• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Politie reageert op gebeurtenissen A2-drama [video]

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 oktober 2011 om 09:49 – 87 Reacties

Jan Stikvoort in P&W


Omdat het de gemoederen bezig houdt een tweede update omtrent het drama dat zich afgelopen zaterdag op de A2 voltrok, nadat vader en zoon lowlife aan proletarisch peut-shoppen waren geweest. Het verhaal is bekend, en eergisteren trok de bijrijder zijn waffel open in de Nederlandse media, in plaats van zich in een hoekje kapot te schamen. Gisteren kwam de reactie van de politie, bij monde van korpschef Jan Stikvoort.

Hij deed dit in Pauw & Witteman, wat overigens het eerste TV-programma was dat de politie heeft uitgenodigd om een reactie te geven. Kennelijk is het belangrijker om eerst de daders van het drama een podium te geven om nog even over het graf van hun slachtoffer heen te pissen, alvorens uit te komen bij de betrokken autoriteiten. Het zij zo.

Het item uit de uitzending bekijken kan HIER. Voor meer info omtrent Jan Stikvoort, korpschef Hollands-Midden, verwijzen we u naar deze pagina. Hij heeft ook een twitteraccount, maar dat wordt niet zo actief gebruikt.

Met dank aan euro95 voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
    Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de huizenmarkt, jullie kopen allemaal een camper
  • Iemand betaalde tienduizenden euro’s extra voor dit krankzinnige interieur
  • Ga vandaag niet de weg op. Ik herhaal, ga vandaag de weg niet op!
  • Porsche mogelijk in de fik door vuurwerkvandalen
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, crash, politie, tanken, Verkeer, Video

Vorig bericht: « Nissan zegt: nieuwe (560+ pk) GT-R doet Ring in 7:16
Volgend bericht: Miljoen minder boetes na afschaffen bonnenquota »

Lees Interacties

Reacties

  1. zeevink zegt

    27 oktober 2011 om 10:11

    Smoke, ondanks je soms te populistische stukken hier vind ik dat je dit soort zaken goed belicht en onder de aandacht brengt. Goede move, want dit is ook wat ik op autoblog wil lezen en reacties op wil zien. ga zo door.

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      27 oktober 2011 om 10:31

      @zeevink: @sir_smokalot:
      +1
      Ben niet altijd fan van de rijtesten van Smoke, maar de mate en manier waarop dit wordt uitgelicht hier is echt uitstekend. Goed gebracht, met een duidelijke mening maar zonder telegraaf gehalte.

      Tevens ook +1 voor de Korpschef, gebeurt niet vaak dat ik echt respect heb voor de politie en hun keuzes, maar dit is wel zo een geval.

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        27 oktober 2011 om 16:13

        @birdboy: Eerste artikel over het A2 ongeluk had wel een heel hoog Telegraaf gehalte hoor… Maar dat geeft niet Smoke!, want het is ook leuk/interessant om jou mening te horen ;).

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      27 oktober 2011 om 12:09

      @zeevink: Ben ik helemaal mee eens, ik geniet van de gekleurde artikelen die @sir_smokalot schrijft, maar bij dit soort artikelen hoort dat inderdaad niet thuis en ben ik ook erg tevreden met de toon geschreven in de artikelen rondom dit onderwerp. Het is een eerlijke mening en ook een mening waarmee ik eens ben.

      Login om te reageren
  2. Vreddy_B zegt

    27 oktober 2011 om 10:14

    Schandalig dat helaas alle aandacht eerst naar de daders uit gaat. Maar ook logisch want dat geeft sensatie en dus nieuws. Vind het wel troosteloos dat zo’n dader een podium krijgt om zijn verhaaltje te doen.

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      27 oktober 2011 om 10:31

      @Vreddy_B: Volgens mij is de eerste reden dat alle aandacht naar de boeven wijst compleet logisch. Hier het feit meegenomen dat de peutboeven als eerste de vingers wijst naar de politie.

      Login om te reageren
  3. faalhaas zegt

    27 oktober 2011 om 10:19


    Extra benzine!

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      27 oktober 2011 om 12:32

      @faalhaas: A2 racer?

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 oktober 2011 om 21:23

      @faalhaas: grinnik !Welke gamefan kent dit spel niet !!!? :lol:

      Login om te reageren
  4. RubenPriest zegt

    27 oktober 2011 om 10:24

    De media zit volgens mij alleen maar de politie te blamen dat ze fout bezig zijn. Maar zoals de korpschef al aangift die matrixborden en alles van 70 -> 50 -> kom je dagelijks tegen en daar pas je je snelheid op aan lijkt me. Dus media moet niet zeuren op de politie maarja, sensatie he.

    Login om te reageren
    • ruudjuh1986 zegt

      27 oktober 2011 om 10:45

      @rubenpriest: het feit dat een auto op de vlucht, gaat afremmen voor matrixborden die 70/50 aangeven lijkt mij onlogisch…
      Daarbij komt dat de vraag waarom er niet het nummerbord word genoteerd en meneer de benzinedief thuis word opgewacht volledig genegeerd word. En ja ik snap dat de auto misschien is gestolen, nauw dan rij je er onopvallend met een burger auto achter totdat meneer stop en maak dan je arrestatie.

      Login om te reageren
      • KUYL zegt

        27 oktober 2011 om 10:49

        @ruudjuh1986: Tsja dat zou wel heel makkelijk zijn als het zo werkt. Ten eerste zaten er al valse platen op de auto.

        Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        27 oktober 2011 om 10:52

        @ruudjuh1986: elke seconde dat die maniak rijd is een gevaar voor de medeweggebruikers. Dus hij dient zo snel mogelijk tot stoppen gedwongen te worden en niet op je gemakkie met een onopvallende auto achter hem aan rijden tot hij stopt.

        Login om te reageren
        • ruudjuh1986 zegt

          27 oktober 2011 om 10:59

          @rubenpriest: nogmaals hij is en blijft een maniak helemaal mee eens, maar hij alleen gewelddadig geweest tegen de politie…

          Login om te reageren
          • ruudjuh1986 zegt

            27 oktober 2011 om 11:02

            @ruudjuh1986: wat ik probeer te zeggen is als de politie ze niet doet opjagen, maar onopvallend achtervolgt is het risico op dit soort ongevallen 0%. En ja als onopvallend achtervolgen zo moeilijk is moet dat dan maar getraind worden door meneer de agent.

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              27 oktober 2011 om 11:09

              @ruudjuh1986:
              Weet je, als mijn Tante Kloten had gehad, dan had ik Oom tegen haar moeten zeggen.

              Login om te reageren
            • mcdonald zegt

              27 oktober 2011 om 11:20

              @ruudjuh1986: Ze zijn niet opgejaagd door de politie, maar zijn er als een idioot vandoor gegaan na het negeren van een stopteken van de politie. Hierop is de achtervolging ingezet waarna de heren besloten de politieauto’s te gaan rammen. Dit hebben ze niet gedaan ivm de diefstal van een paar litertjes peut, maar omdat ze naar alle waarschijnlijkheid meer op hun kerfstok hebben. Ze reden niet voor niks rond met gestolen nummerplaten (78-TS-DX hoort bij een Fiat Punto). Het zal me niet verbazen dat de Ford Focus ook gejat is.

              Login om te reageren
            • SvenvW zegt

              27 oktober 2011 om 11:31

              @ruudjuh1986: Onopvallend achtervolgen met 160km/h+ ?
              Dat gaat niet lukken. En stellen dat de kans op dit soort ongelukken met zulke snelheden, al dan niet in achtervolging 0% is is echt onnozel om te denken. Zolang 2 dwazen met zo’n snelheid rijden en er andere weggebruikers zijn (waarvan de meesten niet op weggebruikers met dergelijke snelheid rekenen) is die kans altijd aanwezig, en hoog ook.

              Login om te reageren
            • fernie zegt

              27 oktober 2011 om 11:34

              @ruudjuh1986: Ik hoop dat je een grap maakt want zo een beperkte blik kun je toch niet hebben? Stel voor je ze even gaat uitleggen hoe je onopvalled achtervolgt :) Blijkt nogal complex te zijn, zeker met lui die extra oplettend zijn.

              Login om te reageren
            • nokia zegt

              27 oktober 2011 om 16:32

              @ruudjuh1986:

              Ik ben het wel met je eens. Ja de schuld ligt in eerste instantie bij de dieven. Echter de politie heeft als ik de verhalen goed begrepen heb toch ook een fout gemaakt.

              Ze wisten allang dat 4 politie wagens niet hielp om de auto te stoppen. De bestuurder is dus al lang in een blinde paniek waarbij stoppen geen optie meer is in zijn hoofd.
              Hier geld dus het al oude spreekwoord “ Een kat in het nauw maakt rare sprongen”
              Ja dan kun je een road blok op werpen prima.
              Maar dan gaan ze de fout in ze blijven er dicht naast en achter rijden (asl ik alle info goed begrepen heb).
              Op dat moment hadden ze moeten aftaaien en afstand tot de verdacht moeten nemen zodat deze kon kalmeren (niet meer opgejaagd voelde) en zijn aandacht weer op zijn omgeving kon vestigen dan alleen maar extreem vlucht gedrag tonen.
              Pas dan was er een goed kans geweest dat hij/dan wel bijrijder weer opmerkzaam was en had geremd voor de file zonder dodelijke afloop.
              Nu bleef de paniek en had de bestuurder geen oog voor de rest. Ik kan me levendig voorstellen dat de bestuurder en bijrijder hoe slecht het ook moge wezen de matrix borden niet hebben opgemerkt en dan vooral ook de file. Want die matix borden kun je wel aanzetten maar die negert men nu vaak ook al massaal in de gewone file. Dagelijks zie ik honderden mensen met 120 door rijden tot waar het stilstaat ook al staan ze eerst op 70 en daarna op 50 en zelfs de X worden massaal genegeerd tot men het stil ziet staan. En hoe vaak vraag jij of ik je af waarom ze überhaupt aanstaan. Op sommige stukken heb ik wel eens het gevoel dat ze alleen aangezet worden om dat er te weinig file meldingen zijn laten we er een kreren aan die dingen. Maar wat heb ik op de snel weg te maken met een defecte auto op de kruising aan het einde van de afslag?

              1 ding is zeker voor een hoop hier is het makkelijk lullen zeker als je nooit een dergelijke situatie hebt mee gemaakt. Ik was hier ook niet bij dus geld het ook voor mij, maar ik heb wel eens een soortgelijke situatie gezeten (niet als de kat in het nauw) dus ik kan me redelijk indenken hoe zo iets gaat. Dat was gelukkig zonder kleer scheuren afgelopen. Er gaat dan en hoop door je kop en ook niet maar kijken op matrix borden doe je echt niet!

              Dit pleit hem niet vrij. Maar dat de politie foutloos heeft opgetreden kan ik niet zonder meer zeggen.

              Login om te reageren
          • RubenPriest zegt

            27 oktober 2011 om 11:03

            @ruudjuh1986: Ze hadden het ook wel doorgehad als je hun met een onopvallende auto ging achtervolgen. Als je zonder te betalen gaat tanken en je rijd weg let je echt wel op of je achtervolgd word lijkt me.

            Login om te reageren
      • pieterveer zegt

        27 oktober 2011 om 11:54

        @ruudjuh1986: normaal gesproken zal iemand die benzine heeft gejat geen stopteken negeren of politieauto’s rammen. Die zal zich er eerder onderuit proberen te lullen. Daarom is de afweging om hem staande te houden niet zo raar. Doordat de bestuurder alles heeft laten escaleren, is mijns inziens terecht het filemiddel ingezet.

        Login om te reageren
  5. 205GTI16 zegt

    27 oktober 2011 om 10:26

    +1 voor die korpschef…

    Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat mensen de politie de schuld geven terwijl dit hele gedoe begonnen is door een zootje criminelen….

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      27 oktober 2011 om 10:35

      @205GTI16: Helemaal eens. Volgens mij stelt die korpschef het precies op de juiste manier, het is echt niet ingewikkelder dan dat. Ik merk dat ik er mateloos gefrustreerd van raak hoe we in dit land hier nu weer mee om gaan. Het voelt alsof een deel van Nederland die criminelen steunt…

      Er zijn maar drie dingen waar we ons nu mee bezig zouden moeten houden;
      – Medeleven aan nabestaanden
      – Publiekelijk aan de schandpaal en juridisch straffen van de daders
      – Steun aan de politie, met een evaluatie hoe risico’s in de toekomst verder beperkt kunnen worden zonder aan daadkracht in te leveren.

      Login om te reageren
      • 205GTI16 zegt

        27 oktober 2011 om 10:47

        @BJ:

        Die frustratie deel ik dan mede met je, ondanks dat ik het grootste gedeelte van het jaar in het buitenland vertoef…

        Login om te reageren
  6. alloallo zegt

    27 oktober 2011 om 10:30

    Goed optreden van politie bij Pauw & Witteman. Uiteraard zijn de daders verantwoordelijk. Zij hebben het stopteken genegeerd en daarmee de politie gedwongen om op te treden.

    Mijn medeleven gaat uit naar het slachtoffer en zijn familie en het is schandalig dat de daders een dergelijk podium van de media krijgen. Ik pleit voor de herintroductie van de schandpaal! Bv op het beursplein in Amsterdam ipv occupy.

    Burgemeester van der Laan wil vast meehelpen cq gedogen.

    Login om te reageren
  7. antoon zegt

    27 oktober 2011 om 10:33

    Waarom tanken de dieven in culemborg en rijden volgens het plaatje ten zuiden van zaltbommel (kerkdriel?) de snelweg op.
    Om vervolgens via zaltbommel, de A15, Geldermalsen, beesd langs culemborg te rijden??

    En bij RTL werd dit plaatje ook al gebruikt.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      27 oktober 2011 om 10:38

      @antoon: dat zeiden ze ook… “dit plaatje gebruiken we van RTL Nieuws”

      Login om te reageren
  8. euro95 zegt

    27 oktober 2011 om 10:33

    Geniale opmerking van stikvoort: Volgens mij moet je dan nog een keer het wetboek openslaan.

    Tegen die domme aap van een advocaat. (Hij heeft zelf gekozen om als kritiek punt te staan, aangezien hij de advocaat is en dus zo nodig populair probeert te worden!)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 oktober 2011 om 21:25

      @euro95: yep…maar het was ‘weer’ geen antwoord op de vraag. ..

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        28 oktober 2011 om 10:19

        @Megakix: Heh? Wat was de vraag dan? En waarom zou ik zo gebrand moeten zijn om die vraag te beantwoorden?

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          28 oktober 2011 om 18:19

          @euro95: Stikkie stelt alleen, dat het € 180,- kost als je een stopteken negeert….de advocaat stelt dat je niet verplicht bent om te stoppen bij een stopteken van de politie. De vraag was dus: moet je stoppen bij een stopteken ? Agentje kletst er weer overheen.

          Login om te reageren
          • euro95 zegt

            30 oktober 2011 om 13:49

            @Megakix: Hoezo zou hij die vraag moeten beantwoorden? Logisch dat hij indirect de vraag beantwoord. Duhh, JA! het is zeker verplicht om te stoppen bij een stopteken.

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              30 oktober 2011 om 16:43

              @euro95: nope, je mag gerust doorrijden, maar dat kost je € 180,-…alleen ga je dat als agent niet vetellen natuurlijk, vandaar de ontwijkende opmerking.

              Login om te reageren
              • euro95 zegt

                1 november 2011 om 18:38

                @Megakix: Megakix, is dit niet gewoon een vies staaltje woorden-neukerij? Je mag niet doorrijden DAAROM krijg je een prent van €180,-! Dat is hetzelfde je mag een ruit ingooien. Ja, maar als je dat doet is het gevolg een prent, waarom? Simpel, omdat het niet mag. Geloof me, lees maar in het wetboek;)

              • Megakix zegt

                2 november 2011 om 09:24

                @euro95: je hebt natuurlijk gelijk…punt is, dat als er een vraag gesteld wordt, je een helder / duidelijk antwoord wil. Geen krentjebrij-gebrabbel…puur persoonlijk iets, waar ik een hekel aan heb.

              • euro95 zegt

                2 november 2011 om 10:43

                @Megakix: Helemaal mee eens! Het was niet mijn bedoeling om “wijs” of betweterig over te komen hoor (A)
                Ik ga inderdaad met je mee, dat het jammer van Stikvoort is dat hij de vraag niet gewoon beantwoord ;)!

  9. cupsport zegt

    27 oktober 2011 om 10:55

    Ik vraag me af en toe af in watvoor land we leven…

    De kritiek op de politie is de wereld op z’n kop! Die criminelen hebben door te vluchten het leven van alle betrokkenen en omstanders bewust op het spel gezet. Dit is volgens mij al genoeg reden om de bestuurder voor een hele lange tijd op te sluiten en zijn roze papiertje definitief in te nemen.

    Ook komt daar nu een “dood door schuld” bij omdat dit heeft geresulteerd in een vreselijk ongeluk. Genoeg voor 20 jaar brommen volgens mij.

    Daarnaast zouden publieke excuses aan de nabestaanden op z’n plaats zijn.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      27 oktober 2011 om 11:19

      @cupsport:
      Nee, want men is op de hoogte van zijn rechten.
      En niet van zijn plichten in dit land.
      Noch fatsoen.
      Recht op een advocaat.
      Maar niet het fatsoen hebben je excuses aan te bieden noch je medeleven uit te spreken.
      Sommigen verspelen hun rechten in deze maatschappoij.
      laten we daar eens over nadenken.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 oktober 2011 om 12:11

      @cupsport: Ja dat zijn altijd van die discussies he. Het probleem daarbij is ook een beetje dat onze eigen overheid het ‘goede’ voorbeeld geeft door nooit eens openlijk verontschuldigingen aan te bieden als ze eens vreselijk fout zitten – meestal uit angst voor schadeclaims, maar toch.
      Diezelfde meneer Stikvoort is verantwoordelijk voor het politiburo in Alphen a/d Rijn die wapenvergunningen uitgeeft zonder de psychische toestand van de aanvrager te controleren. Heeft hij daar al publiekelijk zijn verontschuldigingen voor aangeboden?

      Login om te reageren
      • BJ zegt

        27 oktober 2011 om 12:17

        @potver7: Tsja… Is dat iets waar normaliter wel gebeurd, maar waar nu gefaald is door het niet te doen? Overigens; zolang je op de spreekwoordelijke straathoek illegaal een wapen kan kopen is die wapenvergunning ook een beetje schijnveiligheid.

        Login om te reageren
  10. bempi zegt

    27 oktober 2011 om 10:58

    Zo en daarmee is de kous af. Nabestaanden krijgen 8 ton bijgeschreven op hun bankrekening en de daders mogen een straf uitzitten.
    Achteraf gezien mogen we blij zijn dat het maar bij 1 dode is gebleven.
    Enige kant tekening is dat de politie dit soort tactieken zorgvuldiger moeten overwegen in de toekomst. Je hoort niet met mensen levens te spelen. We zien nu dat het risico op zware ongelukken 50% is als je zo’n kunstmatige file inzet.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 oktober 2011 om 11:57

      @bempi: Wie speelt er hier met mensenlevens? Dat is/was er maar een, en die zat achter het stuur van een Focus.

      Buiten dat, heb je het stukje van Culemborg naar Abcoude wel eens gereden? Met de snelheden waarmee gereden werd, heb je dat in 10-15 minuten gedaan. Zoveel tijd had de politie niet om die gasten aan te houden.
      En ik denk dat ze er alles aan gelegen was om te voorkomen dat die mafkezen Amsterdam in zouden rijden, want de riciso’s daarvan waren vele malen groter geweest dan van die kunstmatige file. Als ze het zover hadden laten komen, en ze hadden in Amsterdam een paar voetgangers van het zebrapad omver gereden, dan had heel Nederland nu staan roepen: “waarom hadden ze niet even een file kunnen opwekken op de A2?”

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        27 oktober 2011 om 13:09

        @potver7:

        Zie je het al voor je met 197 km/u in de binnenstad rijden in notabene Amsterdam ? Waar de daders naartoe gingen is onbekend. Ter hoogte van Vinkeveen kon pas een kunstmatige file worden gecreeërd.
        De kans om te bepalen of dat niet was gebeurt zonder zo’n file systeem spreekt vooralsnog in het nadeel van de politie, omdat dat niet bewezen kan worden, mede omdat de scenario niet heeft plaats gevonden. Ze reden ongetwijfeld uiterst rechts op de 5 rijstroken die zijn aangelegd. Daar rijdt bijna niemand tenzij er file is.

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          27 oktober 2011 om 13:11

          @bempi:

          Om het nog erger te belichten. Je zou ook kunnen denken dat de politie dit in scene heeft gezet om te kijken hoe de nieuwe stroken reageren op een file. Waarbij de politie de daders heeft gesponsord.

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          27 oktober 2011 om 13:34

          @bempi: Heb je toevallig dat stukje gezien over die lui die vanwege een gestolen zakje snoep met 180 km/h door Utrecht centrum gingen? Helaas gaan sommige lui zo ver voor een paar euro’s

          Login om te reageren
          • bempi zegt

            27 oktober 2011 om 13:51

            @E34M5Touring:

            Nee. Het zou mooi zijn als justitie ingrijpt en dit soort mensen die voor kleine vergrijpen met ernstige gevolgen flink worden aangepakt. Bijvoorbeeld een rijontzegging van 15 jaar + gedwongen TBS en 5500 uur taakstraf.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              27 oktober 2011 om 13:58

              @bempi: Helemaal eens, het zegt in mijn ogen veel over hoe ver iemand wil gaan voor iets totaal nutteloos. Wanneer iemand deze risico’s neemt voor zoiets knulligs, wat voor een risico’s neemt zo iemand wanneer er voor diegene echt wat op het spel staat. TBS is in zo’n geval zeker een plus, probeer er eens achter te komen wat er in zo iemand omgaat.

              Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    27 oktober 2011 om 11:29

    Op telegraaf voorpagina: ‘Zo kan het dus ook!’
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/10800270/__Benzinedieven_klemgereden__.html?p=3,1

    Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      27 oktober 2011 om 11:34

      @kaasboerin: zo kan het idd anders aflopen. Alleen iedere situatie is anders en niet alle omstanders grijpen in als er iets gebeurd.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        27 oktober 2011 om 11:40

        @Supra1981: Ik heb mijn mening hierover (nog) niet gegeven. Zoals je ziet is de titel op de voorpagina ‘Zo kan het dus ook!!11’.. Wat dus betekent dat het gros van het volk het de politie dus wél verwijt, immers het o zo commerciele telegraaf (journalistiek) schrijft het op een manier waarop mensen het graag willen horen.

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          27 oktober 2011 om 11:54

          @kaasboerin: één woord: riooljournalistiek. k*tkrant.

          Login om te reageren
          • hahahi20 zegt

            27 oktober 2011 om 21:16

            @Freewarefreak: Helemaal mee eens, de telegraaf is een baggerkrant, altijd als ik hem een keer lees heb ik het idee dat we in een soort maffia samenleving zitten, volkskrant is veel beter

            Login om te reageren
        • baasbas zegt

          27 oktober 2011 om 12:00

          @kaasboerin: Amen to that!

          Overigens, iets inhoudelijker: waarom rijden die mensen de dief klem??? Wtf halen die in hun hoofd?? Bijna een wonder dat daar niks bij mis is gegaan…

          Login om te reageren
  12. Supra1981 zegt

    27 oktober 2011 om 11:33

    Stikvoort heeft helemaal gelijk. De dieven hebben willens en wetens overige weggebruikers en de politie in gevaar gebracht. Dat de zoon van de dief dan ook nog de politie de schuld geeft is belachelijk. Hopelijk kan hij zijn vader de rest van zijn leven opzoeken in de gevangenis en leert hij zelf zijn waffel te houden.

    Login om te reageren
  13. TDI-goeroe zegt

    27 oktober 2011 om 11:38

    ik ben absoluut geen fan van politie en nog minder van VHT’s, die er alleen maar op uit zijn om je te naaien, maar wat mij betreft is er maar 1 schuldige, en die reed in de Focus met valse platen.

    Login om te reageren
  14. blackie zegt

    27 oktober 2011 om 11:45

    De daders (vader) had al een waslijst met misdrijven en reden idd met valse kentekenplaten.
    Was het niet handiger geweest om een rijdende file te maken? Zodat het verschil minder groot is.

    Login om te reageren
  15. Freewarefreak zegt

    27 oktober 2011 om 12:00

    Ik blijf achter de politie staan. En dan zit die polletje plekhaar tegenover de korpschef en gaat nog even duidelijk maken dat het buitenproportioneel is. Niks er van. De burgers moeten maar eens leren dat de WET de WET is. En of je nou een pakje kauwgom jat of een container vol.. diefstal is diefstal. Vergrijp is vergrijp. Keihard aanpakken hoe groot of klein ook. Punt. ALTIJD. Zoals we gisteren zeiden.. mensen hebben geen respect voor de wet en de politie. Alles wordt hier mild afgewimpeld. Dat moet maar eens over zijn.

    Login om te reageren
  16. oski zegt

    27 oktober 2011 om 12:07

    Login om te reageren
  17. abevleeming zegt

    27 oktober 2011 om 12:09

    Zo kan het dus ook:

    http://www.nu.nl/binnenland/2652273/alerte-omstanders-rijden-benzinedieven-klem.html

    Weer een leven gespaard;)

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    27 oktober 2011 om 12:12

    die droeftoeter met dat stinkhaar en fake-brilletje is bijna aandoenlijk ..

    Login om te reageren
  19. Treff zegt

    27 oktober 2011 om 12:15

    Ik heb de afgelopen dagen alles zitten volgen, ook de discussie hier op AB! Maar ik blijf ondanks alle punten tegen de politie toch achter mijn mening staan. “de Politie treft absoluut geen blaam” … desondanks er andere keuze gemaakt hadden kunnen worden met betrekking tot de file. Maar ze hebben het op dat moment zo besloten, dat die idioot van een bestuurder met hoge snelheid op de file inrijdt, dat had niemand voor rekening kunnen houden. Welk normaal-denkend mens doet zoiets. Dat zijn zoon/bijrijder dan de media opzoekt om iemand anders de schuld te geven. Ze hebben genoeg aantal kilometers de kans gehad om hun auto te stoppen, ook hij had tegen zijn vader kunnen zeggen dat hij moest stoppen!!
    De korpschef heeft daarnaast ook gelijk over het benzinefeit. Iedereen zegt dat de Politie optreedt tegen vergrijp van 80euro, alleen daar komt nog eens bij: negeren stopteken, tegen politie aanrijden met betrekking tot verwonden van agenten, te hoge snelheid.
    dit zijn opgeteld reden genoeg om deze bestuurder de rest van zijn leven op 3 vierkante meter te vervolgen!!

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      27 oktober 2011 om 16:18

      @Treff: Nog liever gewoon achter de tralies en er niet meer naar omkijken, nee flauw :D (wel het fijnst!), je hebt wel gelijk alleen… Nouja ik heb wel genoeg mijn mening laten horen over dit onderwerp :D (ik zag dat je alle reacties op AB al gelezen had dus je weet nu ook wel mijn mening over dit onderwerp).

      Login om te reageren
  20. Pallas zegt

    27 oktober 2011 om 12:30

    Er is toch maar éé’n dadeer? De passagier treft toch geen blaam?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 oktober 2011 om 12:39

      @Pallas:

      klopt ..
      want die zei nog tegen zijn vader “laten we vooral geen benzine stelen met een onverzekerde auto met valse platen want we zijn tenslotte geen sociale parasieten” ..

      en sloot zijn betoog met “heb ik niet gedaan” ..
      dat is namelijk zijn stopwoordje ..

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        27 oktober 2011 om 13:17

        @lincoln: Waar,maar de passagier veroorzaakt geen crash…

        Login om te reageren
    • pieterveer zegt

      27 oktober 2011 om 14:01

      @Pallas: nou, ik weet niet of die zoon wel vrijuit gaat. Volgens mij is dat alleen het geval als je hebt geprobeerd het misdrijf te voorkomen en dat blijkt nergens uit. In zo’n geval ben je dan medeplichtig als ik mij niet vergis (maar ik ben geen jurist, hou me te goede).

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        27 oktober 2011 om 14:19

        @pieterveer: In NL ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is (gelukkig). Zaak is dus bewijzen dat hij medeplichtig is. Helaas zal dat lastig worden denk ik…

        Login om te reageren
        • pieterveer zegt

          27 oktober 2011 om 16:52

          @baasbas: da’s waar natuurlijk, maar dat interview vond ik dan toch wel belastend, omdat hij begrip toonde voor de keuzes die zijn vader maakte.

          Login om te reageren
  21. valleyman zegt

    27 oktober 2011 om 12:38

    De agenten zouden helden zijn moesten ze zich zelf er hebben voorgeparkeerd, niet omdat ze een hoop voorbijgangers in hun pad rangeren… Mijn excuses als dat weer voor iemand te stoer word.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 oktober 2011 om 13:13

      @valleyman:

      idd .. Steven Segal zou gewoon op de motorkap springen ..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        27 oktober 2011 om 13:25

        @lincoln: En Chuck Norris met z’n roundhouse kick dan?!
        http://www.youtube.com/watch?v=-sDxE51YJvQ

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 oktober 2011 om 21:28

          @kaasboerin: geen ‘roundhouse kick’….gewoon met 2 benen tegelijk zachtjes landen op een voorruit…

          Login om te reageren
  22. DTW zegt

    27 oktober 2011 om 12:52

    Af en toe is het jammer dat Dexter alleen in een TV serie bestaat en niet in het echt…

    Login om te reageren
    • jevon92 zegt

      27 oktober 2011 om 13:15

      @DTW: +1

      Dexter zou een hoop goed kunnen maken hier!

      Login om te reageren
  23. Nielsi zegt

    27 oktober 2011 om 13:16

    Haha – hoe kan men de schuld op de politie afschuiven? In eerste instantie is er geen probleem. Gevalletje benzine stelen, gebeurt wel vaker (met valse platen, dan is vervolging zo goed als mogelijk). De problemen beginnen als de idioten politiewagens proberen te rammen (poging doodslag toch?). Een menselijke file creëren kan dan helpen om dergelijk klootzakje op te pakken .. en ja hoor, wie kon nu weten dat die idioot aan volle snelheid die wagen ging rammen? Je ziet toch dat er een file aan de gang is? Dit is gewoon moord.

    Jammer dat een onschuldig persoon sterft. Jammer dat die 2 idioten niet voor het leven in een karretje zitten.

    En weer al dat gezever: ‘was het echt nodig om een file te creëren, kon je gewoon zijn nummerplaat niet noteren?’ – ‘is dit niet buiten proportie?’. Al dat gejank. Die agenten doen hun werk eindelijk eens goed en treden streng, maar rechtvaardig op en dan is het weer niet goed. Wat voor signaal moeten ze geven:

    ‘ah, ze stalen bezine en reden gevaarlijk. We hebben ze maar laten rijden. We hebben hun nummerplaat. Het is waarschijnlijk wel vals, maar iedereen is nu veilig ….’

    Login om te reageren
    • hahahi20 zegt

      27 oktober 2011 om 21:20

      @Nielsi: Ik denk dat “naar de zijkant beglijden” ineens als rammen word opgemaakt, het is geen need for speed, die agenten zijn echt wel voorzichtig, daar zijn ze voor getrained. iedereen doet tegenwoordig maar alsof de politie alleen maar roekeloos gedrag doet.

      als die file er al had gestaan dan was hij er ook op gereden, verder, als hij niks gestolen had en gewoon was gestopt was er niks aan de hand geweest

      Login om te reageren
  24. Gaudinho zegt

    27 oktober 2011 om 13:34

    Stel je eens voor dat de file niet was gecreërd, maar op dit (naar mijn mening) vrij lange stuk zelf al een file had gestaan.

    Was er dan niet precies hetzelfde gebeurd, maar treft in dit geval de politie geen blaam?

    Het is zoals Dhr. Stikvoort zelf zegt, ‘het is een situatie die we dagdagelijks tegenkomen’, een file..

    Ontzettend storend hoe er in dit land op deze manier wordt gediscussiëerd over dit onderwerp.

    Login om te reageren
  25. Onehp zegt

    27 oktober 2011 om 13:57

    Het enige dat nog onbreekt is dat de politie schuldig wordt bevonden aan kidnapping en onvrijwillige opsluiting van de daders…

    Login om te reageren
  26. dennisr zegt

    27 oktober 2011 om 16:46

    zegt me weinig, een reactie van iemand die alles moet vertellen onder het mom van ”vermoedelijk”, ik wacht wel tot er iemand reageert die er wel duidelijk over kan spreken..

    overigens nog altijd van mening dat de schuldige gewoon die ”crimineel” is.. wat mij betreft eigenlijk geen twijfel over mogelijk.. maarja je hebt van die dwarskoppen.. :)

    Login om te reageren
  27. norge zegt

    27 oktober 2011 om 17:11

    Heb het al eerder gevraagd maar vooruit ,Wie wil er de volgende keer als dit gebeurdt achteraan in de file staan die de politie veroorzaakt heeft?
    Natuurlijk is dit geen fout van de politie ,en die benzine dieven mogen ze van mij ophangen.Maar ik wil niet als vangrail gebruikt worden.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 oktober 2011 om 17:33

      @norge:

      kies maar waar je het liefst tegen stil wil komen te staan .. Lincoln/Oldsmobile/Cadillac ..

      is mij om het even iig ..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        27 oktober 2011 om 17:38

        @lincoln: Hel liefst een Audi Avant ,die kreukelen zo lekker.

        Login om te reageren
  28. PortRo zegt

    27 oktober 2011 om 19:03

    In de VS drijven ze je gewoon keihard de vangrail in als je niet stopt voor de cops. Zonde van de vangrail, maar die betaal je als overtreder ook gewoon zelf van je zakgeld in de cel – overigens ook de eventuele ziektekosten als je hierbij een schrammetje oploopt. Hier creëren ze een file terwijl er drie politieauto’s bij rijden.

    Login om te reageren
    • hahahi20 zegt

      27 oktober 2011 om 21:22

      @rahpor: en jij denk dat de situatie er vijliger op word als er een ford focus die met 160 over de snelweg raast “aangetikt” gaat worden

      Login om te reageren
      • hahahi20 zegt

        27 oktober 2011 om 21:22

        @hahahi20: ow shit *veiligheid

        Login om te reageren
  29. Frankypanky zegt

    27 oktober 2011 om 23:25

    Waarom heeft iedereen het over ‘het slachtoffer’ of ‘de onschuldige’?

    Die man heette Amir Masjedi…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North