• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Porsche 718 Cayman GT4 RS krijgt 500 pk”

Auteur: Loek, gepost 8 april 2020 om 19:06 – 21 Reacties

Porsche Cayman GT4 RS

Daarmee komt de aanstaande Cayman GT4 RS gevaarlijk dicht bij de Porsche 911 GT3 RS in de buurt.

Er zijn twee manieren om naar de Porsche Cayman en Boxster te kijken. Enerzijds zijn het allebei net geen 911’s. Waarom zou je een Porsche kopen, maar vervolgens niet even extra sparen voor ‘dé Porsche’. Voor een dubbeltje op de eerste rang, zo kun je het beschrijven.

Stiekem héél leuk

De optimist ziet juist een ideale sportauto. Lichter en compacter dan de 911, simpeler, en goedkoper. Tot en met de 981-generatie was wellicht een argument dat je meer versies van de 911 had, zoals de Turbo en GT2/GT3. Maar sinds de Cayman GT4 van de vorige en huidige generatie is er ook een circuitgerichte topversie van de Cayman. Kortom: een hoop argumenten voor de kleinste Porsche. En er komt wellicht nog een argument bij.

GT4 RS

Van de 911 GT3 is ook nog de ultieme GT3 RS. Gewapend met een rolkooi en een sterkere motor is dat dé 911 voor op het circuit. Recent gaan er meerdere geluiden dat Porsche met zo’n zelfde versie komt van de 718 Cayman GT4. Deze gaat ook RS heten (voluit GT4 RS) en daarmee plakt Porsche voor het eerst het RS-label op een andere auto dan de 911.

500 pk

De argumenten vóór de Cayman zijn tegenwoordig ook redenen voor Porsche om de Cayman en 911 te scheiden. Vooral qua cijfers. Met de Cayman GT4 en 911 GT3 lukt dat prima: de kleine Cayman levert 420 pk en de 911 GT3 zit er met 500 pk boven. Als het aan de geruchten ligt kruipt de über-Cayman tegen de GT3 RS aan: de GT4 RS gaat naar verluidt 500 pk krijgen. Dat klinkt als een flink aantal voor de kleinste Porsche.

Voor de rest hebben we de geruchten over de GT4 RS al eens besproken. Verwacht enkel een PDK-transmissie, een grotere spoiler en zoals aangegeven meer gewichtsbesparing en zaken als een rolkooi. De ultieme Cayman: waarom zou je nog een 911 kiezen? (via Car & Driver)

Image-credit: spyshots van de GT4 RS, gespot door @spotcrewda via Autojunk.

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

cayman, cayman-gt4, gt4-rs, Porsche

Vorig bericht: « Oeps: peperdure Cadillac was toch niet van Freddy Heineken
Volgend bericht: World Car of the Year 2020 is voor het eerst een onbekende »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    8 april 2020 om 19:49

    Iķ heb nog een argument, ik vind de Cayman mooier dan een 911.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 april 2020 om 20:51

      Hier nog iemand. Ik vind de Cayman al jaren het lekkerste wat Porsche te bieden heeft.

      Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      8 april 2020 om 21:03

      En je kan je kids thuislaten.

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      8 april 2020 om 22:43

      @lekkerlinksrijden: buiten dat de Cayman door de plaatsing vd motor makkelijker voor de gemiddelde coureur te rijden is.. en makkelijker op de limiet en zelfs daar nog te corrigeren is .. als je die limiet bij de 911 opzoekt dan is ie toch echt lastiger (zo niet) te corrigeren voor velen. Ja Porsche heeft eigenlijk een betere auto in huis maar durft m er zelf niet boven te positioneren. T is wachten tot een tuner dat doet ..

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        9 april 2020 om 08:20

        @tvr1974: eens, maar mss is de 718 wel TE perfect. Ik vind het wel grappig, dat de 911 je trakteert op overstuur als je gas in bocht los laat. Vergt doms groot hart.

        Login om te reageren
  2. allesmetturbo zegt

    8 april 2020 om 20:04

    Dit is dé ultieme Porsche

    Login om te reageren
  3. tvklarenbosch zegt

    8 april 2020 om 21:17

    Liever een GTS met handbak voor de ultieme beleving. Wel kudo’s voor Porsche dat ze eindelijk de ballen hebben om ‘m te bouwen.

    Login om te reageren
  4. cazzo046 zegt

    8 april 2020 om 21:33

    Toch een 911 voor mij. Gewoon omdat het een 911 is.

    Login om te reageren
  5. sanderz28 zegt

    8 april 2020 om 21:53

    Jaaaa zet hem maar neer hier! Een gele ?

    Login om te reageren
  6. mp014 zegt

    8 april 2020 om 21:55

    Ik denk dat dit opende ring wel eens sneller zou kunnen zijn dan een 911 GT3 RS…..

    Login om te reageren
  7. pvg100 zegt

    8 april 2020 om 21:55

    Het ziet er naar uit dat Porsche begint te beseffen dat hun Cayman wel degelijk de betere wagen is. Die motor van de 911 ligt nu eenmaal aan de verkeerde kant van de achteras.

    Login om te reageren
  8. onlyporscheman zegt

    8 april 2020 om 22:10

    Wat mij opvalt in 981 S, i.t.t. 911 991.1 Carrera, en 911 991.1 GT3RS zijn de looks, goede wegligging. De power is met deze 500pk versie dus een non-issue. De looks zijn subjectief maar in mijn smaak vind ik de cayman geslaagd vanwege de mooiere neus. De 991, 992 beiden beste achterkant. Maar ik denk dat je je 911 echt niet moet kopen omdat het een 911, dan ben je een schaap. Het ergste is vrees ik dat die GT4RS gewoon een GT3RS prijskaartje gaat krijgen….

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      9 april 2020 om 08:20

      @onlyporscheman: die gt4 RS zal niet schreeuwen tot 9000rpm toch, dat blijft voor mij het belangrijkste argument.

      Login om te reageren
  9. karaya zegt

    8 april 2020 om 22:22

    Als ze nu eens de 911 en de Cayman met dezelfde motor uitrusten en ze vervolgens klokken op de Ring.

    Dan kan die 911 mythe ook gelijk in de vuilnisbak.

    Login om te reageren
  10. ko4n zegt

    8 april 2020 om 22:23

    In de 90s is er al een handje vol 968 Turbo RSen gebouwd. Niet helemaal voor het eerst dus.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      9 april 2020 om 09:04

      En in 2005 kwam er ook de LMP2-racewagen RS Spyder

      Login om te reageren
    • wd311 zegt

      11 april 2020 om 12:43

      Idd, de 968 Turbo RS, en niet te vergeten de RS60 Spyder van de jaren 60 en de RS Spyder van 2005 etc

      Login om te reageren
  11. steelfighter zegt

    9 april 2020 om 08:27

    Pocket size 911, gaaf ding man!

    Login om te reageren
  12. ericd zegt

    9 april 2020 om 08:48

    Dat is wat leuk is aan Porsche. Een andere fabrikant van sportwagens met de motor in de kont, die aankondigt de motor midscheeps te leggen, zou daar juist de duurdere categorie van hebben gemaakt. Ik zie deze RS graag in een vergelijk met 911 RS versies, maar ook Huracan en Audi R8 performen.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    9 april 2020 om 09:15

    Nu nog een dijkweggetje om onveilig te maken, o wacht…..

    Login om te reageren
  14. Ram-G-maN zegt

    9 april 2020 om 15:24

    Zo te zien krijgt hij toch wielen met ordinaire bouten. Ik had op een RS model op z’n minst centerlocking wielen gezien.

    Of toch wel? https://www.motor1.com/news/404094/porsche-cayman-gt4-rs-spied/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North