De onthulling van de Polestar 4 is nabij en dit wordt een hele vlotte EV.
Polestar laat er geen gras over groeien. In januari stonden we in Brussel nog de nieuwe Polestar 3 te bekijken en nu is het alweer tijd voor de volgende. Dit model krijgt de minst verrassende naam in de geschiedenis van de auto: Polestar 4.
De Polestar 4 wordt een coupé-SUV, met een hippe aflopende daklijn dus. Het formaat kunnen we uit de naam niet afleiden, maar de auto wordt sowieso kleiner dan de Polestar 3. Het lijkt erop dat de Polestar 4 qua formaat vergelijkbaar wordt met de Polestar 2.
Dat laatste kunnen we afleiden uit het feit dat Polestar zegt: “de Polestar 4 is niet zomaar een aangepaste versie van onze eerste SUV.” Dat klinkt bijna verontschuldigend, maar daarmee willen ze dus zeggen dat de auto een uniek design krijgt.
We hebben al een vaag idee van het design, omdat Polestar vorig jaar een foto deelde waarop de auto onder een doek te zien was. Qua vorm doet de auto denken aan een Audi Q3 Sportback. Polestar deelt nu ook een plaatje van de koplamp, weten we ook meteen hoe die eruit ziet.
Polestar verklapt alvast dat de Polestar 4 “de snelste productie-auto van Polestar tot nu toe” wordt. Dat betekent dat deze cross-over dus sneller wordt dan de Polestar 1, die in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. Dat klinkt veelbelovend.
We hebben ook al een globale indicatie van de prijs. De baas van Polestar noemde eerder een bedrag van €55.000, exclusief belastingen. Daarmee zal de Polestar 4 dus hoger gepositioneerd worden dan de Polestar 2. Wat ook logisch is, als het de snelste Polestar wordt.
Voor de verdere details moeten we nog even geduld hebben, maar niet lang. De Polestar 4 wordt namelijk volgende week dinsdag al onthuld, op de Autoshow van Shanghai.
pomoek zegt
Laatst een proefritje gemaakt in een Polestar 2. De auto rijdt prima, de afmetingen binnen zijn okay en het interieur ziet er goed uit. Alleen, de de materialen die zijn gebruikt zijn van een lage kwaliteit, en het “voelt” ook allemaal een beetje “gemiddeld” en niet premium, terwijl de prijs dat wel is. Wanner je de auto dan een beetje aankleed met wat accessoires en packs dan zit je voor je het weet aan de 70k. en dat is een hoop geld voor het vervoersmiddel waar je elke dag een paar uur van je leven in slijt.
De Polestar3 is kaal al bijna 90k en in een beetje aangekleed model zit je al snel dicht tegen een ton aan.
Beide modellen vind ik betrekkelijk door.
De Polestar 1 hadden ze daar ook staan. Wat een schoonheid is dat, zo jammer dat ze die niet meer maken en dat er nooit een elektrische variant van is gebouwd.
jippie zegt
Uh, ik neem aan dat je een V8 benzinemotor bedoeld…
coupedriver zegt
Idd, de V8 of de 6 in lijn was ook al mooi geweest, zoals in de S60 concept.
Pordon zegt
Helaas is dat materiaalgebruik tegenwoordig overal wat minder en vond ik het juist in de Polestar allemaal nog best netjes. Ook bij de Duitse drie premium merken is het niet allemaal meer top. Juist daarom heb ik er één besteld.
Scheelt misschien ook dat ik nu zakelijk een peugeot 5008 rijdt. Alles in vergelijking met dat ding is een vooruitgang.
Pordon zegt
70k moet je nog best je best voor doen bij de polestar 2. Tenzij je voor de lange range dual motor gaat inclusief pilot, plus pack en performance pack gaat dan kom je daar overheen.
Ik vind dat je met een Long Range single motor inclusief Plus en pilot pack erbij voor 63k best een aardige auto krijgt voor dat geld.
Snel zat, alles erop en eraan en 650km wltp.
pomoek zegt
Mjah, met leder en een trekhaak, dat dan weer wel. Maar vind het verschil qua prijs met priemiejum merken te klein.