De Polestar 2 is goedkoper en dus bereikbaarder ooit. Dat klinkt als flauwe marketingpraat, maar het is echt zo.
Het is een inmiddels bekend recept voor autofabrikanten. Breng eerst de duurste versies op de markt waar de meeste marge op zit, om vervolgens op termijn met voordeligere varianten te komen. Dat moment is nu aangebroken voor de Polestar 2. Waar de vanafprijs voorheen lag op 59.600 euro, is dat nu opeens 45.900 euro.
De Polestar 2 is nu met drie aandrijflijnen te krijgen. Om het overzichtelijk te houden zetten we het op een rijtje voor je.
- Long range Dual Motor – 78 kWh – 408 pk – 450 tot 480 km actieradius
- Long range Single Motor – 78 kWh – 231 pk – 515 tot 540 km actieradius
- Standard range Single Motor – 64 kWh – 224 pk – 420 tot 440 km actieradius
Polestar 2 goedkoper: de prijzen
En dan de prijzen natuurlijk. Het begint bij 45.900 euro voor de Standard range Single Motor. Daarboven zit de Long range Single motor voor 49.900 euro. Dan heb je de Long range Dual motor voor 53.900 euro en daarboven de Long range Dual motor die nog altijd 59.900 euro kost. De prijzen voor de Polestar 2 in de lease via Mobility Service check je hieronder. Dit is op basis van 60 maanden en 10.000 kilometer.
- Single Engine Standard Range 64 kWh – 566 euro per maand
- Single Engine Long Range 78 kWh – 605 euro per maand
- Dual Engine Long Range 78 kWh – 639 euro per maand
Wie nu een bestelling plaatst voor een nieuwe Polestar 2 krijgt deze in oktober 2021 geleverd. De instapper in de private lease kost 639 euro per maand op basis van 10.000 kilometer per jaar en een contract van 60 maanden.
mashell zegt
De subsidieregeling is natuurlijk ook maar hoogstens een tweedaags evenement dus gaat Polestar de prijzen niet op aanpassen.
bernoulli zegt
Bovendien is hij in 2022 nog maar € 3.700,- en niet de genoemde € 4.000,-
Charles Taycan 4S zegt
Mooi! Wellicht een idee om het type met direct daarachter de prijs te vermelden, komt de overzichtelijkheid ten goede.👍
MrHyde zegt
Nu geen concurrentie vergelijk erbij?
– Hyundai Kona 64kwh, vanaf €41k
– Aiways U5 63kwh, vanaf €39k
– Kia Niro 64kwh, vanaf €40k
– Tesla 3 standaard range (50kwh), vanaf €48k
– VW ID4, 77kwh, vanaf €47k
– Mustang Mach-E 75kwh vanaf €48k
– Mercedes EQA 67kwh vanaf €49k
– Nissan Leaf 62kwh, vanaf €45k
– Volvo XC40 P8 78kwh, vanaf €54k
De Volvo is dus bij zelfde motors en zelfde accu net zo duur.
Richmond zegt
Aangevuld met actieradius, dat is natuurlijk wel van belang,
– Hyundai Kona 64kwh, vanaf €41k – 484km actieradius
– Aiways U5 63kwh, vanaf €39k – 410km
– Kia Niro 64kwh, vanaf €40k – 455km
– Tesla 3 standaard range (50kwh), vanaf €48k – 448km
– VW ID4, 77kwh, vanaf €47k – 496km
– Mustang Mach-E 75kwh vanaf €48k -540km
– Mercedes EQA 67kwh vanaf €49k -426km
– Nissan Leaf 62kwh, vanaf €45k – 270km
– Volvo XC40 P8 78kwh, vanaf €54k – 418km
MrHyde zegt
@benja01, zeker!
Kleine correctie: de Leaf 62kwh zou volgens WLTP 385 moeten halen, terwijl de rest boven de 400km zit.
Bij het samenstellen van dit lijstje was ik trouwens positief verrast door de Model 3: welke een heel gunstig verbruik heeft tov de rest.
michielleendert zegt
@MrHyde: idd. Het gewicht van de Tesla 3 is 20-30 procent lager dan Mustang, ID 4, ENYAQ etc.
mashell zegt
@michielleendert: jij snapt het. Er wordt altijd gezegd dat de aandrijflijn van de Model 3 zo efficient is maar daar zit amper verschil tussen de merken. Het ware talent van Tesla is in dat ze de wagens relatief licht en toch veilig weten te houden.
michaelb zegt
@benja01: Het is niet altijd warm in NL, met andere woorden wat is de range als het kouder wordt. Daar blinkt de Ford bijv. Niet bepaald in uit i.v.m. De volvo accu’s.
Loek zegt
Ik heb er nu een aantal zien rijden en ik vind hem erg mooi. Duidelijke designtaal waardoor zelfs leken denken dat het gewoon een Volvo is, dat voorkomt afschrikking door het onbekende. Op de plaatjes ziet ‘ie er nogal SUV-achtig uit maar in het echt valt ook dat erg mee. Een prijsdaling en daarmee extra bereikbaarheid juich ik ten zeerste toe.
Ik vind het mooi om te zien dat de variatie in dit segment steeds verder toeneemt. Jan met de Pet kan zo ook nog eens met een elektrische wagen aan de slag. Dat van die EV-subsidie is inderdaad wel een beetje ongelukkig geplaatst.
bernoulli zegt
Het is wel een opvallende verschijning. Zelf vind ik hem meer lijken op een elektrische Skoda dan op een Volvo-neef. Soort Octavia Crossover.
Waarbij ik de échte Skoda EV dan wel een stuk mooier vind de de P2.
mashell zegt
@bernoulli: er was een Volvo S60 cross country. De Polestar 2 is het kleine zusje daarvan.
escort77 zegt
900 euro korting bij aanschaf en ook 900 euro minder voor je inruil-auto. Of 900 in een envelopje.
theblazerunner zegt
@escort77: Nee want de subsidie kijkt naar catalogusprijs
henkiebb zegt
@escort77: denk dat de staat afgaat op catalogusprijs
Spill1e zegt
Ligt het aan mij, of moet Ruben de tekst nog een keer doorlopen? Het stukje onder prijzen is erg rommelig en onduidelijk. Voor de rest big fan, keep up the good work
theblazerunner zegt
@spill1e: Snap wat je bedoelt maar ik las er de eerste keer zonder problemen overheen
RubenPriest zegt
er stond een foutje, dat is nu gefixt :) thanks!
DeWitteCondor zegt
Fraaie auto om te zien, maar de ruimte binnen valt wel erg tegen voor een auto van 46.000 euro. Voor met zn tweeën (of 2 + 1 kind) wellicht te doen, maar voor meer niet geschikt. Zal wellicht ook niet bedoeld zijn als gezinsauto pur sang.
Die opgeplakte iPad kan ik ook moeilijk aan wennen, maar zal vast praktisch zijn.
Verder een verademing tussen alle Tesla’s en Niro’s .
net10 zegt
Hele fraaie auto, de Polestar 2 is gewoon een hele goede en zeer concurerende auto. Ik vind het ook een verademing tussen andere elektrische auto’s.
Pordon zegt
Toch jammer dat het zo’n lelijk hok is. Waarom nou niet gewoon een S60/V60 met deze aandrijflijn.
bernoulli zegt
Omdat dat Volvo’s zijn. En Volvo maakt zijn eigen EV’s.
Jetlag zegt
@Pordon: Vind je het goed als ik zelf bepaal, of ik ‘m al dan niet mooi vind?
Ik snap werkelijk waar niet, waarom men denkt te moeten “beledigen”, wanneer het je smaak niet is…
Pordon zegt
@Jetlag: sorry sorry, ik zet er een volgende keer speciaal voor jou bij dat wat ik als reactie plaats naar mijn bescheiden mening is. Ik wil je tenslotte niet beledigen en boos maken…
Jetlag zegt
@Pordon: Al goed, al goed…
Je “bescheiden mening” had nl akelig veel weg van een uitgesproken feit.
Maar doe voor mij geen moeite, qua smaak interesseert het me verder weinig wat een ander vindt.
marcomanta zegt
Jammer Volvo, maak hem ff iets goedkoper voor de subsudie, dan wordt het meer massa is de kassa met nog eens 4000 subsidie, dan snoep je heel wat VW, Kia en Hyundai klanten weg, kijk maar eens naar VW in Duitsland hoe ze het daar aanpakken, als die 900 er niet meer vanaf kan, dan zit er waarschijnlijk helemaal geen marge meer op de Polestar. Jammer dus.
maussieknip zegt
Voor particulieren zal deze dus niet interessant zijn, want, geen subsidie. Dus blijven de SUV EV’s onder de €45.000,- het meest interessant voor particulieren helaas.
ericc zegt
Duurste variant eerst op de markt….Dacia ???🙄
flatsix010 zegt
“Daarboven zit de Long range Single motor voor 49.900 euro. Dan heb je de Long range Dual motor voor 53.900 euro en daarboven de Long range Dual motor die nog altijd 59.900 euro kost.”
Die eerst dual motor moet Standard range dual motor zijn? Maar dan heb je dus 4 varianten ipv de 3 in het lijstje
Ram-G-maN zegt
Hadden ze er een stationwagen van gemaakt dan was hij niet aan te slepen. Nu is het weliswaar een fraaie liftback maar de Europeanen hebben liever een wat praktischere auto.
marcomanta zegt
@Ram-G-maN: en ik vind de binnenruimte ook tegenvallen eerlijk gezegd, wel een prachtige auto overigens.
fredflinstone zegt
Twee keer long range dual motor (bij de prijzen)? 😉
Flatsix zegt
Je zou voor de grap eens op het Polestarforum moeten kijken. De kwaliteit is blijkbaar een drama. Mijn Audi Q5 2.0 tfsi uit 2018 is bij 80 km bijvoorbeeld 4 dB Stiller dan zijn Polestar😳! Windgeruis alsof de achterdeuren openstaan blijkbaar. Dus.
kminne zegt
Vroeger was het voorspiegelen van leaseprijzen obv 60 maanden en 10.000 km per jaar een vals soort click bait, maar met die corona-ellende en het vele thuiswerken is dat ineens een stuk representatiever geworden. Ik haal de 10K niet eens meer.
Jetlag zegt
@RubenPriest: “Om het overzichtelijk te houden zetten we het op een rijtje voor je.”
Het had imo. het geheel een stuk overzichtelijker gemaakt, als de genoemde rijtjes in dezelfde volgorde hadden gestaan en gelijke modelnamen zouden bevatten.
Nu ga je van “Long range Dual Motor – 78 kWh / Long range Single Motor – 78 kWh / Standard range Single Motor – 64 kWh” in het actieradius-rijtje…
…naar “Single Engine Standard Range 64 kWh / Single Engine Long Range 78 kWh / Dual Engine Long Range 78 kWh ” in het lease-rijtje.
porker zegt
“Dan heb je de Long range Dual motor voor 53.900 euro en daarboven de Long range Dual motor die nog altijd 59.900 euro kost.”