Hé kijk nou, geen vleugel.
Deze Porsche 911 GT3 heeft duidelijk geen Red Bull gedronken, want hij heeft geen vleugel. We weten al enige tijd dat Porsche op de IAA een GT3 laat zien met Touring Package, maar nu hebben we voor het eerst ook officiële foto’s dankzij een lek bij kwaliteitspublicatie Autopresse. Het lek is inmiddels gedicht, maar de blauwe 911-vormige druppels zijn al over het web gespatterd. Wij vonden de plaatjes bijvoorbeeld op Instagram.
Onze kennis over de GT3 met Touring Package is nog beperkt want daarvoor moeten we de officiële informatie even afwachten. Wat we al wel weten vertelde college @rubenpriest je al eerder in dit artikel. Simpel gezegd wordt het gewoon de nieuwe GT3 (rijtest) zonder achtervleugel en wellicht met wat meer luxe. De ‘Touring Package’-naam laat oude tijden van de 911 2.7 RS herleven. Die kon je destijds ook bestellen met Touring Package of met Sport Lightweight Package. Voor degenen die het interesseert: de laatste levert tegenwoordig meer op.
We kunnen nu wel wat zeggen over de looks, hoewel ook in dat opzicht er eigenlijk maar een ding te bespreken is. Ik vind ‘m briljant zonder taartschep en zou altijd voor deze versie gaan. Collega @casperh ook, al wil hij graag nog even van Porsche weten of er wel een achterbank inzit voor zijn koters. Zo niet, dan gaat hij liever voor de Lexus LC wil hij hem alsnog hebben. Enfin, check zelf wat je van de gecoupeerde GT3 vindt, in de gallery.
UPDATE 11-09-2017: de Porsche 911 GT3 Touring Package is officiel, alle info lees je HIER!
jweelden zegt
Achterbank? De kooiconstructie en tie rips zijn voldoende toch?
Maar als ik het goed begrijp heeft hij de spoiler helemaal niet nodig, of is dit behelpen op het circuit qua wegligging en downforce betreft?
trolle zegt
Woah, nooit verwacht dat hij er zo zou uitzien!
trustmeiamanengineer zegt
Ziet er wel lekkerder hoor! Is eigenlijk een betere 911R nu, al is ’t maar omdat je die goddelijke zespitter nog 500 toeren verder kan uitwringen. Alleen moet het ontbreken van die strijkplank achterop wel een enorme hoeveelheid downforce kosten. Je moet er dus gewoon 2 kopen. Een exact zoals deze met handbak. En dan nog eentje met PDK met alles erop voor de betere trackday.
woudloper zegt
@trustmeiamanengineer: tot je dan met je gt3 of zelfs RS op een trackday rijdt en je het snot voor de ogen gereden wordt door radicals, ariels en de zeldzamere mono
Voor op circuit moet je echt geen straatautos kopen
Jochempie zegt
@woudloper: Voor op het circuit moet je een auto huren..
shadowbroker zegt
@Jochempie: En dan dikke verzekering betalen steeds?
davelepeef zegt
@shadowbroker: ja, of je eigen auto afschrijven. Wat kost je minder?
Jochempie zegt
@shadowbroker: Je weet in ieder geval precies waar je aan toe bent, en kunt jezelf er dus financieel op voorbereiden. Als je per ongeluk in je eigen auto het natte gras raakt en ‘m vol de vangrail in peert, mag je voor een nieuwe auto gaan sparen.
racerx zegt
Zet er maar een ducktail achterop, dan is ‘ie wat mij betreft helemaal af.
Rudy zegt
@racerx: ducktail zou hem idd af maken, al is dat wel bij te bestellen dacht ik?. Deze kleur, ducktail en handbak voor onder de boom tijdens kerstmis?. Dear Santa!.
Rohrl-fan zegt
@racerx: Voor de Carrera is het verkrijgbaar, dus ik vermoed dat je dat op deze ook wel kan bestellen.
Ik had trouwens exact hetzelfde idee! Ducktailtje zou hem AF maken.
thezwart zegt
@racerx: De ducktail is niet meer bestelbaar sinds de facelift meen ik.
donvincenzo zegt
Met vleugel is wel beter, tegen doorlekken. Of ging dat over iets anders?
jweelden zegt
@donvincenzo: dat gaat zo te horen over de front lip?
Dutchdriftking zegt
Feit is in iedergeval dat er nóg een variant bij gekomen is van de 911. Het is nu wachten op de 911 diesel. Of zal deze er door het schandaal niet meer komen?
porschepdk zegt
991R kopers zijn teleurgesteld
Jochempie zegt
@porschepdk: Dat was ook deels het doel. Een schilderij koop je maar voor de waardevermeerdering. Auto’s koop je om mee te rijden!!
thezwart zegt
Vind de moderne 911 met centrale uitlaten geen gezicht. Bij een GT3 (RS) met spoiler kan het nog net, maar zonder – zoals in dit geval – geen gezicht. Hoop dat ze terug gaan naar de vier knalpijpen voor de normale versies met de sportuitlaat ( PSE).
viezefreddyw zegt
@thezwart: Ach, Porsche en uitlaten. Wat dat betreft kan je je hart ophalen bij dat merk. Vraag maar aan @desjonnies.
mashell zegt
Ziet er tenminste netjes uit. Die GT3 en vooral de GT3 RS zijn echt een tikkie ordinair. Daarmee ben je op z’n plaats binnen 10km van de Nurburgring maar in het centrum van Düsseldorf staat het niet.
davelepeef zegt
@mashell: laten we wel wezen, een sportwagen heeft überhaupt niets te zoeken in centrum Dusseldorf…
mashell zegt
@davelepeef: Net zo min als het dragen van sportschoenen in het centrum van Düsseldorf op z’n plaats is. Toch loopt de halve bevolking op sportschoenen. De GT in GT3 staat voor Gran Tourismo. Dat is dus een reisauto, die is zeer zeker op z’n plaats in het centrum van Düsseldorf (een bezoek aan de K20 is wel een reisje waard) maar de enorme spoiler past eigenlijk helemaal niet bij het GT concept.
davelepeef zegt
@mashell: hm. Goed punt.
Jochempie zegt
Stel je toch eens voor dat je elke dag in je GT3 met handbak mag stappen… Ik blijf nog even dromen.
cloverleaf zegt
Gister 27,50 gewonnen bij de staatsloterij…. we komme dr wel!
gerjan zegt
Dit nog niet de meest luxe uitvoering. Ik zie nog wat loze knopjes
Jochempie zegt
@gerjan: Minder zooi is minder gewicht..
mashell zegt
@gerjan: de vraag is of het überhaupt mogelijk is alle knopjes met een functie te bezetten.
kniesoor zegt
@mashell: Goeie vraag, kan me niet herinneren ooit een 911 gezien te hebben waar alle knopjes daadwerkelijk een functie hadden.
w0o0dy zegt
Goh zit de “R” weer in de maand?
spykerboy zegt
Mehh, hoort een taartschep op, is net een carrera met een bumper kitje zo…..
Kvgorp zegt
en nu als Targa :)
snorrewietskie zegt
Jammer dat ie niet luchtgekoeld is.
cpp1 zegt
Ben ik nou de enige die de voorbumper niet mooi vind? De vorige was veel agressiever en mooier. Det front oogt te lief.
cossiekiller zegt
De meest begeerlijke Porsche van nu zoals hij hier nu staat.
Enkel ietsje meer kleur in het interieur (wat blauwe stiksels of zo), een ducktail op de motor en een open dakje om het zwaartepunt iets te verhogen.
kaeser zegt
Grappig om het met geheimzinnigheid als nieuw model te lanceren. Geef dan gewoon de mgelijkheid bij de GT3 de spoiler af te vinken. Niet zo moeilijk doen Porsche.
trolle zegt
@kaeser: ze moeten kunnen uitmelken he bij porsche
r3fl3x zegt
@kaeser: dat is toch ook precies wat ze doen? Een optie en geen nieuw model?