Die van de oude 508 waren namelijk wat bot geworden.
En dat is niet prettig voor een leeuw. Geen goed gebit betekent in het wild geen lekker eten en dat houdt niemand lang vol. De nieuwe 508 mag met zijn vlijmscherpe units op jacht naar Insignia’s, Mondeo’s en wellicht zelfs af en toe een A4-tje.
We moeten zeggen dat Peugeot lekker werk afgeleverd heeft met de 508. We kenden het merk de laatste jaren vooral van hun joekelig grote koplampunits en cab forward designs. De nieuwe 508 ruilt het ruimtelijke idee echter enigszins in (in ieder geval qua looks) en dat bevalt ons wel. Priemende koplampjes, een kloeke grille en strakke lijnen laten de nieuwe 508 er in onze ogen meer uitzien als een moderne interpretatie van de 405 en 406 dan van de 407 en vorige 508. En dat is een goed ding.
Van de binnenkant heeft Peug ook iets aparts gemaakt, geheel volgens hun i-cockpit filosofie. Of je je hierin ook daadwerkelijk lekker voelt, zullen we eens grondig bestuderen als we een keer op pad gaan met de nieuwe 508.
UPDATE: een video van de 508 in Geneve check je op Autojunk.nl.
Ik vind hem wat gedateerd ogen op de één of andere manier.
Mooi ding! De achterkant heeft wel iets weg van een Charger. Weet alleen nog niet wat ik van die doorlopende LED lampen in de bumper vind….
@mclovin: achterlichtcluster deed mij denken aan een ouwe Nissan Maxima…
@davelepeef: Ach waar die ook op lijkt, ik vind het wel wat hebben die doorlopende achterlichtclusters. Echt zo’n dingetje die na begin jaren 90 uit de gratie zijn geraakt en nu in recente modellen steeds vaker weer terugkomen.
@mclovin:zou blijkbaar enkel op gy versie zijn…
@nofxke: gt versie dus
Geen foto van de onderkant? Misschien is die wel te pruimen.
Prachtig! Alleen die slagtanden aan de voorzijde vind ik echt lelijk.
@enricoleerdam: zo jammer dat ze dat hebben gedaan. De rest ziet er mooi uit. Het onderbreekt de lijnen op een niet te pruimen manier
Interieur past totaal niet bij het exterieur. Dat exterieur ziet er prachtig uit, vooral de achterkant. De zogenaamde “tanden” zijn als design een beetje te random en mooier zonder.
En bam! Wat ik zo lelijk vond op de persfoto’s, wordt door een bezoekje van AB aan de beurs meteen weer rechtgezet. Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Bedankt jongens!
Een schitterende auto! Het interieur ziet er erg goed uit en exterieur is ook geweldig.
Dit gaat een toppertje worden!
Fan-tas-tisch! Kan niet anders zeggen… Vernieuwend exterieur met mooie details, en het interieur eigenlijk idem. Dat ‘horizontale hout’ is prachtig!
Wanneer komen ze weer met normale dashboards? Ik hou wel van iets anders, maar dan moet het ook praktische zijn. Dit dashboard kan je nooit goed overzien. Erg irritant.
Zo zeg, indrukwekkend wagen. Vind niet perse alles mooi, maar het ziet er allemaal zeer netjes uit. Mooi product.
Heel mooi, zeg ik niet vaak van Peugeot. Maar het stuur en tellerunit ziet er weer niet goed uit. Het is al vaker aangehaald maar wanneer je instapt van een ander auto in dit, is het echt wel wennen.
Mooie toevoeging in dit segment,
Al is de concurrentie ook niet misselijk, zoals de nieuwe Insignia, de Mazda 6 en niet te vergeten deze:
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/imagegen/max/ccr/1023/-/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2017/04/13/3481/Kia-Optima-GT-2016-drive-side-WIDE.jpg
Lijkt mij een heel erg fijne wagen die Kia. Echt zo’n reiswagen waarin je comfortabel en zonder moeite aan één stuk doorrijdt naar Zuid-Frankrijk. Én net als de 508 en de 6 nét even anders dan de grijze massa.
@moveyourmind: ik snap niet wat iedereen hier op AB in die optima ziet. Ik vind dat echt een verouderd ogend model.
@sjonniedeluxe: dat is het leven, dat zal vaker gebeuren in het leven dat je iets niet snapt. Zo zijn er ook merken die al jaren een facelift uitvoert op hun modellen en veel mensen lopen er helemaal warm voor.
En als je de logo’s verwijdert rijd je in precies hetzelfde auto, maar dan van een ander merk en veel goedkoper. Dat snap ik dus echt niet…
@rufctr01: ik heb niks tegen Kia. Ben zelf in de markt voor een Niro.
@rufctr01: Het verschil hierin dat sjonnie het over iets subjectiefs als uiterlijk heeft en jij over je eigen overgesimplificeerde visie op modellen die eenzelfde basis delen maar bestempeld als dezelfde auto met een andere badge.
Als ik jouw toon doorzet zou ik ook kunnen zeggen dat RUF ook gewoon maar Porsches zijn waar iemand een keer een ander labeltje opgeplakt heeft en een keer een schroevendraaier tegen aan gezwaffeld heeft en dat je niet in die badge onzin moet trappen en jezelf gewoon Porsche911Turbo moet noemen.
Ik snap sjonnie overigens wel. Vind hem wat amerikaans aandoen.
Prachtig echt prachtig..zo mooi dat ik oprecht dacht…nou ik lever mn huidige 508sw in en leg geld bij etc. Vandaag kreeg ik eem mail met de prijs van het intromodel…58.300 euro…wacht eens even…kleine 60 duizend.. Daar koop je een 1 kamerappartementje voor in Madrid..ik zeg maar wat hahaha Ik hoopte 39.500,- zoals mijn huidige 508. Maar die tijd is voorbij blijkbaar.
@draganbakema: Franse prijs is 30.000€ voor basismodel
@draganbakema: ff wachten introductie versie is altijd duurder
Ik snap niet waarom die auto moet huilen? Best aardig ding toch.
Achterkant is redelijk te doen, voorkant is niet om aan te zien. En dan het dashboard… Om te janken gewoon.
Achterkant is behoorlijk geslaagd, eh…ja, dat was het eigenlijk.
Aan dit design kan je zien dat Opel voortaan bij Peugeot hoort.
Achterkant heeft wel wat weg van een Mazda 323f
Wat een vette bak, ik vind hem echt fantastisch!
Zal wel 1 jaar goed verkopen en dan is t weer gebeurd
In ieder geval niet een 13 uit een dozijn ontwerp maar of die echt mooi is?
Lijkt wel of het stuur ondersteboven zit. Lelijk interieur, mooi exterieur.
Mooie wagen maar de binnenkant ziet er simpeler uit dan op de eerste foto’s. Alsof het nog niet af is.
Behoort toch wel tot de mooiste Europese D-segmenters, samen met de Insignia. Maar die slagtanden voor, hadden imo niet gehoeven
Sabeltandtijgers kende ik al, maar dit is dus een sabeltandleeuw. Voor de rest wel een verfrissend model, met aan de achterzijde wat een A7 look.
Hij lijkt qua vormen erg op een BMW 4-serie grancoupe.,..
Geweldige auto over 4 jaar van mij!
Nu is het wachten op de facelift…
Totaal geen Peugeot liefhebber, maar vind het er wel heel gaaf uitzien. Zeker wanneer dit met iets saais als een Insignia wordt vergeleken.
Als de buitenkant geïnspireerd lijkt door de 405, kan je zeggen dat het interieur nog meer geïnsprireerd is op het dashboard van de 405 serie 1… spijtig genoeg. Ik reed graag met die auto (retestrakke wegligging), maar dashboard vond ik maar niks.