Overal waar “te” voor staat, is niet goed. Voorbeeld: De Cadillac CTS is té Amerikaans, maar dat gaat weer niet op voor de Pontiac Solstice GXP. Evenmin mag deze Pontiac G6 GXP Concept té Amerikaans worden genoemd…
Deze auto zal op de komende New York Autoshow worden onthuld als een conceptcar, maar waarschijnlijk zal het niet lang duren voordat de G6 GXP in productie zal worden genomen.
De Pontiac wordt aangedreven door een handgeschakelde 3,9 liter V6, goed voor 270 pk en een koppel van 358 Nm. Rollen doet ‘ie op strakke 5-spaaks 19 inch sloffen. De auto heeft een behoorlijk sportief uiterlijk, dat kracht wordt bijgezet door de luchtsleuven in de motorkap, de dikke spoiler achterop en de dubbele uitlaten (via: allcarnews.com).
dekster zegt
die spoiler lijkt op zo één van een oude 911turbo
Franqie zegt
Die voorkant gaat nog wel, maar die achterkant met die 911-‘whaletail’ vind k nie egt mooi, die hadden ze beter door n iets subtieler exemplaar kunnen vervangen…
skaffa zegt
leuk wagentje om te tunen..
weer es wat anders dan al die jappen
maar jammer van die spoiler die hadden ze beter achterwege
kunnen laten..
Franqie zegt
Idd Skaffa, best leuk om te tunen, maar het eerste wat ik zou doen is er een normale spoiler op zetten
Christoff zegt
Leuke auto. en idd ideaal om te tunen. een spoilerlipje had wel genoeg geweest. ik hou niet van grote spoilers
swa zegt
lijkt op ne nissan 350z
skaffa zegt
270 pk uit een (bijna) 4 liter V6 valt me wel een beetje tegen..
dekster zegt
het is een amerikaan
skaffa zegt
hahaha ja dekster daar heb je gelijk in
die amerikanen heb vaak 1,5 a 2 liter dan de europeanen voor hetzelfde aantal pk’s
dekster zegt
thats there way of life and there’s not a thing wrogn whit it if you ask me
skaffa zegt
juist ja…..
Ruben zegt
Bij Amerikanen gaat het niet zozeer om pk’s als om trekkracht. En dat hebben ze.
Verder een aardige concept, vleugje teveel Nissan/Infiniti en die spoiler roept ook iets te hard “rice burner”. Maar als Chevrolet de Camaro weer mag hebben, mogen ze van mij met Pontiac best de Fast/Furious-doelgroep aan willen spreken.
Koen zegt
hij is mij TE nissan 350z-achtig
Alwood zegt
idd te Japans :-P
Spa R. zegt
Absoluut lelijk
Ejay zegt
Lijkt op de Infinity Q35. Qua tunen scheelt het je sowieso de aanschaf van een chromen grill, een motorkap en spoiler, toch mooi meegenomen.
@ Dekster, ik wil niet betweterig zijn, maar het is ’thats their way of life and there’s not a thing wrong with it if you ask me’
dekster zegt
@Ejay
dat komt nie betweterig over ze :-)
skaffa zegt
@dekster
een mooi voorbeeld van europees vakmanschap op de homepage op dit moment:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/04/bb_geeft_volkswagen_golfjetta_#body
240 pk uit een 1.4 liter blok!
weliswaar getuned maar tog..
op de een of andere manier vind ik het knapper dan gewoon een enorm blok erin dumpen en dan nog zo “weinig” pk’s eruit halen
ook ik hou van dikke motorblokken en ronkende V8 motoren
maar dan wel met de bijbehorende aantal pk’s graag
Govert Zijderveld zegt
Heb er min of meer per ongeluk een gehuurd bij een upgrade, een GT, onverwacht aardige wagen, europees aandoende wegligging en trekt behoorlijk snel op. Wat tunen betreft denk ik dat dat in de verenigde staten ook wel mogelijk is, meer dan 240 pk.
MC zegt
@ skaffa
Dat 1.4 blok waar je het over hebt is mét turbo. Ik vind dat het wel meevalt hoe veel pk’s er uit een blok wordt gehaald door de amerikanen. Je moet er wel rekening mee houden dat ze geen turbo gebruiken.
Er zijn maar een paar merken die meer dan 100 pk/liter halen zonder turbo. DAt zijn voornamelijk BMW M-series en Honda type R.
En dit mototrblok wordt volgens mij ook in een 350 Z gebruikt, dus met pk/cc gehalte zit het wel prima