• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar geeft de S60 en V60 extra downforce

Auteur: Author, gepost 28 augustus 2017 om 08:35 – 19 Reacties

Afbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforceAfbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforceAfbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforceAfbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforceAfbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforceAfbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforceAfbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforceAfbeelding Polestar geeft de S60 en V60 extra downforce

Polestar geeft de S60 en V60 extra downforce
Vraag van de dag: heb je daar iets aan?

Neen, waarschijnlijk niet. Desalniettemin heeft de huistuner van Volvo een bodykit ontwikkeld die ervoor zorgt dat de S60 en V60 Polestar maar liefst 30% extra downforce genereren. De aerodynamische componenten zijn gemaakt van koolstofvezel. Er worden slechts 1.500 exemplaren met deze kit uitgerust, dus geïnteresseerden doen er goed aan om vast een telefoontje te plegen.

De onderdelen zijn ontwikkeld door Polestar en Cyan Racing, het officiële raceteam van Volvo. Het kitje bestaat uit een splitter aan de voorzijde, skirts en een spoiler aan de achterzijde. De onderdelen werden getest op de Nürburgring en dus vallen de puzzelstukjes op hun plek. Volvo reed enige tijd geleden namelijk het ‘Ringrecord voor vierdeurs sedans aan flarden met een S60. Op dat moment was men de aerodynamische foefjes aan het testen.

Naast de onderdelen die zijn gericht op de aerodynamische eigenschappen van de auto krijgt deze editie high gloss velgen in het zwart, koolstofvezel spiegelkappen en een nieuwe lakkleur die luistert naar de naam Bursting Blue Metallic. Ook het interieur werd lichtjes aangepakt.

Onder de kap van deze edities ligt de viercilinder met 367 pk en 470 Nm. De S60 gaat daarmee in 4,7 tellen naar 100 km/u, de V60 doet er 0,1 seconde langer over. Beide auto’s hebben een gelimiteerde topsnelheid van 250 km/u. Öhlins nam overigens het rijwielgedeelte voor z’n rekening.

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Polestar is evenveel waard als Volvo (?)
  • Dit is de lekkerste Volvo S60 van Marktplaats
  • Eerste beeld Polestar 3
    Eerste beeld Polestar 3 bevestigt het ergste

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, cyan, Polestar, s60, tuning, v60, Volvo

Vorig bericht: « Audi hypercar zit helaas niet in de planning
Volgend bericht: “Toyota lanceert label met hete sportwagens” »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    28 augustus 2017 om 09:10

    want zo’n dinosaurus moet nog meer gewicht op het asfalt hebben

    Login om te reageren
  2. poes zegt

    28 augustus 2017 om 09:11

    Het staat wel dik

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      28 augustus 2017 om 12:08

      @poes: het staat uitstekend ?

      Login om te reageren
  3. vonklausenburg zegt

    28 augustus 2017 om 09:16

    Leuk hoor. Maar is de S/V60 niet al op z’n retour?

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      28 augustus 2017 om 10:22

      @vonklausenburg: Nou laten we zeggen dat de auto een eigen publiek heeft en ik vind deze auto 1000000x mooier dan de Toyota yaris GRMN

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        28 augustus 2017 om 12:08

        @599gto: wat heeft die Yaris ermee te maken? Totaal andere auto. Maar idd, ik vind de V60 Polestar nog steeds een gave auto.

        Login om te reageren
        • 599gto zegt

          28 augustus 2017 om 21:11

          @720s: Ze zijn beide super duur vergeleken met de instapprijs

          Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      28 augustus 2017 om 10:25

      @vonklausenburg: daarom maken ze ‘m aerodynamisch wat sneller, want hij is -gauw- aan vervanging toe…

      Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    28 augustus 2017 om 09:16

    Het ziet er wel geinig uit. Alleen dat spoilertje op de spoiler, dat ziet er toch een beetje knullig uit.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      28 augustus 2017 om 09:39

      @robert110: ja wat is het volgende… 3 spoilers op elkaar?

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      28 augustus 2017 om 10:40

      @robert110: heeft inderdaad een hoog ‘Halfords gehalte’!
      Rare combinatie ook, een beetje bedeesde auto als een S60 en die dan aanpassen voor meer downforce..

      Login om te reageren
  5. volvo-s60-adept zegt

    28 augustus 2017 om 10:12

    30% extra. Dus van 100 gram naar 130 gram? Sorry Volvo, ik ben echt een enorme fanboy, vind alles wat jullie doen ongezien briljant, maar hierbij weet ik ’t ff niet…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 augustus 2017 om 11:07

      @volvo-s60-adept: Dus eigenlijk vind je niet alles ongezien briljant toch? ;)

      Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    28 augustus 2017 om 11:50

    Vervang dan de hele spoiler door een sport ducktailtje ipv er eentje bovenop plakken. Dit lijkt nergens op

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    28 augustus 2017 om 12:52

    Normaal 20kg downfoce en nu 26kg?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      28 augustus 2017 om 13:03

      @dutchdriftking: eerder 150kg lift voorheen, en nu maar een goede 100kg. Maar ‘meer downforce’ klinkt veel beter dan ‘minder lift’…

      Login om te reageren
  8. inbedrijf zegt

    28 augustus 2017 om 18:02

    Wat een onzin dit, dit is jammerlijke aan het nieuwe volvo brand. Al dat gepruts plak spoilers. Net zoals die r-design rommel.

    Login om te reageren
  9. v60germany zegt

    28 augustus 2017 om 22:44

    Ik had een beter onderstel verwacht, eindelijk af van die Volvo FH12 draaicirkel…

    Nog even wachten tot volgend jaar dus, voordat de volgende generatie op visite komt. Voor nu mogen ze die rempartij wel opsturen.

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    29 augustus 2017 om 13:12

    Geinig om te zien!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North