De Porsche 911 Carrera GTS is af. Meer power en sexy looks voor je 911, lekker toch?
De 991 Carrera GTS is direct verkrijgbaar in zowel de twee- als vierwiel aangedreven versies. Ook is de GTS weer in coupé en cabrio uitvoering te bestellen, dus in totaal zijn er vier verschillende smaakjes te kiezen. Maar laten we voordat we verder kijken naar het uiterlijk eerst de technische zaken behandelen. Inhoud is immers belangrijker dan de looks, toch?
De zescilinder boxer levert standaard 430 pk, dat is dertig pk meer dan de Carrera S en precies evenveel als Carrera S met de Porsche Exclusive Powerkit die we gister nog even kort aanstipten in deze vergelijking. Wel is de GTS sneller naar de 100 dan de Carrera S met powerkit: de versies met PDK doen 4,0 seconden over de sprint, met de handgeschakelde zevenbak ben je 4,4 seconden bezig. De GTS’jes hebben allemaal een top boven de 300 kilometer per uur.
Standaard heeft de GTS het Sport Chrono pakket en ook PASM (Porsche Active Suspension Management) is standaard, waardoor de auto 10 millimeter lager bij de grond ligt. De sportuitlaat zorgt voor een passende soundtrack en in het interieur vinden we een combinatie van leder en alcantara.
En dan de looks. Elke Porsche 991 Carrera GTS krijgt de body van de Carrera 4 modellen, wat betekent dat de auto die lekkere sexy heupen meekrijgt. Matzwarte 20 inch centerlock wielen, donker uitgevoerde bi-xenon koplampen met PDLS (Porsche Dynamic Light System) en diverse zwarte accenten zoals de uitlaatpijpen maken de looks af.
Prijzen volgen binnenkort. Een video computeranimatie is hier te vinden. Is dit de lekkerste 991 tot nu toe?
UPDATE: de prijzen zijn ook bekend geworden. Porsche.nl meldt de volgende prijzen:
€ 145.200,- voor de GTS PDK
€ 146.042,- voor de GTS handgeschakeld
€ 152.500,- voor de GTS cabrio PDK
€ 158.082,- voor de GTS cabrio handgeschakeld
€ 159.100,- voor de 4 GTS PDK
€ 161.365,- voor de 4 GTS handgeschakeld
€ 166.400,- voor de 4 GTS cabrio PDK
€ 171.983,- voor de 4 GTS cabrio handgeschakeld
ko3n zegt
Net is als de vorige is dit geen bijzonder vernieuwende auto maar wel weer een bijzonder lekkere hoor!!!
henkhupelschoten zegt
Schnelle käfer……
mrniesoe zegt
Wwer de zoveelste lekkere 911 turbo Carrera targa 3S!
breakingpoint zegt
smijt maar op de hoop!
rodger zegt
Strik d’r om en voor m’n deur afleveren die hap. Dank u.
Traxxas zegt
Ik snap de afgezaagde comments over “de zoveelste 911” niet helemaal. We weten inmiddels dat Porsche dit doet en dan koop je deze toch niet… Er is blijkbaar vraag naar en ik zou dolgelukkig zijn als ik deze auto zou kunnen kopen. Wat een prachtige wagen!
fooniac zegt
@Traxxas: Denk dat bij het gros van de personen die een ‘zoveelste’ opmerking maken het kopen niet of nooit een optie is. Zal wel iets typisch Nederlands zijn.
super zegt
@fooniac:
hoeveel staan er dan in jouw garage?
fooniac zegt
@super: 1, maar verandert dat iets aan hetgeen ik aangaf?
super zegt
@fooniac:
dat verklaart het…
PeugeotGTI zegt
Als je dan toch een 911 wilt maar geen Turbo kan betalen lijkt de Carrera 2 GTS de uitvoering die je moet hebben. Als je die kan vinden in de vuistdikke catalogus van Porsche tenminste…
mout zegt
@PeugeotGTI: Ik kan ze allebei niet betalen, maar zou de voorkeur geven aan de GTS omdat extra vermogen uit een atmosferische motor geweldig rijdt en klinkt. En, anders dan bij de Turbo, zit je hier niet verplicht aan 4WD vast. Ik weet trouwens niet of ik zo’n sterke auto zonder 4WD zou durven rijden – maar zou dat graag uitproberen. :-)
berlinetta zegt
@PeugeotGTI: Er zijn ook mensen die een Turbo gewoon lelijk vinden, zoals ik. De Carrera-modellen vind ik de enige versies van de 911 die er een beetje fatsoenlijk uit zien. Alleen de GT3 RS kan ik dan weer waarderen, maar dat is omdat ie zo heerlijk over the top is.
PeugeotGTI zegt
@berlinetta:
Boeiend hoe zo’n ding eruit ziet toch? Als je voor de rauwe snelheid van een Turbo kan gaan, doe je dat. Ik in elk geval wel.
berlinetta zegt
@PeugeotGTI: Heb jij je vrouw/vriendin dan ook uitgezocht op alleen andere kwaliteiten dan uiterlijk?
Supreem zegt
@PeugeotGTI: Ik denk dat deze GTS rauwer is dan de de Turbo, net zoals de GT3 rauwer zal zijn dan deze GTS. Trouwens, traag zal hij zeker niet zijn. Mooie kar. Carrera 2 GTS handgeschakeld aub.
gtwillem zegt
@PeugeotGTI: Ik denk dat het niet alleen gaat om ‘het niet kunnen betalen’. De 911 Turbo is niet alleen duurder, maar heeft ook een ander karakter. De GTS is denk ik de lekkerste 911, waarvan je nog het prestatiepotentieel kan benutten en leverbaar met handbak. De GT3 is minder ‘puur’ dan de vorige (elektrische stuurbekrachtiging, geen Mezger boxer, automaat…) waardoor dat een soort 911 GTS Plus is geworden.
De 911 Turbo is een stuk afstandelijker om te rijden (sneller, maar saaier, meer een Super GT dan sportwagen).
hoglard zegt
Voor wie, net als ik, het spoor volledig bijster is met alle 911 modellen: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/
De GTS wordt daar dus nog ergens tussen geprakt.
marc94 zegt
@hoglard: ik dacht het eindelijk te snappen en de nieuwe zijn 998. Ofzoiets. En nu is er een nieuwe en dan heet hij weer 991. Ben ik dan echt stom?
tk97 zegt
@marc94: Porsche 911 998? Er was toch meteen bekend dat deze versie de 991 zou heten
dennisjuh95 zegt
@hoglard: Dat is een hele lijst zeg.
v60polestar zegt
Achterkant had wat mij betreft een stuk dikker gemogen maar voor de rest prachtige auto
kor1 zegt
Wat een schitterende auto, dit is zeker 1 van de mooiste uitvoeringen van de 991. Al vind ik de Targa en de GT3 ook beide super qua looks.
Barryyy zegt
Ondanks dat er net zoveel Porsche 911’jes rondrijden als dat er broodjes bij de bakker liggen, blijf ik staren naar de 991’tjes op de straat. Heerlijke auto in mijn optiek!
Qua rijeigenschappen kan ik hem helaas (nog) niet beoordelen, maar goed…
mashell zegt
Ondertussen aan de andere kant van Stuttgart: “Verdammt, scheisse, haben wir eindlich ein GT kommen die mit ein GTS!”
C70_99 zegt
Hij staat online: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-carrera-gts/
€ 145.200,- voor de PDK versie, € 146.042,- voor de handgeschakelde versie.
C70_99 zegt
@C70_99: En hier ook de 4 GTS: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-carrera-4-gts/
crackdavid zegt
@C70_99: Geven altijd een vertekend beeld die prijzen. In de praktijk vallen die dingen veel duurder uit. Een Carrera 4S kost al gauw 180.000+ euro, dus deze GTS zal eerder rond de 190.000 euro kosten ben ik bang.
sportstand zegt
Na de Turbo S toch wel de gaafste Porker!
utr1984 zegt
Heel fraai. Sowieso fan van de doorlopende achterlichten.
Alleen al die typeplaatjes op de klep. My god! Gauw eraf halen.
Kvgorp zegt
@utr1984: Idd ik zou heel die kont vol schrijven met tekst. Mooi man….
bwssoldya zegt
Die achterkant doet mij héél sterk denken aan de Panamera en ik kan niet anders dan zeggen dat dat zeker géén belediging is. Knap autotje heur
TimoBac zegt
@bwssoldya: eyewish?
proost zegt
Zo moeilijk is het toch niet, je hebt verschillende motoren, alles in cabrio en een 4-wiel aangedreven variant. Veel reden om te klagen over het aanbod hoor.
Heerlijke 991, buiten die zwarte details op de spoiler imo.
mainmo zegt
Toch echt dé 991 waar ik voor zou gaan!
s737 zegt
Eigenlijk kon je deze al de hele tijd bestellen.
Neem de 4S met sportdesign front en optie vermogens upgrade en de wagen ziet er op de velgen na knal het zelfde uit….. en ook 430pk
De “gewone” GTS is een ander verhaal. Zou voor die gaan in het gehele assortiment!
911GT2 zegt
Kunnen we Porsche’s weer gewoon zonder spoilers laten rondrijden aub. Zoveel mooier dan met, zeker met die uitvouw gedrochten.
Joost1990_2 zegt
Als het dan toch een 911 zou moeten worden, wil ik wel een rode RWD GTS Cabrio handgeschakeld. Geeft net dat beetje karakter in mijn ogen.
koftjie zegt
Fraai achterwerk, zeer stijlvol!
baasbas zegt
En weer is de GTS the one to have
Mpower zegt
hebb0n!
Specht zegt
Doe mij maar de 911 Targa 4S, dan onderscheid je jezelf nog een beetje, want de cabrio en coupe zie ik al teveel rondrijden. En dat nieuwe targa systeem is natuurlijk geniaal.
Jochempie zegt
Tijd voor de ultieme daily driver Porsche test! Cayman GTS vs. 911 GTS!
Rob zegt
Mooi uitvoering voor een 911, maar die “50 years edition” blijft toch de tofste 911 van deze generatie.
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Porsche/911_Carrera_S_50/
Onehp zegt
Vraag me af of ze de stuurbekrachtiging wat gehercalibreerd hebben om meer op de GT3 te lijken. Dan lijkt me dit een perfect compromis, en met 4-wielaandrijving ook een goede “slechtweer GT3 alternatief”….
kickass zegt
Over 10 jaar maar eens op de kop tikken.
RazorHead zegt
sexy looks ? Een grijze muis zal je bedoelen.. Ideaal voor een rijke accountant die alles rationeel bekijkt.
piquet1986 zegt
Prachtige gestroomlijnde wagen die 991, misschien wel iets te zelfs… De voorkant is prachtig, de zijkant typische porsche, maar de achterkant mist gewoon de authentieke porsche uitstraling. Hij is te rond, te lang en de achterlichten zijn te klein. De laatste echte bwb porkerass zat op de 993
jmcclane zegt
Droomauto deze Carrera GTS, na de GT3 en de Turbo (S) zeker de lekkerste 991.
jemoederopnfiets zegt
Ben ik de enige die zich afvraagd waarom de handbak in de cabrio zoveel duurder uitvalt dan de handbak in de coupe?
noah_deheer zegt
Netjes!
fconderkantlat zegt
hatseflats ruim 14k voor een 4-wielaandrijving manmanman
tk97 zegt
Wat een prachtige uitbreiding weer op het Porsche assortiment.
heidekonijn zegt
Hey, een gedrogeerde grijskikker. Paddo’s jongeuh?
mbkevin zegt
Ze worden zenuwachtig van die AMG GT! En maar goed ook want deze 911 is de lekkerste als je het mij vraagt, oftewel lekkerste Porsche in het algemeen!
mbkevin zegt
@mbkevin: de achterwiel aangedreven coupe natuurlijk met PDK en een kleurtje/geen zwartwitzilver