De welbekende inhalende truckers die bij velen tot irritaties leiden, daar is hier al genoeg over gezegd. Gelukkig hebben we ooit een inhaalverbod voor vrachtwagens ingesteld op veel plekken. Echter, niet elke chauffeur heeft zin om zich daar aan te houden. De KLPD was het zat en zet daarom heli’s in om overtreders te bekeuren.
Boven Flevoland vlogen ze al in de rondte, de verkeerscontrole-heli’s. Afgelopen vrijdag was Twente aan de beurt. Agenten in de lucht hielden ter hoogte van Rijssen alle vrachtwagens in de gaten. Lekker de hele dag rondhangen in een heli en overtreders op de bon slingeren a €160 per stuk.
De score van vrijdag: 18 verkeerscriminelen in vrachtwagens die zich niet aan het geldende inhaalverbod hielden. Waaronder enkele buitenlandse chauffeurs, die pas mochten doorrijden nadat de boete ter plaatse werd afgetikt. ”Met deze controleactie willen we de verkeersveiligheid verhogen en de frustratie bij overige weggebruikers wegnemen”. Aldus een woordvoerster van de Twentse hermandad. Heren truckers, kijk dus voortaan eerst even de lucht in voordat u met 2 km/h verschil een ander inhaalt.
christoff zegt
dat is een van de ergelijkste dingen da die vrachtwagens kunnen doen. in belgie word er tegenwoordig ook meer controle op gedaan.
CJJ zegt
Lekkere geldverspilling weer. Prima dat ze wat aan inhalende truckers doen, graag zelfs, maar dit kost gewoon veel te veel. Stel dat die heli (met twee man erin) in totaal 5 uur in de lucht is geweest. 18*160 euro = 2880 euro aan boetegelden. Daar kun je volgens mij geen helikopter met piloot en copiloot 5 uur van betalen.
Something zegt
@CJJ: voor dat geld hooguit 2 uur.
Andere kant vind ik het toch ook wel een goede actie, iedereen weet hoe irritant een vrachtwagen is die met een te klein snelheidsverschil inhaalt.
Dus de politie doet ook eens iets goeds voor de verandering :P
RDS zegt
@CJJ: een heli drinkt ongeveer 200 liter per uur, reken maar uit.
BJ zegt
@CJJ:
Die redenering gaat niet op zoals al opgemerkt; bv de kosten voor een controlerende conducteur hoeven ook niet uit boetes betaald te worden. Anders zou je ze de trein uit moeten reorganiseren en dan is er geen controle meer waardoor iedereen gaat zwart rijden en je langs de inkomsten kant een veelvoud verliest. Handhaven van regels kost in principe gewoon geld.
Bovendien; je moet eens gaan kijken hoe het er op de A1 aan toe gaat begin van de avond richting Duitland (willekeurig stuk tussen Deventer en Hengelo)… De verkeersveiligheid is daar beneden alle peil en het is soms soort oorlog die daar wordt uigevochten tussen gefrustreerde auto’s die in treintjes van vrachtauto naar vrachtauto gaan en de chauffeurs. Mensen gaan slingeren, met groot licht rijden, kleven, inhalen over in-uitvoegstroken en de vluchtstrook.
Erg goed dat ze meer op dat inhalen gaan controleren en ergens kan ik het niet goed begrijpen dat vrachtwagen chauffeurs het zelf niet in hun donder kunnen krijgen dat het niet veel uitmaakt of je die gast voor je nou wel of niet in haalt.
TWJ zegt
@CJJ:
Jij zit nog steeds met je hoofd in het paradigma dat de politie er is om geld te verdienen. DE POLITIE ZIT NIET ACHTER JOUW GELD AAN MAAR WIL DAT JIJ JE AAN DE REGELS HOUDT EN OM JOU TE DWINGEN KUNNEN ZE BOETES UITDELEN.
Dit soort dingen gaan ook alleen maar om de veiligheid te verbeteren. Volgens jouw redenatie zou de politie nu dus een x aantal vrachtwagen chauffeurs moeten bekeuren omdat anders de helicopter ‘voor niks’ vliegt.
Geloof me…. agenten zouden graag de hele dag niks te doen hebben want dat zou betekenen dat niemand zich op wat voor manier dan ook misdraagt.
TKoote zegt
Als ze nou ook nog wat gaan doen aan dat belachelijke, verwarrende en bloedirritante seinen als ze een collega aan de andere kant van de weg zien dan gaat het asociale imago van de truckers ook weer een stuk verbeteren.
johan zegt
@CCJ
hoe jij beredeneert, dat is juist fout,
dat is net als agenten op straat sturen met de mededeling, jullie moeten vandaag minimaal voor 2000 euro boetes uitdelen.
dat is geen handhaving meer, maar geld genereren.
ik begrijp dat er geld moet worden binnengehaald, maar dan ga je de ene ergernis vervangen door een andere, onnodig boetes uitdelen.
.simonsays zegt
@CJJ
de politie is er niet om winstgevend te zijn (al denken ze dat soms wel te moeten zijn gezien de vele verkeersboetes die ze uitdelen), piloot is in dienst, dus die is al betaald.
De files veroorzaakt door inhalende vrachtwagens kost ons allemaal meer geld dan zo´n helikoptervluchtje. Het is gewoon een efficiënte manier van handhaven.
Daarnaast zou het inhalen door vrachtwagens gewoon 24/7 verboden moeten zijn…op een rit van 200km scheelt die drie km/u ongeveer 5 minuten reistijd…Nou geef alle vrachtwagenchauffeurs die ´gewonnen tijd´ als bonus in de vorm van een korting op belasting en laat ze lekker niet meer inhalen…tel uit de winst voor de nederlandse automobilist.
Laue zegt
er was geen beter plaatje van een politie heli te vinden?
-ontopic, kapitaalvernietiging.
waverider zegt
Normaalgesproken ben ik geen fan van het uniform. In dit geval kan ik niets anders dan toejuichen.. tuig is het die inhaal truckers. In 1 baan rijden is ook vaak moeilijk heb ik het idee, ze hebben aan beide kanten ongeveer 1 a 1.5 meter nodig om te kunnen slingeren.
La Strada zegt
Waarom geen ‘boost’ knop in iedere vrachtwagen, die gedurende 60 seconden de begrenzer stillegt?
Kunnen ze dan maximaal 5x per dienst gebruiken.
Vrachtwagen of niet, nix is irritanter dan iemand voor je te hebben rijden die net 1.5 kilometer langzamer gaat dan jij.
John zegt
@La Strada: leuk idee, dat zou helemaal een draaamaaa veroorzaken! Dan stimuleert het inhalen alleen maar, ze zouden al die vrachtwagens gewoon even hard moeten laten gaan! Niet begrenzen op toerental maar op 85 ofzo.
Zal ook mooie taferelen geven als iemand een ander inhaalt en de ingehaalde vrachtwagen ook ff gaat boosten..
Sorry strada maar wat een kutplan, Ga es koffie drinken!
La Strada zegt
@John:
Volgens mij is dat nou juist wat ze met die begrenzers hebben geprobeerd : iedere vrachtwagen even snel.
Dat werkt dus niet.
Veel irritanter is het om twee van die kolossen voor je te hebben die elkaar met een minimaal verschil inhalen wat dan tien minuten duurt.
Druk je dan je boost knop in heb je ff de beschikking over je 460 of 500 paarden. En geloof me, dat gaat echt vooruit !
John zegt
@La Strada: zoals je zegt, het is geprobeerd; maar mislukt. Ze moeten die dingen afstellen op snelheid, een snelheid die ALTIJD (ongeacht belading) voor iedereen haalbaar is, in dat geval kunnen die broodjes bal elkaar niet eens inhalen.. probleem aanpakken bij de oorzaak!
Merry zegt
@La Strada:
Jij werkt zeker bij de FIA???
John zegt
Goed werk dit! Zoals eerder al gezegd is, heeft de politie niet de bedoeling geld te verdienen maar het verkeer veiliger te maken. Oke, over het algemeen lijkt het wel alsof het andersom is maar dit is eigenlijk zoals het hoort.
En mensen geef nou toe, de politie is nog steeds winstgevend door aalll die andere boetes die ze dagelijk uitschrijven.
JPM zegt
Verplaats je eens in een vrachtwagenchauffeur. Die lui moeten honderden kilometers rijden en ja als er iemand voor je 2 kmh minder hard rijdt dan zou ik daar ook helemaal gek van worden.
Merry zegt
@JPM: Zo ken ik er nog een paar.
Soms is het leven gewoon kut en dan moet je maar even je cc op de snelheid van je voorganger aanpassen.
BJ zegt
@JPM:
Is dat niet gewoon een kwestie van je cruise control 2 km/h lager instellen? Kweenie, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat die chauf 600km lang het pedaal strak tegen de vloer moet drukken om beetje constant 89, 92 of 93km/h te rijden…
bmw zegt
@JPM: verplaats je eens in de gewone automobilist, die moet ook over honderden verkeersdrempels denderen en zich aan soms belachelijke snelheidslimieten houden. En toch moet de wet nageleefd worden, of je nu met 1,5 of met 30 ton rondrijdt. Trouwens: stel de cruise control in rekening houdend met je voorligger en er is geen enkele stress. Inhalen met zo’n grote voertuigen is niet alleen zinloos, het is ook gevaarlijk en creëert files.
seeq zegt
@ JPM, Hulde voor je reactie, ook eens belichting van die kant. Ik ben van mening dat handhaving van de regels geen geld hoeft op te leveren, maar dat het ook zeker niet al te veel geld moet kosten. Handhaving is goed, maar niet tegen elke prijs.
JIFF zegt
@ CJJ
Gelukkig zijn de anderen mij al voor… Wat een domme reactie.
@ JPM
Ook een domme reactie! Je vergeet dat het gewoon niet mag, dat is niet voor niks…
Ten tweede maken die twee km p/u extra ook geen fors verschil…
Heel veel vrachtwagen chauffuers hebben gewoon schijt aan de regels en brengen daarmee willens en wetens anderen in gevaar…
.simonsays zegt
@JPM
een vrachtwagen mag niet harder dan 80. En nogmaals 2km/u verschil maakt zelfs op een rit van honderden kilometers niet veel uit. Zwak argument.
La Strada zegt
@.simonsays:
2 kilometer verschil kan wel de wereld uitmaken voor je brandstofverbruik, de loopcultuur van je motor.
Heel raar maar mijn diesltje loopt het lekkerst en het zuunigst bij 2400 RPM, dus hang ik daar het liefste op.
Oederdekoe zegt
K, inhalen mag niet maar wat als je in de verte ziet dat het knipperlicht op groen gaat springen. Stop je dan in het rijtje van de vrachtwagens of ga je met 90km/h richting knipperlicht om zodanig met enige snelheid voorbij te steken?
Alwood zegt
en terecht, teringvrachtwagens met hun ergerlijke nutteloze inhaalacties. De enige aanpassing in die er in de wet moet komen is bij het inhalen van caravans: haalt een vrachtwagen een caravan of aanhanger in, dan moet die caravan of aanhanger op de bon geslingerd worden.
roadronner zegt
@BJ
Overdrijven is ook een vak, maar goed. Ik rij dat stuk ook dagelijks, en ik heb al enkele foto’s van inhalende vrachtwagens (incl. verkeersbord in de middenberm met inhaalverbod voor vrachtwagens erop). Deze ga ik binnenkort naar de politie sturen, kijken wat er mee gebeurt. Ik claxonneer ook altijd als ik een vrachtwagen passeer die net heeft ingehaald terwijl het niet mag. Soms krijg je reactie, soms niet. Feit is trouwens wel dat het vooral Poolse vrachtwagens zijn die inhalen.
Wat die boetes en handhaving betreft: het zijn niet alleen de boetes die als “inkomsten” gelden, denk ook eens na over alle tijd die tientallen, of misschien wel honderden automobilisten verliezen wanneer er een vrachtwagen besluit in te halen tijdens de spits. Iedereen moet in de remmen, en al die mensen zijn dan later op hun plek van bestemming. En aangezien tijd geld is, levert zo’n volstrekt zinloze actie enorm veel maatschappelijke kosten op.
Kortom: uitstekende acties, en van mij mogen ze nog wel veel meer hierop controleren want die inhalende apen frustreren heel veel mensen en kosten de maatschappij handenvol geld, terwijl ze alleen maar aan hun eigen gewin denken.
BJ zegt
@roadronner:
Overdrijven een vak? Zal best, maar alles wat ik op schreef heb zie ik daar toch echt regelmatig gebeuren. Tenminste, regelmatig als in die gemiddeld 1x per maand dat ik daar rijd dan :-)
JPM zegt
Aanpassen is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik kilometers maak op de snelweg heb ik een cruisesnelheid waar ik me prettig bij voel en als er iemand voor me 2 kmh minder hard rijdt dan zal de praktijk laten zien dat je dan niet gaat afremmen en erachter blijft hangen maar dat je hem inhaalt.
En als je als nette vrachtwagen chauffeur tijdens drukke momenten netjes achter iemand hebt gewacht en op een rustiger moment kiest om hem in te halen dan kan ik dat begrijpen en ga ik niet de onrustige geirriteerde automobilist uithangen zoals de meesten blijkbaar hier.
JPM zegt
@ JIFF
Nee en muziek downloaden ook niet, wedden dat je dat al eens hebt gedaan. Of harder dan 120 rijden, wedden dat je dat al eens hebt gedaan…
JIFF zegt
@JPM om 22-3 om 14:46:
Niet gaan “Jij Bakken”…
Je argumenten zijn gewoon uitermate zwak…
For the record, ik heb nog nooit iets gedownload… Ik koop al mijn CD’s en DVD’s…
JPM zegt
Oh overigens ben ik voor dat inhalende vrachtwagenschauffeurs worden beboet als ze de regels overtreden, maar ik benadruk alleen dat ik hun overtreding kan begrijpen. Net zoals ik begrijp dat mensen 140 rijden om 3 uur snachts als er niemand op de weg is..
Nerd zegt
Ik ben wel benieuwd naar reacties van vrachtwagenchauffeurs. Anyone?
.simonsays zegt
@La Strada
we hebben het niet over jouw dieseltje…en als jouw dieseltje fijn loopt op 87 km/u terwijl je over een 80km-weg rijdt, zal de flitspaal daar echt geen rekening mee houden.
2 km/u zachter zal inderdaad minder uitstoot en een lager brandstofverbruik opleveren…we hebben tenslotte niet voor niets de 80 km zones.
JPM zegt
@ bmw
Lees mn reactie van 14:17
Simpson zegt
ik voorzie een nieuwe trend: Webasto schuifdaken, voor al uw Daf’s, MAN’s en Scania’s…
ot: waarom een helikopter? en geen volvo v70?
of houden we ze dan van het werk?
.simonsays zegt
@simpson
op je 2e vraag, waarom geen V70?
Simpel, als ie achter een inhalende vrachtwagen zit, duurt dat veel te lang…
Het lelijke eendje zegt
Ze mogen nog meer controel dopen op vrachtwagens, zolang ze maar sportwagen maar snel mogen rijden, want in ne RS65 of Lambo is traag rijden moeilijk. :)
En mijne Mini is ook ni de tamste.
magux zegt
Er vliegt er net een langs, vandaag zuidholland aan de beurt?
.simonsays zegt
@lelijk eendje
jezus, op maandag om 3 uur al dronken?
Frank zegt
feit is gewoon, het voedsel wat iedereen hier sávonds eet is bezorgt door een vrachtwagen. de bank waar je op zit en de tv waar je heen kijkt is bezorgt door een vrachtwagen, het bed waar je je wijf in naait, heeft die chauffeur in zijn handen gehad, de tandborstel die je smorgens gebruikt is geleverd door een vrachtwagenchauffeur
kortom, ik zou de chauffeurs iets meer vrijheid geven idpv zoals 90% van de nederlandse automobilisten ze iedere keer de vinger geven en afsnijden, of in hun dode hoek te gaan ligge klote omdat je er weer op het laatste moment tussen wilt,
als er een ongeluk met een vrachtwagen gebeurd komt het op het nieuws, maar die 100de ongelukken die er dagelijks met auto’s gebeurd hoor je niets van,
en ja ik geef jullie gelijk, soms is het irritant als chauffeurs inhalen, maar wat denk je ermee te bereiken om het de huid vol te claxoneren en hem de vinger geven, als dat per dag 20x gebeurd heeft die chauffeur er ook schijt aan en kwakt hij hem er gewoon tussen, een actie heeft altijd een reactie
dus een beetje meer respect voor elkaar, ook voor inhalende chauffeurs, zei bezorgen immers je brood bij de winkels.. en als je het nuchter bekijkt en alles via de regels moet doen zoals de nederlandse automobilist het zou willen, zouden er verschillende gezinnen per dag geen brood hebben, regels werken in 50% van de gevallen in de praktijk niet, net als dat 95% van nederland te hard rijdt, zo haalt 95% van de vrachtwagen chauffeurs wel eens buiten de inhaaltijden wet in, wat is er nu gevaarlijker?
La Strada zegt
@Frank:
de spijker op zijn kop, iedereen schoffeert vrachtwagen chauffeurs terwijl zij onze spullen vervoeren.
Daarom hang ik er maar altijd berustend achter als ze aan het inhalen zijn.
Frank zegt
@La Strada:
gelukkig zijn er nog genoeg mensen die het wel snappen! danku voor uw begrip, en dan spreek ik denk ik namens alle chauffeurs
911GT2 zegt
@Frank: Prima, maar dat kunnen ze toch ook gewoon ’s nachts doen? Ik ben voor een algeheel vrachtwagen verbod in de spits, inhaalverbod overdag en ‘snachts gaan de riemen dan los.
Alleen vertikken chauffeurs het om ’s nachts te werken… en met de nerderlandse cao’s komen ze daarmee nog wel ook.
90% van New York wordt ’s nachts bevoorraad daar zie je overdag nauwelijks vrachtwagens… het kan dus blijkbaar wel.
commanderke zegt
GO FRANK GO :-)
Timon zegt
anderzijds zou de vrachtwagenchaffeur van de relatief trager rijdende vrachtwagen toch wel eventjes enkele km/h kunnen vertragen zodat de inhaalactie veel sneller gebeurd?
Frank zegt
precies. onderling gunnen chauffeurs elkaar ook niets..soms geven ze zelfs gas bij (dit doen voornamlijk belgiesche chauffeurs of duitsers) als ik merk dat iemand mij inhaalt tijdens de drukte, tik ik even mijn cc aan zodat hij enkele seconde later al voorbij is.. enige nadeel is dan.. de vrachtwagen die achter de inhalende vrachtwagen reed haalt dan ook weer in, en dat gaat zo door.., het is gewoon te druk om zoiets te doen in nl.
en jullie kennen allemaal het harmonica effect, om maar even de irritante factor uit te leggen van vrachtwagens die achter elkaar aan rijden,
je rijdt met 10 vrachwagens achter elkaar met 85km/h, bij de voorste vrachtwagen duwd zoon irritante zakenpik zijn leasebak op het laaste moment ervoor omdat hij nog even vlug alle vrachtwagens voorbij wou voor de afslag
die vrachwtwagen remt daarvoor 5 km af, de vrachtwagen daarachter misschien 10km/h, en de laatste vrachtwagen rijdt dan 50km/h, met zoon zelfde zakenpik die er met 140 of harder op af komt.. dit gebeurd er als chauffeurs zich aan de regels houden
nu houden de chauffeurs zich niet aan de regels, in het zelfde geval moet de eerste vrachtwagen afremmen, de tweede ook, en de derde haalt in waardoor de vierde en dus de rest een rembuffer heeft en lang niet zo veel meer af hoeft te remmen, dan zit die zakenpik die in het eerste geval misschien wel verongelukt was heftig te claxoneren en en te knipperen met zijn lichten, helemaal over de rooien omdat die vrachtwagen inhaalt
ik zeg niet dat het zo gebeurd altijd maar dit is een voorbeeld
bmw zegt
@Frank: @Frank: Ach, de tandenborstel, het brood en de bedden komen er ook niet zonder auto’s, hoor. Omdat ik jouw nutsvoorzieningen beheer, mag ik dus verkeersovertredingen maken? Ik zal het zeggen tegen Oom Agent…
En dan dit: “dus een beetje meer respect voor elkaar, ook voor inhalende chauffeurs, zei bezorgen immers je brood bij de winkels..” Dat brood geraakt er ook zonder inhalen. Integendeel: de kans dat het op tijd komt, is zelfs groter als een truck zich netjes gedraagt. Dus geen flauwe excuses en gewoon de regels respecteren. Als je je truck simpelweg “naar links kwakt”, dan begrijp je niet waar je mee bezig bent, daarvoor is geen enkel excuus. En wat het invoegen-gezeur betreft: klopt, jullie krijgen soms weinig ruimte. Omgekeerd laten ook heel wat van die kwakkende truckers nooit een auto tussen, onder het motto “zoek het maar uit op op de invoegstrook.” Thumbs up voor de echte, hoffelijke en vaardige truckers die op een veilige manier de goederen ter plaatse brengen. Geen thumbs up voor flauwe excuses.
Frank zegt
@911gt2
klopt.. maar in amerika hebben ze een heel andere rust/rijtijden wet, vrachtwagens zijn daar begrensd op 65mph (110km/h) ze mogen 12 uur rijden ga zo maar door..
hier in nl mogen chauffeurs 15 uur werken, waarvan 10 uur rijden, dus je komt dan altijd klote uit, als je de ene nacht rijdt zit je halverwege de week overdags te rijden
en ik werk voornamelijk snachts, heel veel chauffeurs werken snachts omdat ze het negetieve gekut overdag beu zijn!
feit is gewoon, chauffeurs zitten vast aan een rijtijdenwet, de nederlandse burgers niet, laten die zich maar aanpassen om zo het geheel een beetje te stimuleren
waar ik wel voor ben is apparte rijstroken voor vrachtwagens, wel 2 stroken dan zodat inhalen geen probleem is.. en dat is ook geen probleem als automobilisten zich er niet in mengen
911GT2 zegt
@Frank: Mag ik hieruit concluderen dat vrachtwagenchauffeurs geen burgers zijn?
als je 10 uur per nacht mag werken kun je van 8 tot 6 rijden. Daarna moet je gewoon de snelweg af. Makkelijk zat. Morgen weer een nacht dan kun je dan verder rijden.
La Strada zegt
Och, als ik de suicidale neigingen zie van menig personenwagen bestuurder om nog voor die grote truck een afslag te pakken of een truck geen ruimte te geven bij het invoegen, kan ik me de ‘ervoorkwak’ methode van menig trucker best voorstellen.
Niet dat ik het goedkeur, maar ik heb al jarenlang de indruk dat de gemiddelde automobilist niet begrijpt wat een truck werkelijk is, of wat’ie met je doen kan.
Ik blijf die laatste kilometer voor de uitvoegstrook begint wel achter hem hangen.
toyotaprius zegt
Ach zie een inhalende vrachtauto als een rust moment..een mooie moment om net ff dat sms’je te versturen. OF toch even je vriendin te bellen dat het uit is. Anderzijds, om even ongegeneerd mee te zingen met de muziek…
En anders om even je bammetje met kaas op te eten.. Alle tijd…
Frank zegt
@bmw
als je moet zoeken naar plaats om in te voegen, ben je al te laat met invoegen, waarom persee nog voor die ene vrachtwagen terwijl er achter die vrachtwagen plaats genoeg is, ik zeg niet dat jij het doet, maar het merendeel wel
en ik zoek geen excuses om de wet te kunnen overtreden, wat is het excuus van de gemiddelde automobilist dan die te hard rijdt of nog gekkere dingen doet?
de rede waarom die chauffeur zijn truck naar links kwakt is omdat als hij het netjes vraagt die plaats niet krijgt omdat iedere automobilist te gehaast is! geen geduld hebben ze, ze vertrekken smorgens liever 5 min te laat als te vroeg naar hun werk en sávonds precies het zelfde, op het moment dat jij er kwaad om wordt dat die chauffeur inhaalt weet jij juist niet waar je mee bezig bent, agressief zijn en verkeer gaat niet samen!, die chauffeur haalt enkel in.. wat maakt het nou uit dat jij 30sec later thuis bent of op je werk..
op het moment dat ik met mijn goederen telaat ben, wordt de wachttijd niet betaald of krijgt de klant korting op de kosten, wat de economie niet bepaald steund als transportbedrijven goederen zowat weg moeten geven,
jij zegt simpelweg tegen je baas : het was druk op de weg en je kunt weer verder
en dan hebben we het er nog niet eens over hoe we in het geding komen met onze rijtijden, 5 min over je rijtijd wordt hier al niet getollereerd en resulteerd in een boete van 1000 euro plus!, nogmeer die staatskas spekken
en je kunt moeilijk voor 5 min die je nog moet rijden 9(rusturen) later aan komen kaken, jij hebt geen rijtijdenwet! wij wel, denk daar is over na
911GT2 zegt
@Frank: Als vrachtwagenchauffeurs noou eens op tijd zouden vertrekken… dan hoeven ze ook niet bang te zijn voor claims. Jij denkt dat je met je truck met wc-rollen zo belangrijk bent maar je snapt niet dat degenie die je bijna van de weg af drukt op weg is naar een deal om 2 miljard wc rollen te verkopen, door jou komt hij te laat… dan heb jij de volgende keer geen problemen meer met wachtgeld… nee want dan heb je geen ritjes meer! Denk je dat alle mensen een baas hebben waar je tegen kan zeggen het was wat druk op de weg? Daar kom je niet altijd mee weg en de vrachtwagenchauffeurs zijn daar vaak de oorzaak van. Hoe vaak lees of hoor je niet van omgekantelde, gebotste of vrachtwagens met pech die ellelange files veroorzaken, moet je eens bedenken wat dat kost!
JPM zegt
@ toyotaprius
Haha inderdaad!
Frank zegt
heb je er ook al eens overnagedacht hoe die vrachtwagen gekantelt kan zijn (hebben we het weer over dat invoegen op het laatse moment) een vrachtwagen wijkt niet zo makkelijk uit.. en op een rechte weg valt die vrachtwagen niet vanzelf om
in frankrijk hebben ze een onderzoek gedaan naar gekantelde vrwachtwagens waar uit bleek dat in 70% van de gevallen het de schuld was van een agressieve of onoplettende automobilist,
als je 10 adressen per dag hebt en je vertrekt nog ruim optijd, kun je er nog niets van zeggen of je optijd bij het tweede adres bent, en als je daar niet optijd bent, ben je nergens optijd, en oja.. ik heb ook een baas die wil dat ik optijd ben.. net als jij
wat heb je aan een deal van 2 miljard wc rollen als je geen chauffeurs hebt die ze vervoeren.. alles hangt en valt met transport
de mensen die wel het geduld hebben om inhalende chauffeurs de tijd en ruimte te gunnen zullen die ook terug ontvangen van een chauffeur, want wij geven ook ooit voorrang om zo de doorstroming te bevorderen
de rest zal zich altijd op hun eigen mening blijven vestigen en hun kop in het zand steken, dit zijn voornamelijk te gehaaste zakenpikjes die menen dat alles hangt en valt op hun wc rollen deal.. dat ze die vervolgens zelf moeten gaan distributeren hebben ze niet over nagedacht.. ga vooral zo door.. in drukke tijden is er al een chauffeurs te kort.. nu er veel zonder werk zitten gaan ze iets anders doen wat hun vaker beter bevalt, ze worden niet meer de hele dag gediscrimineerd op de snelweg, dalijk als de economie weer aantrekt komen we chauffeurs te kort, en kun jij je met je wc rollen deal niet aan de leverings afspraak houden ;)
911GT2 zegt
@Frank: Nee je snapt het niet… transport is altijd de laatste keten in een proces. Dus als jij niet kan dan zoek ik toch een ander. Het probleem van de transportsector is juist dat ze te veel claimen.
Als je uitloopt op je eerste rit heb je iets niet goed gedaan. Als ik mijn afspraak niet haal heb ik iets niet goed gedaan, maar over mijn lijk dat een vrachtwagen daar debet aan zal zijn. Dan is er altijd nog de vluchtstrook. Jullie denken dat het de automobilisten zijn die zich raar gedragen, maar dat komt omdat jullie ons geen keus laten. Blijf met je hok uit de spits en dan zal ik nooit meer zeiken.
toyotaprius zegt
@911GT2: Waar heb je die wijsheid vandaan?
Dit is puur het bekende gedrag: “ik doe alles goed, en het is altijd jullie schuld”.
Logistiek is voor Nederland van levensbelang! We zijn een handelsnatie. Zonder logistiek, dan heb jij niet dekleding aan je lijf of de Porsche die je hebt of graag wilt..
Verder, ga ik niet te veel in, op deze discussie. Maar heel simpel. Je hebt heel veel goede vrachtwagen chauffeurs, want ik denk dat jij niet beseft, hoe moeilijk het is om chauffeur te zijn… Maar je hebt ook een aantal slechte en die geven dan weer het verkeerde signaal af. Maar ga niet denken dat automobilisten heilig zijn.. Zeker niet!!!
La Strada zegt
@911GT2:
Als jij zo rijdt met een 911GT2 dan vrees ik het ergste voor je en dat meen ik als ex Porsche rijder.
Juist een Porsche 911 vraagt om beheersing en dicipline.
Daarnaast is er een remedie voor het te laat komen op afspraken : domme pech, relativeren en het zij zo.
Ook ik ben weleens te laat, maar ben hiervoor nog nooit bij een relatie weggestuurd of vervelend ontvangen,
iedereen heeft hier namelijk last van.
Gestresst binnenkomen omdat je probeert iets naar je hand te zetten wat toch niet gaat is mijns inziens veel en veel gevaarlijker, vooral voor je eigen gezondheid.
Stijnson zegt
Respect voor Frank. Ben het met hem eens!
La Strada zegt
Noord Frankrijk, om precies te zijn de rondweg v door Lille en Wasquehal heen.
iedere avond staan ze daar, personenwagens met eenplatgedrukte linkerzijde omdat ze de links invoegende trucks gewoon niet ff de ruimte geven.
Wat mij bezighoudt van deze mensen is de factor tijd :
Als ik die truck 60 seconden geef om netjes naar rechts te gaan, hoef ik geen uur op het proces verbaal van de Gendarmerie te wachten, hoef ik niet op de afsleepdienst te wachten en hoef ik niet met de trein naar huis toe.
’t is natuurlijk wat jezelf wilt; maar serieus time management ontbreekt bij veel automobilisten
commanderke zegt
Tja je kan wel zeggen die truckers kwakken em er zo maar voor. Als vrachtwagenchauffeur maak je het zeer geregeld mee dat als je de pinker opzet automobilisten extra gas geven zodat je er zeker niet tussen kan. En dit heeft niks te maken met inhaalverbod of niet. Gebeurt ook op provinciale wegen.
Gert zegt
Altijd leuk dit onderwerp.
Voor iedereen die wil dat vrachtwagens ’s nachts gaan rijden: gaan jullie ze ook ’s nachts lossen? Vindt de omgeving rond winkels ook fijn, als ze om 3 uur ’s nachts komen lossen. Ik geloof dat jullie 1 ding niet helemaal begrijpen: het is de totale keten die je moet omgooien. Enkel ’s nachts vrachtwagens laten rijden schiet geen moer op…
En daarbij: denk je dat chauffeurs voor hun lol in de file staan? Omdat het leuk is om om 5 uur te vertrekken, en vervolgens tussen 7 en 9 compleet stil te moeten staan in een file?
Sjees wat een stelletje kortzichtige eikels hier zeg. Jammer dat mensen niet eens wat verder kunnen kijken dan hun eigen belangetje. Ja een vrachtwagen die met 1km verschil inhaalt op een tijdstip dat dat niet eens mag, is irritant. So? Een bumperklever is ook irritant (en ook nog eens levensgevaarlijk, en dat is die vrachtwagen die inhaalt op dat moment niet). Linksplakkers zijn ook irritant (en veroorzaken minstens evenveel files als vrachtwagens volgens een aantal mensen, alleen zie je een vrachtwagen van grote afstand rijden en Truus Trut in haar polootje niet…). Leven en laten leven.
toyotaprius zegt
@Gert: Inderdaad, het logstieke proces is een gehele keten, waarvan vrachtwagen chauffeurs de zeer belangrijke pionnen zijn.
Het gaat veel verder dan simpel, brood van de bakker naar de de Plus supermarkt te brengen. Want hoe komt een brood bij de plus supermarkt en wat voor stappen zijn er voor nodig. Als je daar in gaat verdiepen, dan zal je eens verbaast zijn.
En het is al helemaal leuk, als een product van buiten het land komt. En dan maar niet te spreken over producten die buiten de Eu komen.. Dat is een proces, wat van vele schakels afhankelijk is…
Maar dat is nu iets wat veel mensen niet beseffen, of willen beseffen..!
Frank zegt
transport is de laatste halte inderdaad.. mis je die halte is er geen transport. en geen product, dat jij iedere morgen 5 minuten later begint om die deal rond te krijgen zal hij niet om vallen
als ik telaat kom heb ik iets fout gedaan?, dat kan ook aan die eerste klant liggen die er niets om geeft om jou een uur te laten wachten, het feit is gewoon dat je als chauffeur alle tijd die je hebt moet benutten, en dat houdt ook in dat je in gaat halen, of te hard rijden
en in dat geval geldt : de pot verwijt de ketel
je moet vooral over de vluchtstrook gaan, als ik dat zie in men rechter spiegel zorg ik ervoor dat je er de rest van de rit achter blijft!
ga maar met de trein naar je werk, dan heb je geen last van de spits.. of vertrek wat later of eerder,ga met 3 andere colega’s carpoolen, dat scheelt 3 auto’s (precies de ruimte voor een inhalende vrachtwagen)
Frank zegt
het mooie is dat je hier precies de normale mensen en de zakenpikken uit elkaar kunt houden..
en gelukkig kun je zien dat er toch nog wel wat medeleven is voor de chauffeurs..ik zeg niet dat ze heilig zijn, er zitten natuurlijk ook rotte appels tussen,
wat verplicht gesteld zou moeten worden bij het halen van het rijbewijs is bijvoorbeeld 1 of 2 dagen mee met een beroepschauffeur, om het zo te zien uit de ogen van een vrachtwagen chauffeur,
super zegt
@Frank:
ik werk in de olie industrie, dus zonder mij heeft niemand brandstof, gaarne mij daarom _altijd_ voorlaten ;)
Frank zegt
@super: die olie zal ook op hun plaats gebracht moeten worden met jawel : vrachtwagens
jij zegt zonder jou geen olie.. die olie is er nogsteeds of jij er bent of niet, als ik er niet ben blijft die olie waar hij is.. jawel : in jou vat
super zegt
@Frank:
ja, en als ik er niet ben heb jij niets om te vervoeren, dan blijft die olie zeker waar het is, namelijk onder de grond ;-)
lincoln zegt
@super:
maar die olie-rijders zullen toch wel een aardig brokkie theorie achter de kiezen hebben .. + de wetenschap wat ze uberhaupt vervoeren ..
dat maakt de mensch toch iets minder roekeloos ..
bmw zegt
@Frank: beste man/vrouw, blijf toch niet trachten te bewijzen dat hetgeen jij doet belangrijker is dan de activiteiten van al de andere personen op de weg. De enige die prioritair zijn en de wet mogen overtreden, zijn politie, brandweer en ambulance. De rest heeft zich aan de regels te houden, ook jij in je king of the road. Jij beslist niet of inhalen mag, dat is al beslist door onze overheid, het is een “neen” geworden op een aantal plaatsen. Dus je houdt je eraan of je wordt bekeurd, net zoals dat geldt voor snelheidslimieten voor automobilisten en rode lichten voor fietsers. En nee, ik heb geen sympathie voor truckers. Ook niet voor automobilisten. Basis-gezond verstand en een dosis hoffelijkheid zijn genoeg. Dan hoef je niet te beslissen of je al of niet een auto of truck laat invoegen, dan doe je dat gewoon. Er is in deze discussie nul komma nul verschil tussen jouw truck en mijn auto. Behalve dan in de schade die volgt uit een ongeval.
@toyotaprius: waar slaat je betoog nou op? Logistiek is een complex proces, dus truckers mogen een inhaalverbod negeren? In mijn job moet ik vele problemen analyseren, dus ik mag mijn buurman op zijn smoel slaan. Zoiets?
toyotaprius zegt
@bmw: Nee je begrijpt het niet. De tendens was opgegeven moment erg negatief tov chauffeurs..
En 911GT2, had in zijn betoog iets gezegd, wat aangaf dat hij niet begrijpt hoe een logistieke proces in elkaar kan zitten.
En over inhaal verboden, tja ik ben het eens in sommige gebieden is het nodig, dat komt omdat ons wegennet nog uit de tijd van de Romeinen stamt en dus het aanbod van verkeer niet aan kan.. En inhalende vrachtauto’s zorgt voor rem bewegingen en dat zorgt weer voor files. Tja komt ook deels door een aantal automobilisten maar moeilijk situaties kunnen inschatten en zelf vinden dat ze overal voorrang op hebben…
lincoln zegt
@bmw: amen ..
de wet mag zeker overtreden worden door elke vorm van hoffelijkheid ..
in zo,n klein pokke-landje kan je onmogelijk ergens meer dan 5 minuten later aankomen dmv fatsoen .. en als iedereen dat zou doen kom je overal 10 minuten te vroeg op bestemming ..
Frank zegt
oja en even ontopic :
dat de politie inmiddels vleugels heeft is mijn inziens niet geheel slecht, maar laat ze wel in acht nemen wat nu daadwerkelijk gevaarlijk is,
het hele boete systeem is gericht op geld.. en niet op verbetering van de veiligheid, daar is het iedereen wel mee eens denk ik.. als het om veiligheid ging vroegen ze geen geld
als voorbeeld de snelheid.. er zijn al decenia’s lang snelheidbegrenzers, die kunnen op iedere auto, maar dat doen ze niet want dat scheelt zoveel miljard per jaar aan inkomsten. het zelfde geld voor het inhaal verbod. 1 apparte rijstrook met vangrails erlangs en het is helemaal afgelopen.. maar da doen ze niet want ook dat scheelt enkele miljoenen per jaar, het wordt in de transport gecalculeerd, en je wc rol wordt iedere jaar duurder.. wat de regering niet erg vind want dan innen ze ook weer meer belasting..,
Grote Smurf zegt
Er bestaan extra rijstroken voor vracht, en wel in twee uitvoeringen: binnenscheepvaart en treinvervoer. Lekker relax, elke wagon even snel, geen tussenvoegende leasebakjes, milieuvriendelijk, …
Het gaat er bij mij echt mijn verstand niet in dat mijn rolletje WC-papier vanuit Portugal via Spanje, Frankrijk, België, Nederland, Denemarken, … tot aan mijn vakantiehuisje in Noorwegen moet gereden worden door een ontevreden, onderbetaalde, onuitgeruste, blablabla, trucker als je even goed gewoon een containertje op een trein of boot kan plaatsen.
toyotaprius zegt
@Grote Smurf: Men is bezig om dergelijke trajecten te veranderen. Ik ben er een beetje tussen uit geweest. Maar wil meer gaan centraliseren. Dus in jou geval, gaat de wc rol in de vrachtwagen van de fabriek naar de haven, naar de boot. Op de boot van Lissabon naar Rotterdam, een lijnboot bijvoorbeeld, daar overgeslagen op een andere lijnboot van Rotterdam naar Christiansand. En daar aangekomen op de trein ingeladen naar Narvik vervoerd. Waar weer een vrachtauto staat die de spullen naar je vakantiehuis in Hammersfest brengt. Dat waren toen de plannen, maar ja.. de crisis heeft flink huis gehouden binnen de logistiek… En zal dus ook zijn werking op de plannen hebben gehad…
super zegt
@Grote Smurf:
denk je nou werkelijk dat bedrijven die voor de distributie van producten zorgen zo dom zijn dat iemand op een of ander blog uit de losse pols een goedkopere transport oplossing verzint?
.simonsays zegt
niet om het een of ander: waarom worden de ´zeer belangrijke pionnen´ dan regelmatig vervangen door polen?
Het is heel simpel, je hebt een baan, en toevallig is dat chauffeur…omdat je het leuk vindt, het geld kan gebruiken, kantoorbaan niets voor je is of gewoon omdat je denkt dat je niets anders kan.
Transport is onmisbaar voor NL, maar er rijden een paar chauffeurs rond in NL die ik kan missen als kiespijn…
toyotaprius zegt
@.simonsays: Ja Polen, omdat ze goedkoper zijn omdat niet over de nodige papieren beschikken en minder verdienen.. Dat is weer omdat alles tegen een zo laag mogelijke kostprijs moet..
Frank zegt
nederlandse auto met poolse chauffeur (omdat die voor de helft van het geld werkt, omdat waar hij woont ook alles de helft goedkoper is)
chauffeurs worden heel erg onderbetaald, als ze 40 uur werken verdienen ze ook niet meer als 1550 a 1600 euro.. ze moeten het hebben van hun overuren, dan kom je richting de 22 a 2300 euro, daar werk je dan wel 14 a 15 uur per dag voor.
die chauffeurs die je kan missen als kiespijn zijn vaak al verneukt door de samenleving, wat zou jij doen als je de hele dag als vijand aangekeken wordt, sommige stoppen en gaan wat anders doen, andere gaan er tegenin en hebben er schijt aan wat je denkt of doet
alles begint bij de oorsprong, als iedereen elkaar de plaats en tijd zou gunnen die ze nodig hebben dan zou er geen discussie zijn
lincoln zegt
o,ja .. en helicopters zijn cool ..
.simonsays zegt
@Frank en @ToyotaPrius
stop nou eens met de rest van de wereld de schuld te geven van het feit dat er chauffeurs zijn die regels stelselmatig overtreden. Het ligt aan jullie zelf, niet aan de rest van de wereld, jullie lijken wel peuters met dat vingertje wijzen.
En er zijn overigens genoeg mensen die voor 1600 euro 40 uur per week hun bed uit willen komen. Schaal 1 t/m 8 bij de overheid verdient dan altijd nog minder hoor, zelfs als je het omrekent naar 40 uur.
Daarnaast wordt altijd de groep aangekeken op het gedrag van enkele leden van de groep. Een aantal voorbeelden:
– alle katholieken zijn pedo’s, omdat er een een aantal lui behoorlijk de fout in zijn gegaan
– alle Marokkanen zijn agressief en crimineel, omdat je ze wekelijks bij Opsporing Verzocht ziet
– alle leaserijders zijn asociale mongolen omdat er een paar vinden dat ze belangrijker zijn dan de rest van de wereld
– alle leraren Duits zijn klootzakken, omdat mijn kleine broertje gisteren een 3 heeft gekregen voor zijn proefwerk Duits
– alle Polen zijn altijd dronken, omdat je ze wel eens bij de Aldi een tree bier ziet kopen
ik kan zo nog uren doorgaan, maar ga nu eerst fijn een wcrolletje gebruiken…
toyotaprius zegt
@.simonsays: een erg kortzichtige reactie! ik geef niemand de schuld maar wijs gewoon op een aantal feiten.. En als je mijn post had gelezen, had ik er ook in geschreven dat er vele goede chauffeurs zijn maar ook slechte. En dat ook deels het aan het wegennet ligt, maar ook aan ons automobilisten.
Ik ben trouwens geen vrachtwagen chauffeur, maar een ondernemer die afhankelijk is van handel en een stuk transport.
maar voordat je iemand op zaken wijst, lees dan iemands zijn tekst goed door, want nu ben jij erg aan het generaliseren..
toyotaprius zegt
@.simonsays: en wat lincoln in zijn commentaar heeft gezegd, is eigenlijk erg veel zeggend. Hoffelijkheid…
Voor velen is dat een ver van hun bed iets…
.simonsays zegt
@toyotaprius
je hebt gelijk wat betreft jouw vingertje wijzen, het viel mee inderdaad. excuus.
Het is overigens niet hoffelijk om de wet te overtreden. Wel om eens een keer aan je medeweggebruiker te denken, dat ben ik het met je eens.
Maar goed, ik blijf bij een verbod op inhalen voor vrachtwagens op alle 2 baanswegen (zowel snelweg als lokaal). Daarbij zouden vrachtwagens tevens minimaal 1 vrachtwagenlengte moeten houden om het harmonica-effect te verminderen.
toyotaprius zegt
@.simonsays: Ach kan gebeuren, alleen vandaag ben ik in een slechte humeur en normaal zal ik het afdoen met een wat lichter commentaar… Dus mocht ik wat fel reageren.. Sorry.. Maar Inderdaad, verdere vorm van efficienter vervoer van vracht is ook een oplossing, men was er mee bezig… Alleen hoe staat men er nu voor?? En eerlijk is eerlijk iets doen aan die lage lonen landen. Want zij, zijn in mijn ogen wel een probleem. Niet gekwalificeerd.. zwaar onder betaald, dus erg goedkoop.. En hebben een eigen visie op regels.. Niet echt een goed visitekaartje voor chauffeurs. Maar het hele manier van kwalificeren, gaat in Europa op een lijn worden getrokken. Dus ook voor landen als Polen, Hongarije, Roemenie en Bulgarije.
Sciurida zegt
@ Frank’s eerste reactie: Ja inderdaad, chauffeurs brengen onze zaken naar winkels…. Daarom krijgen ze ook betaald; beetje rare reactie om te zeggen dat ze maar de regels mogen overtreden omdat ze onze spullen vervoeren. En ow ja, zo’n zakenmannentje of lul zoals jij ze noemt zijn niet belangrijk voor onze economie/welzijn? Vriend, zonder die zakenmannetjes waren er helemaal geen vrachtwagens op de weg omdat er niemand meer iets verkocht/kocht…
Vrachtwageninhaalacties zijn mijn grootste ergernis in het verkeer, misschien tijd voor een poll autoblog? Ik denk dat het behoorlijk hoog eindigt.
Sciurida zegt
Probleem kan overigens simpel opgelost worden door één der grootste vrachtwagenproducenten: Volvo; als Volvo haar systeem uit de xc60/s60 goedkoop over kan brengen naar vrachtwagens, voorzie ik een prettige toekomst op de Nederlandse wegen, en als de vrachtwagenchauffeurs dan ook uiteindelijk worden weggejaagd door computers die op GPS rijden met een radarsysteem ontstaan er minder files
mb man zegt
Leuk.Ik haal gewoon in wanneer ik wil.KIjk wel naar de verkeerssituatie
mb man zegt
Haal trouwens in als het km verschil een km 0f 5 is.BEn je er zo voorbij
mashell zegt
Een inhaalverbod voor vrachtwagens is nergens voor nodig. Wel een gehandhaafde minimum afstand van 100m tussen de onderlinge olifanten. Dan ben je en van het inhalen af, van het echt bloedlinke oud hollandse vrachtwagen bumperkleven, van de lastige situaties bij in- en uitvoegen en ook van de vrachtwagen snijdende automobilisten.
On topic: ach, in vele steden in dorpen in Nederland worden helicopters ingezet om hennepplantages op te sporen, bij ons in het lieflijke Rijssen zijn er andere problemen. De regelmatige files en vooral de veroorzakers daarvan (die inhalende vrachtwagens en het te dicht op elkaar rijden op de linkerstrook) op de A1 zijn wel onze grootste.
PeterV zegt
Ach, wat is nou erger. Een inhalende vrachtauto.? Of een vaak asociaal rijdend, en relatief goedkoop (of wat duurder) lease autootje.
Die vaak denken dat ze zelf het belangrijkst zijn, en overal snel willen komen. Want met je lease autootje en een salaris van 2200 ben je een stuk belangrijker dan een stomme trucker!….. (Rukker).
Thomas zegt
@ TKoote, dat seinen is 9 van de 10 keer om je inhalende collega chauffeur aan te geven dat hij er voorbij is en weer terug kan naar rechts, waardoor hij minder lang op de linker baan is waar jij er last van hebt.
binkie zegt
@ PeterV
goed zo, lekker ongenuanceerd dom generaliseren.. Voelt het beter, knul?
PeterV zegt
@ binkie
Ja binkie, ik voel me beter.
Maar over generaliseren. Wordt dat hier niet gedaan met vrachtwagen chauffeurs?
Ah… ik snap het,een echte binkie rijdt niet in een vrachtwagen.Maar vast wel een stoer lease autootje.
marcel zegt
De oorzaak van ALLE files: vrachtwagens!
Stop met die klo… dingen en zet alle vracht op de trein!!!
roadronner zegt
Thomas zegt
Het zou velen van jullie sieren om wat meer respect en begrip voor de chauffeur te tonen, door die inhalende vrachtwagen ben je mogelijk 1 min.later thuis, die chauffeur moet waarschijnlijk nog de hele week. En als al die automobilisten ( zonder aanhanger ) nu eens geen 75 km pu op de snelweg gaan rijden, scheelt de chauffeur weer een keer inhalen, of het nu wel of niet mag.Ik betaal liever € 150,- dan me een uur lang te ergeren aan een 75 kmpu rijdende automobilist.Iedereen zou verplicht eens een dag met een chauffeur mee moeten gaan om te zien wat die allemaal moeten meemaken.
bmw zegt
@Thomas: “zou verplicht een dag mee moeten gaan met een trucker” “wat de trucker allemaal tegenkomt op een dag” ach, iedereen komt vanalles tegen, maar dat betekent niet dat je de wet mag overtreden. Ik heb van de trucker-advocaten hier op AB.nl nog geen één deftig argument tegen deze controle-actie gehoord. Ik hoor alleen wat frustraties en een lofzang over hoe belangrijk trucks wel niet zouden zijn, maar geen logische argumentaties.
Thomas zegt
@ marcel , je hebt één vrachtwagen nodig om een winkel te bevoorraden maar 2500 personenauto’s om alles weer uit de winkels te kopen, wie veroorzaakt dan de file?
Cantago zegt
Goed initiatief! Maar dit kan goedkoper met een UAV dan met een bemande helikopter lijkt me;) Geldverspilling op en top!
Dimglor zegt
Mogen ze zeker en vast bekeuren.. Goeie zaak!
Thomas zegt
@BMW,van mij hoeven trucks niet belangrijk te zijn, maar het geklaag over het inhalen.Maar ik neem het risico gewoon, rij ongeveer 175000 per jaar en heb nog maar 2 keer een prent gehad,en gelukkig staat mijn begrenzer op 96 dus ben ik er redelijk snel voorbij, dus het inhaalverbod daar veeg in mijn **** mee af en dat jij er lekker even achter moet hangen ook!! En ja ik weet het, het is niet netjes, maar zo word je wel in de loop der jaren.mzzl
Frankypanky zegt
@Thomas,
Maak je je niet te druk!
Het gros van de reageerders heeft niet eens een rijbewijs, laat staan dat ze meerderjarig zijn!
Ook ik heb mijn jaren op de vrachtwagen gehad en idd. word je “minder netjes”, omdat je als vrachtwagenchauffeur van alle kanten wordt belaagd!
En de intelligentie van de criticasters laat ook flink te wensen over;
’s Nacht rijden, tuurlijk! En we krijgen dan geen gezeik van mensen die boven of inde nabijheid van supermarkten e.d. wonen?
Joh, ik lach om dat gejank van die “luxewagenbestuurdertjes”…
Thomas R470 zegt
@ FrankypankyV8, je hebt helemaal gelijk, alleen vergaat me het lachen soms wel een beetje met die gasten. Morgen weer een dag met lekker inhalen, ook waar het niet mag, haha
Quk zegt
Merry [ reply ]
22 March 2010 om 13:52
@JPM: Zo ken ik er nog een paar.
Soms is het leven gewoon kut en dan moet je maar even je cc op de snelheid van je voorganger aanpassen.
Daar zeg je het zelf al…
Minder zeiken en vooruit kijken heb je ook tijd te anticiperen. AL ik hard rijd en er rijdt een gozertje voor me met 170 die denk nooit ingehaald te kunnen worden das pas gevaarlijk.
Iedereen moet gewoon beter om zich heen kijken, ook ik kijk in mijn achteruitkijkspiegel.
En dan zag ik ook nog iets staan over licht signalen, waar stoor je je aan ? Zijn jullie ook van die gasten dat als er een sinaasappel net niet mooi op de 3daar onder ligt naar de eigenaar lopen en een klacht in dienen…