Voor de Elfjes maakt Porsche al een tijdje spoilerkits. Dat hij voor de laatste generatie (997) dus ook zou komen lag wel in de lijn der verwachting. Er wordt een setje voor de 911 Turbo en eentje voor de ‘normale’ Carrera gemaakt.
De geblazen 911 moet het doen met een aangepaste spoiler voor, en een dikkere vleugel op de achterkant (GT3 anyone?). Dit ziet er niet alleen stoer uit, maar heeft ook nog praktisch nut in de vorm van meer neerwaartse druk.
De atmosferische 911-varianten kunnen worden opgeleukt met de Aerokit Cup. Hierbij worden de luchtinlaten aan de voorkant vergroot en wordt er eveneens een taartschep achterop de ‘Elfer’ geplaatst.
De prijs? Voor onze Italiaanse collega’s 4920 euro, hiervan zal de Nederlandse prijs wel niet zoveel afwijken. (via autoblog.it)
Lotus owner :p zegt
wat is dan nog het nut van een 911 turbo te kopen????
Koop gwn een 911 met bodykit!!
Kyanite zegt
Die spoiler vind ik mooier als de spoiler op de GT3. Nog even verder dromen van een 911.
Marten zegt
Jo lotus, wat dacht van een turbo kopen voor de prestaties..? of koop je alleen maar een snelle auto om er mee te pronken? voor mij is de reden om zo’n auto te kopen er in te rijden.
Haroddin zegt
Enkel foto van de Turbo achterkant? Da’s wel spijtig, had de rest ook wel es willen zien :) Op zich ziet het er natuurlijk wel niet slecht uit, mogen ze wel voor mn deur komen parkeren (en mij de sleutels bezorgen natuurlijk ;))
vla zegt
de laatste nieuwe generatie bedoel je toch?
dannyboy zegt
@Lotus owner :p
Ooit in een ‘gewone’ 997 gereden en daarna in een Turbo? Dan weet je dat een turbo toch echt meer is dan tupperware
vla zegt
ja een Turbo koop je écht wel omdat hij bijna het dubbel aantal paardjes onder de kap heeft!
maar desalniettemin als het aan mij zou liggen koop ik een 997 Carrera en/of een 997 GT3 RS want als je die Turbo dagelijks gebruikt merk je dat wel in je portemonnee, en op het circuit…tja, daar is hij ook wel wat te normaal voor hé? daarom een Carrera voor elke dag en een GT3 RS voor het circuit! problem solved!
hooligan1993 zegt
knaapjes,
doe niet zo moeilijk : “win de lotto en koop ze alle 3” das pas problem solved:d
Pim zegt
ook dat merk je wel in je portemonnee;)
dekster (Union Fait La Force) zegt
Zijn er ook cijfers beschikbaar? (hoeveel downforce je extra krijgt bv)
VDA Racing zegt
mijn vader heeft sinds een paar maand een 997 turbo,hij heeft ook de gt 3 ’s getest die waren volgens hem iets meer fun maar de Porsche dient als daily driver dus was de turbo de ideale uitkomst veel luxe en toch verdomde snel.prijs viel wel tegen 152000€ dat is evenveel als een gallardo (in belgie).
Floris zegt
VDA, in hoeveel topics ga je nog melden dat je vader een 911 Turbo heeft gekocht?
vla zegt
@ VDA Racing
for real?
hij is hem zeker nog aan het inrijden, of heb je al eens (jij en/of je vader) doorgeblazen?
en heb je er al eens mee mogen rijden?
vla zegt
@ Floris
laat hem toch, heb jij of je vader mss een Porsche?
vla zegt
@ VDA Racing
btw waarom geen autojunk account er een mooie uitgebreide review? of een filmpje
Juppe zegt
VDA racing mag er zelf niet in rijden, wegens een schade gevalletje oid meen ik mij te herinneren :lol: Sorry, kon ’t niet laten. Moet toch balen zijn.
Tombnolz zegt
Ik ben tegen spoilers dus ik zou die 4900 euro eerder in m’n reet steken!
vla zegt
@ Tombnolz
wat doe jij met je zakgeld?
SPEEDSIX zegt
wrm kloot toch porsche aan hun pure design
Poekie Lauda zegt
Het tupperware staat hem goed en meer downforce is mooi meegenomen, maar had Porsche niet iets aan die uitlaten kunnen doen :S
Jan C. zegt
@SPEEDSIX: Omdat mensen met teveel geld daarom vragen.
Floryn zegt
lampjes zijn wennen
Rick dos zegt
Jeetje zo plebserig dit…..
Rick zegt
Lucht inlaaten aan de voorkant? heeft ook zo lekker veel nut! bij vrijwel alle 911fs ligt de motor achterin!
Luc D. zegt
@ rick
Commentaren zoals de jouwe hebben ook niet echt veel nut. Misschien eerst even een technisch boekje ter handen nemen.
Racer X zegt
I’m lovin’ it!
Bol zegt
Signaleert niemand het gewijzigde (geheel rode) achterlicht?
Zal ongetwijfeld niet in de dat setje zitten.. Is dit een gefacelift exemplaar??
RenesisHP zegt
Dit staat gewoon goed.
Coen zegt
Ik weet zeker, dat de fabriek het niet zo bedoelt heeft !! en ik heb met zowel de 997 / 997 turbo / 997 met zo’n spoilert gereden… ik zeg NIET DOEN…
Ps. bij het verwijderen (wat toch belangrijk is bij evt. doorverkoop) moet je een compleet nieuwe achterklep / spolier en kantelmechnisme bestellen kost ongeveer het dubbele van dit setje…
VDA Racing zegt
@floris jaloers?
@de vlaeminck eenmaal 250 maar niet zelf als passagier ik heb ooit zoals
juppe schrijft zijn M5 (e39) iets gerestyld vandaar .