Op de rode Peugeot 207 RC kwamen nog niet alle details goed tot hun recht, maar nu hebben we mooiere foto’s weten te bemachtigen. Op deze felblauwe 207 vallen de chromen buitenspiegels meer op en kunnen we ook beter zien dat het front een krachtkuurtje kreeg. De bumpers worden iets dikker en de grille lijkt groter door de verchroomde spijlen. De 207 RC staat op 17″ lichtmetaal en krijgt een venijnig dubbel uitlaatje mee die qua vorm lijken op die van de 207 Rcup.
Zoals al eerder gemeld huist er onder de motorkap een 1.6 turbo met 170 pk die ook bij MINI gebruikt gaat worden. Later volgt nog een 200 pk sterke variant (via: club206rc.com).
Gigantic ROP zegt
Jaa, is leuk! Klein, snel en wegwezen!!
Alwood zegt
uhh 1200kg klein?! en het snelle vind ik ook hard tegenvallen iig met 170pk. standaard vind ik de 207 ook heel lelijk, de RC valt mee
Gigantic ROP zegt
170 pk voor zo’n karretje komt je niet vaak tegen. Tuurlijk 200 pk is leuker! Ik weet niet precies wat deze auto kost (gaat kosten) maar ik denk dat dat je veel fun voor je geld krijgt.
karlo zegt
Dit wordt zeker een succes (de gewone versie), al vind ik die neus wat overdreven: de koplampen, het rooster, het leeuwenlogo… Het is wat teveel en ze beginnen wat eentonig te worden met dat front. Enkel bij de 407 coupé komt die plompe neus beter tot zijn recht.
Superkoerier! zegt
Ben benieuwd of het tov de 206 nog eenvoudiger is geworden om een lampje te vervangen.
Ejay zegt
@ Gigantic ROP, wat gaat hij kosten dan?
Leuk karretje, ik zou alleen die plastic beugel van zijn tanden halen, ik bedoel, ze’n gebit is best recht.
William zegt
De neus is trouwens identiek aan de Sport-versie van 207. Evenals de bumpers. Alleen de spoiler, de grijze spiegels en de uitlaat is bijzonder aan de RC.
maartenunplugged zegt
wat een lelijk hok
en zal nog wel langzaam zijn ook
2 x Ferrari, 1 x Aston zegt
Hou in de middelste foto je hand eens over het rechtergedeelte tot en met de zwarte middenstijl.
Zo lijkt het net een auto!
smaakversterker zegt
LOL, weinig positiefs over dees Pug 207 Rc
Alwood zegt
ik vind idd de neus mooi op de 407, 307 is redelijk maar dubbel en 207 met giganeus slaat echt nergens op!
verder kom je in deze klasse mss niet snel 170pk tegen… maar met een auto van dit kolossale gewicht is het echt niet zo veel.
de funfactor moet daarbij ook wel heel zwaar beperkt worden door het gewicht! het kan niet net zo soepel en agiel aanvoelen als een 205 want hij weegt 2x een 205!!! ondanks de electronica waarmee je zelfs een Q7 ‘licht’ kan laten rijden…
ondanks dit alles zullen RTL en die andere nepperts het natuurlijk een gewééldig leuk ‘klein’ autotje vinden…
JeffreyG zegt
ik snap al die negatieve reacties niet hoor
ik vind hem juist lekker sportief eruit zien
niks mis mee
mooie velgen, lekkere uitlaat en de cijfers zullen ook zeker niet tegenvallen
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Nou ik vind t niet echt mooi. Maar dat komt meer omdat ik niet van dat Franse design hou. En heel veel sportiever dan een sport-versie vind ik het niet. Maar op zich is 170 pk niet zo veel. De polo heeft ook zoiets, Clio heeft 200 pk. Dus t valt wel mee.
Chinabudget zegt
De Polo heeft maar 150pk en is 5000 euro duurder dan de Colt CZT 150pk, de Fiesta 2.0 ST 150pk en de Ibiza 1.8 Turbo FR 150pk. Ik vind de 206 RC veel mooier en het vermogen is minder dan de oude RC(177pk). Tel daar het veel hogere gewicht bij op en het matige rijgedrag van de gewone 207’s en geconcludeerd kan worden dat het een FLOP is!
Edje zegt
Vet (snel) winkelwagentje! :D Mooi en typisch design van peugeot.
Mister X zegt
De grootste rivaal voor de 207 RC is de Clio RS, maar die heeft 200 PK, nou dan houdt deze 170 PK sterke 207 het niet bij
Citrofiel zegt
Geef mij dan maar de Citroën C5 die ernaast staat. Van dit ding moet ik niets hebben.
Miller zegt
Hoe kan het dat een 206 RC met 1025kg/177pk in 7,4 sec. naar de 100km/h gaat en de nieuwe 207 RC met 1225kg/175 pk daar slechts 7,1 seconden voor nodig heeft?
200 kg zwaarder en 0,3 seconden sneller? Technisch gezien kan dit al helemaal niet.
Natuurlijk heeft het koppelbereik daar het nodige mee te maken maar ik denk dat Peugeot hier wat té optimistisch is.
Ik denk zelf (indien de cijfers van het gewicht kloppen) dat we hier toch echt zo’n 8 seconden van moeten maken, zeker ook omdat zo’n 1600-turbo motortje veel toeren moet maken om de turbo zijn werk goed te laten doen. Veel koppel bij lage toeren is leuk maar het maximale vermogen ligt toch echt rond de 4500 rpm, zo niet hoger. Kortom, hier kloppen een aantal dingen niet.