Wat betaal je voor zo’n kekke premium crossover? Wij weten de pittige prijzen van de gefacelifte Audi Q2.
De Audi Q2 zit in een marktsegment dat helemaal hip & happening is. Compacte crossovers. De combinatie van Polo-ruimte voor Passat-geld is een heel interessante voor veel consumenten. De Audi Q2 is onlangs gefacelift en we hebben nu de prijzen voor je!
Instap-prijs gefacelifte Audi Q2
De prijzen voor de gefacelifte Audi Q2 beginnen bij 36.520 euro. Voor dat geld heb je een Q2 35 TFSI met 150 pk en een handbak. Heb je wel zin in deze uitvoering, maar niet om te schakelen? Dat kost dan 39.490 euro. De 35 TFSI is sowieso de enige motor van het moment. Wil je meer geld uitgeven, dan kan het wel. Kies simpelweg voor een luxere uitvoering.
Q2 Business Edition
De Audi Q2 Business Edition is leverbaar vanaf 38.330 euro. Deze heeft 17″ wielen, LED-koplampen en achterlichten en het ‘advanced exterieur’. Belangrijker zijn de opties aan de binnenkant: MMI navigatie, virtual cockpit en sportstoelen zijn namelijk standaard.
Q2 S Edition
De S Edition is een stukje sportiever. Je hebt sowieso alle goodies van de Business Edition. Daarbovenop krijg je het S-Line exterieurpakket, sportonderstel en andere 17 inch velgen. Daarnaast heb je ook het S-Line interieurpakket.
De stoelen zijn gedeeltelijk voorzien van leer en het stuurwiel is gedeeltelijk bekleed met geperforeerd leer. De dakhemel is zwart, mocht je vinden dat de Q2 te ruim aanvoelt. De prijzen van de gefacelifte Q2 S-Line begint vanaf 40.540 euro.
Q2 Edition One
De meest luxe uitvoering is de Edition One. Dan krijg je een grotere achterspoiler, zwarte accenten (zoals de Audi ringen), 19″ wielen, Matrix LED-verlichting en S-Line bumpers.
Je kan kiezen tussen appeltjesgroen (Apple Green) of vuilniszakkengrijs (Arrow Grey). De Q2 met Edition One pakket is leverbaar vanaf 46.330 euro. Slik!
Prijzen concurrentie gefacelifte Audi Q2
Dan zijn we aanbeland bij de prijzen van de concurrentie van Audi’s crossover. Deze laten zich iets lastiger bepalen, want BMW en Mercedes hebben niet direct een opvolger in de showrooms staan. De X1 en GLA zijn meer Audi Q3-concurrenten. De ‘niet premium’-concurrenten hebben we gisteren behandeld toen de prijzen van de Opel Crossland zonder X bekend gemaakt werden. Voor nu hebben we gekeken naar de crossovers die iets hoger in dat segment zitten.
- Kia Xceed 1.4 T-GDI DynamicLine | 31.495 euro
- Mazda CX-30 SkyActiv-G 122 | 30.490 euro
- Volkswagen T-Roc 1.5 Style | 32.560 euro
- Mini Countryman Cooper | 35.448 euro
- Audi Q2 35 TFSI | 36.520 euro
Vooralsnog wordt alleen de 35 TFSI geleverd. Vanaf begin volgend jaar komen de Q2 30 TFSI (met 1.0 driecilinder) en 30 TDI (diesel) op de bestellijsten te staan.
smart2000 zegt
Inderdaad belachelijke prijzen voor zo’n hondenhok vol met VW techniek.
raoufff zegt
@smart2000: maar die 4 ringen op de voorkant he, daar wordt iedereen warm van.
trs80 zegt
4 nullen op de grille en 1 achter het stuur he?
smart2000 zegt
Daarom beter een ster op de neus en 1 achter het stuur!
smart2000 zegt
Dat wel natuurlijk maar dan moet het wel een dikkere zijn!
Poulusma zegt
Die Q2 is ook de enige auto in dat rijtje die er out of the box meteen goed uitziet!
Als ze bij die Mazda die achterlijk dikke kunststof wielbogen even smaller faceliften dan ziet die er ook al een stuk beter uit, die dingen doen de rest van de Mazda gewoon tekort…
mashell zegt
Nou zeg… Als liefhebber van mat zwarte spatbord randen (geeft een robuste en dynamische uitstraling) vind ik juist dat de Q2 daar wat te kort komt, die kan nog wel wat meer Audi Allroad look gebruiken.
Poulusma zegt
Nou nou, het is niet erg dat ze erop zitten.
Maar bij die Mazda zijn het meteen lellen van dingen, en daar het voor de rest best een mooie auto is om te zien vind ik dat die dikke kunststof wielbogen echt afbreuk aan de verder zo mooie koets doen.
De randen lopen ook zo goed als kaarsrecht naar beneden, als het nou soort van verbreders waren geweest dan had het uiteraard een ander verhaal geweest.
Maar goed, mijn ding is het niet ;) dat was wel duidelijk…
jcjc zegt
Niet dat de DS3 Crossback alles is, maar in een net zo dure configuratie vind je daar toch echt een véél luxere afwerking.
torsen zegt
@jcjc: Vraag het me af eigenlijk. Vind de DS3 Crossback vooral erg duur.
Bij Audi kun je het vast gekker maken op de optielijst. Maar met ‘gelijkwaardige’ uitrusting is de DS zo €7k duurder dan de Mazda CX-30. En dat is de 1.2 130pk automaat vs de 2.0 180pk automaat.
Poulusma zegt
@torsen
Is die 2.0 van de CX-30 nu een turbo motor? Wij hebben een tijdje terug met een 165 pk variant in de CX5 proefgereden, en die was echt niet vooruit te branden. Nou snap ik best dat het geen sportauto’s zijn.
Maar de Karoq 1.5 TSI met 150 pk die we erna reden voelde veel vlotter aan, deze auto is het uiteindelijk ook geworden. Dat lag uiteraard niet alleen aan het vermogen, maar aan het totaalplaatje :)
De CX5 is ook gewoon een hele mooie auto om te zien!
jensoffbutton zegt
Mazda’s voelen gewoon trager aan, maar je moet daarmee anders rijden. Je hebt minder die Turbo boost, maar ze zijn heel vlot eens je wat toeren maakt hoor.
torsen zegt
@poulusma: Nee, de CX-30 heeft de SkyActiv-X, ook zonder turbo.
Hij is iets potiger dan de SkyActiv-G in de CX5. Die heeft z’n maximumkoppel bij 4000 tpm waar de -X het al bij 3000 tpm haalt.
Als je dat afzet tegen turbo motoren die hun max koppel tussen de 1500-1750 toeren halen dan moet je de motor, wat betreft toeren, wat meer z’n best laten doen in de Mazda.
Wat ook niet in het voordeel van de CX-5 werkt is het gewicht. De Karoq is zelfs 70kg lichter dan de CX-30.
bisazza zegt
@torsen: en daarnaast is die DS3 toch een enorm gedrocht om te zien?
torsen zegt
@bisazza: Gedrocht zou ik persoonlijk niet gebruiken voor het uiterlijk van de DS3 Crossback.
Mooi is het niet maar dat vind ik bij veel van die crossovers waarbij ze het design gewoon iets op lijken te rekken.
Het interieur staat mij meer tegen met dat geforceerde ruit patroon voor de ventilatieopeningen en de bediening.
neymar zegt
Wat een hondenhok op wielen!
tttijn zegt
Alle nieuwprijzen zijn in Nederland pittig. 14k voor een a segment truttenschudder valt toch niet meer te verdedigen.
Fr13ndlyGh0st zegt
Ik ben erg gecharmeerd van die vergelijking met de concurrentie, inc prijs en foto, zoals ik nu al een aantal keer terug zie bij artikelen van auto’s die nieuw op de markt komen. Geeft praktische extra informatie, waar je écht wat aan hebt!
Lekker bezig dame(s?) en heren van Autoblog!
Dutchdriftking zegt
“Polo-ruimte voor Passat-geld” dit dus.
ghost zegt
Of je haalt een pre facelift uit Duitsland een pre facelift met een 2.0 190pk quattro versie .. nieuw in NL loont sowieso niet als je het mij vraagt.
kappenou zegt
Dit is als nog een stuk goedkoper dan de eerste generatie Q2..
Mijn moeder geeft een complete s-line met 19” maar zeker niet alle comfort opties met de 150pk tsi s-tronic. Die was €55k
Vergelijking met polo ruimte snap ik ook niet. Het zit zeker ruimer dan een polo. Het is gewoon een A3 op hoge poten
torsen zegt
@kappenou: “Vergelijking met polo ruimte snap ik ook niet. Het zit zeker ruimer dan een polo. Het is gewoon een A3 op hoge poten ”
Interieurmaten kun je gewoon vergelijken. Daar valt niet zoveel aan te snappen.
Buiten de kofferbak is de interieurruimte van de Q2 niet zo veel groter dan de Polo en krapper dan een A3. Met de bank neergeklapt is de inhoud van de Polo zelfs groter.
De T-Cross, een Polo op hoge poten, is ruimer dan de Q2 wat betreft interieur.
harrie zegt
Die voorkant ziet er uit als een enorme identiteitscrisis.
Hoop geld voor een auto die het zelf eigenlijk ook allemaal niet weet.