Wat blijk: je hoeft helemaal geen 350.000 euro voor een Singer te betalen om een nagenoeg perfecte Porsche in handen te krijgen. Het Duitse Lightspeed Classic doet het voor tweeënhalve ton minder.
Deze project car van het Duitse Autoaktiv Motorsport is aan de achterkant ongeveer even breed gemaakt als de 930 Turbo, en biedt plek aan forse 17-inch Fuchs-velgen. De motor komt uit een 964 RS (340 pk & 379Nm) en revt door tot 7.500 tpm. Schakelen gaat met de bak van een 996 Turbo, die met een sexy aluminium CAE-shifter van verzet wisselt. Het koppelwerk wordt gedaan door de hardware uit een 997 GT3 RS.
Waarom we opeens beginnen over deze fabelachtige projectauto uit 2014? Wel, omdat de Duitse coureur annex presentator Tim Schrick de auto onlangs heeft meegenomen voor een ragsessie door de haven van Rotterdam. De Lightspeed Classic, die zij naam eer aan doet door veelvuldig gebruik van carbon fiber, weegt bovendien niet meer dan 980 kg. Must-see beelden die je must see. Op Autojunk natuurlijk.
Hebben!!!!!!
Ik kan niet anders zeggen, gewoon erg gaaf!
Toch ga ik voor de Singer als ik de centjes bij elkaar gereden heb.
@truckertje: ik ook! ieder de helft? Rijden we om de beurt…
@pomoek: deal
Heel vet maar net iets té oranje, kan dat eigenlijk wel?
@aronn: ja. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Een zilvergrijze met Martini-livery zou ik overigens óók niet afslaan.
@RRRobert: ik zou sowieso geen klassieke Porsche afslaan :)
Een Singer is dan ook een klap duurder, maar ook van een heel ander niveau. Alleen het interieur al. Maar voor degene die per se een oude Porsche wil rijden, maar liever moderne techniek heeft en geen geld heeft voor een Singer is dit de geslaagde wagen. Ik zou dan liever doorsparen voor een Singer.
@berlinetta: Inderdaad, een Singer is wel even wat anders. De Carbon body alleen al… Verder komt dit over als een leuk project, maar veel verder dan diverse 911 onderdelen in een te brede koets gaat het niet.
Met name in de detaillering zijn Singers prachtig. Alle kleine dingetjes als het dopje van de olie, xenon koplampen en de balsahoutafwerking. Om maar te zwijgen van de Cosworth getunede Mezgers… Singer is echt even een stapje verder. Meer in lijn van de Eagle Speedster. Ook zo’n schitterend project.
@gtwillem: @berlinetta: inderdaad, een Singer is echt een moderne rebuild met ongelooflijk oog voor detail en alleen het beste is goed genoeg. Ik geloof dat de kabelboom alleen al iets van 25k$ kost.
Maar neemt niet weg dat dit ook echt een gaaf ding is.
Te breed dus van achter. T hele pure klassieke Porsche-design is naar de knoppen.
@schreute01: Mee eens, ze hadden dat verbreden niet moeten doen, dan viel het wel mee.
Interieur is ook erg hardcore en leuk voor een pure track racer maar in een auto die klassiek moet ogen vind ik het echt geslaagd.
@schreute01: Mwah, met zo’n klassieke kleine ducktale is deze 911 helemaal weer in balance.
Wat wordt ik hier hebberig van. Wat een ontzettend mooie wagen is dit.
Leuk ding hoor, dit vind ik dus vele malen interessanter dan zo’n megalomane jurkenbak als de Veyron/Chiron.
Maar dat mag ik kennelijk niet vinden zonder daarop aangevallen te worden door de rijbewijsloze “kenners” van AB.
@thejerk: van mij mag dat wel ;)
@thejerk: misschien heb ik 10 september wel mijn rijbewijs! ? Mag het dan wel?
Maar ik zal je nooit aanvallen voor het afkraken van een moderne Bugatti.
@thejerk: je mag altijd een eigen mening hebben, kerel! Zelf kan ik supercars zeker waarderen, maar doet het mij verder vrij weinig. Ben zelf van de snelle uitvoeringen van huis tuin en keuken auto’s. Mijn dag is helemaal goed als ik een MG ZT-260, Mondeo ST200 of S4 tegenkom :-).
@gtwillem:
Dank u, na de aanval door een club Beliebers in het vorige topic begon ik daar ernstig aan te twijfelen.
Opvallend: de meest Duitse auto ooit gebouwd gespoten in Oranje. Auto komt origineel toch niet uit 1974? (deze is voor de oudere AB reaguurders). Daarbij, deze blonde Duitse Übermensch rijdt in Über Duitse auto in een stad die door de Duitsers finaal plat gebombardeerd is… (Deze is voor mijn overgrootvader, Rotterdammer ten voeten uit).
Deze “fabelachtige projectauto uit 2014” heb ik in 2012 al eens getipt, maar hij blijft leuk.
De nep fuch’s zijn niet zo goed gelukt voor de rest dik in orde.
Mooi ding! Echt gewoon heel gaaf! Niveau Singer.
@dutchdriftking: op n foto kun je de kwaliteit niet echt beoordelen natuurlijk.
Liever dit dan zo’n Singer, daar zou ik niet mee durven rijden. Waarom zou een klassieke 911 zo’n extreem dure CFRP body moeten hebben?
Wat is deze lekker zeg!
-edit: doen we even kalm?-
Wel een heerlijk mooie wagen met een hoog hebbuh gehalte :)
@biohazardracer: oow sorry redactie! Dacht ik nog netjes te zijn door het niet volledig neer te zetten is het nog niet goed :|
Laat ik het dan zo zeggen, ik had graag een langer filmpje gezien met meer geluid!!
-edit: dat klinkt stukken beter, mooi werk!-