Dit beest smeekt om een nieuwe baas.
En dan liefst een baas met een zware rechtervoet, want in de prominent aanwezige neus van deze ’71 Chevy El Camino SS ligt een splinternieuwe 5,7 liter V8 met 365 pk te wachten op een flinke portie straf. Het blok loopt op benzine, maar gelukkig zit er eveneens een LPG-installatie in om de kosten enigszins binnen de perken te houden.
Daar komt bij dat de roestvrije koets onlangs een verse laklaag in de originele kleur Gold Metallic kreeg. Ook het technische gedeelte werd op punt gezet en het interieur ziet er eveneens behoorlijk netjes uit. De aftermarket velgen zijn gelukkig niet van die overdreven grote blikvangers en houden mooi het midden tussen vintage en modern.
Eigenlijk zijn er geen redenen om dit ding niet te willen, al waarschuwt de verkoper wel dat deze El Camino een serieus snelle auto is. Pik ‘m voor 21.750 eurootjes op in Sneek en mail maar zodra we langs mogen komen voor een rijtest!
E34M5Touring zegt
Die eeuwige Cragar truck wielen….. Maakt het meteen zo’n sjonniebak vind ik. Zet er een mooi setje originele Chevy wielen onder uit die tijd. Dan ben je pas apart. Ik vind zo’n El Camino wel leuk, maar liever gewoon de Chevelle of Malibu.
E550 zegt
@E34M5Touring: dat stuurtje lijkt mij ook aftermarket.
E34M5Touring zegt
@e550: Stuur is origineel Chevy. Zat ook in de Nova etc.
MARS zegt
Die gasten hebben altijd leuk spul staan..
autodrop zegt
Heerlijke wagen, ik stem voor meer Amerikaans blik op de wegen!
banaan7 zegt
@autodrop: iedereen aan de tesla!
autodrop zegt
@banaan7: haha you got me there! Het liefst Amerikaans blik met dikke vette motoren natuurlijk. Van die wagens die je hoort gorgelen, waarvan je weet dat ze een draaikolk in de tank hebben. Milieubewust? Nahh. Ach.
Dutchdriftking zegt
Het heeft wel wat…
janmetdelangeachternaam zegt
Zou inderdaad misschien best leuk zijn om (meer) van die oudere auto’s in video’s terug te zien
justy zegt
“This car is top to bottom in great original and rustfree condition” Zo origineel is die niet als ik het interieur bekijk. Verder zou ik goed nalopen of het wel een SS is en wat dit “ALL new factory performance engine and rebuild transmission.” precies inhoud. Komt wellicht wat sceptisch over, maar bij dit soort auto’s worden (te) vaak incl de nodige onzin (en onzichtbare pk’s) verkocht. Ben ook benieuwd hoe de laadvloer er aan toe is. Qua model uiteraard erg gaaf en als het echt een SS is nog niet eens zo extreem duur.
Hun site ligt er wel uit zie ik, miss beetje overbelast ineens..?
viezefreddyw zegt
Ah, Pedal to the Metal. Heel erg mooi bedrijf met altijd een fraaie en grote collectie aan American muscle. Zeker eens het kijken waard.
FieRo zegt
Liever een Suburban uit die tijd of een eind 60er jaren Camino..
flevocarspotter zegt
Wel handig die handvatten op het deksel van de laadbak, kun je er mooi op staan en het echte surfgevoel ervaren!
Tenminste wat kan anders het doel ervan zijn?
cossiekiller zegt
Ziet er verzorgd uit, maar kan echt niet tippen aan een ’69 El Camino
http://www.superchevy.com/features/sucp-0806-1969-chevy-el-camino
cossiekiller zegt
Ziet er verzorgd uit, maar kan echt niet tippen aan een ’69er.
https://www.pinterest.com/haroldbarton73/el-camino/
spidermann zegt
Made in the United States…of Mexico.
baardmijt zegt
Tof.
https://youtu.be/T3nAj7td3FE
toyotafortuner zegt
Wat andere (period) velgen. Misschien een andere kleur en dan is ie af