Het feit dat het vermogen van deze klassieke Porsche 911 3.2 Carrera is opgekrikt van 234 pk naar 270 pk is niet zo heel spannend, maar het feit dat deze auto 280 kilo lichter gemaakt is natuurlijk wel.
Om die enorme gewichtsbesparing te bereiken heeft DP Motorsport werkelijk alles uit de kast gehaald. Om te beginnen werd een 911 3.2 Carrera (G serie) uit oktober 1986 volledig gestript. Vervolgens werden alleen de hoognodige zaken teruggeplaatst en veel onderdelen vervangen door lichtere exemplaren.
Zo zijn bijvoorbeeld de ramen niet meer van glas, maar van perspex. Ook zijn alle scharnieren en steunen geperforeerd zodat ze nog lichter zijn. Het eindresultaat is dus dat deze auto 280 kilo lichter is en geen 1.185 kilo meer weegt maar 905 kilo.
De buitenkant is zo goed als standaard gelaten om van deze auto een echte sleeper te maken. De 3.2-liter zescilinder boxermotor is zoals gezegd opgepept tot 270 pk/307 Nm en ademt vooruit uit via een RSR race-uitlaatsysteem gemaakt van titanium. Uiteraard is er ook een limited slip diff gemonteerd.
Wat dit rock-green metallic gespoten snoepje moet kosten? Voor het lieve sommetje van €89.911,- kan je hem ophalen in Duitsland. Kwijlen mag in de comments.
launchcontrol zegt
Doe voor dat geld maar een Porsche 911 die ‘awake’ is….
SimonMc zegt
@launchcontrol: Ga je mond spoelen aub…
launchcontrol zegt
@SimonMc: Deze auto is teveel een ‘non sleeper’, is te opvallend voor een sleeper, dus schiet je je doel voorbij, maak er dan een rs/rsr versie (awake-versie) van is mijn mening. En dat mond spoelen gaat me goed af vanavond… Proost!
3246cm252kw zegt
@launchcontrol: mooi, proost! Humor!
rufctr01 zegt
Jammer dat er verder geen gegevens beschikbaar zijn.
moveyourmind zegt
@rufctr01: Op hun website vindt je alles wat je wilt weten (Federlichte-Elfer.de)
robbie zegt
@rufctr01: wat voor gegevens wil je?
rufctr01 zegt
@robbie: 0-100 tijd, topsnelheid etc
robbie zegt
@rufctr01: die zijn helaas niet bekend gemaakt door DP Motorsport, anders had ik ze uiteraard gedeeld met jullie.
sandniggah zegt
@robbie: die zijn niet mooi door het geringe gewicht zal de tractie ook laag zijn.
madvillain zegt
@sandniggah: Zal ook wel meevallen, tractie genoeg op de achterwielen. Onderstel zal ook wel aangepakt zijn. Blok met het gewicht op de achterwielen. Rijdt super, zo’n G-model!
Rob zegt
@rufctr01:
Is dat interessant? Misschien bij een moderne 911 om je buurman met een Ferrari jaloers te maken. Maar bij deze 911? Mwah, denk het niet.
Hubert zegt
Ik hoop dat de tekst “sleeper” achterop tijdelijk is.
sandniggah zegt
@Hubert: De kuipstoelen en spiegels ook (hopelijk)
reactief zegt
Dat gaat vast als een trein, als we de eerste foto moeten geloven!
Maar mooi ding, het G-model 911 is denk ik wel mijn favoriete 911 en dan in deze vorm super! Maar die stickers en badges eraf, normale spiegels erop en normale gordels, want 4-punts is mij te omslachtig.
DeeBee zegt
Fantastisch! Stickers er af en ik wil ‘m zo hebben! Hebben ja…want kopen kan ik voorlopig nog niet voor dat bedrag :( Geluid van dat luchtgekoelde blok door die titanium uitlaten, dat moet toch een oorgasme op gaan leveren?
gearhead zegt
Droomauto’s dit!!!!!!
azenomei zegt
Mooi, I wantz!
666jay zegt
Regel 1 bij het bouwen van een sleeper: zet er niet in koeienletters ‘sleeper’ op.
eltee zegt
@666jay: idd, net zo lomp als de ‘waardetransport’ trucks…
Rob zegt
@666jay:
Het is een Duitse tuner.
Die houden nu eenmaal van kekke stickertjes.
Geen enkele uitgezonderd.
jrk68 zegt
My kind off Porsche….
Redelijk schappelijk geprijsd ook nog.
escort77 zegt
Wat gebeurt er eigenlijk als dit ding in NL geflitst wordt?
Dit kenteken is toevallig niet meer bekend bij de RDW, maar het had een nl-se combinatie kunnen zijn. En er rijden wel meer DE auto’s rond met een kenteken dat ook NLs zou kunnen zijn.
robbie zegt
@escort77: voor een Nederlands kenteken staan de letters/cijfers te ver uit elkaar. Daaraan zullen ze kunnen herkennen dat het een ander/Duits kenteken is.
Waarschijnlijk worden afgekeurde/vreemde foto’s ook nog door een persoon bekeken en die ziet dan direct dat dit een Duits kenteken is. En mocht de boete toch onbedoeld bij een Nederlander terecht komen dan kan die de foto nog opvragen en komt de fout ook aan het licht.
sjamp zegt
@robbie: groot (te groot?) vertrouwen in de rechtstaat? Lees jij nooit over al die fijne bekeuring bij traject controles die dr volledig naast zitten? Grote auto? Bekeuring voor te hard, want herkend als vrachtwagen,… En dat terwijl t kenteken bij een personenauto hoort?!!
p924 zegt
Kom financieel nog iets te kort om ‘m te kunnen aanschaffen, maar wat zou ik dat ding graag een keertje lenen voor een rondje op de ring.
ezrider zegt
Goeie deal voor de mooiste 911. Doet u maar zonder stickers, met de gewone “Carrera”-badge op de motorkap, de originele spiegels (evt. van carbon) en tenslotte de standaard rode reflectieplaat tussen de achterlichten terugplaatsen. De spoiler onder de voorbumper heeft alleen zin in combinatie met een achterspoiler, dus die laten we ook maar weg. Verder mogen de koplampringen gewoon in de carrosseriekleur en is het gaaswerk boven de motor niet fraai, doet u het standaardrooster maar. U kunt vast wel iets van de prijs af doen, toch?
alcantara zegt
Die buitenspiegels zijn er echt belachelijk uit, om te huilen…
berlinetta zegt
Met die spiegels lijkt het wel alsof de auto polio heeft.
guusboum zegt
Nounou sleeper; ten eerste is het een Porsche, dus snel, en ten tweede is er duidelijk te zien dat hij niet standaard is…
jayk zegt
Die handgrepen zijn een kunstwerkje opzich
pomoek zegt
@jayk: Eerlijk? Ik vind dat net over de top, net als die spiegels, nee wat mij betreft zijn ze een paar stappen te ver gegaan. Ik ben meer van die Singer Porsches.
midasracer zegt
Nee even helemaal niets met Porsches. Op het Nationaal Oldtimer Festival een stuk of 200 naast elkaar zien staan, dus ik word er even niet meer warm of koud van. Maar als ik zou moeten kiezen, de mooisten zijn nog altijd de oudsten en deze is mij te recent.
dawwg zegt
@midasracer: Maar heb er wel eens sportief met een Porsche op het circuit of een goede B weg gereden ?
midasracer zegt
@dawwg: Nee, nooit verder gekomen dan Donkervoort en Midas.
MDA zegt
Ik zou de slicks vervangen door nog net acceptabele straatbanden, de spiegels terug naar gewoon, de tuner stickers van het linker voorscherm halen… Maar voor de rest? Graag inpakken en zo voor mijn deur zetten. Wat moet dit een geweldige machine zijn om in te rijden.
reistje zegt
De sleeper sticker en spiegels mogen ze houden.
Maar wat een pracht auto zeg.
Alfarobert zegt
Ben ik blijkbaar toch niet de enige die dit het mooiste Porschemodel vindt.Mooiste is nog de grootte taartschep(spoiler) achterop.Zoals de originele 911 TURBO toen.
StijnB zegt
P.S. Het exacte aantal pk’s van een standaard 3.2 Carrera is 231..