Koopje! Een gelimiteerde Audi A1 quattro staat op Marktplaats voor minder dan 50.000 euro.
Jaren geleden waren ze bij Audi in een gekke bui, want ze brachten van de A1 een gelimiteerde editie op de markt. Het ding luisterde naar de naam A1 quattro. Net als bij de R8 GT, werden er slechts 333 stuks van gemaakt. Niet geheel verrassend werd het uiteindelijk de A1 met de minste afschrijving.
Voor zo’n 65 mille kocht je er eentje met wat opties erop. Afschrijven heeft de Audi A1 quattro wel gedaan, maar op Marktplaats staat er nu eentje voor 48.500 euro. Met 56.510 kilometer op de klok is het in elk geval geen exemplaar dat alleen maar in de kelder heeft gestaan. De 256 pk sterke 2.0 TFSI is bij deze auto gekoppeld aan een handbak met zes verzetten. En met quattro heb je alle seizoenen van het jaar grip. Bang voor boeven hoef je niet te zijn, want er past toch geen pinautomaat achterin.
Doe een beetje je best en de A1 knalt in 5,7 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 245 km/u. Dat is geen 250 wat we vaak van rappe Duitsers gewend zijn, maar meer dan 240 km/u in een A1 is gewoon snel.
Ze kosten nog altijd een smak geld. Beweren dat de prijs van de A1 quattro inmiddels op een bodem zit durven we zeker niet. Het is en blijft toch een aparte auto. Gelimiteerd, dus speciaal. Aan de andere kant is het ‘maar’ een A1. Bekijk de advertentie op Marktplaats.
snellerdaneenaudi zegt
Nou een A1 voor nog geen 50 mille! Koopje!
Instyle zegt
Bij adv. staat ‘leuk stukje grootheiswaanzin en propaganda’ (voor liefhebbers Duitse auto’s)
*
In Duitsland is auto′s maken een ernstige zaak. Dat blijkt al jaren door de onderscheidende rijkwaliteiten, oerdegelijke uitvoering en technische innovatie van Duitse merken.
*
Haha die is goed maar wel hilarisch, wat ene grap. Betrouwbaarheid alle Japanse en Koreaanse merken lichtjaar beter net als service en garantie. Dáár is het ene serieuze zaak ja😊
kniesoor zegt
Lijkt wel of al die otoverkopers opgeleid zijn door hetzelfde instituut ( LOI ? ), de ronkende teksten zijn opvallend uitwisselbaar. Maar goed, het werkt kennelijk, de gemiddelde consument neemt het voor waar aan.
OT : ja, het ding is zeldzaam. Toch benieuwd of er iemand daadwerkelijk dit soort geld gaat betalen voor een A1.
harrie zegt
Komen van de Funda academie denk ik, makelaars grossieren ook in debiele cliche teksten.
maferick74 zegt
@harrie: en dan zijn er ook nog mensen die er in trappen.
Svenska II zegt
@amghans: is een occasion management programma waar zo ongeveer alle autobedrijven mee werken. Die maakt automatisch dit soort verschrikkelijke teksten…
tysson zegt
@Instyle: Japanners jaren voor op de Duitsers? Welke technologie komt dan van de Japanners, airbags, abs, veiligheidsgordels, laser licht, etc. Volgens mij komt dat allemaal uit Duitsland.
Instyle zegt
@tysson: Peter Florjančič en Gabriel Voisine die airbag en ABS uitgevonden hebben.
Gordel uitgevonden door George Cayley en 3 puntsgordel bij Volvo door Nils Bohlin.
De eerste airbag auto 1971 kwam van Ford USA
Auto’s uit Azie staan al tientallen jaar bovenaan met minste problemen. Is geen aanname maar feit. Of auto mooi / niet mooi is voor iedereen anders, prima toch. Toepassingen in auto’s brengen, is wat anders dan ‘uitgevonden’. Daarin spelen Duitsers ook zeker een rol. Welke auto je wilt rijden is uiteindelijk slechts ene bijzaak. Auto waarin je je thuisvoelt kan van alles zijn. Uit elk land.
jvthof zegt
@tysson: gordels uit Zweden toch iig
tysson zegt
@jvthof: klopt, laten we duitsland veranderen in West Europa, maar de rest van de wereld heeft voornamelijk West Europa gekopieerd wat betreft auto techniek.
erikabarth zegt
@instyle wanneer is betrouwbaarheid nu een argument geweest voor een autoliefhebber???
Laat die Aziatische saaie bende statistisch betrouwbaarder zijn maar heb nog nooit met mijn Italiaanse/Duitse auto’s met pech langs de weg gestaan.
Design/afwerking/beleving etc etc doen Europanen zoveel beter, natuurlijk zijn er leuke auto’s uit Azië maar dat zijn er heel erg weinig.
Instyle zegt
@erikabarth:
betrouwbaar is zowel voor auto, importeur, dealers, medewerkers en klant van geen belang? Tsja prima wanneer ander daar zo over denkt. Lekker zelf weten en Duits kopen. Zakelijk Duits, lease kan best maar Particulier beter af met auto uit Azie is mijn ervaring.
erikabarth zegt
@instyle statistisch gezien heb je gelijk, maar nogmaals ik koop de auto die ik leuk vind.
Betrouwbaarheid vind ik geen issue, echt slechte auto’s zijn er overigens niet meer.
Geen van mijn auto’s heeft me ooit laten staan in de dik 23 jaar dat ik auto rijdt.
Johanneke zegt
Stiekem lijkt mij dit echt een geweldige auto om te hebben. Handbak en vermogen. Heerlijk. Al die flippers kunnen mij gestolen worden, emotieloos.
kniesoor zegt
Vermogen, vermogen, valt wel mee, hè . . . Nou ja, behalve de prijs dan, kost . . . juist ja, een vermogen 🙂
rogerzz zegt
Voorspelbare reacties weer, ‘poh wat duur voor een A1 met een 2.0 liter motor, mij niet gezien!’ in combinatie met onbetrouwbaar, japanners, man man man. Veel plezier in je Toyota Carolla en alle betrouwbaarheid.
Feit is dat er slechts 333 zijn gebouwd, dus in ieder geval exclusiever dan een Urus. Nee, ik hoef hem ook niet, maar wel bijzonder dat een Toyota Yaris GR wel héél slim is en echt meer waard gaat worden in de toekomst (eerst zien dan geloven) met 25.000 stuks gebouwd alsdus de Autoblog reacties. En dit natuurlijk helemaal VAG-gatsiederrie is en je ver vanaf moet blijven. Heeft Autoblog mogelijk boomers van Autoweek-lezers binnengehengeld?
kniesoor zegt
In ieder geval één. Nee, ik noem geen namen.
erikabarth zegt
@rogerzz Amen!! bijzonder irritante lui deze kinderen zonder auto verstand.
Pascal zegt
50k voor een tweedehands opgepompte Polo? Ik dacht ‘t even niet… Recente voorbeelden genoeg waarom je je achter je oren mag krabben wanneer je een VAG product overweegt (zeker met TSI uiteraard, gelukkig zit de DSG er niet in). Nog los van de mentaliteit van betreffende importeur in NL, allemaal zelf mogen ervaren. Heeft precies niets met boomers of een gebrek aan autoverstand te maken.
Wat ik éven een betere deal vind voor dit geld, over gelimiteerd en waardevast gesproken: De 1M met die veel geprezen zescilinder en achterwielaandrijving. Nemen jullie die Audi maar lekker, ik zou ‘t wel weten. https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/bmw-1er-m-coupe-1er-m-coupe-340ps-manual-future-classic-benzine/3ec3208e-d58f-4fad-8e31-a6de17b0d6c2/
rogerzz zegt
Ohja, de oude-diesel-uitstoot-anekdotes was ik nog vergeten icm ‘dure polo’
Maar om verhalen van bouwkwaliteit serieus te nemen van een Tesla-rijder 😬
Pascal zegt
Van iemand met ervaring uit de eerste hand zou ik juist de verhalen serieus nemen. Komt jouw Tesla opmerking ook uit eigen ervaring of heb je ‘t alleen maar van horen zeggen?
Als je Audi een beetje kent weet je heus wel hoe het zit met kwaliteit en serviceniveau. Ik snap prima dat je ze toch leuk vindt, maar het heeft geen zin om net te doen alsof er niks aan de hand is. Doe ik over Tesla trouwens ook helemaal niet moeilijk over, die laten ook nog genoeg steken vallen.
pindakoning zegt
@rogerzz: wat ook grappig is: onder Audi artikels vind je altijd geklaag, maar ondertussen blijken video’s en artikels over Audi’s hoog in de jaarlijkse lijstjes van meest gelezen en bekeken
ghost zegt
Geweldige auto om te hebben en te rijden, maar de vraagprijs is gek voor een niet-NL’se. Recentelijk nog een origineel Nederlandse kunnen kopen voor 45k..
Henver zegt
Duitse degelijkheid? Ik weet jammer genoeg wel beter.
civicfk3 zegt
Wat maakt dit beter dan een audi s1?
sonnybonds zegt
Gave auto maar hebben ze hem ook in een leuke kleur? Zou hem zo nooit kopen in wit met witte velgen AArhhgg