Zou de straatlegale circuitvariant van de laatste 911 er zo uit komen te zien?
Op twitter lekte bijgaande foto van een schaalmodel die desondanks een goed beeld zou kunnen geven van het uiterlijk. Zoals we gewend zijn van Porsche krijgt ook dit exemplaar een enorme taartschep achterop voor asfaltverschroeiende tractie. Daarnaast lijkt dit model een veel agressievere styling te krijgen dan voorheen. Zie bijvoorbeeld de kieuwen op de spatborden aan de voorzijde. Wat ons betreft is ie nu dan ook al geslaagd. Ook lijkt het erop dat de auto een soort double bubble welvingen in het dak heeft gekregen. Heb je wat meer ruimte als je met helm op een circuitdagje meepakt. Verwarrend zijn wel de inlaatpoorten op de achterspatborden. Porsche past deze immers normaal alleen toe op modellen met een turbomotor. Tot dusver is de GT3 RS altijd voorzien van een atmosferische motor.
Qua specs is er nog niet heel veel over dit feestnummer bekend. Hij krijgt geen handbak, maar Porsche’s PDK-bak. Ook is het vrijwel zeker dat hij meer vermogen gaat krijgen dan de huidige 911 GT3, die goed is voor 475 pk. Wellicht dat deze hardcore versie dan ook de 500 pk grens gaat overschrijden. Laten we in elk geval hopen dat Porsche de problemen met de aandrijflijn heeft verholpen en we deze hardcore 911 gauw op de weg gaan zien.
franktank zegt
Geen turbo leds :(
Svensson zegt
Ziet er zeker dik uit, maar waarom zou een GT3 model Turbo-luchthappers krijgen?
rene-mini zegt
@Svensson: Iedereen weet dat luchthappers en stickers voor meer pk’s zorgt! De ontwerpers zijn waarschijnlijk 1,5 jaar bezig geweest om te bedenken waar die luchthapper precies moest komen, rest van de auto was alleen wat ”uitrekken” met wat muisklikjes in Photoshop. Ben maar blij, nu kan je tenminste vanaf een meter of 20 snel zien dat het om een nieuwer model gaat ;)
Svensson zegt
@rene-mini: Dát, of het is stiekem een GT2 RS.
nicktexel zegt
@Svensson: of het is de carrera-s-turbo-gt3-rs
michelyman zegt
@Svensson: Omdat de enorme happer op motorkap als bij de vorige generatie verdwijnen lijkt.
mclarenf1lm zegt
Doorgaans ben ik niet zo’n fan van late model 911’s maar deze ziet er zeker niet slecht uit, alleen mist hij nog een livery.
a3aan zegt
Bah wat zijn en blijven Porche’s toch lelijk!
(ja ik weet nutteloze bijdrage… goed toch nog iets nuttigs zeggen dan: moet wel toegeven dat de hardcore modellen, de gt3’s dus, wel snoeihard over het circuit kunnen)
warddebever zegt
@a3aan: porsche ipv porche
TheVeenmeister zegt
Die luchthappers kunnen er uiteraard ook zitten voor de aerodynamica. Koeling van de remmen of voor de instroom van verse lucht in de motorruimte.