
Het moment is bijna daar, maar de Polestar 3 laat eerst nog even zijn bips zien.
Het is nog eventjes wachten, maar dan kunnen we eindelijk de eerste échte Polestar verwachten. Natuurlijk, Polestar is al een hele tijd onder ons, maar de link met Volvo was altijd bovengemiddeld warm. In eerste instantie was Polestar het raceteam van Volvo (dat heet nu Cyan Racing).
Daarna kwamen er Polestar-versies van de Volvo S60 en Volvo V60. Vervolgens werd Polestar een performance-merk (met de Polestar 1) en toen bedachten ze zich nóg een keer en nu willen ze heel erg graag een hip elektrisch automerk zijn.
Polestar 3 laat bips zien!
De huidige Polestars zijn gewoon Volvo-concepts waar Polestar gebruik van mocht maken. De Polestar 1 is stiekem een Volvo Concept Coupé uit 2013 en de Polestar 2 begon zijn leen als Volvo 40.2 uit 2016. Enfin, zoals gezegd is het nu de hoogste tijd voor het eerste ‘unieke’ model en dat is de Polestar 3 die nu zijn bips laat zien…

Volgens Polestar wordt de 3 een ‘SUV voor het elektrische tijdperk’ en daar maken we uit op dat het een elektrische SUV is. Logisch, die lag in de lijn der verwachting. Wat kunnen er nog meer uit opmaken? De styling zal waarschijnlijk Scandinavisch zijn. Logisch, het is naar eigen zeggen een Zweeds automerk en de lijnvoering van Zweedse auto’s is vaak erg strak en eenvoudig.
Krachtpatser
De Polestar zal een krachtpatser zijn met 510 pk en 910 Nm aan koppel. De acteiradius moet zo’n 600 km bedragen. Later komt er ook een eenvoudigere versie met een kleinere, minder krachtige motor en compacter accupakket. De auto zal aanzienlijk sportiever in de markt gezet worden dan het zustermodel, de Volvo XE90, de opvolger van de Volvo XC90.





Inmiddels is er al dermate veel gelekt dat de onthulling bijna geen verrassing zal zijn. Over onthullingen gesproken, de Polestar 3 beleeft zijn première op 12 oktober op een speciaal evenement in Kopenhagen. Polestar CEO Thomas Ingenlath zal dan het digitale doek van de auto trekken. Uiteraard zal hij hele opvallende sneakers dragen, die eigenlijk voor een veel jonger persoon zijn bedoeld.

Er komen er meer!
Overigens houdt het niet op bij de Polestar 3, er komt ook nog een 4 en een 5 aan. Houdt er rekening mee dat Polestar de namen (1, 2, 3 et cetera) geeft op volgorde van marktintroductie. Het cijfer zegt dus – verwarrend genoeg – niets over de positie in de line-up van het merk.

Uiteraard hebben we ook al wat beelden voor je waar je nét niets kunt zien en toch ook weer wel:
Meer lezen? Naar deze onthullingen kijken we uit in 2022!
Zo heel veel te onthullen is er niet meer. Ben wel benieuwd hoeveel de polestar en de ex90 verschillen qua techniek en uitstraling (en prijs). Begreep ergens dat de polestar 3 rond 80k usd moet liggen, wat best oké is voor het formaat.
Strak, maar grote hoeveelheid grijze plastic is wel jammer..
Grijs plastic geeft de auto een robuuste uitstraling. Ook maakt het de vlakken blik wat kleiner waardoor het visueel minder massief en dus lichter overkomt.
Mmmh, ik vind het met deze proporties echt spuuglelijk en goedkoop.. bij die XC40 doen ze het ook.. en na een jaar of vier is het verkleurd en moet je het gaan bijwerken met middeltjes.. kijk maar goed naar auto’s met dit soort plastic delen.
Mooi wel. Lijkt wel een beetje op een Velar waar TopGear een vleugelpiano op laten vallen heeft.
Het meest opvallende is de doorlopende licht-unit. Maar dat is meteen ook wat zo’n beetje elk merk heeft momenteel.
Ziet er veelbelovend uit. Ik ben geen Volvo man, maar Polestar kan mij op de 1 of andere manier wel bekoren.
Bepaald niet lelijk maar ook niet erg origineel, schijn van achteren is het bijvoorbeeld net een Renault Espace.
Hopelijk ook 800V en >250kw snelladen. Dan is het echt een ideale wintersport auto.
Lijkt wel erg veel.op de BYD Tang. Veel in noorwegen rond zien rijden.
Oneens. De achterlichten zijn heel anders, de koplampen zijn heel anders en de C-stijl is heel anders. Verder lijken ze op elkaar zoals alle grote SUV’s tegenwoordig op elkaar lijken.
BYD heeft ook totaal geen relatie met Geely (Volvo/Polestar/Lynk&Co), het zijn concurrenten.
Als het dan echt EV en SUV moet zijn, staat deze nu wel op nummer 1.
Ik zie een EQC
Lijkt op een panamera van achteren
Aan het sneue achterklepje te zien wordt dit er weer een in de categorie die met twee handbagage rolkoffertjes vol is. Overigens vind ik de Polestar 2 proportioneel ook lachwekkend met z’n hoge poten gedoe. Wat mij betreft een merk dat mag verdwijnen. [azijnmodus uit]
dat hele polestar vind ik tot nu toe geen zak aan….van binnen én van buiten niet…
Dezelfde dag krijgen we één van de mooiste SUV’s te zien (deze) en de lelijkste (BMW XM).