Waarom zou je zoveel kilometers op benzine afleggen met zo’n piepjonge BMW?
Stel, je wil graag een BMW. Een moderne BMW. Eentje die voorzien is van alle luxe die je mag verwachten van een BMW (en een beetje meer). Een beetje lage gebruikskosten, maar wel toffe uitstraling. Dan zijn er niet echt veel opties. Ja, je kunt gaan voor een jonge BMW 1 Serie, maar de F40-generatie is nog vrij vers. Of je moet genoegen nemen met een hele hoop kilometers.
En dat is precies gebeurd met het exemplaar dat je op deze interpagina kunt aanschouwen. Het is een modern uitziende BMW met een sportpakketje en zwarte wielen. Dat oogt al supermodern, vers, hip en dynamisch. Ondanks dat dit de tweede alinea is, verklappen we meteen even de prijs voor je: 16.450 euro.
Piepjonge BMW
Dat is heel erg scherp voor een BMW 1 Serie van deze generatie. Dat komt dus door de kilometerstand van maar liefst 254.829 km. Dat is 6.000 km per maand, oftwel 70.000 km per jaar. Nu begrijpen we dat diesel niet populair is, maar als je 70k per jaar rijdt is een zelfontbrander geen verkeerde keuze.
Het grappige is dat het natuurlijk een groot gedeelte pure marketing is. Met een M-pakket gaat ‘ie geen streep harder, maar iedereen ziet die ///M en denkt: DAT IS DIK! Onder de kap ligt een 1.5 liter driecilinder bromtol die in een Mini best geinig is, maar voor een dure BMW te goedkope geluiden maakt (en flink kan trillen).
Moet je dit willen?
Dan is het de vraag: moet je deze piepjonge BMW willen kopen? Nou, we gaan iets geks zeggen: Ja, gewoon doen! De auto is namelijk afkomstig uit Nederland en heeft 1 eigenaar gehad. Dit betekent dat er waarschijnlijk heel erg veel snelwegkilometers zijn afgelegd door 1 persoon. Dat is nog heel erg te overzien.
Ook is de uitrusting dik in orde. Er is geen lederen bekleding, maar de ervaring leert ons dat het stof van de M Sport vaak fraaier oud wordt. Je hebt in elk geval wél de optionele sportkuipen die geweldig zitten. Ook is het Harman Kardon systeem aanwezig, die klinkt net ietsje beter. Kortom, op zich heb je wel veel auto voor je geld. Ook wat waard toch? Interesse? Je kunt de advertentie hier bekijken!
Check hieronder het F40-aankoopadvies, waar @michel je uitlegt waar je allemaal op moet letten bij de aanschaf van een Einser:
Meer lezen? Dit zijn de 18 beste jaren ’80 supercars (zit ook een F40 tussen, maar dan een andere)!
gilettelubbers zegt
Zijn die vreselijke M kleurtjes in de varkensneus origineel zo geleverd?
ffw88 zegt
Nee Ali plakkertjes
Richmond zegt
Nee zijn accessoires. Klik je er gewoon op of af
Robert zegt
Ik zou hem eerder laten staan vanwege de witte lak en zwarte velgen dan vanwege de km-stand.
Dutchdriftking zegt
Dit dus.
Richmond zegt
Kun je wrappen
Robert zegt
Kost gauw 3,5 tot 4 mille, indien goed gedaan. Dan kun je beter een 1-Serie in een andere kleur zoeken – met hoogstwaarschijnlijk ook nog een lagere km-stand…
alassad zegt
Wat zitten die wielen raar in die wielkasten joh
tjorque zegt
Waarom niet?
Het verbruik zal niet zoveel verschillen tov de diesel.
En de benzineprijs is quasi hetzelfde als de diesel prijs. O juist ja, in NL 🙂↔️
In België is de benzine goedkoper de de diesel momenteel. Dus ik zie niet veel voordeel meer in diesel rijden.
Variomatic zegt
Drugsrunnert..
Peter zegt
Hoeft natuurlijk niet dat het snelweg kilometers zijn, mijn lesauto gaat er ook na 4 jaar uit. Er staat dan ongeveer 2 ton op de klok. Snelweg kilometers? Neen, allemaal kilometers in Amsterdam. Ook eerste eigenaar, ziet eruit als nieuw, geen krassen of schade de auto gaat grotendeels in de folie. Het enige wat enigszins beschadigd is zijn de velgen van het inparkeren. Ik ben al twee x een ex auto van mijzelf tegengekomen, waarvan 1x met “aangepaste” stand.
Dutchdriftking zegt
@peter: trek je in zo’n geval aan de bel of niet?
AudiRS zegt
Leaserijdert. Baas betaalt.
Richmond zegt
Dan heeft de baas hekel aan diesel en niet aan teveel betalen
Joris24 zegt
Nee, vanwege duurzaamheidsregels en ‘imago’ is een diesel helemaal niet interessant voor de baas. Je kunt je als bedrijf echt niet meer vertonen in 2024 als je werknemers in een diesel laat rijden.
b088y zegt
Keuze voor benzine is toch niet gek?
Goedkoopste 1-serie diesel was 10k duurder dan 118i
Restwaarde van benzineauto na 4 jaar is waarschijnlijk gelijk (al dan niet hoger)
Wegenbelasting is 3.376 meer in 4 jaar tijd.
Benzine auto rijd je 1:20
Diesel 1:24
Verschil benzine diesel is 0,19
Je bespaart 6K op brandstof
Naast dat het voor de werkgever voordeliger is bespaart de medewerker ook 4K netto bijtelling in 4 jaar.
RutgerK zegt
Grappig dat we dit dan kennelijk veel kilometers vinden, wat vaak wordt aangehaald in de EV discussie.
En zelfs deze kilometerstand blijkt maar 250-300 kilometer per werkdag.
Prima te doen met een EV en aan het eind van de rit een budget met 25.000 euro bespaard voor een leuke funauto.
degrotemuis zegt
Ik zou hem laten staan, ook met maar 60.000km per jaar op de teller (255.000 km/51 maanden is 5.000 km per maand). Voor een BMW in Focus EcoBoost uitvoering met wat uiterlijk vertoon dat ook niet mijn smaak is vind ik hem te duur. En het aantal km in die tijd is voor mij ook geen garantie voor minder zware km.