
We dekken ons alvast in voor scheldkannonades van puristen: onze keuze zou het ook niet zijn om een 5,7L V8 van een Chevrolet in deze Porsche 930 te lepelen. Dat weerhield een Amerikaan er niet van om dit uit te voeren. Hij boorde vervolgens de V8 op tot 6,3L en monteerde verder ook nog doodleuk een kompressor erop.
Stonden oudere Porsche Turbo’s sowieso al bekend om hun staartlistigheid, ik ben benieuwd of de wegligging erop vooruit is gegaan met zo’n zwaar blok in je staart. Speciale ‘Boyd Coddington’-velgen maken de Porsche zodanig, dat je er helemaal niet meer in gezien wilt worden. Maar door de motortransplantatie heb je in ieder geval altijd power genoeg om weer zo snel mogelijk uit het blikveld te raken.
(bron: chromjuwelen.com, via: carscoop)
Onder het mom ‘je moet alles een keer geprobeerd hebben’, ben ik toch wel benieuwd hoe snel ik hiermee om een boom zou zitten.
Volledig onbegrip van deze kant.
5.7 liter is niet echt small
Lijkt wel of die achtervleugel er scheef op zit
Ik vind em wel erg cool :).
Dit wordt oversturen met een motor van 10000 kilo helemaal achterin geplaatst
Hopelijk wordt de originele motor nog voor iets nuttigs gebruikt, het chassis alvast niet.
Een Chevy V8 kan voor veel dienen, maar niet om in een Porsche te duwen vind ik.
– EDIT: correct Nederlands wordt gewaardeerd –
@Donkilluminati
in amerika is dit weldegelen een smallblock, wikipedia leert ons namelijk:
big-block engine is a North American V8 in a family of engines which generally have greater than 5.9 L
Die spoiler hoort ook niet thuis op dit model, is van een later type.. Dit model had de zogenaamde whale-tail..
@3301
let aub op je taalgebruik en gebruik daarnaast alstjeblieft ABN (algemeen beschaafd nederlands)
@mijzelf
weldegelen > weldegelijk zijn.
ben trouwens wel benieuwd hoelang het chassis een dergelijk blok+vermogen aan kan…
hahah ze hebben ‘em zelfs in de lengte gemonteerd
only in america
Zal wel vet klinken, hoeveel vermogen heeft hij eigenlijk?
@ Ruben; LOL
Ach, een 64pk sterke RWD-Volvo kun je in een drift ook om een lichtmast vouwen (eigen ervaring), dus die boom moet geen probleem zijn…
@phantom
staat er niet bij en aangezien hij opgeboord is kun je dat moeilijk zeggen…
ik hou m’n mond en ga snel naar een ander onderwerp.
Spoiler staat inderdaad echt scheef.
Waarschijnlijk door de trillingen die dit beest produceert. Ookal vind ik hem er niet uitzien.
Velgen trekken idd op niets.
SNEL! IEMAND! Gaarne 112 bellen! Is er anders een dokter in de zaal? Ik heb last van acute hyperventilatie!
*knijpt neus dicht en gaat voorover gebukt zitten*………..Héééy! Wacht eens even. Dit doe je toch bij een bloedneus?…….
Echt zó typisch Amerikaans dit. Totaal geen respect voor kunst. Maar wat wil je als hun cultuur om een hamburger draait.
Het is een amerikaan dus die zal wel deftig remmen als er een bocht aan komt. Heeft dus ook geen flauw idee hoe dat zit met bochten. V8, bhp, meer is beter, istie gelukkig, laat maar.
Re: DonKilluminati, 5.7 liter is niet echt small . . .
Ha ha, het gaat niet om de inhoud . . .
“The size of the distance between the cylinder bores has led to a distinction between the V8 engine families the Detroit Big Three automakers (Ford, GM and DC) have been building since the 1950s: There are Small-block and Big-block engines. These families differ in respect to the distance between cylinder bores, but not necessarily in engine displacement since the latter is defined by bore and stroke.
While the big-blocks have been less commonly used in recent years, the small-block families have grown in displacement and have now reached a level that was reserved for big-blocks in previous years (up to 7 litres of displacement in a Corvette). Even though the technology has greatly changed, basic specifications have been the same for fifty years.”
Gaat er stevig over, niet te begrijpen. Waarschijnlijk een darmtoerist.
Lozer!
voor alle wereld vreemden onder ons .. een gloed nieuw chevy blok is meestal goedkoper dan een blok reviseren .. ook zijn die blokken veel betrouwbaarder en makkelijker in onderhoud.
Nu zal die nog een slechtere wegligging krijgen door die zware V8!
De spoiler zit bewust scheef. Doordat het blok in de lengterichting gemonteerd is, ontstaat er een draaimoment tijdens het rijden. Dit wordt dan weer gecompenseerd d.m.v. extra downforce op de rechterachterkant.
avoid the boyd
En dan die spoiler achterop. Nog nooit heeft het de lading van het woord zo goed gedekt! Gewon een maat koelkast. Maar enfin, ik verwacht dat deze thuisklusser binnen een aantal weken onder de groene zoden ligt en zijn hobbyobject tot gerecycled staal is verschroot. Het probleem helpt zichzelf uit de wereld.
@Rick dos
Ik hoop dat je weer een beetje bijgekomen bent.
Maar om nu gelijk 300 miljoen amerikanen tot cultuurbarabaren te bombarderen omdat een hobbyist een chevyblok in een oude Porsche propt?
Stukje amerikaanse hamburger kunst van Warhol:
hoe ziekelijk moet je zijn om zoiets ook maar in je hoofd te halen!?
Die porsche is er echt op vooruit gegaan !!
Die velgen zijn stoer (of ??)
Meer vermogen (werkelijk handig??)
8 cylinders is beter dan 6 cylinders !!
Maar helaas ziet de amerikaan dit over het hoofd:
Nog meer gewicht op de achteras
Nog hoger zwaartepunt
Groter totaal gewicht
Kortom dit ding is levensgevaarlijk en zal zichzelf van de weg afhalen, ideaal dus :)
@DAT
Ja, gelukkig wel. Dank je.
Nouououou, er zijn volgens mij wel wat meer feitjes en weetjes, dan alleen deze Chevy-Porsche om toch wel tot zo´n menning te komen.
Wie heeft het om zeep helpen van aanstaande klassiekers tot sport verheven?
Zal vast ook wel weer een Amerikaan zijn!
@Ruben Baeten: ik denk dat je die boom niet eens zou kunnen raken omdat de achterkant zo snel uitbreekt dat je met het gas erop gewoon de andere kant op zou gaan…. of je zou alleen nog maar donuts kunnen maken……. LOL, wat een mafkees, wel een knap stuk huisvleit, maar waarom dan niet gelijk het blok op de juiste plek gezet?
Gevaarlijk Amerikaans (met een Duitse basis)!
Alleen geschikt voor de dragstrip en ik denk dat die wagen ook daarvoor gebouwd is!
Ik heb ze niet zo hoog zitten (Amerikanen…even generaliserend), maar zelfs een Amerikaan weet dat dit problemen gaat geven qua staartlastig!
Zal wel een lekker V8-sound afgeven… :D
@Rick dos
Nee, maar het is zo’n voor de hand liggende mening met de obligate feiten en weetjes.
Het lijkt wel of anti-amerikanisme tegenwoordig de norm is.
Ik verwacht iig meer van een origineel blogger als jij.
Waarom????
dit bewijst weer eens ons gelijk: Amerikanen zijn echt niet het snugger. en yep ik veralgemeen. Wie krijgt het nu in zijn kop op in een oerporsche een dom chevy blok te steken.
@DAT: inderdaad, het is hip anti-Amerikaans te zijn. join the club.
@DAT
Ach nee, het is niet anti-amerikanisme aan mijn kant. Het is gewoon een (wellicht een dik bovenop liggende) constatering.
Hetzelfde als je zou zeggen dat Hollanders zuinig zijn. Ben ik dan gelijk anti-Hollands?
Wat ik niet begrijp is dat als er commentaar op Amerikaanse wanpraktijken wordt geleverd, veel mensen gelijk de mond vol hebben van anti-amerikanisme, maar had dit een Chinees, een oost Europeaan etc etc. geweest, dan waren de vooroordelen niet aan te slepen. En niemand hoor je dan over anti-china , anti-o. europees etc etc.
Wellicht moet de vraag niet zijn of het hip is om anti-amerikaans te zijn, maar misschien moet de vraag zijn: Is Amerika niet zelf de bron van het anti-amerikanisme? En zo ja, moet de bron van het probleem dan niet eens het probleem oplossen ipv naar andere te wijzen die weinig tot niets van doen hebben.
Maar goeoeoeoeoedddddd……..Porsche-Chevy goede combinatie of niet? Kan een Bradwurst met zurekool gecombineerd worden met een hamburger? Ik vind van niet…..
Zo zie je maar weer, er zijn nog altijd malloten op de wereld.
@Rick dos
Als je zegt dat Hollanders gierig zijn, is dat wel anti-hollands.
Als je zegt dat Amerikanen cultuurbarbaren zijn, is dat wel anti-amerikaans.
Ik kan er niets anders van maken.
Ik snap ook wel dat er folkloristische vooroordelen zijn, maar bij amerika heb ik altijd dat het dieper, venijniger en haatdragender is.
En de Porsche-Chevy?
Mischien had ie geen geld voor een nieuw blok.
Het is knap dat je het er überhaupt ingelepeld krijgt.
En er waren vroeger wel een paar europese autobouwers die amerikaanse blokken in hun europese ontwerpen gebruikten vanwege de betrouwbaarheid.
Even terugkomen op jouw afdeling fusion-cooking:
Bradwurst met zurekool gecombineerd worden met een hamburger.
Dat lijkt wel op een hotdog.
Gelukkig is het merendeel van de wereld nog geregeerd door Amerikanen. Lekker puh. En ik ga het waarschijnlijk ook niet anders meer meemaken.
Om maar even op jullie niveau te komen, hé jongens.
@DAT
Anti-hollands als ik zeg dat Nederlanders gierig zijn? Dus dan ben ik ook anti-mezelf? Ik vind toch dat er een onderscheid is tussen kritiek op bepaalde vlakken van een samenleving hebben en een land finaal afbranden. Ik heb niks tegen het land Amerika. Ik kom er graag, ik heb familie daar wonen en Las Vegas vind ik fantastisch. En als je nou één plaats in Amerika hebt waar alle wansmaak van de Amerkaanse cultuur bij elkaar komt, dan is het Las Vegas wel. Maar desalniettemin heeft het zo z´n charme.
Maar dat neemt niet weg dat ik ook kritiek heb op het amerikaans beleid en ook wel op hun cultuur. Dat maakt me niet anti-amerikaans maar dat maakt me alleen kritisch.
Wat betreft de PoChevy; ik kan alleen maar gokken naar z´n redenen, maar dat ik niet eens ben met z´n keuze dat moge duidelijk zijn. ;)
LOL! Fusion-cooking! :) hmmmmmmm………..uit de combinatie van die twee krijg je een hotdog. Daar kun je wel eens gelijk in hebben…… :)
Amerika is een groot land waar heel veel mensen wonen.
In dat grote land wonen daardoor ook erg veel ontzettend vreemde vogels. Daaronder bevinden zich weer Echte Idioten zoals de eigenaar/ombouwer van bovenstaande Porsche 911 Turbo.
Die man heeft een totaal gebrek aan gevoel voor stijl en geschiedenis van een merk.
Ik heb laatst ‘Bowling for Columbine’ gezien. En dan toch nog zo netjes omschrijven dat ik van mening ben dat veel Amerikanen niet goed bij hun hoofd zijn. Knap van mij he? ;)
@Klassiekerrally: Heel knap ;-), de meesten rennen klakkeloos achter Michael Moore aan na het zien van zijn propaganda.
Ik ben het ook met hem eens hoor, daar niet van, maar hij maakt films, geen documentaires. Met sensatie ipv objectiviteit. En ik vind het gevaarlijk om je mening over een heel volk daarop te baseren.
Ik vergelijk het altijd maar zo: zeggen dat ‘alle Amerikanen dom zijn’ is hetzelfde als zeggen dat alle Europeanen lelijk zijn. Terwijl we allemaal weten dat dat alleen voor de Duitsers geldt. ;-)
Ach, smaken verschillen zullen we dan maar denken. En gelukkig ook: deze combinatie slaat asl een lul op een drumstel! Flop flop flop… zo klinkt deze pochevy ook over een tijdje hoop ik
Amerika is b.v. met de pop-cultuur toch van enorme betekenis geweest; muziek, film, design, media etc.
Wat Las-Vegas cultuur betreft, deze stad is van grote culturele betekenis geweest voor de hele nieuwe post-moderne stroming vanaf de jaren 80. Facade-architectuur etc.
Ik ben het met je eens de Porsche/Chevy is ook een beetje een sjonnie-actie, of in dit geval een sjohnny-actie
In de prachtige europese Monteverdi’s zitten betrouwbare amerikaanse blokken.

Best of both worlds zou ik zeggen.
Om het met Jack Nicolson in Mars Attacks te zeggen: Why can’t we just all get along?
Ovoorstelbaar. En dan nog van die lelijke rukvelgen eronder ook. Zonde van deze Porsche.
Ik dacht dat hybride de nieuwe trend was van de Amerikanen. Deze man loopt duidelijk achter, hij had er een Prius-motor in moeten bouwen!:P
Over de pop-cultuur kun je ook discussieren of dat nou wel zo´n goede invloed is of is geweest.
Kijk maar eens op straat, everybody wants to be a gangsta. Er zijn zelfs mensen die roepen dat het het verval van onze samenleving is. Het enige wat het bij mij doet, is het kietelen van m´n lachspieren. Ik vind het wel grappig dat men met van die drollenvangers rondloopt. Ik heb vaak genoeg tegen zulke jongens gezegd “Je broek zit vol. Kijk maar, je broek glijdt bijna van je kont af!”
Maar goed elke generatie heeft zo z´n periodes gehad.
De Monteverdi is idd een mooie auto met een lekkere motorblok erin. Net wat je zegt best of both worlds.
Het kan aan mij liggen hoor, maar een korte Google-speurtocht leert me dat de V8 30kg lichter is dan de originele boxer (170kg (er van uitgaande dat het een LS1 is) vs 200kg).
@MartijnGizmo… goed gevonden en toch….het lijkt me zo dat het zwaartepunt van de motor wel minder optimaal is dan bij de boxermoter en de lengte van de motor lijkt me ook groter.
Niet bruikbaar op een écht circuit. Ik ben het eens met de opmerking dat die aap de motor beter meteen midscheeps had kunnen plaatsen, dit schiet natuurlijk niet op (afgezien van het feit dat het sowiezo een kut idee is).
@Rick Dos
Best of both worlds is ook een nummer van Van Halen.
Goed he!
versnellingsbak zit er ook anders om in dus de eerste versnelling is naar achteren en zijn twee naar voren enz .
Is de constructie niet verzwakt na het zagen van dat gat voor de compressorpully?
waarom heeft ie ‘m niet onder de voorklep gebouwd :lol:
@ Ruben Baeten:
Ik vergelijk het altijd maar zo: zeggen dat ‘alle Amerikanen dom zijn’ is hetzelfde als zeggen dat alle Europeanen lelijk zijn. Terwijl we allemaal weten dat dat alleen voor de Duitsers geldt. ;-)
Ahem… Mijn vrouw is duitse. En beslist NIET lelijk hoor! :)
@Klassiekerrally: Ai! Ach, een deel van mijn familie is ook Duits, noem het maar zelfspot. ;-)
Wat is hier mis mee?
– Apache
wat een betweters weer hier
een smallblock chevy is maar iets zwaarder dan een porsche motor , met alu koppen is de chevy waarschijnlijk zelfs lichter.
ik heb beide motoren wel eens in de schuur gehad.
het word trouwens heel vaak gedaan in amerika omdat de porsche motor erg duur is in onderhoud in tegenstelling tot de chevy.
OMFG.
americanen snappen het gewoon niet.
Europeanen snappen ’t nie.. Eindelijk een echt blok in zo’n duits stinkding. Is waarschijnlijk voor tijdelijk, dan hangt ie ‘m weer in een echte auto HAHA
Ach,…
Doe mij maar een porsche BITTERBALLEN