Sacre bleu, niet slecht!
Renault is in elk geval qua vormgeving lekker bezig. De Talisman is dan misschien wat aan de drukke kant wat betreft lijntjes en fopjes, evenals de kakelverse Mégane, maar het oogt allemaal wat minder bedaagd dan bijvoorbeeld de laatste generatie Laguna. Een auto die je maar bar weinig op de weg tegenkomt.
In de battle om de officieuze FWD-Nürburgring-trofee komen de Fransen weer met een hete RS-versie van de Mégane op de proppen. Slechts nieuws: hij komt als 5-deurs en met automaat. Niet bepaald de ingrediënten voor een hete hatch die ook op het circuit z’n mannetje staat, maar wie weet blaast Renault Sport de wereld wel compleet van z’n sokken met een geweldig scheurijzer. In oktober wordt de auto onthuld in Parijs.
Impressie via Motor1
steef2 zegt
Gaaf!
leemster zegt
Hahaha automaat?? Gekke Franse
fmgarcia zegt
@leemster: Juist wel gaaf dat ze er défèque aan hebben! Clio rs bak is niks mis mee, al snap ik je gevoel.
Mika_Hakkinen zegt
@fmgarcia: Ja top man die versnellingsbak.. man, man, man
https://youtu.be/q463n63FzC8
fmgarcia zegt
@Mika_Hakkinen: Snap jouw gevoel dus ook.. Al vind ik zelf flippers voor dagelijks gebruik echt meer dan prima.
flos zegt
@leemster: ja haha, ook die f1, wtcc, f3, wrc en de rest van motorsport met automaten(niet). Hebben ze goed gezien daar in frankrijk, top.
Lotus zegt
@leemster: De Clio RS verkoopt nu veel meer dan de vorige RS’jes zonder automaat. Erg jammer maar de (kopende) consument wil gewoon een gemakkelijke power delivery en niet al te veel moeite doen.
potver7 zegt
Mooi ding. Maar ik denk eigenlijk dat de voorbumper een stuk wilder of aggressiever gaat worden. Dit ding is nogal subtiel sportief, waar de RS-jes van Renault doorgaans allesbehalve subtiel zijn.
motoragent zegt
@potver7: Kijk eens naar de huidige Clio RS.
Ik vind de ‘standaard’ RS modellen trouwens vrij bescheiden en subtiel ogen over het algemeen. Alleen de heftigere versies zijn een stuk uitbundiger behangen met plastic en stickers.
arii zegt
Wat een lelijk ding
trustmeiamanengineer zegt
Laatse Laguna maar bar weinig tegenkomen? Ik zie hem regelmatig, en terecht. Is een van de meest betrouwbare auto’s ooit gemaakt. Ze hebben toen echt enorme stappen gezet tov de eerste generatie, wat een rampenbak was.
Ben benieuwd naar de nieuwe RS, hopelijk blijven ze wel echte hard-core Hot hatches maken.
JanJansen zegt
@trustmeiamanengineer: betrouwbaar?
Als mensen op een feestje zeggen dat er geen slechte auto’s meer worden gemaakt, dan raad ik ze altijd een Renault aan.
knipperlichtje zegt
@janjansen: je hebt de occasion video gemist? http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-laguna-iii-occasion-video-aankoopadvies-82618
trustmeiamanengineer zegt
@janjansen: ja en dat is precies het probleem, die verjaardagsklets bestaand uit vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn.
rufctr01 zegt
@janjansen: jij roept zeker ook dat Duits betrouwbaar is?
mrs250 zegt
@janjansen: in 8 jaar 2 nieuwe RS’en gehad. Behalve een startmotor na een jaar in 300.000km nooit een noemenswaardig mankement gehad.
knipperlichtje zegt
@trustmeiamanengineer: en hij heeft (zéker na z’n facelift) een ontzettend mooi neusje!
phaeton zegt
@trustmeiamanengineer: Je bedoelt de tweede generatie neem ik aan?
trustmeiamanengineer zegt
@phaeton: Ohja inderdaad! Ik was de eerste generatie even vergeten. Dat was best een goed ding volgens mij.
prod zegt
@trustmeiamanengineer: en dan bedoel je waarschijnlijk de phase 1. De phase 2 was al een enorme verbetering tov van de eerste.
bron: rijd zelf een phase 2 dCi, inmiddels 270dkm en loopt nog steeds als een zonnetje.
henkhupelschoten zegt
@prod: Lekker houden en gewoon doorrijden!
henkhupelschoten zegt
@trustmeiamanengineer: Ik heb vandaag in de nieuwe Talisman gezeten, ik zeg als MB-liefhebber dat die auto er van binnen en buiten 10X beter uit ziet dan de gevestigde Duitse orde! Wat een bak, stuur verwarming, stoel verwarming/verkoeling, vol leder, 4Control, massage, led koplampen en alle technische poespas erop (initiale paris) 19″ velgen, Hallo VW, BMW, Audi en Mercedes? Waar zijn we? En dat voor €46000. Echt een schitterende wagen! Troeft de Passaai op alle vlakken af. Leuk feitje, de Talisman is samen ontworpen met Mercedes. In de smart ruil stond dit ook vast dus kwalitatief en technisch zal alles tiptop in orde zijn!
reistje zegt
Zonde als er geen 3 deurs coupe komt, de huidige Megane RS vind ik heel erg mooi. Maar goed daar staat tegenover dat de nieuwe 5deurs Hatchbak wel mooi is in tegenstelling tot de huidige.
Design_Driven zegt
Zeker niet slecht, hij komt alleen wel wat zwaar over.
clarkson zegt
@sketcher: De nieuwe megane is even zwaar als zijn voorganger (1180kg).
Dutchdriftking zegt
Ik vind de huidige mooier. En dan bij voorkeur die van voor de facelift.
e1000bmw zegt
@dutchdriftking: idem hier…
edjehaze zegt
Nice
berlinetta zegt
Mehh… Geen driedeurs vind ik wel een gemis. Er zijn maar weinig hatchbacks die er als vijfdeurs beter uitzien dan hun driedeurs-broertjes. Vooral op het sportmodel vind ik het beter staan.
Wat betreft de automaat; ik zou liever een handbak opteren in een hete hatch. Maar de Mégane is geen kleine jongen meer. In die Clio is de automaat echt dé reden waarom ik die niet zou kiezen, maar bij een klasse groter wordt het een ander verhaal. De concurrentie biedt immers ook allemaal automaten aan, al dan niet als optie.
JanJansen zegt
5-deurs met een rolkooi achterin? Dan houd je echt van je kinderen.
gregorius zegt
Is het dan iig een DCT met flippers?
Ik was eerst ook ‘tegen’ een automaat op je sportieve bakkie, maar aangezien ik geen mooie versie met handbak kon vinden op mn M3, ben ik voor een DCT gegaan. En ik moet zeggen; het is errrrrrg vet; ik ben om! Gevoel is echt instant. Je krijgt een subtiele klap in je rug en het is nog een lekker geluid ook.
Mika_Hakkinen zegt
@gregorius: subtiele klap in de rug is altijd fijn toch….
RazorHead zegt
Zal ongetwijfeld sneller zijn maar niet leuker om te rijden. Dit zal het zelfde verhaal zijn zoals met de Clio, sneller maar helemaal niet leuker om te rijden.
vtechlover zegt
@RazorHead: wat is wel leuk om te rijden dan volgens jou?
hollandsemarokkaan zegt
Meer sacre yellow, am i right? Am i right?
crusader zegt
Het probleem voor een RS rijder is niet de DCT maar een slechte DCT bak. Huidige clio met DCT is waardeloos, zo traag, gewoon slechtste DCT op de markt, dan liever de vorige clio rs met handbak. Een megane RS verdient een DCT zoals in M3/M4 of RS3… Porsche GT3 heeft overigens ook dual clutch…maar dan wel de beste die er is…