en deze niet nu blij?
norge zegt
Vroeger legden we zo’n dakje gewoon zelf in de kofferruimte..Was sportief..
canon4ever zegt
@norge: hahaha precies
woot zegt
@norge: behalve met de CRX Del Sol, vond ik ook een gaaf systeem.