De Porsche 911 Turbo S met Lightweight Package is echt bloedverziekend snel.
De Porsche 911 range is altijd lekker uitgebreid, maar daardoor soms ook een beetje raar. Als het model in al zijn varianten op de markt is, zijn er altijd 279 versies om uit te kiezen. Eigenlijk zijn er echter maar drie echt relevant. De basis Carrera is meer dan voldoende (en lekker goedkoop) als je gewoon een 911 wil. De GT3 is er voor de echte kenners en de 911 Turbo S is voor types die bij de McDonald’s altijd de Double Quarter Pounder met bacon en kaas kopen. Je hebt dan alle snelheid, alle luxe en aandrijving op alle wielen.
Porsche vertroebelt de zaken echter altijd door talloze opties en paketten aan te bieden waardoor je -bijvoorbeeld- een GT3 luxer kan maken en een Turbo S meer hardcore. Logisch ook want luxe is keuze en voor Porsche is het een mooi verdienmodel. Zo is er voor de Turbo S nu het in 2020 reeds aangekondigde Lightweight Package verkrijgbaar. Dit kekke pakket bestaat uit de volgende zaken:
In totaal maakt dit dat jouw Turbo S 37 kilo minder weegt dan die van je buurman. We vermoeden zomaar dat het grootste deel daarvan komt door de lichtgewicht stoelen en het verwijderen van de achterbank. Krom genoeg kan je, omdat het Porsche is, er dan ook weer voor kiezen het pakket te bestellen zónder de kuipstoelen. En dan kost het overigens evenveel…
Enfin, hoewel de veranderingen op papier niet heel spannend lijken, is de realiteit naar verluidt anders. Kwaliteitspublicatie Car & Driver klokte de 911 Turbo S Lightweight Package op 2,1 seconden voor de nul-naar-96. Dat is twee tienden sneller dan de standaard 911 Turbo S en tevens sneller dan de Tesla Model S Plaid.
Die laatste wordt geadverteerd met een nul-naar-96 tijd van minder dan twee seconden, maar moet daarvoor eerst een kwartier opgewarmd worden en dan op een vooraf geprepareerde strook asfalt gezet worden. Dan nog komt in de praktijk kennelijk niemand op die in het oog springende geadverteerde tijd uit. De Porsche daarentegen, doet die nul-naar-96 all day every day in 2,1 seconden. Wowsa. Op de nul-naar-48, klokte de 911 Turbo S met Lightweight Package zelfs de snelste tijd ooit gemeten door het magazine: 0,8 seconden.
Bestellen dan maar? Misschien wel, maar een dingetje om in gedachten te houden: bij volgas werd een geluidsproductie van 101 dalmatiërs decibel gemeten. Dat is 10 decibel meer dan bij het standaardmodel. Echte kenners Nerds weten dat elke 3 decibel meer een geluid van twee keer zo hard betekent, dus die verminderde geluidsisolatie, die merk je wel. Zo zijn we weer terug bij het begin van dit verhaal. Want zo’n bak herrie erbij is leuk als je een GT3 klant bent (met een atmosferische motor), maar past het nou wel bij een (moderne) 911 Turbo?
monsieurleloure zegt
Die Porsche is minimaal 2 keer zo duur.
Eigenlijk zegt dat al genoeg, Elon Musk blijft een eindbaas.
Bastiaan Williams zegt
En 5 x zo onpraktisch. Het zegt oo zich zelf al genoeg als Porsche zoveel moeite moet doen om met een totaal onpraktisch en uitgekleed model maar net een familie auto wet te verslaan. Blijkbaar kunnen ze het ook niet zonder traditionele brandstof motor. Eigenlijk geeft dit project alleen maar aan hoever ze achter lopen..
cloverleaf zegt
@Bastiaan Williams: heb je wel eens 2 ton aan batterijen echt hard een bocht om zien gaan?
mashell zegt
Jazeker wel. Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=LBjp91zqnn8
Veel gewicht brengt ook een goede wegligging, als je voldoende power hebt kun je met een zware auto in principe sneller door de bocht dan met een lichte.
dedon zegt
Precies dat inderdaad.
In de praktijk durven ze er niets mee.
Zelfs met m’n vorige 308je zat ik elke bocht al weer op de bumper van die Tesla’s (Waarna ze na de bocht uiteraard niet bij te houden zijn)
sportabgasanlage zegt
Verslaan? Onder ideale omstandigheden, en alleen in een rechte lijn, maximaal een keer of 2, 3, verslaat de Plaid een Turbo S. In alle andere omstandigheden met bochten, waarbij je veel moet remmen, met slecht wegdek, etc is een Tesla nergens. En dat hoeft ook niet, want het is een totaal andere auto. Mensen die alleen maar kijken naar dat ene sprintje hebben een arm leven.
Redrum zegt
Dat sprintje is nog het enigste dat nog iets of wat legaal kan. Een normale sterveling heeft nog nooit een voet op een circuit gezet dus met dat arme leven zal het wel meevallen. En die wegligging van een Tesla valt erg mee. Buiten voor enkele buikschuivers moet je nergens voor onder doen op de openbare weg. En op circuit moet je al van zeer goede huize komen om een serieus gat te slagen dus …..
Benny_Weisz zegt
@monsieurleloure:
Alleen jammer dat zijn auto’s ruk zijn
DeWitteCondor zegt
Misschien moeten we allemaal (incl de redacteuren) stoppen met op performance gerichte ICE’s te vergelijken met Tesla. De ICE fan zegt dan ‘ zie je wel WE zijn nog sneller’ en de Tesla fan zegt dan ‘ 0-100 ga ik sneller en ik ben een familie wagentje’. Dat kennen we nu wel.
Het is geen vergelijk. Een Tesla is nergens op het circuit vergeleken met een 911 als in dit artikel, op wellicht tussensprints op een paar rechte stukken na. Dat hoeft ook helemaal niet want daar is de Tesla niet voor gemaakt en de 0-100 cijfers zijn al ronduit indrukwekkend. Laat het circuit dan aan de auto’s die daarvoor bedoeld zijn. We gaan ook geen speed pedelecs vergelijken met tour de france fietsen.
lithiumion zegt
‘Is sneller dan een Tesla’, altijd sneu dit soort vergelijkinkjes, alsof de fabrikant in kwestie geen goed zelfbeeld heeft(Porsche nota bene, wat denk je zelf?!), moet er altijd een andere fabrikant als ‘goal’ dienen, althans bij vooral bloggers die graag onzinnige vergelijkinkjes de ether in gooien en graag fabrikanten lekker tegen over elkaar wil zetten…
katoenboer zegt
@lithiumion: uhmmm, Porsche was vorig jaar juist het bedrijf die Tesla meerdere keren heeft uitgedaagd met het statement dat een Porsche sneller is dan een Tesla en zelfs dat probeerde te bewijzen. Dus niet alleen bloggers vergelijken merken met elkaar. Zet je glas azijn even aan de kant en neem nog een biertje voordat het weekend voorbij is.
lithiumion zegt
@katoenboer: goeie tip; proost😉
shalomleon zegt
@lithiumion: ik zeg altijd maar: porsche bouwt een sportauto, tesla gewoon een familie auto die verdomd snel is
vondick zegt
We zijn hier bloggers. Dit is namelijk Autoblog.
p993 zegt
@lithiumion: het is ook een vorm van klik beet!
nofxke zegt
Kan er iemand zeggen wat zr in het pakket zit? Onmogelijk te lezen in de app…
sportabgasanlage zegt
Psst. Er is ook een website die mobiel vriendelijk is. Heb je helemaal geen app meer nodig.
nofxke zegt
@sportabgasanlage: weet ik, vind die nog minder gebruiksvriendelijk, moet veel meer scrollen en reclame passeren om aan de commentsectie te geraken.
Ieder zijn ding, maar ik vind de app veel makkelijker, alleen jammer dat sommige foto’s niet vergroot kunnen worden
por100 zegt
Lichtgewicht en ruisonderdrukkende beglazing;
Verminderde isolatie;
Volle kuipstoelen;
Pasm;
Sportuitlaatsysteem;
Kosten: 10K
chrism zegt
@nofxke: Gewoon in de app op de afbeelding tikken en inzoomen.
nofxke zegt
@chrism: werkt niet op ios. Enkel foto’s in fotogalerij kan je op inzoomen, maar zoals hier afbeelding tussen tekst werkt dat niet
torsen zegt
Voor de ekte ekte nerds. Een hoorbare verdubbeling van geluidssterkte ervaren mensen pas als een geluid 10 decibel harder is.
1/4 mijl van 9,9s is toch langzamer dan de 9,4 die ze voor de Plaid gemeten hebben.
.
Redrum zegt
Exact dit. Het fabeltje dat (bepaalde) EVs boven de 100km/u niets meer waard zijn, kan dus ook naar de vuilbak.
Nu nog de dichtheid van de cellen verbeteren (bereik en gewicht, komt eraan) en ICE heeft helemaal geen bestaansrecht in de Westerse wereld meer.
Pascal zegt
Het opvallende aan de prestaties van de Tesla is dat ze het met een fully-loaded 7-zits zakensedan lukt die maar liefst een ton goedkoper is dan bovengenoemde Porsche. En verder is de vergelijking helemaal nergens voor nodig, totaal appels en peren.
sportabgasanlage zegt
@pascal dat is ook het enige waar de Plaid op uitblinkt. Na 1 rondje circuit staan de remmen in brand.
Pascal zegt
@sportabgasanlage daarom gaat de vergelijking ook niet op. Porsche is een sportwagen, Tesla een zaken/gezinsbak. Natuurlijk vond Elon het leuk om even te kijken wat er mogelijk was op het circuit, maar de huidige Tesla’s hebben daar (uiteraard in tegenstelling tot deze Porsche) toch helemaal niets te zoeken.
Redrum zegt
Met dat race pakketje op je plaid (keramische remmen) valt dat ook weer wel mee. Meer dan enkele ronden ga je uit de batterij niet krijgen dus daar is nog werk aan de winkel.
moveyourmind zegt
Pfffff,
Als je de Tesla met lichtgewicht panelgaps uitrust kan die Porsche zijn eerste plek weer net zo hard inleveren.
g60gti zegt
Echt bizar en enorm knap
goodvibrations zegt
Ben ik de enige die het steeds minder relevant vindt hoe snel iets 0-100 gaat? 4 seconden lijkt mij snel genoeg.. Liever een auto die lekker stuurt en lage rondetijden kan halen…
En Porsche vergelijken met een E segment sedan is aandoenlijk.. Tesla heeft dit gewoon goed voorelkaar.. Maar een standaard 911 van 10 jaar oud geeft denk ik meer plezier… Of en Yaris GR.. De model S is de perfecte electrische gezins sedan.. Die plaid interesseert me niet zo.. Wel goedkoop voor wat je krijgt..
potver7 zegt
Sterker nog, alles onder de 8 seconden is in het dagelijks verkeer volkomen irrelevant. Als in: leuk dat ’t sneller kan, maar dat is dan meer voor de spielerei. En inderdaad: een speels/sportief rijgedrag in een licht autootje is 10x leuker dan een sprintend nijlpaard dat door electronische foefjes kunstjes is bijgeleerd.
Paul58 zegt
@potver7: totaal niet mee eens. Ik vind accelereren en bochten nemen het heerlijkste aan autorijden. Topsnelheid boeit me wat minder. Hoef dan niet perse te sprinten met andere auto’s maar accelereren an sich vind ik erg verslavend.
ty5500 zegt
Bizar snel, zeker voor een ICE met dat vermogen.
Wel grappig dat er bij een Tesla dikwijls mee wordt gelachen dat je voor de snelste tijd de batterij moet klimatiseren terwijl je een 911 mijn inziens best ook lekker warm rijdt voor je 0-100 tijden begint te doen. Je kan in een EV daarentegen instappen en planken, de 0-100 tijd zal maar een fractie trager zijn wanneer de batterij niet geklimatiseerd is voor de drag strip.
R82 zegt
Wie het snelst van 0-100 gaat is toch iets voor mensen onder de 30. Een Porsche GT3 koop je toch voor de beleving, een gemiddelde Tesla koper koopt dat ding niet voor de beleving, maar voor de bijtelling ;). 2 totaal verschillende type auto’s met een totaal verschillende doelgroep.
De gemiddelde Porsche rijder wilt niet wisselen met een Tesla maar de gemiddelde Tesla rijder zal wel willen ruilen met een Porsche. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Bastiaan Williams zegt
Ik denk eerder andersom.
p993 zegt
@Bastiaan Williams: ach, zo vertederend, die fan base 😉
Bastiaan Williams zegt
Nee niets van dat ik draag Porsche en TSLA een warm hart toe, maar denk toch echt dat heel veel TSLA rijders niet warm of koud worden van een Porsche. TSLSA is ook de betere EV dan de Taycan vind ik. Ik denk dat er veel TSLA rijders zo over denken. Ja ik heb beide gereden. Ja onze Model X is sneller dan de Taycan, op papier dan. Ja ik vind de TLSA technologisch echt veel indrukwekkender. IK ken genoeg TSLA rijders die er zo over denken.
Dus ja een fanboy, maar niet blind en zeker open voor alternatieven. Ruilen met een EQS of Lucid AIR?. Ja morgen!
sportabgasanlage zegt
Mijn persoonlijke ervaring is natuurlijk compleet anekdotisch, maar ik heb zelf een Porsche-Cayman (981) en die is niet megasnel (ik geloof iets van 5 sec naar de 100 of zo). Mijn zwager heeft een model3, die onder de 5 sec naar de 100 gaat. We hebben beiden in elkaars auto gereden. En we waren het er unaniem over eens: voor rijplezier, geluid, kwaliteit en beleving stap je in een Porsche, niet in een Tesla. Voor innovatie, rust, praktische bruikbaarheid en lage bijtelling, stap je in een Tesla.
pramm zegt
Volgens mij klopt dit toch wel. Een dergelijke Porsche wordt veelal gekocht door een 50+ er met voldoende financiele middelen. Oftewel een mid-life crisis waarbij deze beleving noodzakelijk wordt geacht om jezelf jong te blijven voelen ;)
Redrum zegt
En dat zijn ook meestal de mensen die je ziet rondscheuren als een gek …. Niet dus.
Mijn vader rijdt 911 en is echt onder de indruk van Tesla en z’n volgende wordt iets elektrisch….uit de Porsche stal wss ….. maar het bestaat dus wel hoor, wederzijds respect tussen merkrijders.
Porsche heeft natuurlijk alles mee maar als je bekijkt hoe makkelijk een EV gelijkwaardige prestaties neerzet, zet je toch aan het denken. Op elk moment full power, geen launch control, geen brullende motoren (en laten we wel wezen, buiten de RS en GT modellen begint het ook maar wat steriel te klinken)
vondick zegt
Nee nee. Ik moet sowieso altijd het snelst weg zijn.
Redrum zegt
Ik wacht wel op de eerste youtube video van Dragtimes. Een Porsche Turbo S wordt vernederd op een dragstrip en deze met 37 kilogram minder gaat het dan effe sneller doen. Alles passeert daar de revue en op 1 enkele wagen na (laatste Mclaren dacht ik) kwam er nog niets echt in de buurt.
R82 zegt
AL gaat zo’n auto in 0,000001 seconden naar de 100, zo’n auto heeft toch net zoveel charme als een gemiddelde vinex wijk. Heb niets tegen elektrische auto’s maar deze auto’s zijn toch niet sexy. (ja ik weet dat de modellen samen sexy vormen).
Je draait toch niet je hoofd om een Tesla na te kijken
Je wilt als jong volwassenen toch niet met een Tesla naar je eindexamen feest.
Je hebt toch geen poster van een Tesla boven je bed als kind.
Of zijn er echt mensen die een Tesla mooi vinden. Ja van 0-100 gaat het snel. De eerste paar keer vond ik het geweldig toen ik erin kon rijden. Maar na 3 keer is die lol ook wel weg. En dan blijft er weinig speciaals over aan zo’n auto.
Waarom maken bedrijven trouwens geen mooie ev’s. Op de E-tron GT en de Taycan na is het toch allemaal spuuglelijk. En de voorkant van de Taycan verdient ook nog niet eens de schoonheidsprijs.
Bastiaan Williams zegt
Schoonheid is persoonlijk. Jij vindt de een Audi en een Porsche mooi de ander een Multipla. Jij koos jouw vrouw omdat ze mooi was van buiten, ik koos mijn vrouw omdat haar vader rijk was, ieder zijn ding. Schoonheid is suggestief. TSLA is op alle fronten beter dan welke Porsche of Audi dan ook. Niet vanwege het uiterlijk maar vanwege de aandrijving en de technologie. Daar gaat het sommige mensen meer om dan hoe mooi het is. Jouw keuze op basis van uiterlijk is prima andere maken keuzes op basis van inhoud.
sportabgasanlage zegt
@bastiaan “op alle fronten beter” hahaha, proest… Tesla doet veel dingen goed, maar op alle fronten beter? Dan ben je dus niet meer objectief.
Bastiaan Williams zegt
Beetje overdrijven maakt de zaak duidelijk. Ik zou moeten hebben getypt;
“TSLA is op bijna alle fronten beter dan welke EV Porsche of Audi dan ook. ”
Het gaat mij niet om glimmertjes en kwaliteitsbeleving, dat is allemaal persoonlijk naar mijn mening. Is de kwaliteit van een Audi echt beter dan een TSLA? Ik denk het niet. Maar goed het gaat mij om de EV dingen, aandrijving, software, actieradius, netwerk.
Pascal zegt
Da’s gewoon niet waar Bastiaan. Hier spreekt een Model 3 rijder en Tesla’s zijn goed in veel dingen, maar op gebied van bouwkwaliteit, afwerking en algeheel gevoel van luxe/verwennerij zit je natuurlijk overduidelijk beter bij zowel Audi als Porsche.
Bastiaan Williams zegt
Beetje overdrijven maakt de zaak duidelijk. Ik zou moeten hebben getypt;
“TSLA is op bijna alle fronten beter dan welke EV Porsche of Audi dan ook. ”
Het gaat mij niet om glimmertjes en kwaliteitsbeleving, dat is allemaal persoonlijk naar mijn mening. Is de kwaliteit van een Audi echt beter dan een TSLA? Ik denk het niet. Maar goed het gaat mij om de EV dingen, aandrijving, software, actieradius, netwerk.
Excuses daarvoor.
Redrum zegt
Heb een BMW op de oprit staan naast de laatste generatie model 3. Ik weet echt niet waarover je het hebt. Als je het dashboard en je zetels niet laat overtrekken door BMW exclusive en je dus je kont op sensatec moet zetten, blijft er van die verwennerij nog redelijk weinig over. Daarenboven, wat hierboven werd gezegd, maakt dit het een betere auto? Niet echt dus maar als je daarvoor in de markt bent, heb je gelijk. Ik weeg mijn auto’s in ieder geval niet af aan zulks enkel moet het in het algemeen wel degelijk zijn en dat hebben ze tegenwoordig bij Tesla goed voor elkaar……maar nee geperforeerd nappa leer zit er niet bij ;)
dijan zegt
Bastiaan ;Ik geloof niets van wat je schrijft ,alleen dat van je vrouw dat geloof ik wel . DEnk ook dat je van het geld van je vrouw een Tesla rijdt
Redrum zegt
Ik wel maar heb dan ook meerdere ICE en EVs gehad.
Bastiaan Williams zegt
Ja en? Denk je nu echt dat het mij wat uitmaakt wat jij wel en niet geloofd? Daar geloof ik niks van. Sterker nog ik geloof dat jij het enige wat niet waar is geloofd, geloof ik.
pramm zegt
Ik denk dat je je daar toch in vergist. Er zijn legio jong volwassenen in de eerste jaren van Tesla in een model S of X naar een eindexamen vervoert.
Toen ik in 2015 voor t eerst met onze model S naar Zuid Frankrijk ben geweest, was het toch echt een bezienswaardigheid. Sterker nog, zelfs bekijks van harley bikers, die de auto uitgebreid kwamen bekijken en vervolgens voorbij reden en een duim opstaken.
Zeker de eerste jaren was het een auto die bizar veel bekijks kreeg. Dat is nu natuurlijk niet meer zo, de auto is gemeengoed geworden. Daarmee is het (de model S) niet ineens een onaantrekkelijke auto geworden. Veel jongeren kijken positief naar Tesla.
power369 zegt
@Redrum: Goed kanaal is dat ook. Alleen met je tonnen kostende supercars rechtdoor gaan. Alsof je een villa koopt om een tentje in de woonkamer neer te zetten.
Redrum zegt
Dat kan wel zijn maar waar rijdt jij jouw Porsche op z’n limiet? Op het circuit waar je wss nooit komt? In de file naar het werk? Dat kanaal is gewoon entertainment en geeft tenminste een zicht hoe krachtig die wagens zich onderling verhouden. Hier in de comments moet ik het maar doen met wat subjectieve meningen. Een rs2 of een gt3 zijn gehomologeerde racewagens die hopelijk beter zijn in het bochtenwerk, stel je voor indien dit niet het geval zou zijn…
arta zegt
“De Porsche daarentegen, doet die nul-naar-96 all day every day in 2,1 seconden.”
Ik hoop altijd dat eigenaren van brandstofauto’s wel even de olie op temperatuur laten komen voordat ze er vol voor gaan.
En dat duurt bij die moderne auto’s best lang vind ik. Water is redelijk snel warm, maar de olie duurt echt wel even.
Leuke auto, vergelijking met Tesla had niet gehoeven.
Bastiaan Williams zegt
Typisch weer een voorbeeld van hoe Autoblog zijn voorliefde voor Porsche moet profileren en een ander merk probeert af te zeiken. Maar ja dat doe ik zelf ook wel eens. Vooral Audi moet het bij mij ontgelden, en terecht!! :)
Pascal zegt
Terecht inderdaad, Audi is dan ook niet premium :)
schreute01 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
trolle zegt
De porsche is maar een wannabe supercar en de tesla een batterij op wielen. Geef mij maar de tesla want met het verschil in prijs kan ik nog iets leuks doen
kniesoor zegt
Fout, een 911 is geen ‘supercar’ en Porsche heeft die aspiratie ook niet, denk ik. Het is goede en snelle (in het geval van een Turbo S : hele snelle) sportwagen. That’s all.
hotze zegt
Ben benieuwd hoe rap de turbo S (lightweight) met magnesium jetsers en wat extra vermogen (830 pk bv.) naar de 100 snelt. Onder de 2 secs?
rwdftw zegt
@jaapiyo volgens mij zit je ernaast. ;)
“Dan nog komt in de praktijk kennelijk niemand op die in het oog springende geadverteerde tijd uit.”
MotorTrend wel, 1.98 sec. https://www.motortrend.com/reviews/2022-tesla-model-s-plaid-first-test-review/
SimonMc zegt
“Die laatste wordt geadverteerd met een nul-naar-96 tijd van minder dan twee seconden, maar moet daarvoor eerst een kwartier opgewarmd worden”
LOOOOOOOOL
Kennelijk kan je een Porsche starten en direct vol gassen zonder de motor en versnellingsbak op te warmen!
Redrum zegt
11 liter olie wil je ook best even op temperatuur krijgen. In elke herneming op elk moment zet die Tesla zo’n Porsche in z’n broek….voor dat die in de perfecte versnelling zit, hangt die Tesla al terug thuis aan de laadpaal 😋
(En jaja, voor de slimmeriken die nu over die laadpaal beginnen, ik gaf hem hier aan jullie he)
flyerbunch zegt
Less is more for the Porsche.. ivm de Tesla. De advertentie is niet vals, maar het is al ff bekend dat er een asterisk voor een reden bij staat achter die tijd. Waarom? Ze hebben het getest op een dragstrip. Het verschil zit hem in het feit dat er 2 metingen gebeuren als de auto vertrekt eentje als de auto gas (of stroom in dit geval) geeft en eentje 0,2 sec later om te verifiëren dat de auto effectief is vertrokken. Bij die laatste meting start de klok pas en zodoende heeft de Tesla al 0,2 sec voordeel. Nog geen enkele YouTuber heeft dit getal op de weg kunnen halen dus..
Kijk anders deze link maar ff.
https://insideevs.com/news/505597/engineering-explained-model-s-acceleration-rollout/
flyerbunch zegt
Ook Donut Media legt het nog eens uit op YouTube, skip ff naar 4:54.
https://youtu.be/kdJvXQMH8Zo
rwdftw zegt
De grap is dat die 1 foot roll-out de standaard is om te meten. Alleen Car and Driver deed het nog anders maar ook zij zijn in 2019 overgestapt (https://www.caranddriver.com/features/a30085446/acceleration-testing-procedure-change-rollout/).
De tijd die de Porsche heeft gezet is dus ook met 1 foot roll-out.
Voor de echte puristen, zonder grip sap is de Plaid niet zo snel. Dan wordt het 2.07 sec en daarmee is de Plaid alsnog 0.03 sec sneller dan de Porsche.
Bella Macchina zegt
Ik heb vaak de indruk dat de Porsche rijders van middelbare leeftijd die 37kg beter zelf verliezen.
Benny_Weisz zegt
Lightweight package is voor Porsche dé ideale gelegenheid om extra geld te vragen voor het weglaten van standaard uitrusting….
Desalniettemin zou ik 10x liever een Porsche willen rijden dan zo’n zielloze accupakket