Er komt een dag dat alle duizend-en-één pk sterke Bugatti Veyrons verkocht zijn. En als de technici in Molsheim zijn uitgesleuteld aan het huidige model, dan kunnen ze wellicht direct verder schroeven aan de tweede generatie Veyrons. VAG-bobo Ferdinand Piëch heeft al laten doorschemeren dat deze 1200 pk zal meekrijgen.
Voor een groep studenten en geïnteresseerden op de Technische Universiteit van Wenen hield Piëch een toespraak waarin de professor vertelde dat hij zelfs al met de Veyron 2.0 heeft gereden. Hij maakte direct even wat reclame voor de supercar en prees de wagen om zijn gebruiksgemak. Over verdere details hield hij wijselijk zijn mond, maar in een tijd van downsizing, elektropower en koffiemolentjes is het fijn om te horen dat de supercar nog even niet dood is. In ieder geval niet bij Bugatti.
Ergens in het midden van de volgende Veyron zal ook weer de bekende 16.4 W16 te vinden zijn. En die kan na wat aanpassingen natuurlijk best 200 pk meer leveren. Maar hoeveel radiateurs zullen er nu nodig zijn om dit pk-geweld genoeg koeling te bieden? En wat gaat dit keer topsnelheid worden? Genoeg vragen waar hopelijk snel een antwoord op komt. (bron: Motorline.cc via AB.com)
Bosnia_love zegt
Beetje nutteloos, vind je niet? ;)
Hendrik zegt
tja de laatste in zijn soort. Wanneer komt nou eindelijk de volgende stap?
vliegauto’s
vliegtuigen
ruimtevaartuigen voor iedereen?
RubenS zegt
ik denk niet dat het gaat gebeuren (milieu gezeik enzovoorts)
MacReady zegt
Feitelijk is het gros van de sportwagens “nutteloos”.
Dat maakt één en ander niet minder leuk.
kane_sting zegt
Tsja in deze tijden van “milieu en Groen groen”vind ik het ook een beetje stom dat ze een 1200 pk auto gaan ontwikkelen. Leuk blijft het natuurlijk wel aan de andere kant.
Niet dat ik ooit een veyron zal zien voorbij komen ofzo maar de markt is er wel (genoeg Arabieren die het niet zo nauw hebben qua geld)
Donstil zegt
Sinds wanneer heeft de Veyron een 16.4 liter motor?
16.4 stond toch voor 16cilinders 4turbo’s?
(athans de motor is 8liter dus dat zullen ze wel niet bedoelen)
Donstil zegt
Edit: ooh te snel gelezen zie ik.
robbie zegt
-edit: check, is aangepast!-
Relief zegt
Who cares about the milieu als het gaat om een merk dat een beperkt aantal autos verkoopt?
Volkswagen compenseert het milieu al genoeg met haar modellen waarvan er miljoenen verkocht worden.
laat ze maar lekker dit soort autos blijven bouwen. Veyron is toch meer een uithangbord van wat VW echt kan.
JW zegt
-edit: check!-
On Topic:
Ze maken het zichzelf niet makkelijk zeg! Maargoed ik ben erg benieuwd!
gedwongenleaser zegt
@bosnia/kane… Ik dacht dat dit DE site was voor petrolheads? Waar eerder eigenlijke iedere ‘nieuwe’ supercar met enthousiasme werd ontvangen, gaan hier, nota bene op autoblog, mensen lopen zeuren over het nut ervan? Bugatti is een supercar merk en moet dat ook lekker blijven ‘for how long that may be’. Laten we tot die tijd gewoon blij zijn met dit soort berichten van supercar merken, even onafhankelijk van smaak!
turbovu zegt
zelfde motor plus 200 pk elektrisch misschien
Something zegt
Fuck dat gezeik over milieu en groen, wat is de mens toch arrogant.
Denken wij nou echt met zn allen dat wij maar ook enigzins iets voorstellen? voor de aarde die zoveel heeft doorstaan zijn wij niets anders dan de zoveelste plaag die vroeg of laat weggevaagd zal worden.
Nou wil ik niet zeggen dat ik geen rekening hou met de milieu, maar al dat gezeik over groen en milieu gaat gewoon te ver.
Het lijken wel jehova’s getuigen die miliehippies met huno pdringerige gezeik :S
Kom maar op met de nieuwe Veyron VAG, en toon iedereen dat hypercars gewoon gebouwd blijven worden :) en toon daarmee gelijk ook al die fanboy jochies met hun aero scc piece of shit wat een echte hypercar is.
gedwongenleaser zegt
Damn… Relief was me voor :)
In ieder geval ben ik Veyron fan, superlatieven schieten te kort, en ben erg benieuwd naar de looks van de Veyron opvolger. Maarja… Ben ook erg benieuwd naar de opvolger van de enzo en murciélago :D
Merry zegt
Ben ik dan enige die vind dat de Veyron juist het einde van de echte supercar is.
Een bijzonder groot motorblok met tig turbo’s in een meer dan 2 ton wegende AWD auto waar je dan nog gewoon de radio kan horen is uniek, dat zonder twijfel.
Wat VAG gemaakt heeft is een PK monster met de eigenschappen van een golf.
Zo snel mogelijk vooruit maar bochten maken is het het sterkste punt.
De McLaren F1, Ferrari F40, Pagani Zonta en koenigsegg ccx dat zijn supercars.
Zo licht mogelijk met zoveel PK’s als je uit een redelijk normaal blok kan persen.
Lekker harde kuipstoelen en dan wat minder gemag maar des te meer race gevoel.
Hoe mooi en bijzonder de Veyron ook is mijn droom auto is het zeker niet.
Potver7 zegt
Alsof een handjevol Bugatti’s per jaar iets gaan uitmaken voor het milieu.
Bovendien zegt Piech niet hoe die 1200 pk’s worden gefabriceerd. Het kan natuurlijk zijn dat er een 15-liter 24-cylinder in komt. Het kan ook zijn dat de bestaande Veyron-techniek wordt gecombineerd met hybride-techniek (en, wie weet: start-stop!). Of misschien sturen ze de powertrain van de Chevy Volt langs de tuner (ja ik weet het, dat is van een ander concern, maar voor het idee dan even he?)
jack_abarth zegt
Ook al wordt het 1200pk, ze moeten weer een nieuwe grens doorbreken voordat het weer zo’n hit wordt als de huidige Veyron.
Jurrian zegt
1200, mietjes, ze zijn het aan hun stand verplicht minstens 2.000 pk te leveren.
Tommaso zegt
Megalomane meneer Piech kan er natuurlijk niet tegen dat andere kleine merken als Koenigsegg , 9FF , Saleen en Bristol zijn Veyron speeltje overtreffen qua vermogen.
Jo-zef zegt
Zoals op het concept ziet het er wel strak uit!
CSL zegt
is 1200pk wel genoeg?
TnT_180 zegt
Had er deze week al eens een tip over gestuurd naar autoblog… Blijkbaar was die niet goed genoeg?
Timmie zegt
Mocht dat waar zijn, zou de originele veyron serieus in waarde dalen denk ik!
Monk zegt
1200 pk lijkt me prima. hopelijk hebben ze deze “2.0” wel een beetje laten afvallen.
Larick zegt
@ Tommasso, die gaan ook wel over de 1200 heen. Bristol beloofde jaren terug al 1500pk voor de Fighter. Ik denk niet dat je het daar van moet hebben als Bugatti, eerder als een alledaagse supercar.
jorn_v_v zegt
veyron 2.0? is dat de zuinige versie met een 2.0L diesel? :P
trambel zegt
@ merry
je haalt de woorden uit mijn mond..
HDM zegt
@jorn: bluemotion hè :P
Lucas zegt
Ik laat ook maar even wat doorschemeren…
1200pk is nooit genoeg om de 3000kilo die dat kreng gaat wegen vooruit te krijgen. Zometeen heb je een vrachtwagen rijbewijs nodig :p
petervd3 zegt
Wat een ge-overdrijf zeg daar in Bugatti-land.
bozewolf zegt
Belachelijk.
Hupke zegt
Belachelijk of niet, het geniale aan een bugatti is dat je meermaals de topsnelheid kan halen en hij er niet aan kapot gaat, en dat je er zelfs in het gewoon verkeer mee kan rijden op een normale manier.
sciurida zegt
Hoe raar het ook klinkt, maar ik vind het weinig :S, als je kijkt wat Bugatti nu al uit dat blok geperst heeft, en ze lassen er nog wat cilindertjes aan, verwacht ik toch minstens 1500PK, ze zijn het eigenlijk verplicht, aangezien die ‘boeren’ auto uit Amerika (de SSC ultimate aero) ze verslagen heeft, dat mag Bugatti niet laten gebeuren! Maar dat ding krijgt dan natuurlijk wel een absurde topsnelheid mee, alhoewel je boven de 400KM/H volgens mij rond de 20PK per kilometer die je sneller wilt gaan moet hebben (ken de formule niet helemaal), dus dan valt 1200 PK ernstig tegen, topsnelheid 415km/h? Veel sneller en we krijgen echt absurde crashes en komt de vliegende auto dichterbij =P
paulusrx7 zegt
fuck het milieu uitstoten het was deze winter nog bar koud dus we moeten nog meer uitstoten!!
RALM zegt
”dat hij zelfs al met de Veyron 2.0 heeft gereden.”Serieus? Hoe zit het dan met die Galibier? Had verwacht dat dat het volgende ”grootse” project zou worden van Bugatti ipv een Veyron 2. Daarnaast vind ik het nogal moeilijk te geloven dat ze een soortgelijke wagen bouwen met ”maar” 1200 pk, dat is nu niet echt waar Bugatti voor staat. Bugatti heeft altijd grensverleggende creaties gebouwd. Nu zeg ik niet dat een supercar met 1200 pk niet heftig is, maar in vergelijking met de 1001 pk van de veyron is het niet erg bijzonder te noemen. De Galibier daarentegen zou de eerste 4deurs sedan-achtige worden die zo retarded (ik meen tegen de 900pk) veel vermogen zou krijgen. Zou het erg raar vinden als nu ineens blijkt dat ze al zó ver zijn met een project waar we nog niet eens van hebben gehoord dat Piech er zelf al mee heeft gereden terwijl de spotlights in eerste stantie richting de Galibier stonden. Of is dit gewoon een slimme PR stunt?
Vincenzo zegt
leuk hoor….moet het geen bochtjes tegenkomen, blijft natuurlijk een vag oprisping.
timberleek zegt
En krijgt hij ook een mooi uiterlijk?
vindt de huidige nou niet echt mooi. Wel imposant om te zien, maar niet echt mooi.
Laurens zegt
Een flinke facelift en een chippie => misschien levert mk2 wel een beetje winst op…
G.Ph zegt
Wat ik me dan afvraag is “waar stopt het?” Het lijkt me dat het een keer genoeg is en de techniek het op een gegeven moment niet meer aankan.
The360box zegt
Leuk allemaal maar je ziet het met de SSC, 1200Pk? En niet eens zoveel sneller. 1000PK staat per difinitie niet voor een top van 407. Je moet niet denken dat 2000PK 800Km.p scoort, 500KMp zou wel leuk zijn maar als de banden van een veyron het maar 14 minuten vol houden.
Henk zegt
krijgt de neue veyron ook meer koppeltjes?
Rohrl-fan zegt
Het lijkt veel, zo eventjes een vijfde extra PK’s extra, maar in een artikel over de Veyron van een paar jaar terug heb ik gelezen dat momenteel de grootste beperkende factor voor de prestaties van de Veyron vooral de aërodynamica is. Zoveel sneller zal die nieuwe dus niet zijn, tenzij ze deze keer eerst de auto ontwerpen en dan pas voor de prestaties beginnen gaan.
Nog een bedenking, de 1001 pk die Bugatti nu claimt is een absoluut minimum. Verschillende exemplaren van de Veyron bleken zo al over 1100 pk+ te beschikken, recht uit de fabriek!
Freude_am_Fahren zegt
sorry, maar ik ben echt absoluut geen veyron fan.
Waar gaat dit naartoe? 2000 pk? 3000pk?
En trouwens, hoe krachtig hij ook mag zijn, op circuit is het zeker niet de snelste. (dat zou mij althans verwonderen).
Bij de veyron draait het trouwens absoluut niet om de prestaties, maar om de decadentie (in ieder geval voor de kopers)
Chuck Norris zegt
Het verschil tussen meer dan genoeg pk’s en veel meer dan genoeg pk’s ….
Nick zegt
Ik dacht dat eerst de nieuwe calibier i.p.v de Veyron komt?
iconwl zegt
Het blok zelf kan al 3000 pk aan, maar er gaat 2000 pk verloren aan energie / warmte. Als ze dat goed kunnen fixen is de sky the limit.
Laurens zegt
@iconwl: lol
bozewolf zegt
@iconwl: Niet dat weer, he? Dat is al zo vaak ontkracht.
The360box zegt
@bozewolf: dacht al, 2/3 van het vermogen is dan onzin.
Logisch want dan heb ik 270Pk.
w0o0dy zegt
@iconwl: mijn fiets heeft ook 12pk! Maar ja, ik krijg het dan altijd zo warm en ga zweten enzo.
AudiQuatro zegt
Sorry, maar ik vind persoonlijk de veyron helemaal niks. Zo`n net niet sportwagen. VAG is er net te trots op zegmaar. En half Dubai rijd er in rond. Doe mij die opgefokte lotus maar waar pas een artikeltje aan was gewijd
AMV8Bart zegt
Er komt OOIT een dag dat een auto de 500 km/h grens zal doorbreken.
Dimglor zegt
Mja de overtreffende trap van de Veyron….?
Logisch dat ie meer pk’s zou hebben dan de vorige..
buyck zegt
Het aantal pk’s in het jaar dat hij zou uitkomen 2012 of 2014 !!! (joke)
MacReady zegt
@AudiQuatro
Banden oproken kan ook op een goedkopere manier.
Tostitje zegt
wacht is maar is op de hennesey venom GT…theoretische top van 435 en maar 1100 kg :O maarja eerst zien dan geloven
Cantago zegt
1200pk en de impressie hierboven beloven veel goeds! En dan hoor ik mensen hier namen als “Venom GT” roepen, maar vergeet niet dat elke huisvrouw 400km/u kan rijden in een Veyron, EN snel weer kan stoppen! Dan doe je in geen enkele andere auto na!
Volvo_440_turbo zegt
Ik dacht dat sommige Bugattiblokken sowieso 1200 pk gaven?
Dat men dit gewoon ‘afrond’ naar 1001 pk…
jmulleman zegt
http://autoya.info/2011_bugatti_veyron_2_autoart_bugatti_pictures/
betere foto’s
Der Ghopmeister zegt
Vraag me toch af hoe ze de deuren willen gaan openen als ik naar de 1e foto kijk…..
willie zegt
met die pee kaa’s zit het wel snor Herr Piëch. zou zeggen, stop alle energie in het ontwerp, want dat moet wél echt beter…
Lucb zegt
Ben bang dat niet iedereen daar nog op zit te wachten. Bugatti doet niet veel met mij en denk ook niet met velen andere. Een merk als Ferrari doet toch veel meer.
Dog zegt
Leuk; i.p.v. al die radiatoren kunnen ze ook een hybride model-maken, 16.4 + stoom turbine :P
MacReady zegt
Zijn geen foto’s maar 3D rendertjes. Impressie van een fantasierijke tekenaar, niet van Bugatti zelf.
Something zegt
@MacReady: Dat snappen de meesten helaas niet, en grappig om te zien hoeveel mensen er zoveel afgunst tonen omdat ze jaloers zijn dat VAG een dergelijke auto heeft gemaakt.
Met de Veyron heeft VAG de lat zo hoog gelegd dat niemand het kan overtreffen, en i.p.v een waardige concurrent te produceren alleen maar mislukte creaties zoals aero scc of een opgefokte lotus op de markt brengen.
Mensen kunnen wel nog zo hard roepen dat dat soort wagens sneller zijn, maar dat kan met bijna elke auto.
Alleen vergeten de meesten dat de Veyron toppunt van automobiele technologie is, en ongeloofelijk verfijnd is en geen enkele andere auto er aan kan tippen.
Ach ik krijg nu vast wel weer fanboy gezwets van anderen, maar ja helaas dringt het niet tot iedereen door wat de Veyron werkelijk is, en velen willen het ook gewoon niet accepteren.
Merry zegt
@Something:
Laat VW eerst maar eens een paar keer het WK F1 winnen.
Dat is een lat, en die ligt nu heel erg hoor.
Osca zegt
lagere luchtweerstand & mooiere Design graag , huidige model doet me aan een schildpad denken
frank zegt
De veyron is een fantastische prestatie. Maar ik zou meer waardering voor Piech hebben als hij Veyron 2 verbeterd zou willen zien in gewicht ipv in PK’s.
Rohrl-fan zegt
@Something: Ik snap je punt, maar op technisch vlak is de Veyron revolutionairder dan welke F1 dan ook.
Jeremy Clarkson van Top Gear weet het belang van de Veyron nog het beste te onderstrepen en noemt de wagen “Concorde of cars”.
Zelf zou ik zeker niet onmiddelijk een Veyron in mijn eigen garage zetten, zelfs niet als ik het geld had, maar ik ben wel de eerste om toe te geven dat de wagen een technisch wonder mag genoemd worden!
Something zegt
@Rohrl-fan: Kijk ieman ddie tenminste begrijpt wat de Veyron werkelijk is, de meesten zien de Veyron puur als een zeer snelle dure wagen.
De Veyron is zoveel meer dan dat, maar jij bent een van weinigen die net als mij de Veyron kan waarderen voor wat het werkelijk is.