Het water staat PSA (Peugeot-Citroen) aan de lippen en dus moeten er drastische maatregelen genomen worden. Zo is er al een deel van het bedrijf verkocht aan GM en nu is ook besloten om het hoofdkantoor in Parijs te verkopen. Je hebt immers meer aan geld dan aan stenen.
PSA heeft momenteel een torenhoge schuldenlast (3,4 miljard euro) en het feit dat we momenteel in een crisis zitten, inclusief dalende verkopen maakt het er allemaal niet gemakkelijker op. En dus heeft PSA besloten om hun hoofdkantoor, waar 1.900 mensen werken, te verkopen aan Ivanhoe Cambridge een dochteronderneming van Caisse de dépôt et placement du Québec.
Die medewerkers kunnen overigens gewoon op hun plaats blijven hoor, want Peugeot is wel zo verstandig geweest om het pand terug te huren. Dat doen ze voor minimaal 9 jaar en ze hebben de optie om het contract daarna nog te verlengen.
En als je je mocht afvragen waar het pand precies is dan kunnen we dat wel even vertellen. Het adres is 75 avenue de la Grande Armée in Parijs en het gaat dus niet om de showroom die Peugeot heeft op de Avenue des Champs-Elysees.
Het verkopen en terughuren van je vastgoed is een move die wel vaker zien bij bedrijven die in de problemen zitten. Ford deed in 2006 hetzelfde toen ze zo’n beetje alles verkochten wat ze bezaten en ook Saab verkocht een deel van hun vastgoed vorig jaar.
lastcombo zegt
Dacht juist dat het goed ging met die gasten!!!
kickass zegt
@lastcombo: Dan heb je de laatste maanden niet of nauwelijks op Autoblog gezeten. Denk ik.
barryb zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
ilovecars zegt
@barryb: olifanten natuurlijk
Carreza zegt
Opel, peugeot, citroën, fiat, alfa romeo, lancia, ford… Allemaal zitten ze in de problemen. Er zijn echt nog te veel automerken, vraag is alleen wie zal overleven…
W115 zegt
@Carreza: fiat overleeft het wel als lancia en alfa weggegooid worden. Beide merken zijn lege hulzen.
Carreza zegt
@W115: ik hoop dat Alfa Romeo overgenomen wordt door VAG. Gewoon omdat de Duitsers WEL het geld hebben om degelijke Alfa’s op de weg te zetten. Italiaans design gemengd met duitse degelijkheid… lijkt mij de ideale mix!
En inderdaad, met Lancia valt niets meer te doen vrees ik.
Stopwearingpants zegt
@Carreza: niemand wil meer een mainstream merk rijden zo te zien..
mout zegt
@Stopwearingpants: Daar heb je wel een punt.
Als geld een rol speelt, dan bieden nu de budgetmerken een echt prima alternatief.
Als luxe of uitstraling iets mag kosten, dan blijken premium merken anders dan vroeger ook in compacte segmenten ruim keus te bieden.
En als techniek de doorslag geeft (hybride, veiligheidsvoorzieningen, vermogen of verbruik bijvoorbeeld) kom je ook niet in het midden terecht.
robbie zegt
@Carreza: Ford maakt miljarden winst. Dat zou ik niet slecht noemen…
In Europa maken ze weliswaar een bescheiden verlies, maar dat is niet zo’n groot probleem lijkt me.
RazorHead zegt
@robbie: dat verlies is toch omdat veel r&d kosten van amerika op ford europe komen?
Carreza zegt
@robbie: ik bedoelde enkel de situatie in Europa. En zelfs al is het verlies niet zo groot, het kan toch ook niet blijven duren…
norge zegt
Nou wie koopt er een Peu voor het te laat is?
tunefuldjmike zegt
@norge: niemand die dingen hebben meer storingen dan de ns
ThomasBol zegt
@tunefuldjmike: Bam badum tssss
jzaero zegt
@ThomasBol: LOL
kaasboerin zegt
@ThomasBol: Hahaha
winterjunior zegt
En in Duitsland lachen ze erom! Logisch! Veel mooiere en betere auto’s.
Hubert zegt
@winterjunior:
En saaier.
Ben blij dat ik Frans rij.
RuVi zegt
@Hubert: ja het is natuurlijk heel spannend, dat rijden in een Franse auto.
Kom ik wel of niet op mijn werk?
Hubert zegt
@RudyV:
De afgelopen 23 jaar maar 1x problemen gehad met een auto.
Dat was een 406 die al 3minuten na aankoop met allerlei alarmlichten op de rondweg in Einhoven strandde.
Heb koop ongedaan laten maken en gewoon een andere gekocht.
Niet moeilijk over doen!
kaasboerin zegt
@Hubert: Geintje zeker.
Hubert zegt
@kaasboerin:
Waarom?
Ik krijg nu eenmaal niet een harde plasser als ik een BMW voorbij zie rijden.
En ik wordt depressief als ik in het zwarte interieur van de Audi van mijn collega stap.
Bij Duitse auto’s is alles perfect, alles klopt, alles past, alles werkt. Maar wat emotieloos.
Ben blij dat ik mijn auto zelf mag betalen en dus ook gewoon zelf mag uitzoeken waarin ik rond wil rijden.
En dat zal prive nooit een Duitser worden.
kaasboerin zegt
@Hubert: Over anti gesproken.. Wat heeft de kleur die je collega gekozen heeft voor zijn interieur nou te maken met Duitse auto’s in het algemeen? Het argument die jij hier nu schrijft spreekt jezelf heel erg tegen, kan er dus alleen maar uit halen dat je Frans rijdt om ‘anders’ te zijn.
Hubert zegt
@kaasboerin:
Neuh hoor.
Maar als ik in een Audi zit, op zwarte leren stoelen, zwarte deurbekleding, zwart dashboard, zwarte midden console en zwarte hemel, dan krijg ik niet echt een glimlach op mijn gezicht getoverd.
En helaas worden er in NL meestal Audi’s met “stemmig” zwart interieur besteld (uitzonderingen daargelaten)
Dus nogmaals : Liever Frans (of Italiaans)
En waar jij iets leest van tegenspreken is mij een raadsel.
kaasboerin zegt
@Hubert: Jij baseerd je mening over alle Duitse auto’s op de Audi van je collega.. Of baseer je het hier op; “…Bij Duitse auto’s is alles perfect, alles klopt, alles past, alles werkt…” ??… Maar goed, schijnbaar bestaat het. Ieder z’n ding.
Hubert zegt
@kaasboerin:
Ik geef alleen maar aan dat ik echt niet warm of koud wordt van een duitse auto (maar wel weet dat ze goed zijn).
En zolang ik het mezelf kan permiteren om emotie voor te laten gaan, kies ik liever voor een auto die emotie opwekt en dan maar misschien iets minder perfect is.
kaasboerin zegt
@Hubert: Dat kan, ik baseer mijn mening meer op hoe een auto in elkaar zit (denk aan RWD/FWD, gewichtsverdeling, etc.). Des te sportiever het rijdt, des te meer ‘emotie’ voor mij. Baseer het niet puur op uit welk land het komt. ;). Wellicht bedoelt u zoiets; is dit iets voor u?
Hubert zegt
@kaasboerin:
Nee, dank u.
Ik rij niet als een schumacher dus is dat voor mij van ondergeschikt belang.
Ik kan gewoon genieten van het autorijden als geheel.
kaasboerin zegt
@Hubert: Oh krijgen we dit.. Alsof je als Schumacher moet rijden voordat je een auto ‘echt’ kan benutten. Ach iedereen heeft zo z’n persoonlijke meningen en ervaringen.. Maar ik vind het wel jammer dat je het zo simpel bekijkt al dan niet verwoord, refererend naar de voorbeelden die je erbij haalt.
Hubert zegt
@kaasboerin:
Ik probeer me gewoon naar jouw niveau te verplaatsten : die van de BMW liefhebber.
Dus….
kaasboerin zegt
@Hubert: Ach, het kon dus toch nog simpeler…… Heb me best gedaan.
Hubert zegt
@kaasboerin:
Daar ben ik je ook zeer erkentelijk voor.
Ik sta open voor iedere mening, maar zal hierom de mijne niet aanpassen.
En nog bedankt voor het autovoorstel, maar ben dat niveau toch een beetje ontgroeid.
kaasboerin zegt
@Hubert: Niveau???…. Niveau’tje ik heb het interieur van m’n collega’s leasebak gezien en vind daardoor alles wat Duits is kudt??… Niveau’tje ik vind het spannend als m’n auto elk moment stuk kan gaan??… Bestaat niet, kan niet.. Ik wil niet geloven dat dat jouw argumenten zijn. Nee Hubert, jij bent gewoon lekker anti.
Hubert zegt
@kaasboerin:
Hahaha, het zit je wel echt hoog hè?
Maar goed, ga nu verder aan het werk.
Tot vanavobnd lieverd, dan gaan we verder.
Lekkere boerin van mij.
SCscreamGT2 zegt
Awh, ik word altijd een beetje rouwig als ik dit soort nieuws hoor. :(
Dino2400 zegt
“Het verkopen en terughuren van je vastgoed is een move die wel vaker zien bij bedrijven die in de problemen zitten”
Klopt, maar het hoeft niet zo te zijn. Het kan ook zo zijn dat een bedrijf met haar kernactiviteiten meer rendement maakt dan met het onroerend goed. Dan kan het aantrekkelijk zijn het geld vrij te maken. Het kan ook goedkoper zijn dan vreemd geld aantrekken. Lenen is duur, zeker nu.
creativetechnologie zegt
Ben ook blij dat ik Frans rijd.
Gelukkig zal er altijd een select publiek trouw blijven aan de franse auto´s. Hoe zouden de autos van vandaag eruitzien zonder PSA? Tuurlijk zullen ze wat voelen van de Crisis.. Maar ze leven voor de extravagante gedurfde stijlvolle innovativiteit die onze straten er dagelijks beter uit doen zien ( thank you DS, SM, DS(3.4.5)205 16T , 504 coupé , 206 , RCZ.. should i go on) stuk voor stuk gedurfde nieuwe dingen waar alleen de eenheidsworst weigert aan toe te geven. Merci La France! Succes Peugeot.
jzaero zegt
@creativetechnologie: mwah, er zitten leuke dingen tussen, zoals die jij noemde, maar de Italianen hebben bij mij meer de voorkeur, ondanks dat ik Duits rijd. Een Alfa vind ik weer een prachtig voorbeeld van ‘anders’ design.
lincoln zegt
@creativetechnologie:
selectief zoals in 90% van de Franse bevolking ..
FlighTom zegt
@creativetechnologie: Klein foutje hoor, maar het is toch echt een 205 T16 en niet een 16T ;)
StijnB zegt
@creativetechnologie:
Leuk rijtje maar helaas allemaal het verleden (met uitzondering van de RCZ, maar dat was geen innovatie eerder een kopie van de TT). En daar schuilt net het probleem, had vroeger zelf een zwak voor Franse wagens maar de conucrrentie is inmiddels even goed (betaalbaar, comfortabel, mooi,…) geworden. Zelfs de Fransen blijken steeds minder chauvinistisch te zijn…
creativetechnologie zegt
@Jzaero; Alfa’s zien er altijd wat leuker uit dan dat ze zijn.. vooral de afgelopen 10 jaar. Lichtjes die beginnen te knipperen bij de 160 en dat vervolgens de komende 300 km zonder verklaarbare reden blijven doen. Brera komt niet vooruit, en ziet er dan weer zo retesnel uit, Jammer.
imba zegt
@creativetechnologie: ”blij dat ik Frans rijd” …De enige die blij is is jouw garagehouder… na de garantieperiode.
Ik moest de mijne met m’n Alfa 156 1.9jtd zelfs na 3ton teleurstellen…
kaasboerin zegt
@imba: Heb jij zolang in zo’n ondersturende ballenbak moeten rijden? Bah, wat een hell.
imba zegt
@kaasboerin: Jij hebt overduidelijk nog nooit Alfa gereden. En verstand van zaken is ver te zoeken als ik jouw opmerkingen zo lees. Dus lul geen onzin a.u.b.
kaasboerin zegt
@imba: Te vaak juist.
jzaero zegt
@creativetechnologie: Kan ik net zo zeggen over mijn oom’s Citroën C5.. Ik heb geen ervaring met Italianen, maar ik denk eigenlijk dat het probleem ook specifiek is. Fransen hebben ook geen goede reputatie qua betrouwbaarheid, maar een klant van ons rijdt al tientallen jaren Citroën, net zoals een andere klant die al jaren Italiaans rijdt.
kaasboerin zegt
@jzaero: Geen ervaring met Italianen?? Houden zo….. Vooral nadat je een BMW heb gehad.
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Mwah beetje kort deur den bochte daar ;) Heb meerdere Alfa’s gehad, allen een stuk goedkoper in onderhoud (werkplaatstarief frequentie en onderdelenprijs). En dan heb ik het niet alleen over de M5, ze waren ook goedkoper to run dan een 520i 320i en 730i.
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: Dan heb jij mazzel gehad. Maar niet alleen dat, het rijdt verschrikkelijk. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het niet over de hedendaagse Alfa Romeo heb, die (Mito, Giulietta) heb ik (nog) niet gereden.
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Daar verschillen we dan van mening. Ik heb zowel een 166 als een 520 gehad en hoewel de 520i beter op de weg lag, was de 166 stiller en comfortabeler. een maat van me heeft een 75 V6 in goede staat en die lag beter op de weg als mijn E30 320i.
E34M5Touring zegt
@E34M5Touring: Typo! als moet dan zijn natuurlijk.
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: Iets te weinig info (bj, etc). Maar goed, uitzonderingen zijn er uiteraard altijd.
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: 520i was 1999 de Alfa 2001. Beide ong dezelfde km stand.
jzaero zegt
@kaasboerin: @E34M5Touring: Er zijn uitzonderingen uiteraard, maar ook puur de looks alleen al, beauty! Ooit komt er wel een Alfa V6, maar voorlopig ben ik blij ;)
kaasboerin zegt
@jzaero: Vind het design ook niks.. Weet niet wat mensen ermee hebben. Een Alfa V6??? Dat is nog duurder dan een dagelijks bezoekje aan de lokale prostituee…… Maar het rijden.. Mijn god, écht een verschrikking. Onderstuur?? Dat heeft dat ding uitgevonden joh.. Blok is natuurlijk ook een lomp zwaar ding, dat in combinatie met FWD, good game..
jzaero zegt
@kaasboerin: Haha, ach, het moet je inderdaad net raken ;) Die V6 ziet er gewoon prachtig uit en inderdaad, het onderstuurt wat eerder dan een BMW, maar sound en de looks (persoonlijk) maken veel goed!
@lincoln: ik bedoel voor mijn deur ;)
kaasboerin zegt
@jzaero: ‘wat’ eerder? Jij had er toch nog nooit in gereden zei je? :D… Ik schijt m’n broek vol als ik met zo’n lompe bak een bocht moet nemen. Wil alleen maar rechtdoor, verbaasd me dat die meuk überhaupt legaal zijn.. Haha, maar goed, ze verkochten niet voor niks geen reet.
lincoln zegt
@jzaero:
ooit ?? ze mogen nu zo de Pentastar kopen ..
zo kan Alfa ze echt niet zelf bouwen ..
creativetechnologie zegt
@jmba: ik heb in genoeg saxo 1.1i gescheurd met 250.000 erop zitten en geloof me dat daar nooit geen torenhoge bedragen aan uit werden gegeven, lekker zelf bijhouden en niks aan de hand, kwaliteitsgezien zijn de verschillen ver te zoeken tussen de Italianen en de Fransen. Ik had het voornamelijk over het sportieve en snelle imago van alfa wat langzaamaan verdwijnt.
mout zegt
@creativetechnologie: Mwja. Maar hoewel ik aardig francofiel ben (jaren XM en BX gereden, bijvoorbeeld) is naast de Saxo zelfs de Ibiza spannend.
Het zit fransen niet mee. Of ze maken auto’s goed (Safrane, Saxo, 9, 504, Xsara), óf ze maken auto’s mooi (Avantime, Laguna II, C5 break I, SM). Die twee dingen tegelijk blijkt toch veel gevraagd te zijn.
p993 zegt
Je hebt meer aan geld dan aan stenen, maar je wilt wel ergens droog zitten, denk ik dan.
ytrewq zegt
Ze gaan natuurlijk meteen winst maken als ze de citroen gt produceren
bigcar zegt
ff tussendoor, wie heeft die reclame van alfa romeo op bnr gehoord?? het is echt te verschrikkelijk voor woorden, degene die dat heeft gemaakt mag serieus een zelfmoordpoging overwegen..
RubenPriest zegt
@bigcar: die van Cadillac komt ook mn neus uit.. (heb die van Alfa Romeo nog niet gehoord)
The360box zegt
Als ze echt in de problemen zitten zullen er wel andere dingen gebeuren dan het verkopen van en pand. De verkoop van de C1 en 107 loopt nog steeds als een gek alleen de rest wilt niet lukken, Peugeot doet het dan weer beter en deelt de lakens deels uit. Wat dacht je van de C4 Picasso die niet aan te slepen was en zo kan ik wel even doorgaan.
lamborgfan zegt
Aah balen, ik ben niet zo’n franse auto fan.. Maar ze kleuren wel.de boel op, op de weg! Er zijn al.genoeg grijze en zwarte golfjes op de weg. PSA must not die!
willemseles zegt
Dat verkopen en weer terughuren hebben ze van ons geachte koninklijk huis gekopiëerd. Die doen dat al sinds mensenheugenis.Meestal net voordat er een dure renovatie moet plaatsvinden.
StijnB zegt
Joepie weer een gevalletje sale-and-lease-back (S&L), als je het gehele pand meteen weer moet huren of leasen (en niet slechts een deel) vind ik het toch op lange termijn niet meteen schitterend…
Stellantis rules the sky zegt
PSA komt er wel bovenop; ze gaan nu door een moeilijkere periode, maar de reorganisatieplannen worden in werking gesteld en de modelline-up is goed/wordt beter: de 508 verkoopt heel goed, de 208 gaat super goed verkopen (mark my words) en ik heb veel vertrouwen in de opvolger van de 308. Bij Citroen is het niet anders: de DS-lijn is een succes.
Mbt betrouwbaarheid: check autobild.de maar; daar is een C5 tourer 100.000km duurtest gedaan wat prima verlopen is. Sterker nog, ze sluiten af met de melding dat ze het een fantastische auto vinden die ook nog iets heeft wat veel andere auto’s (Duitse?) missen: karakter!
Stellantis rules the sky zegt
Maar nog even afgezien van alle merkvoorkeuren: laten we hopen dat veel merken overleven; dat geeft ons consumenten meer keus en geeft meer variatie in het straatbeeld.
spotu2 zegt
Wanneer zou iemand ook opstaan en denken:”nu heb ik zin in peugeot rijden.”
Hupke zegt
@spotu2:
Iemand met een 105 rally of een 406 coupé.
205GTI16 zegt
@Hupke:
Je zult of 205 rallye bedoelen of 106 rallye of 104 rallye ;)
Hupke zegt
@205GTI16:
Ja die dingetjes de 205,106 en natuurlijk die mooie 406 coupe niet vergeten
205GTI16 zegt
@spotu2:
Misschien wanneer ze weer leuke en mooie wagens gaan bouwen in de traditie van de 205 GTI en 205 rallye. Tuurlijk vandaag de dag met de veiigheidseisen worden wagens zwaarder, maar gooi er dan ook een veel sterkere motor in, daar is Peugeot de fout ingegaan, waardoor mensen die rijplezier zoeken verder zijn gaan kijken. De laatste jaren (begonnen met de 206 GTI) werden de wagens zwaarder en kregen de “sportiefe” modellen een motor mee die onder de maat was vergeleken met de concurrentie…..Dan kun je er nog wel een badge van GTI opplakken, maar de echte GTI rijders kijken verder…..
Ikzelf rijd momenteel wel duits (BMW M5), maar zodra Peugeot weer echt leuke rijwagens gaat maken komt er weer zo’n pretbakje bij :)
Hupke zegt
Dat die verdoken staatsbedrijven failliet gaan zou ik wel leuk vinden. Wel zonde want af en toe maken ze best wel eens een leuke wagen. De Laguna was mooi om te zien (maar een probleem bak), de 406 en de 407sw zijn heel mooie wagens, betrouwbaar en sturen enorm goed.
En de C4 coupe was ook wel een leuk ding om te zien.
En of ze failliet gaan? De toekomst zal het ons leren. Maar als je dringend cash nodig hebt en daarvoor dingen moet gaan verkopen die je nog nodig hebt is zelden een goed teken. Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat het financieel voordeliger is van te huren van iets te bezitten.
Hubert zegt
@Hupke:
De Duitse fabrikanten krijgen ook gewoon verkapte staatssteun. Maar dan in de vorm van belastingvoordelen, premies als ze niet de productie gaan verplaatsten etc.
Hupke zegt
@Hubert:
Belastingvoordelen zijn geen steun, da’s gewoon vermindering van de diefstal. Totdat de belastingen die een bedrijf betaald 0% is kan je niet van steun spreken vind ik.
Ik heb het ook op invloed op de besluitvorming binnen de bedrijven dan enkel over de financiële ondersteuning ervan.
Stellantis rules the sky zegt
@Hupke: je bent niet toevallig op je achterhoofd gevallen?? Of ben je gewoon zo dom en etaleer je hier je beperkt intellectueel vermogen?
Hupke zegt
@psarulez:
Ik heb geen idee waarover je het hebt, ik moet dus ongelofelijk dom zijn. Het zou leuk zijn moest je edele geest me kunnen verlichten.
Esprit_de_Flandre zegt
@Hupke: Belastingvoordelen geen steun? Dan wil ik gerust geen steun krijgen. Ik vind het persoonlijk niet normaal dat een multinational minder dan 5% belastingen betaalt op hun miljardenwinst, terwijl ik 40% betaal om elke dag te mogen ploeteren…
Hupke zegt
@Esprit_de_Flandre:
Waarom zet jij nu vraagtekens bij de belastingsvermindering voor anderen maar niet bij de belastingen die jij moet betalen? (daarbij als je maar 40% belastingen betaald ben je goed af, vergeet niet dat je totale loonkost veel hoger is dan je brutoloon, dat je overal BTW op betaald,…)
Vind jij het normaal dat je belastingen moet betalen?
Want ik vind dat alles behalve normaal.
Ik vind het zelfs schrikwekkend hoe de mensen vergeten zijn dat belastingen vroeger iets slechts waren, dat ze niet bestonden zoals ze nu bestaan. Dat belastingfraudeurs (die enkel hun eigendom beschermen) ineens de misdadigers zijn en niet zij die de belastingen innen.
Esprit_de_Flandre zegt
@Hupke: Ja, ik vind het normaal om belastingen te betalen. Maar ik vind het niet normaal dat de gewone man relatief gezien meer betaalt dan een rijke man. Dat ze de regels eenvoudiger en duidelijker maken. Veel te veel uitzonderingen creëren een gigantische hoeveelheid achterpoortjes waar alleen de rijken gebruik van kunnen maken…
Hupke zegt
@Esprit_de_Flandre:
Ik ga helemaal akkoord met je conclusie, weg met de achterpoortjes en uitzonderingen kortom dat hele ingewikkeld gedoe dat enkel voordelen heeft voor de ‘rijken’. Dat is compleet oneerlijk. Als er toch belastingen betaald moeten worden, liefst zo simpel en zo klaar mogelijk.
Maar ik vind het helemaal niet normaal dat iemand belastingen betaald.
Ik zou het wel normaal vinden dat iemand betaald voor wat die verbruikt. Zoals het krijgen van bescherming (leger en politie, al dan niet via de private sector), gebruik van de wegen, ziekte verzekering, pensioensparen (3e of 4e pijler liefst), vrijwillige solidariteit (dat spijtig genoeg geen pleonasme meer is in onze huidige samenleving),…
Maar dan zou een ‘rijke’ absoluut (als hij dezelfde diensten zou gebruiken) evenveel betalen als een ‘arme’ en niet relatief.
Stellantis rules the sky zegt
De Laguna is een Renault en heeft niks met Peugeot/PSA te maken, noch is PSA een verdoken staatsbedrijf.
Hupke zegt
@psarulez:
Zowel Renault als PSA zijn verdoken staatsbedrijven, en de laguna is de enige franse wagen uit de recente geschiedenis die ik ken waar er echt problemen mee zijn geweest. (als in iedereen die ik ken met een laguna stond meer met de electronica in de garage dan op de weg)
autogedrocht zegt
@Hupke: Wees eens wat specifieker dan “de Laguna”. De Laguna 2, phase1 was problematisch. Alle andere zijn prima auto’s!
Hupke zegt
@autogedrocht:
Het was een laguna II en zal wel een fase 1 geweest zijn.
Hij was uit 2001 of 2003 en het was de V6 met een automaat.
creativetechnologie zegt
@ all of you. Er zullen altijd hen zijn die zich willen meten aan het prijskaartje van hun auto. Bij de duitsers leg je meer dan een ton neer voor een S5 en sta je volgende dag naast et stoplicht bij dezelfde auto in 2.0 TDI S-line uitvoering. Dat is uiteraard superpremium! Maar de Franse auto’s hebben karakter, Zit in de dikste DS5 en niks op de weg is hetzelfde. Overigens heb ik niks tegen Duitse auto’s mocht ik in een land wonen met een Autobahn zou ik ook wat diks willen hebben. Woon ik echter in zuid frankrijk met af en toe wat bergweggetjes en uitdagende niet geasfalteerde wegen. Dan zit ik lekker in me 106 S16.
KaCh1ng zegt
@creativetechnologie: wat is er erg aan? is toch normaal dat je een normale versie hebt en een supersportieve
een DS5 is uniek op een slechte manier vind ik , niemand koopt het, gaat floppen
creativetechnologie zegt
Ik ben het overigens wel eens met het Feit dat peugeot zijn sportieve naam ook wel wat meer waar mag gaan maken!
maar @ degene die de RCZ een kopie van de tt noemt??
are you serious?
911GT2 zegt
@creativetechnologie: Dat snap ik ook niet. Ik sta voor de keuze. Nieuwe RCZ of een TT met de kop er af. De reden dat ik niet kan kiezen is dat ze zo verschillend zijn als dag en necht. De audi rijdt beter, maar de RCZ is zo speciaal om te zien… Als de audi er nou uit zag als de RCZ of de RCZ eens reed zoals de TT was de keuze zo gemaakt ;)
KaCh1ng zegt
@911GT2: echt? interieurkwaliteit onbelangrijk? ben miss wel een audi fan, maar kga zowieso voor een TT, de RCZ zijn bek verpest ook alles van exterieur
911GT2 zegt
@KaCh1ng: Ik vind het RCZ interieur niet onaardig. En met een klein kindje is de paar extra CM achterin wel mooi meegenomen TOV de audi. Maar de lijnen van de RCZ met name vanaf de a-stijl zijn gewoon top. Doet me denken aan de ouode Karmann Ghia. En laat ik dat nou net een prachtige auto vinden. :)
Maar zoals hieronder gemeld. Het rijden in de TT is beter. Maar het oog wil ook wat ;)
KaCh1ng zegt
@911GT2: snap wel wat je bedoelt, ga dan voor een RCZ ;) design overtreft rijplezier ! (als ik de rcz mooi vond zou ik daarvoor ook gaan)
Hubert zegt
@911GT2:
Met de RCZ maak je een statement : Ik hou van stijl en durf eens wat anders te kiezen.
De TT is misschien wel technisch beter, maar echt veel uitstraling heeft hij niet.
911GT2 zegt
@Hubert: Klopt. Maar ik wil ook een auto die lekker rijdt als ik eens even er tussenuit wil, vandaar het dilemma.
Hubert zegt
@911GT2:
Dan gewoon alletwee een dagje lenen bij de dealer.
Als je serieus genoeg bent, is dat geen probleem.
911GT2 zegt
@Hubert: Heb ik al gedaan, probleem is er niet minder om geworden. ;)
Hubert zegt
@911GT2:
En gezien je leeftijd is het ook niet onbelangrijk dat er een maxi-cosy in kan. ;-)
911GT2 zegt
@Hubert: Nee daar zijn we net uit. Vandaar dat een 2+2 weer kan :)
KaCh1ng zegt
PSA gaat failliet uiteindelijk.. zoals ik al 2j geleden voorspeelde
lincoln zegt
@KaCh1ng:
ik voorspelde 3 jaar geleden al dat elk bedrijf dat er bestaat uiteindelijk failliet gaat ..
mrdjm zegt
@lincoln: +1
KaCh1ng zegt
@lincoln: binnen de 5jaar
Esprit_de_Flandre zegt
Ik kom blijkbaar te weinig op AB, want de problemen van PSA zijn mij totaal onbekend…
creativetechnologie zegt
@911GT2
De RCZ is overduidelijk mooier, naar mijn mening. De tt rijdt als een audi is zeker sneller, maar in dagelijks gebruik zal de peugeot meer dan voldoende rijplezier verschaffen, ergens ook nog iets gelezen over een of ander chipje ofzo wat em’ net ff wat pittiger zou maken.