Gister hadden we al de eerste foto van ‘Project Eagle’. En vandaag hebben we gelukkig wat extra materiaal, inclusief foto’s van het interieur!
En ik moet zeggen dat het er toch wel lekker uit ziet. De achterkant doet me een klein beetje denken aan de Tesla Roadster, maar die is dan ook gebaseerd op de Lotus Elise. In het interieur valt vooral het grote touch-screen voor navigatie en andere zaken op.
Momenteel heeft Lotus drie namen voor Project Eagle in overweging. Ze beginnen allemaal met de letter E en pas vlak voor de onthulling van de auto zal de definitieve beslissing genomen worden. Iemand nog een leuke suggestie? (via: autocar)
Blitz zegt
the Lotus Extreme…. :)
autogier zegt
hij is mooi
Carabo zegt
Kijk es aan, netjes :)
Erg mooie oplossing voor die achtervleugel, knappe integratie.
Audiofreak zegt
een woord, mjammie
The Godfather zegt
hopelijk een laag Prijkaartje en veel Power en ik ben overtuigd.
Mooi design, niet overdreven, gewoon sportief!!
Luc zegt
Mooie auto, alleen de achterkant ivnd ik ietsjes minder
The Godfather zegt
Lotus Estate XD
Serieuze naam : Lotus Elexus
knaller zegt
Gewoon de oude naam Elite weer van stal halen….
DJD zegt
hoe vet is die wel niet!! Ik vind de lijn naarmate de achterkant opkomt wat rommelig worden, maar de achterkant zelf is lekker dik. De voorkant oogt helaas wat saai, maar het interieur is heerlijk afgewerkt. Al met al vind ik dit een topper, ondanks dat ik het niet echt een lotus vindt.
Eric zegt
Ik kan me geen goed beeld vormen van de grote. Een 2+2 zou iets moeten zijn als de 911. Had graag een foto van de achterbank en motor gezien. En in een andere kleur. Geel met zwarte velgen bv…
Pjotr zegt
Wat was er ook alweer mis met Lotus Esprit?
FordKa zegt
Ik vind de voorruit een beetje vaag.
gilein brouwer zegt
ik zal wel de enige op de planeet zijn maar ik vind hem niet zo mooi. er zitten naar mijn mening te veel knikken en vouwen in het design wat het allemaal een beetje rommelig maakt. ook het design van het interieur is niet het je van het en dat mag toch echt niet met een auto van een ton plus
Jordii zegt
Eerlijkgezegd vind ik hem walgelijk. Net als alle andere Lotussen. Ik snap niet wat iedereen er leuk aan vind? De auto’s zijn kleine opdondertjes.
Blehh :P
Stijn zegt
Lotus Enorme ontgoocheling?
Net zoals gilein brouwer vind ik er zelf niet zoveel aan. Doe mij maar een Elise/Exige!
Stijn zegt
@ Pjotr
Binnen een aantal jaren komt er een nieuw topmodel dat Esprit zal heten.
Bertus zegt
Die lijnen bij de dorpel geven een mooi slank effect, de kruisende lijnen van zij-en achterruit vind ik ook leuk gedaan, en de spoiler is mooi weggewerkt. Ik moet wel zeggen dat de “ronde” vormen van de kont en de neus voor mijn gevoel niet echt goed matchen met de vrij strakke en gehoekte zijkant, maar dat het op een of andere manier ook weer iets spannends heeft.
Hoe het ook zij, het is gelukkig weer geen dertien-in-een-dozijn ding.
henk zegt
Een mooi geheel, alleen de achterwielen staan optisch iets te ver naar achteren.
AutoInformatief zegt
Mooi model, vooral de achterkant. En inderdaad de achterwielen mochten voor het uiterlijk wel een beetje naar voren geplaatst worden.
Thijs zegt
Naja het is natuurlijk Lotus eigen om een wat eigenaardige auto te bouwen die ietsje meer functie dan vorm heeft. In dit geval vind ik het net als met de Elise enzo, ze zijn opzich niet lelijk maar echt helemaal mooi vind ik het ook niet. Daar staat dan wel tegenover dat ze technisch heel goed zijn.
Doe mij qua looks maar gewoon een Lotus Esprit, die auto vind ik van elke generatie wel gewoon echt mooi.
Daan zegt
Naam met een E … lElijk !
punchcard zegt
@ gilein brouwer
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat hij er in een donkere kleur beter gata uit zien.
(Let wel: ik vind hem nu al mooi)
Jandepandaman zegt
…Wat is er mis met Eagle…?
Anders paar voorzetjes-
– Echny (Als je hem niet leuk vindt- Echt niet!)
– Erexxion (Als je praktijken bezigt zoals een of twee topics verder…)
– …
…8-)
patrik geens zegt
spijtig…..steven crijyns was goed bezig met de elise en exige, maar de europa en deze …. meer van net hetzelfde, een beetje zoals seat met de leon, altea, altea xl , etcetera. Ik zou niet graag verkoper zijn en de verschillen trachten uit te leggen…
Mendophir zegt
EpiQue
xied zegt
Dit is eigenlijk voor mij, de eerste echte mooie Lotus! :-) Al blijft de achterkant wat Elise achtig. :-|
Rob zegt
Vette wagen.
Is ook m.i. meer auto dan de andere modellen, ziet er gewoon wat voller uit.
Doet mij m maar in t oranje!
phoenix zegt
Lotus Erectia
Lotus Erotica
ofso
autogier zegt
elite lotus
lincoln zegt
kan em nog steeds niet echt volwassen zien ..
lijkt wel het kleinere broertje van Noble ..
Apache zegt
Is qua design idd niet meer dan een Tesla Roadster met een Zagato Raptor-vestje.
Guzta zegt
ik vind die voorkant veel lijken op die van de farboud supercharged en ik dacht dat de elise een licht opdondertje was met niks erin (zelfs geen electrische ramen) en dan stoppen ze er nu een navi in?? en do vorm is ook niet echt mooi
freak zegt
de voorkant lijkt volgens mij erg veel op een koenigsegg
overigens geen straf natuurlijk
DRU zegt
I love Lotus. Ik ben nu in de markt voor een zwarte Elise sc. Maar deze ziet er zo gedateerd uit. Het is een rommeltje en bovendien erg saai. Non erective design.
Hopelijk is hij IRL en met een donkere kleur wel vet. En als hij ook nog legendarisch rijdt, dan ga ik er misschien van houden.
Binnen is erg Lotus lightweight beauty. Heel mooi en clean. We zullen het merken.
M Freak zegt
Lotus Extravante.
joep zegt
Lotus Easy-E?
Klassiekerrally zegt
‘Elite’ zou een enigszins historisch correcte naam zijn: de Elite 501 en 504 waren ook 2+2’s. Weliswaar met een vierpitter voorin, maar toch…
De eerste Elite was verre van 2+2, eerder 1+0,5 ;)
Ashtray zegt
En toch zie je dattie uit Maleisie komt…
Klassiekerrally zegt
Asbak: dat zie je helemaal niet. Had jij nooit geweten van de Maleise connecties van Lotus, had je die opmerking niet geplaatst! ;)
Lollekes zegt
Mooie auto
goed afgewerkt
Netjes.
CS zegt
Stel je voor zo’n zescilinder zoals in de volgende 911 GT3 (430-450pk) in zo’n licht karretje als een Lotus. Zo’n 3.7s naar 100 met een atmosferische zescilinder, dat zou pas een nieuwe benchmark zijn.
Lotus lijkt motorisch nooit echt optimaal gebruik te kunnen maken van hun lichtgewicht filosofie.
Fordfan zegt
Ze kunnen hem het best de “Lotus E” noemen.
Lappidot zegt
LOTUS E(n al de rest is geschiedenis ! )
rider zegt
dat dashboard ziet er goed uit zeg! mogen ze zo in productie nemen. de achterkant is een mengeling van de Ascari en een Ferrari 599. de neus is ook goed gelukt. welke motoren komen er in te zitten?
Guan zegt
Egato?
sansebastiano zegt
E-Type ;-) hahaha
w0o0dy zegt
@Klassiekerrally: ik zou eerder denken aan de Eclat… of misschien de Excel. Beide passen ze uitstekend bij een opvolger van de (beruchte) roemruchte voorgangers…. Die auto’s hebben een iets minder knullig imago dan de Elite… en waren iets meer coupé en iets minder estate/coupé.
phantom zegt
als je heel snel heen en weer kijkt bij plaatje 1, wat zie je dan???
dekster zegt
een koeningsegg?
Klassiekerrally zegt
@ w0o0dy: dat zijn natuurlijk ook heel goede kandidaten, ook wat concept betreft uiteraard.
De Elite schoot me te binnen omdat ik die mooier vindt dan de Eclat en de Excel. De Eclat is een aangepaste Elite (omdat de meute niet kon wennen aan de achterzijde :roll: ) en de Excel is daar weer een doorontwikkeling van.
Ik heb af en toe een rare smaak en de Elite vind ik daardoor mooier :)
w0o0dy zegt
@Klassiekerrally: Ik denk dat de Excel niet meer kan…. Thanx to Bill and the as&(&*%%# at MS. Maar Eclat bekt niet echt lekker…… En Europa is al gebruikt (maken ze die nog? Ik zie ze noooooooit!). De Eclat/Excel past qua concept wel beter bij de bovenstaande auto…. Maar kent iemand die namen nog?
The Honda Spirit zegt
Begrijp me niet verkeerd…ik ben…sorry ik was dol op Lotus maar ik moet kotsen van dit ding. Wat een gedrocht zeg.
Jan Groothuijse zegt
Het ‘scherm’ zit in het dashbaord geplakt alsof -ie in de jaren 80 is ontworpen.
Op het eerste plaatje lijkt de achterkan afskomstig van een zinkende exige.
Lijnen lijken niet echt aan te sluiten, alsof ie door een jappanner ontworpen is.
Een logische conlusies uit de foto’s en de 2+2 gegevens zeggen dat de motor er in de breedte richting in ligt, ja een V6 is bijna vierkant, maar met andere componenten erbij scheelt het ‘lengte’.
Op het eerste platje van het interieur lijkt de raamstijl en de raamomlijsting van de deur te zijn doorgezagen…wat zijn dit foto’s?
Klassiekerrally zegt
@ w0o0dy: ‘Maar kent iemand die namen nog?’
Hoor ik een oorverdovende stilte? Ik denk dat er nog maar weinig mensen zijn die die namen kennen. Waarschijnlijk alleen de liefhebbers weten waar het over gaat wanneer die namen genoemd worden.
Had ik al gezegd dat ik een Elite met 2.2 liter motor wil? ;)
(en dat die er voorlopig niet gaat komen :( )
wallie zegt
Lotus Ecstacy?
guzmann zegt
…en profil vind ik m niet zo netjes, maar die kont is gelukkig wel lekker dik.
South zegt
een elise met lambo neusje en dak :S
9000cse zegt
Ik vind, dat ook deze auto maar weer eens aantoont, hoe moeilijk het geworden is om met een duidelijk echt nieuw ontwerp te komen. Vergelijk de zijkant van deze Lotus maar eens met de zijkant van de Artega, die jullie gepubliceerd hebben op 7 mei j.l.
Grumnorch zegt
Op de site van de Lotus Club Holland (www.lotusclubholland.nl) is de naam Lotus Ethos te lezen, maar waar dat vandaan komt…
@Klassiekerrally
Op diezelfde site staat een erg mooie Excel te koop voor een interessante prijs.
Grumnorch zegt
Mysterieus!!!
http://www.facelesspeople.com/
Zie ook een artikel van een Engelse krant:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1031062/Faceless-aliens-spotted-crowd-Wimbledon.html
De Lotus Club denkt dat eea te maken heeft met de introductie van de Lotus Eagle/ Lotus Ethos
Wie weet….
Eric zegt
Ik denk dat dit een pre-produktie model is. Ik verwacht nog een andere voorspoiler met mistlampen in de rooster zoals bij de Elise. We zullen nog even moeten wachten voor we bewegende beelden krijgen daar Lotus nog 6 maand nodig heeft om de wagen optimaal te maken voor verkoop.
Geel of Britisch Racing Green lijken me betere kleuren.
Iemand met Photo shop om de kleuren aan te passen?
Esprit_de_Flandre zegt
Gewoon ‘Eagle’. Klinkt wel goed.
Klassiekerrally zegt
@ Grumnorch: interessant, die faceless people!
Een Excel vind ik niet zo heel erg mooi… Ik hou van de aparte vorm van de Elite ;)
Grumnorch zegt
@ Klassiekerrally
Gewoon ogen en oren open houden, dan komt er vanzelf een Elite op je pad die aan alle voorwaarden voldoet. Zo kwam het ook met mijn Elannetje. ;-)
Tombnolz zegt
c’est pas mal ça!!!
Martijnnnn zegt
Als je die daklijn ziet op het tweede plaatje, is het net een Koeningsegg CCX.
En het dashboard zou zo uit een speelgoed autotje van de Bart Smit kunnen komen.
De buiten kant is mooi, de binne kant niet (Op de motor waarschijnlijk na dan)
burnout-boy zegt
wat een lekkere auto!
phantom zegt
@dekster, ik vind em sprekend op de gtr lijken
Carmaster zegt
1.Lotus Estair
2.Lotus Extravaganza
3.Lotus Evil
4.Lotus Epic
5.Lotus Era
6.Lotus Exterminator
7.Lotus Evictor
8.Lotus Edanza
9.Lotus (koppijn van lange brainstormsessie)
Serge zegt
Ethos forms the root of ethikos (ἠθικός), meaning “moral, showing moral character”
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethos
verklaart de faceless people ;).
Wedden?
maarten zegt
die ramen lijken op die van een koenigssegg ccx/ccr/ccxr:O:O
niet normaal net een kopietje! verder vind ik dat het vetste van de car, de rest is niet heel bijzonder mooi
randy zegt
achterkant (lampjes) nee… rest van de auto : JA GRAAG!
Grumnorch zegt
Het is de Lotus Evora geworden!
Ik hoop dat het beter rijdt dan klinkt…
autoblogger zegt
@Grumnorch: yep, dat gerucht ging al een paar dagen over het net. We wachten echter nog even op officiele specs + plaatjes en dan posten we er wat over.