De prijs van de nieuwe Peugeot e-2008 is interessant in vergelijking met de concurrentie.
Peugeot heeft de prijzen van de vernieuwde e-2008 bekendgemaakt. Nog niet zo gek lang geleden werden al de prijzen gecommuniceerd van de 2008 met verbrandingsmotor. Toen viel op dat met name de concurrentie scherpere prijzen had. Interessant genoeg is dat niet het geval met de e-2008. Peugeot heeft goed gekeken wat de rest doet, al is dat ook weer afhankelijk van uitvoering en uitrusting.
Vernieuwde Peugeot e-2008 prijzen
De vernieuwde Peugeot e-2008 staat voor 38.970 euro op de stoep. Daarmee kun je ook aansprak maken op Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Met deze subsidie gaat er nog eens 2.950 euro van de prijs af. Je rijdt dan wel de instapper natuurlijk in de meest kale uitvoering. Dit is de Active met de 50 kWh batterij en 136 pk. Je moet dan genoegen nemen met een opgegeven rijbereik van 330 kilometer.
Daarboven staat de Active met een grotere 54 kWh accu. De actieradius is met 406 kilometer net even wat gunstiger. Ook heb je met 156 pk wat meer paarden. De prijs voor deze variant begint bij 41.420 euro. Standaard op zo’n Active zit onder andere led-koplampen, parkeerhulp achter, een 10” touchscreen en climate control.
De vernieuwde Peugeot e-2008 met als Allure begint bij 40.470 euro. Dat is met de 50 kWh accu. De 54 kWh variant begint bij 42.920 euro. Dan is er nog de GT. Als 50 kWh begint de prijs bij 42.120 euro. De 54 kWh GT kost minimaal 44.570 euro.
Concurrentie
Zoals gezegd is de vernieuwde Peugeot e-2008 helemaal niet gek in de markt gezet. Belangrijke concurrenten zijn duurder. Daarbij moet wel gezegd worden dat de concurrentie een completer auto kan afleveren, met bijvoorbeeld een beter rijbereik of een betere uitrusting. Desalniettemin liggen de vanafprijzen hoger dan de e-2008.
- Peugeot e-2008 Active EV 50 kWh 136 – vanaf € 38.970
- Citroën ë-C4 50kWh Feel – vanaf € 40.140
- Hyundai Kona Electric Pure – vanaf € 41.995
- BYD ATTO 3 – vanaf € 42.998
- Kia Niro EV DynamicLine – vanaf € 44.795
karhengst zegt
Zijn LED koplampen zo onderhand niet even standaard als de rechterbuitenspiegel? Interessanter is tegenwoordig of de instapper een goedkoper onderstel heeft in vergelijk met de duurdere modellen.
tortuga zegt
Dit is best een fijne prijs! Als je in de markt op zoek bent zou ik deze zeker eens bekijken.
Probeer wel voor de 400km range te gaan denk ik
lekkerlinksrijden zegt
Ik zou er met een hele grote boog omheen lopen, kwalitatief uitermate teleurstellend product, internet staat er vol mee en bij de dealers ook, kapot
SvenB zegt
Je mag de tesla model 3 ook we als concurrent neer zetten met zijn instapprijs.
Allison Burgers zegt
Voor € 39.500,- stap je in zijn ruigere broertje, de JEEP Avenger. En die heeft dan meteen de 156pk met grote accu.
Lijkt mij de betere deal. Heb je nog een leuker model ook.
caprio zegt
Een theoretisch bereik van 330km is echt heel weinig. In de winter gaat daar zo‘n 20% vanaf en als men de accu wil sparen en alleen tot 80% laadt en leegrijdt tot 20%, gaat er nog eens 40% vanaf. Voor de duurzame gebruiker blijft er dan 130km over bij lage temperaturen en/of veel tegenwind. Een enkel ritje Breda naar Amsterdam is dan al een uitdaging
Allison Burgers zegt
Je vergeet dat er dan ook nog 5 mensen in zitten met bagage en een aanhanger vol betonklinkers! Dan kom je maximaal 50 km ver.
O, en ik vergeet de dakkoffer. 30 km!
simonbv zegt
25kw/100km in de winter op de snelweg moet wel haalbaar zijn. Dan kom je rond de 200km uit.
Wat ik niet snap dat in het artikel staat dat de 54kw versie meer dan 70 km verder komt met een 4kw grotere accu.
ryser zegt
Is de Volvo ex30 ook een waardige concurrent voor deze auto?
marco22 zegt
Zeker. En die kost nog minder ook met meer bereik.
kappenou zegt
Hoe kan je een kia niro ev 64,8kw vergelijken met een 50kw 2008?
De kia is in verhouding dus een stuk goedkoper
lekkerlinksrijden zegt
En gewoon veel beter en ik denk ook een stukje ruimer, dus ja dan beter een Niro kopen
Matc zegt
De Volvo EX30 met maar liefst het dubbele vermogen is toch veel interessanter.