Het Brabantse politiekorps doet lief. Het geeft een lijst vrij met plekken waar regelmatig op snelheid wordt gecontroleerd. Om precies te zijn, 64 locaties in Oost-Brabant. Hebben we daar wat aan?
Dat doet de Brabantse politie in het zogenaamde ‘Elektronisch Trajecten Dossier‘. Daarin wordt per locatie duidelijk aangegeven wat de reden van het controlepunt is en hoeveel ongelukken er jaarlijks gebeuren. De politie zegt het belangrijk te vinden om ons duidelijk te informeren waar ze staan. Als dat echt zo is, dan zouden wij ze willen adviseren de onopvallende flitsbusjes in het fluoriserend oranje te wrappen.
Helaas is het overzicht ook niet helemaal compleet, flitspalen en surveillances ontbreken bijvoorbeeld. Als hardrijder ben je dus niet zeker van een boete-vrije tocht door het Oosten van Brabant. De politie laat bovendien weten het document slechts jaarlijks een update te geven. Hmmm… dat gaat bij Flitsmeister toch net iets sneller, maar laten we een gegeven paard niet in de bek kijken.
juanubink94 zegt
Niet slecht, eigen schuld als je door iets onopvallends word geflitst…
ej20g zegt
@juanubink94: niet helemaal waar. Natuurlijk rij je zelf te hard en ben je dus ook schuldig, maar anderzijds heeft onopvallend flitsen niks met de verkeersveiligheid te maken. Maar goed, dat is eigenlijk nog steeds dezelfde eeuwige discussie die steeds relevanter wordt.
Arvado zegt
@ej20g: Ben ik niet helemaal met je eens. Ik rij zelf ook regelmatig te hard. Maar stel dat men opvallend gaat flitsen dan gaan mensen zoals ik stelsel matig te hard rijden ( en dus onveiliger) omdat je de flitsers toch al ver van te voren ziet.
Ik Italië geven ze flits palen van te voren aan met borden en dan boven de paal zelf ook nog een bord. Wat je dan ziet is dat iedereen met 160 aan komt zetten op de rem stampt en weer gas geeft. Ik weet trouwens niet hoe het daar zit met de mobiele flitsers.
ej20g zegt
@littledevil9: ja, daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik zie het regelmatig gebeuren. Sterker nog, ik ben er zelf ook regelmatig schuldig aan hier in de omgeving. Dat maakt mij eigenlijk ook een deel van het “probleem”, eerlijk is eerlijk. Wat je ziet en wat je waarschijnlijk ook altijd zult houden, is dat het een kat en muis spel is tussen overheid (politie) en bestuurders.
ej20g zegt
Fijn lijstje, al kom ik op Cuijk na nooit ergens in de buurt van deze locaties. En de plaats in Cuijk waar ze weleens staan kom ik ook nooit. Als er met de tijd een lijst komt voor Gelderland en dan met name Arnhem en Nijmegen, dan ga ik die zeker bekijken.
hot12345 zegt
@ej20g: dat is toevallig, kom zelf uit Cuijk
ttr6 zegt
Wat een verschrikkelijke onzin! De hoeveelheid tijd die gestoken wordt in deze rapportage! Na 1 minuut doorbladeren kon ik het al niet meer opbrengen verder te lezen. Dus hier houdt ons politieapparaat zich mee bezig. Eindeloze analyses en analyses. Ik zie het al helemaal voor mij: bureaucratie ten top terwijl gewoon gezond verstand en bijvoorbeeld aanwijzingen van gemeenten deze rapportage kan vervangen. Wanneer houden we hier mee op en stoppen we dit geld voor de bureau-hengsten niet in het blauw op straat.
PS: waar ik een paar maanden fors gepakt ben in ZO Brabant komt niet terug in de “analyse”.. niks waard dus.
spotu2 zegt
Zo moet het, stiekem flitsauto’s parkeren verwerpt het nut van flitsen. Dat dient alleen maar om geld binnen te krijgen.
rammillius zegt
Maar een puntje bij mijn dorpje. En die weg neem ik nooit. Kortom ik moet oppassen voor struikrovers (sorry agenten welke zich aangesproken voelen en zich begeven op dit blog) elders.
henkhupelschoten zegt
Blij dat ik Brabant woon!
Homer55 zegt
@henkhupelschoten: Ja jonge, kut!
Corrado16v zegt
Het is een mooi begin, lijkt me een idee als dit verder door wordt gezet inclusief flitspalen en surveillances het gaat uiteindelijk om de veiligheid en niet de kas. Toch? Toch?
damrakker zegt
Jaja de n625 waar ze nu bijna dagelijks staan oa
jorisvo zegt
volgens mij is dit alleen van de politie regio OOST Brabant?… ik zie er geen enkel dorp hier in de buurt tussen staan? Daarnaast vraag ik me af of het toegestaan is de foto’s van cyclomedia / Globespotter op deze wijze te publiceren…
notsobig zegt
Even kort gekeken, valt me vrij snel al een ding op:
@§A7. Haaren:
2 ongevallen per 3 jaar, door geen voorrang verlenen, is was blijkbaar een reden om er te gaan flitsen? Wordt niets vermeld over gewonden / doden…
Ik heb zo’n vaag vermoedde dat ze hier niet flitsen voor de “veiligheid”…