De lekkerste Porsche van dit moment? De 718 GTS 4.0 heeft een atmosferische boxer zescilinder onder de kap. Wat een bijzonder lekker apparaat, dat in koude en natte omstandigheden ook behoorlijk dwars gaat!
Ja, de Boxster bestaat 25 jaar en daarvoor heeft Porsche een bijzonder geslaagd ‘actiemodel’ uitgebracht. Vooral de JDM achtige velgen daarvan konden hier op de redactie de handen wel op elkaar krijgen.
Maar die versie was helaas nog niet gereed voor een rijtest. Wat we meekregen van de heren van Porsche importeur PON was een gifgroene Boxster GTS met de 4.0 zescilinder, gekoppeld aan een PDK versnellingsbak.
We nestelden ons met temperaturen rond het vriespunt in de ‘sportbuckets’ (zonder stoelverwarming, arme ons!). Lieten het dak lekker dicht en gingen op onderzoek uit. Zo’n Boxster met middenmotor, dat moet toch super stabiel zijn? Die achterwielen zijn niet uit het juiste spoor te krijgen, toch…?
De Boxster GTS waar zit die in de Boxster range?
Het is je vergeven wanneer je het spoor een klein beetje bijster bent. Als je op dit moment een Porsche dealerschap binnen stapt (virtueel). Dan kan je kiezen uit de volgende opties. Hou in je achterhoofd dat van elke Boxster behalve de 25 Years er ook een Cayman versie is en dat de Cayman over het algemeen € 2.000-2.500,- goedkoper is dan de open variant.
- 718 Boxster , 300pk, vanaf € 88.900,-
- 718 Boxster T , 300pk, vanaf € 98.700,-
- 718 Boxster S , 350pk, vanaf € 108.700,-
- 718 Boxster GTS 4.0 , 400pk, vanaf € 128.500,-
- Boxster 25 years , 400pk, vanaf € 138.900,-
Kijk de video hierboven om te zien hoe leuk de Boxster is, zelfs op een winterse dag.
ghost zegt
Leuke wagen. Gevoelsmatig zo’n 40k te duur om echt leuk te zijn..kut BPM regeltjes.
henk123456 zegt
Mooie bak! Maar dit kleurtje doet ‘m geen goed
mashell zegt
Haha. Die prijslijst, ze werken gewoon in stappen van €10.000 waarbij ze zescilinder wel twee stappen waard vinden.
willeme zegt
@mashell:
Jij onderschat de Nederlandse overheid schromelijk ;-), in Duitsland zijn de stapjes wat kleiner:
718 Boxster € 58.395,-
718 Boxster T € 67.201,-
718 Boxster S € 70.890,-
718 Boxster GTS 4.0 € 84.813,-
718 Boxster 25 Years € 94.986,- (haha, 986!!!)
(zo vindt @ghost de prijs ook wat realistischer :-D)
piedlourd zegt
Alpine A110 of S.
Veel betorr en veel geld over
alfapeter zegt
Atmosferisch ipv turbo maakt voor sommigen het verschil.
rogerzz zegt
Een Alpine is toch voor mijn gevoel een platgeslagen Twingo van de vorige generatie met achterwielaandrijving en een heuse 1.8 motor. En met een vanafprijs van 80k voor een Renault sla ik liever over als je voor 9k meer de instapper hebt van Porsche met 50pk meer. Dus dat ‘geld overhouden’ valt reuze mee/tegen.
Maar wat een geld voor de versie waar Wouter in reed voor de 718 GTS, 160k of wat dan ook gaat nergens over.
piedlourd zegt
Nee hoor. De overigens briljante Twingo is van ver na de originele A110.
De nieuwe A110 heeft maar 8 pk minder dan de platgeslagen keverwannabe die Porsche heet maar weegt wel bijna 400 kilo minder.
En dat doet veel voor de handeling en lichtvoetigheid.
Hij is ook nog goedkoper en schrijft waarschijnlijk minder af, vanwege de kwaliteiten en de zeldzaamheid. Comme la Giulia.
alcantara zegt
Die in natte en koude omstandigheden dwars gaat?
Wat een belabberde wegligging zeg, geen centje pijn met mijn Renault Captur.
alfapeter zegt
Ben ik gek omdat ik een Cayman GTS boven gelijk welke 911 zou kiezen?
kniesoor zegt
@alfapeter: Eerlijk antwoord ? JA ! 🙂
jjcp zegt
@alfapeter: Eerlijk antwoord: Nee!😉
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Geen stoelverwarming in een cabrio in dit deel van Europa?
E34M5Touring zegt
Zal vast niet kunnen ivm die sportkuipen. Tís heel vaak ook nog een optie bij Porsche. Zelfs op de topmodellen. Daarom spec je zo nog eens 30/50k aan opties op een top of the bill 911/Cayenne/Panamera….
mark997gt3 zegt
Daarom is de 2.5 gts nog niet zo slecht. Veel meer koppel. Zeker net zo snel als de 4.0. Goedkoper, minder BPM en misschien wel de betere daily!
Turbo S zegt
Helemaal eens. Ik heb ermee gereden en ben echt hebberig van geworden.
mpgc zegt
Druk daar in Mexico, Dolf Dekking kwam ook nog even voorbij 😄
spence zegt
Spijtig genoeg is de 2500 € jaarlijkse rijtaks in België een behoorlijke remmer voor de dikke 4.0L.
Persoonlijk had ik liever een 3.0L turbo flat six gehad.
alcantara zegt
Net alsof die extra 1000 euro belasting nog boeit op de totale kosten en vooral de afschrijving.
Met een 3 liter had je hem ook niet gekocht wed ik.
lefty00 zegt
Best leuk autootje, Met genderidentitycrisis. Sja, dat ik dat nog eens in een autoreview zou horen. En lever je deze net niet Cayman dan ook weer netjes in @Wouter? Of mag de arme stagair t ootootje weer mooi maken bij Porsche zuidholland rotterdam zeeland whatever.
grandmasterb zegt
Leuke vrouwenporsche
giel zegt
Bij deze auto vind ik de achterkant bijna hetzelfde als de voorkant. Lijkt een beetje op de Dakar vrachtwagen van Jan de Rooy met de dubbele cabine in de jaren 80
Hans zegt
Wat bedoelen jullie met “Mexico”?
brera22 zegt
Ghost zei het al,zo,n 40K te duur…
In Duitsland zijn het de normale bedragen die ervoor gevraagd worden..
Dus bij dit soort autos moet je 2 a 3 jr wachten en dan importeren en dat scheelt met nieuw zo maar 40 a 50 K