Dit is de acceleratie van de Polestar 2. We deden een meting van 0 naar de topsnelheid (210 km/u op de teller). Met de Dragy GPS meting zie je hoe de elektrische auto presteert.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
scalvaro zegt
Ik begrijp niet dat je dit soort filmpjes in NL schiet. Ja moet toch kunnen… Het rijden van 200 kmh plus is gewoon een zware overtreding, waar de rechter zich over uitspreekt. Dus, nee dat kan niet. Niemand staat boven de wet, ook AB niet. Doe dit dan in Duitsland.
rs001 zegt
@scalvaro: waar maak jij zo snel uit op dat dit niet in Duitsland was? Ik ben daar nl. nog niet van overtuigd…
scalvaro zegt
Dan draai ik het om. Laat in zo’n video dan zien dat je in DE bent. En niet zoals nu het begin en eind van de video met hollandse polderlandschapjes vullen.
MarcoM zegt
@scalvaro: tjonge jonge, enne gij benne altijd keurig?
scalvaro zegt
Nee, maar ik verdien er m’n geld niet door dat op internet te zetten.
dappers zegt
het lijkt me dat de mannen gewoon ontheffing hebben op een stukje NL, althans, dat hoop ik.
escort77 zegt
@dappers: ontheffing? Hoe dan? Als particulier kan je dit in NL alleen legaal doen op een circuit of eigen terrein. Maar dat laatste is vrij onwaarschijnlijk wil je 200 km/u rijden.
mashell zegt
@escort77: autoblog heeft natuurlijk gewoon de telefoonnummers van Jan Lammers, van de prins met de bril en van Harmen die de groenstroken op circuit Assen maait.
tazmania zegt
@dappers: LOL
superfunky zegt
@scalvaro: heb je je wel eens afgevraagd of dit niet de wereld op z’n kop is?
Hoezo is het logisch of normaal
om op wegen die voor 160km+ zijn gebouwd, in auto’s die voor 200+ zijn vervaardigd, met max 100km/h te gaan rijden? Omdat een of ander moraalridder heeft bedacht dat dit goed voor de plantjes is?
mashell zegt
@superfunky: dat is misschien omdat we al teveel van die auto’s hebben.
superfunky zegt
@mashell: aha, goed punt! En zie daar het zoveel logischere Duitse systeem: advies 130, onbeperkt waar mogelijk, waarbij “mogelijk” nadrukkelijk (ook juridisch) met de drukte verband houdt. Daarom zie je bij drukte ook zelden Duitse platen snoeihard rijden i.t.t. gele. Of is dat nou weer racistisch? ;)
tjorque zegt
Het is iig geen autobahn denk ik…
Erik zegt
DE of NL, het is zeker niet op de autosnelweg van DE/NL. Naast de KM-teller staat duidelijk het teken ‘verboden in te halen’. Dat heb ik nog nooit gezien op de autosnelweg. Dus linksom of rechtsom, in NL de snelheid mogelijk overtreden met 210-80 = 130 km/u, in de BRD mogelijk met 210-100 (Bundesstrasse) met 110 km/u.
Denk persoonlijk dat het NL Flevoland is, daar kom je de heren van AB regelmatig tegen…
Ontheffing? No way, zelfs de politie in NL mag met optische- en geluidssignalen de max. snelheid maar met +40 km/u overtreden ná toestemming van de meldkamer én indien het een prio-1 rit betreft.
Of het een overtreding betreft, we zullen het nooit weten.
driftkicker zegt
@erik2907: links staat ook gewoon de max snelheid 80 aangegeven.
Hubert zegt
Doet iedereen toch wel eens.
Gewoon op leeg stuk weg eens kijken hoe hard de auto kan.
maferick74 zegt
@Hubert: je hebt gelijk…. dan mag het wel….
okdoei zegt
@scalvaro: u spaart flessen ammoniak?
scalvaro zegt
Ik neem aan dat je azijn bedoeld? Nee.
kareljansen zegt
@scalvaro: 90 procent van deze filmpjes wordt opgenomen op de 80 (!) weg van de A27 naar de Eemhof. Binnendoorweg met naastliggend fietspad. De Ferrari 812 0-300 is hier ook opgenomen. Hoop dat men met een klapband of inhalende tegenligger die die niet kan inschatten alleen zelf het water in vliegt..
mashell zegt
@kareljansen: het is helemaal niet raar dat je zo snel mogelijk bij de Eemhof weg wilt…
peekaas zegt
@scalvaro: iedereen kan het zuur vinden maar ergens heb je natuurlijk gewoon gelijk!
n0zem zegt
Vlotjes
scrmeagle zegt
Regelmatig
baklava zegt
Zal best snel zijn, maar weinig beleving en gewoon hondslelijk
Pascal zegt
Ik zie hier vaak een paar namen terug die alles afkraken wat EV is wegens ‘gebrek aan beleving’. Maar op de Nederlandse wegen zie ik 99% doodgewone auto’s. Polo’s, Golfjes, Zafira’s, Picanto’s, Megane’s, voorwieltrekkende lease-Audi’s, ratelende diesels etc. en dan vraag ik mijzelf weleens af: zijn die EV’s met regelrechte sportwagenprestaties en vaak best een zeer strakke handling dan uitgerekend de auto’s die hier die ‘geen beleving’ kritiek moeten krijgen, terwijl dat onder het zoveelste Volkswagen Golf 1.4TSI artikeltje eigenlijk nooit wordt geroepen? Ik vrees dat die kritiek vaak eerder voortkomt uit een stukje jaloezie en (bijtellings)frustratie; vrij doorzichtig.
tiimoo zegt
@Pascal: Reageer er gewoon niet op joh, zonde van je tijd. De comments staan altijd vol met onzinnige dingen van mensen die aan hun comments te zien niks op een autoblog te zoeken hebben
laptom zegt
@Pascal: Precies. Zo vermoeiend dat iedereen roept geen beleving. En dan rijden ze zelf in een Octavia. Ik ben blij met de Tesla S en de TVR 5.0 hobby auto. Kan niet zeggen dat de Tesla emotie lozer is dan de rest op de snelweg…
Pascal zegt
Een TVR als hobby auto, u heeft het goed bekeken! Elektrisch als daily is in mijn ervaring onovertroffen, de ideale situatie is wat mij betreft dat je er inderdaad iets naast hebt wat naar benzine ruikt, veel herrie maakt en veel achterbanden verslijt!
torsen zegt
@Pascal: Ik ben het deels wel met je eens maar je vergelijking is wel een beetje krom.
Bij een Golf die inclusief BPM minder dan de helft kost dan de EV’s met sportwagenprestaties waar jij het over hebt zal niemand veel beleving verwachten.
Net zoals er bij de Corsa-E (die ongeveer hetzelfde kost) rij-impressie geen enkele ‘gebrek aan beleving’ comment te vinden is.
Pak er een artikel bij over Audi RS modellen en er zijn genoeg reacties over onderstuur te vinden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
torsen zegt
@Soulmaster: Nou, ik vond er niets aan. Ik zat op m’n balkon, toch zeker 10 meter van m’n computer, maar ik kon gewoon op m’n telefoon kijken.
Mocht je in het vervolg nou echt niet kunnen wachten tot je thuis bent. Autoblog zet de videos ook gewoon op YouTube.
nomar zegt
0,0 beleving, veel te klinisch en steriel
fromtheg zegt
@nomar: de gemiddelde bestuurder zit ook niet te wachten op beleving. Die zoekt gewoon een vervoermiddel. Ik spreek niet voor mezelf maar zie dat om me heen.
frank2b zegt
Zo aan de buitentemperatuurmeter te zien was dit vanochtend om een uurtje of 6…..
Arie Jan zegt
Het moment dat je denkt; Wanneer moet de auto schakelen? ?
24qv zegt
Wat ik serieus eens zou willen weten: hoeveel capaciteit vraagt een dergelijke sprint van je accu? Moet de Polestar (of een andere willekeurige EV) na 3 sprintjes aan de lader of kun je dit bij wijze van spreken de hele dag doen? Hoelang hou je de topsnelheid vol zonder in paniek raken dat ie aan de lader moet? 2 km, 5 km, 10 km? Iemand een idee?
Ik heb dit al verschillende keren proberen uit te zoeken, maar kom er niet echt wijs uit. Ik kom wel honderden filmpjes waar een Tesla S P100 of een Tesla 3 Performance gehakt maken van een Porsche/Corvette/Lamborghini/Audi RS6/enz tijdens een 0-100 sprint. Kunnen ze na zo’n sprintje weer normaal de weg op of is het daarna met 90 km/h achter een vrachtwagen plakken op zoek naar een snellader?
Pascal zegt
Na een keer vol wegsprinten bij een stoplicht ben ik niet meer dan +/- 5km aan range kwijt uit de accu. Ik hanteer regelmatig best een pittige rijstijl en ook al gaat de accu dan natuurlijk merkbaar een stuk sneller leeg (net als je benzinetank dat zou doen trouwens) kan je dus best prima ff de hooligan uithangen zonder dat je je druk hoeft te maken over opladen.
mazda6mpstuning zegt
Jaloers hoef ik niet te zijn op een EV bezitter, waar ik wel de pest over in heb is de absurde subsidie die er op gegeven wordt. Waarom betalen de EV rijders geen wegenbelasting? Die wagens zijn veel zwaarder dan andere auto’s met verbrandingsmotoren, ze zorgen ook nog steeds voor fijnstof en ze tanken bijna allemaal grijze stroom, dus dat groene valt best tegen. Maar slijten wegen minder van EVs en worden nieuwe wegen gratis aangelegd soms? Waarom moeten de EVs net als die Oostblokkers gratis over onze wegen jakkeren?