Het feit dat het vermogen van deze klassieke Porsche 911 3.2 Carrera is opgekrikt van 234 pk naar 270 pk is niet zo heel spannend, maar het feit dat deze auto 280 kilo lichter gemaakt is natuurlijk wel.
Om die enorme gewichtsbesparing te bereiken heeft DP Motorsport werkelijk alles uit de kast gehaald. Om te beginnen werd een 911 3.2 Carrera (G serie) uit oktober 1986 volledig gestript. Vervolgens werden alleen de hoognodige zaken teruggeplaatst en veel onderdelen vervangen door lichtere exemplaren.
Zo zijn bijvoorbeeld de ramen niet meer van glas, maar van perspex. Ook zijn alle scharnieren en steunen geperforeerd zodat ze nog lichter zijn. Het eindresultaat is dus dat deze auto 280 kilo lichter is en geen 1.185 kilo meer weegt maar 905 kilo.
De buitenkant is zo goed als standaard gelaten om van deze auto een echte sleeper te maken. De 3.2-liter zescilinder boxermotor is zoals gezegd opgepept tot 270 pk/307 Nm en ademt vooruit uit via een RSR race-uitlaatsysteem gemaakt van titanium. Uiteraard is er ook een limited slip diff gemonteerd.
Wat dit rock-green metallic gespoten snoepje moet kosten? Voor het lieve sommetje van €89.911,- kan je hem ophalen in Duitsland. Kwijlen mag in de comments.
Doe voor dat geld maar een Porsche 911 die ‘awake’ is….
@launchcontrol: Ga je mond spoelen aub…
@SimonMc: Deze auto is teveel een ‘non sleeper’, is te opvallend voor een sleeper, dus schiet je je doel voorbij, maak er dan een rs/rsr versie (awake-versie) van is mijn mening. En dat mond spoelen gaat me goed af vanavond… Proost!
@launchcontrol: mooi, proost! Humor!
Jammer dat er verder geen gegevens beschikbaar zijn.
@rufctr01: Op hun website vindt je alles wat je wilt weten (Federlichte-Elfer.de)
@rufctr01: wat voor gegevens wil je?
@robbie: 0-100 tijd, topsnelheid etc
@rufctr01: die zijn helaas niet bekend gemaakt door DP Motorsport, anders had ik ze uiteraard gedeeld met jullie.
@robbie: die zijn niet mooi door het geringe gewicht zal de tractie ook laag zijn.
@sandniggah: Zal ook wel meevallen, tractie genoeg op de achterwielen. Onderstel zal ook wel aangepakt zijn. Blok met het gewicht op de achterwielen. Rijdt super, zo’n G-model!
@rufctr01:
Is dat interessant? Misschien bij een moderne 911 om je buurman met een Ferrari jaloers te maken. Maar bij deze 911? Mwah, denk het niet.
Ik hoop dat de tekst “sleeper” achterop tijdelijk is.
@Hubert: De kuipstoelen en spiegels ook (hopelijk)
Dat gaat vast als een trein, als we de eerste foto moeten geloven!
Maar mooi ding, het G-model 911 is denk ik wel mijn favoriete 911 en dan in deze vorm super! Maar die stickers en badges eraf, normale spiegels erop en normale gordels, want 4-punts is mij te omslachtig.
Fantastisch! Stickers er af en ik wil ‘m zo hebben! Hebben ja…want kopen kan ik voorlopig nog niet voor dat bedrag :( Geluid van dat luchtgekoelde blok door die titanium uitlaten, dat moet toch een oorgasme op gaan leveren?
Droomauto’s dit!!!!!!
Mooi, I wantz!
Regel 1 bij het bouwen van een sleeper: zet er niet in koeienletters ‘sleeper’ op.
@666jay: idd, net zo lomp als de ‘waardetransport’ trucks…
@666jay:
Het is een Duitse tuner.
Die houden nu eenmaal van kekke stickertjes.
Geen enkele uitgezonderd.
My kind off Porsche….
Redelijk schappelijk geprijsd ook nog.
Wat gebeurt er eigenlijk als dit ding in NL geflitst wordt?
Dit kenteken is toevallig niet meer bekend bij de RDW, maar het had een nl-se combinatie kunnen zijn. En er rijden wel meer DE auto’s rond met een kenteken dat ook NLs zou kunnen zijn.
@escort77: voor een Nederlands kenteken staan de letters/cijfers te ver uit elkaar. Daaraan zullen ze kunnen herkennen dat het een ander/Duits kenteken is.
Waarschijnlijk worden afgekeurde/vreemde foto’s ook nog door een persoon bekeken en die ziet dan direct dat dit een Duits kenteken is. En mocht de boete toch onbedoeld bij een Nederlander terecht komen dan kan die de foto nog opvragen en komt de fout ook aan het licht.
@robbie: groot (te groot?) vertrouwen in de rechtstaat? Lees jij nooit over al die fijne bekeuring bij traject controles die dr volledig naast zitten? Grote auto? Bekeuring voor te hard, want herkend als vrachtwagen,… En dat terwijl t kenteken bij een personenauto hoort?!!
Kom financieel nog iets te kort om ‘m te kunnen aanschaffen, maar wat zou ik dat ding graag een keertje lenen voor een rondje op de ring.
Goeie deal voor de mooiste 911. Doet u maar zonder stickers, met de gewone “Carrera”-badge op de motorkap, de originele spiegels (evt. van carbon) en tenslotte de standaard rode reflectieplaat tussen de achterlichten terugplaatsen. De spoiler onder de voorbumper heeft alleen zin in combinatie met een achterspoiler, dus die laten we ook maar weg. Verder mogen de koplampringen gewoon in de carrosseriekleur en is het gaaswerk boven de motor niet fraai, doet u het standaardrooster maar. U kunt vast wel iets van de prijs af doen, toch?
Die buitenspiegels zijn er echt belachelijk uit, om te huilen…
Met die spiegels lijkt het wel alsof de auto polio heeft.
Nounou sleeper; ten eerste is het een Porsche, dus snel, en ten tweede is er duidelijk te zien dat hij niet standaard is…
Die handgrepen zijn een kunstwerkje opzich
@jayk: Eerlijk? Ik vind dat net over de top, net als die spiegels, nee wat mij betreft zijn ze een paar stappen te ver gegaan. Ik ben meer van die Singer Porsches.
Nee even helemaal niets met Porsches. Op het Nationaal Oldtimer Festival een stuk of 200 naast elkaar zien staan, dus ik word er even niet meer warm of koud van. Maar als ik zou moeten kiezen, de mooisten zijn nog altijd de oudsten en deze is mij te recent.
@midasracer: Maar heb er wel eens sportief met een Porsche op het circuit of een goede B weg gereden ?
@dawwg: Nee, nooit verder gekomen dan Donkervoort en Midas.
Ik zou de slicks vervangen door nog net acceptabele straatbanden, de spiegels terug naar gewoon, de tuner stickers van het linker voorscherm halen… Maar voor de rest? Graag inpakken en zo voor mijn deur zetten. Wat moet dit een geweldige machine zijn om in te rijden.
De sleeper sticker en spiegels mogen ze houden.
Maar wat een pracht auto zeg.
Ben ik blijkbaar toch niet de enige die dit het mooiste Porschemodel vindt.Mooiste is nog de grootte taartschep(spoiler) achterop.Zoals de originele 911 TURBO toen.
P.S. Het exacte aantal pk’s van een standaard 3.2 Carrera is 231..