Om een merk succesvol te kunnen lanceren is tevredenheid een belangrijk gegeven.
Want als de eerste klanten al bij je weg lopen, dan geeft dat weinig hoop voor de toekomst. In Genève staat Polestar met de Polestar 1. Met dit nieuwe merk willen ze de harten van elektrische autokopers veroveren. Polestar is een serieuze concurrent van Tesla en ik ben benieuwd wat dit de komende 10 jaar voor het Amerikaanse merk gaat betekenen.
Om Polestar goed van de grond te krijgen is communicatie met de klanten zeer belangrijk. Dat zegt CEO Thomas Ingenlath tegenover Autonews. Ingenlath stelt dat vastgestelde data bereikt moet worden om aan de verwachtingen te kunnen voldoen. Als tweede noemt de CEO de tevredenheid van de klanten. “Dat is cruciaal”, aldus de Polestar-man.
Hoewel Polestar al duizenden orders heeft weten te ontvangen voor het eerste elektrische productiemodel, zal de fabriek in Chengdu (China) een opstartfase kennen. De komende jaren rollen slechts 500 auto’s van de band in de Chinese fabriek. Het merk geeft wel aan nu al na te denken over het invoeren van nieuwe werkshifts. De productie verder uitbreiden is volgens Ingenlath voorlopig nog niet aan de orde.
Vermoedelijk wil Polestar kosten wat het kost de problemen van Tesla voorkomen. De Amerikanen komen geregeld in het nieuws met betrekking tot productieproblemen van de nieuwe Model 3. Dit soort berichtgevingen komen de reputatie van een automerk niet ten goede.
Een voordeel van Polestar is het feit dat Volvo de rug is van het merk. Polestar gaat straks gebruik maken van Volvo’s dealernetwerk om productiemodellen aan de man te brengen. “We hebben een realistisch beeld van wat er bij komt kijken en we hebben de ervaring om dit te doen.”, aldus Thomas Ingenlath.
lincoln zegt
Die gaan niet tevreden zijn ..
Want het is een onoverzichtelijk hok ..
Superschoon design iig ..
Chique musclecar soort van ..
metalmike zegt
@lincoln: Wat is er onoverzichtelijk aan? Ik zie in de raampartij geen hele grote dode hoeken. Daarnaast zal hij waarschijnlijk voorzien zijn van camera’s op elke hoek, zoals elke auto in het hogere segment.
bmwfreak038 zegt
@metalmike: het is nog vroeg vergeef hem.
lincoln zegt
@metalmike:
En die camera’s zitten er omdat het een overzichtelijk hok is dan ofzo ??
rhellema zegt
@lincoln: zonder die camera’s is het een onoverzichtelijk hok, met camera’s wordt het ineens overzichtelijk.
tge1 zegt
@lincoln: Misschien hadden ze beter een vierkant met wielen getekend inderdaad.
Graafke zegt
Het lijkt me inderdaad slim om het zo aan te pakken. Daarnaast vind ik het mooi dat het merk zo exclusief blijft.
zegheteens zegt
Dan zijn ze wat mij betreft al verkeerd begonnen met het accepteren van ‘duizenden’ orders terwijl er de ‘komende jaren’ slechts 500 per jaar worden geproduceerd.
gwnbmw zegt
@zegheteens: wat mij betreft niet. als ze vertellen aan de klanten: het kan 4 jaar duren vanwege onze maximale productiecapaciteit, en de klant gaat hier mee akkoord is het goed. als ze, zoals tesla, 2 weken na je order voor over 3 jaar zeggen dat het misschien nog wel 2 jaar extra duurt, zit je op het verkeerde spoor.
petachterstevoren zegt
Een grote concurrent voor tesla denk ik nog niet, zeker niet met deze productie hoeveelheden. Het is naar mijn idee meer een voorproefje van wat volvo in petto heeft en welke kant ze op willen gaan.
rhellema zegt
Duizenden orders hebben en er de komende jaren 500 produceren resulteert in teleurgestelde klanten dus de eerste doelstelling gaan ze al niet halen. Of is de productie de eerste jaren 500 per jaar?
Crosscabouter zegt
@rhellema: hangt er vanaf hoe het gecommuniceerd is. Mensen kiezen m.i. bewust als er gemeld word dat er maar 500 per jaar gemaakt worden. Klein verschil met er 5000 per week/maand beloven en niet verder komen dan 1500. Dat wekt teleurstelling op. En ha, ik hoop dat Tesla het ook gaat halen.
rhellema zegt
@crosscabouter: vandaar ook mijn vraag of het blijft bij 500 stuks of dat het er 500 per jaar zijn (wat in mijn ogen ook geen onhaalbare getallen zijn)
lincoln zegt
@rhellema:
1000 orders !!
Weet niet hoeveel waarde je daaraan moet hechten ..
Het blijven autoverkopertjes ..
rhellema zegt
@lincoln: er wordt duizenden geschreven. Weet niet hoeveel waarde daar aan gehecht moet worden, het blijft een door een redacteurtje geschreven artikel.
berlinetta zegt
De komende jaren slechts 500 stuks? Dat vind ik wel erg weinig. Zeker als je Volvo achter je hebt staan.
lincoln zegt
@berlinetta:
Terwijl de vraag vele malen hoger is ..
Zijn niet aan te slepen die dingen ..
Gaat als een dolle ..
Maar we houden de productie op hetzelfde niveau ..
Want geld verdienen .. daar staan wij boven als autoverkopertjes ..
focusrs1 zegt
Mooie coupé vraag me af wat hij gaat kosten.
cloverleaf zegt
Hoe kan je in godesnaam je investering terugwinnen als je maar 500 stuks gaat leveren? Tegen de tijd dat de lopende banden wel gaan aanzwengelen lever je al een verouderd product. Geloof er vrij weinig van
editorinchief zegt
> Ingenlath stelt dat vastgestelde data bereikt moet worden
moeten
> De komende jaren rollen slechts 500 auto’s van de band
500 auto’s per jaar
> kosten wat het kost
koste wat het kost
> Dit soort berichtgevingen komen
komt
lincoln zegt
@editorinchief:
Top .. nu begrijp ik de tekst ineens wel ..