Dinsdagavond zette de politie in de Achterhoek een Ford Transit Mk 2 uit 1968 aan de kant omdat deze nogal wat vlotter accelereerde dan zij verwachtten. De eigenaar had namelijk een paar aanpassingen gedaan.
Nu verwacht je waarschijnlijk dat hij een dikke 10,2 liter V8 big block met turbo’s achterin had gelegd, maar niets is minder waar. De volledige conventionele aandrijflijn met verbrandingsmotor was er uitgesloopt en vervangen door een elektrische variant, want met batterijen kan je best snel. Baas!
De pliesie Aalten – Dinxperlo kon het iets minder waarderen, en nam het zelfbouwprojectje mee naar het bureau. De eigenaar had nog een boete openstaan, deze moet sowieso eerst voldaan worden, zo meldt de Hermandad op zijn Facebookpagina.
De man vertelde de agenten dat zijn busje wel 250 per uur kan halen. Wij nodigen hem bij dezen van harte uit contact met ons op te nemen, dan gaan we dat eens proberen. Misschien maken we er wel een leuke dragrace van. Mail dan!
Met dank aan Wilfred voorde tip!
desjonnies zegt
Geweldig dat er nog steeds van die Willie Wortel’s zijn in dit land.
Dit zijn de mensen die voor de veranderingen zorgen.
En een 68’er Transit, Cooler worden ze niet meer vandaag.
Daar kan geen Veyron tegenop.
kasplant zegt
En dan van buiten lekker origineel houden. Die wielcovers zijn geniaal!
norge zegt
Was toen al populair bij de criminelen omdat tie zo hard liep.
griffendahl zegt
@norge: Weegt natuurlijk ook nauwelijks meer als een kistje bier…
roppp zegt
@griffendahl: trek je dat ding niet helemaal krom als je er zo mee tekeer gaat? Wel een heule gave bus!
dondeboer zegt
@roppp: Zo’n ladderchassis kan best wat hebben en is ook makkelijk te verstevigen. Wel vraag ik me af hoe de koets wappert bij 250…
Design_Driven zegt
Wat een baas!
Ik hoop van harte dat hij zich meldt en dat er een leuk vervolg topic van komt.
lekkaah zegt
Da’s flauw, wil hij er zelf een zuinige bijteller van maken, is het nog niet goed.
massarati zegt
haha, de Hermandad in Dinxperlo!
Mooi verhaal al zou ik geen 250 km/u met een MK2 uit ’68 durven gaan.
flat411 zegt
ik ben al blij dat mijn T3 175kmh haalt
O plaat zegt
@flat411:
De mijne rijd 115 en indien ik sneller dan 110 rij trilt mijn stuur. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd dus je legt er een snellere motor in en je rijd 150 kan je een T3 nog iets of wat onder controle houden?
Arnoud zegt
@shiva:
Kwestie van wielen laten balanceren en het getril is over.
seicilindri zegt
@shiva: Een T3 laat zich ook bij hogere snelheden uitstekend sturen, zeker indien je iets verlaagd (niet te gek maken natuurlijk)
Ik spreek uit ruime ervaring zowel met diesels (TDI) als met Subaru power (4 cilinder en 6 cilinder SVX) en rijdt uitstekend ook bij 150+
Zoals een eerdere schrijver al opmerkte is er bij jou iets mis, bv versleten banden waardoor onbalans, niet correct uitgebalanceerd, ruimte op stuur of fuseekogels.
Kortom , dat moet op te lossen zijn.
massarati zegt
@flat411: Nu staat er trouwens ook geen km/u achter, wellicht bedoelde de man 250 broodjes per uur
bierbuik zegt
@flat411: hmm, onze Renault Master is begrensd, die gaat maar 120 teller.
heeft me wel al wat geld gescheeld, was gelaserd toen ik vol gas over de a9 reed, gelukkig was dat maar 15 km/h te snel
Alfarobert zegt
Hier willen we meer van zien.
gash zegt
Ik durf een traytje Schultenbräu te verwedden dat deze Transit geen 250km/u haalt.
davelepeef zegt
Supervan 4!! Voor de onwetenden, YT eens naar Fords’ Supervans :)
eduardovich zegt
Wat een held deze man! Ben benieuwd naar het verhaal…
tammekikker zegt
Dit kan alleen buiten de randstad. Niks show en bluf, gewoon gaan met die hap.Verzinnen en maken. Gaaf hoor. Heeft ie de versnellingsbak laten zitten eigenlijk? En lekker goed voor het milieu en zo. Wat wil je nog meer?
tammekikker zegt
Dit oude busje was ook aardig snel, maar niet electrisch.
http://www.youtube.com/watch?v=8XvjVvFdMIY