Dat de Porsche 911 GT3 RS eraan komt, mag geen verrassing meer zijn. We zagen ‘m namelijk al op en bij de Nürburgring. Dankzij een stapel patentmateriaal kunnen we de 911 GT3 RS nu in volle glorie bewonderen.
Ere wie ere toekomt: CAR Magazine dook de afbeeldingen op en zorgt ervoor dat we dit straatlegale racemonster vanuit meerdere hoeken kunnen bekijken, zonder dat de body is afgeplakt met tape. Daaruit kunnen we volgens de Britten opmaken dat de body van de 911 GT3 RS compleet vernieuwd is. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan de nieuwe bumper met splitter of de enorme achtervleugel.
We schreven al eerder dat Porsche de bloedsnelle bolide niet voorziet van een turbo, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ontbreekt aan rauw vermogen. Reken op zo’n 500 pk, gecombineerd met het PDK-systeem. In recordtempo richting de 100 kilometer per uur knallen moet dus geen probleem zijn.
fejjie zegt
Wat moet het heerlijk zijn om deze wagen op een circuit de sporen te geven.
rolov zegt
@fejjie: och idd samen met de Gtr zou deze in mijn garage mogen staan. Wat een prachtig bak. Ik zou een jaarkaart voor de Ring hebben ;)
d15b2 zegt
Wat een belachelijke grote wielen.
Geef ze eens 19, of 18″ velg met een beefy semi slick.
Function over form.
MDA zegt
@d15b2: waarom zou dat beter zijn kwa ‘function’?
jrk68 zegt
@MDA:
Een beetje meer wang zorgt ervoor dat je net even dat beetje extra ruimte hebt in het grensgebied en het zorgt voor een beetje comfort.
Enig idee waarom de GT3 RSR in racetrim niet op banden zonder wang rijdt?
Een deel van het antwoord vindt je in mijn eerste zin, en dat terwijl die doorgaand op biljartlakens rijden waar je op de openbareweg slechts kan dromen.
Ook hier gaat het gezegde “wie mooi wil zijn moet pijn lijden” op.
gerjan zegt
Die achterkant blijft lelijk! Doe mij het vorige model maar.
noah_deheer zegt
Gaaf ding behalve die air vents boven de voorwielen
agera zegt
Waarom heeft Nissan de GT-R Nismo gebouwd, juist ja om de GT2(RS) en de GT3(RS) te verslaan en dat zal ze weer lukken verwacht ik. Persoonlijk vind ik de GT-R ook veel mooier
thomcarspotter zegt
@agera: helemaal waar, alhoewel; ik blief dat Nismo pakketje niet echt. Doe mij maar een standaard GT-R en dan ben ik ook al lang al blij!
jlm83 zegt
@agera: de GTR is en zal nooit een interessant alternatief zijn voor een Porsche enthousiast. Al helemaal niet in plaats van de GT3(RS). Deze GT3 rijders willen een motor zonder turbo’s en een interieur van Porsche kwaliteit. Dat dat meer kost en dat er een andere auto is die sneller is doet er niet toe. Ze hebben het er voor over, vast ook weer voor deze.
Van mij hoeven al die gaten niet in deze RS, maar dat is een kwestie van smaak.
rolov zegt
@jlm83: klopt. Maar zolang er mensen zijn die zeggen: het blijft een Nissan, blijft het fantastisch om er een te bezitten en de turbo een schop onder zijn reet te geven. de gt3 is een verhaal apart voor mij. Een echte killer.
cossie300 zegt
@rolov: heb je Autoweek van 2 weken geleden gelezen ? De Nissan kreeg op zijn doos van de Porsche 911 turbo op elk vlak . Samen met de Audi r8 v 10 . Ze hadden er gewoon geen lap aan
jrk68 zegt
@cossie300:
Tja, het is maar wat je wil geloven, ik heb het niet zo op Vagweek, wat een amateuristisch reclame vodje is dat zeg….
rolov zegt
@cossie300: ja de autoweek Is een van de geloofwaardigste bladen. Due worden Zwaar gesponsord. In de rest van de wereld wint een gtr gewoon. Maar het maakt niet uit. Als je een porsche fan ben Is het altijd moeilijk te geloven dat een Jap wint. Maar dan kennen ze de geschiedenis van de Jap niet ;) zou jij toch wel moeten weten met de naam cossie.
nord zegt
En wat voor belachelijke vleugel hebben zu nu weer bedacht..
fritsie zegt
@nord: Jong, das voor dn downforce
hollow zegt
500pk uit een atmosferisch 3.8 (??) liter 6 cilinder blok. Dat is kunst.
De GTR is misschien sneller door z’n turbogeweld, maar ik zou deze GT3 kiezen, elke keer opnieuw.
alaings zegt
Geen auto wens ik mij meer dan een 991 GT3 RS … !!! Wat moet dat een hebbeding zijn als je er de centen voor hebt ! Ik kan alleen maar dromen … . Hebben nooit !!
888natan zegt
@alaings: je wilt toch ook luxe? Neem een carrera 4Sen je hebt ook nog eens – €30.000 voor extra dingetjes!
888natan zegt
De gt3 RS vind ik echt ontzettend zonde van je geld. Je krijgt meer pk’s etc, maar comfortabel? Nee. ‘Rare’ hekken als je in de achterruit kijkt, komop alleen op het circuit en daarbuiten nee.
rolov zegt
@888natan: ja daar is hij ook voor….
888natan zegt
@rolov: toch heb ik de gt2 op de autosnelweg gezien, meerdere malen. Ik vind dit echt nog erger dan de 996 met de fried eggs
rolov zegt
@888natan: dat is een keuze He. Ze maken hem op kenteken voor het circuit. En als je wrzdan mee op straat wil rijden Is je eigen keuze. Mij zou het niet uitmaken. Het Is toch nooit de enige auto in de garage.
JamesBond007 zegt
T’s wel een hele lelijke kever. Maar snel zal ‘ie zijn!
str8six zegt
Is dit geen gt2 (rs) met die turbo luchtinlaten op de heupen?
reistje zegt
Ik ben toch altijd benieuwd hoe goed er met een GT3 RS te leven is als zondagsauto.
En ook hoe hij zich verhoud tegenover een Turbo of een GT3 Cup.
sulobb zegt
Mooi? Ja!
Nieuw? Nee.
Speciaal? Ook niet.
Porsche’s zijn mooi en je kunt er qua exterieur niet veel aan doen, maar de mens verwacht nog altijd wat nieuws…
w0o0dy zegt
De 991 is best fraai maar deze lijkt vooral op het werk van een tuner… Erg lelijk.
w0o0dy zegt
Zet er voor de grap eens de 997 4.0 naast… You’ll see what i mean
baasbas zegt
@w0o0dy: Haha, ik wilde het met je eens zijn, maar die 4.0 vind ik van dezelfde orde met z’n lelijke stickers en opplak stukjes