Anno 2024 is zo’n interieur in je Porsche 911 uniek én gaaf.
Er was een tijd dat hout in het interieur van je auto passé was. Langzaam maar zeker komt de waardering voor dit materiaal weer terug. Zoals wel vaker met design is de cirkel rond, dat zie je bijvoorbeeld in de mode. Dat is met auto’s niet anders. Deze Porsche 911 is dus eigenlijk hypermodern.
Porsche 911 met hout in interieur
Naast het hout is het natuurbruin vol-lederen interieur kers op de taart. Helemaal omdat we naar een Porsche 911 Cabrio kijken. Laat de donkerblauwe kap naar beneden, werp een blik in het interieur en je krijgt spontaan trek in saté.
De 911 Cabrio was samen met de Targa altijd de minst pure variant. Zo’n constructie voegt natuurlijk gewicht toe. Dus dat puristische gedoe mag je achterwege laten. Wat dat betreft klopt deze specificatie wel. Laten we niet te sportief doen, want dat is een cabriolet toch al niet.
4S
Deze 996 is uitgevoerd als 4S en met de automaat. Een betere auto om over de boulevard van Noordwijk te cruisen is er eigenlijk niet. 4S met de 996-generatie betekent een widebody, grotere remmen en het onderstel van de Turbo. Motorisch is deze gelijk aan de Carrera, 300 pk en 370 Nm aan koppel.
Een ander kenmerk is de doorlopende reflector aan de achterzijde. Inmiddels een trend bij andere merken in vorm van een lichtbalk. Niet eerder waren er zoveel auto’s op de markt met een doorlopende achterlicht.
Dit specifieke exemplaar komt uit 2004 en betreft een 996 van na de facelift. Opvallend aan deze occasion is de lage kilometerstand van 21.918 km. Deze Porsche 911 Cabriolet mocht écht alleen naar buiten op de allermooiste dagen. Met name in de laatste jaren is er wat meer gereden met de auto.
Wouter ging een rondje rijden met deze Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet. Zijn bevindingen zie je in de video. Het kavel van de auto bekijk je op TheCollectables.nl
RooieRick zegt
Noem het dan ook natuurbruin in plaats van pindakaas. Het klinkt erg armoedig.
Ik kan de 996 nog steeds niet mooi vinden.
Diesel Rocks zegt
Babypoep bruin klinkt nog armoediger.
RooieRick zegt
Hangt er van af welk Olvarit potje is gebruikt.
camber24 zegt
De ziel van @willeme waart nog steeds rond op de redactie zie ik… Snik…
vopo zegt
Mis hem ook. Was zeker voor Autoblog met zijn kennis van en over auto’s van grote toegevoegde waarde. En dan heb ik het niet eens over de Autoblog Garage waar die er persoonlijk voor gezorgd heeft dat hier ook een A6 Avant 3.0 TFSI voor de deur staat.
flow82 zegt
Volgens mij heb ik iets gemist?
flow82 zegt
Ik heb iets gemist.
Willy500E zegt
Mooie spec
kniesoor zegt
Boomstronk in een 911, vind ‘t niks. Meer iets voor in een Jaguar, Rover, Lexus o.i.d.
ouwedibbes83 zegt
Grote, luxueuze wagens idd, 7-serie, S-klasse of een oude Bentley en Rolls Royce past het meer
RooieRick zegt
Boomstronk? Welnee, dat beetje fineer stelt niet zoveel voor. Porsche heeft in het verleden heel vaak hout in het interieur gebruikt.
bunnylebowski zegt
996 4S is niet dezelfde als de Carrera toch? 4S heeft 320pk en is de 3.6 liter. De gewone Carrera is de 3.4 liter
a_buis zegt
Het is een 911 Carrera cabrio. De 4 staat uiteraard voor vierwielaandrijving. De S is de grotere motor inderdaad met 320 pk ipv 300. Maar alle versies heten Carrera.
bunnylebowski zegt
@a_buis Daarom zei ik ook ‘gewone Carrera’ :-)
polo14 zegt
De ziel van @Willeme …… heb ik iets gemist?
kniesoor zegt
‘Iets gemist’ is een understatement.
Flatsix zegt
Vertel! Ik heb het ook ‘gemist;’
kniesoor zegt
@willeme is de koning van de ‘dieselbeukers’ met houtstrips op dashboard en deurpanelen. Deze Porsche is weliswaar geen dieselbeuker, maar heeft wel die houtstrips in het interieur. Dat wordt hier aangeduid als ‘de ziel van’. Althans, zo lees ik ‘t.
bunnylebowski zegt
Jongens toch…
cossiekiller zegt
Een 996 4S heeft toch altijd 320pk ipv 300??