De fraai gelijnde Peugeot 508 zal nog in 2024 het loodje leggen. Maar voornamelijk in de UK. In NL blijft hij gewoon leverbaar
Het is een fraaie Berline, zo’n 508. Ook als stationwagen is de Fransoos helemaal niet verkeerd om naar te kijken. Helaas pindakaas, er komt een einde aan deze generatie. Met het verse gamma van Peugeot heeft de 508 geen bestaansrecht meer op de lange termijn. In elk geval het model zoals we die nu kennen.
Het is alweer zes jaar geleden als Peugeot de nieuwe 508 presenteert. Frisser, volwassener en een stuk stoerder. Waar zijn voorganger toch best een lullig voorkomen had, kon je met de nieuwe goed voor komen rijden. We hebben de Peugeot 508 een tijdje op de redactie gehad en het bleek een zeer gewaardeerde logé. Niks mis mee, zou René van der Gijp zeggen.
Na zes jaar vinden ze het wel mooi geweest bij Peugeot. Volgens Autocar trekt de Franse autofabrikant nog dit jaar de stekker uit het model in het Verenigd Koninkrijk. In december van 2024 is het afgelopen voor de Peugeot 508. Tegenover de publicatie zegt Peugeot de focus te vergrote naar de elektrische modellen in het VK.
Best jammer, want met de 508 had het merk een knap model in huis. Zeker als gepeperde PSE, met 360 pk. Deze sportieve variant wist echter geen klanten aan te trekken. Eigenlijk was dit sportieve label een flop en het hele PSE-verhaal krijgt dan ook geen vervolg.
Verkopen Peugeot 508 in Nederland
In Nederland is de 508 ook geen hardloper meer. Dit jaar verkocht het merk er tot nu toe 98 stuks van. Vorig jaar in dezelfde periode (jan-jul) betroffen het 140 auto’s. Aldus cijfers van de BOVAG. Daar kan het licht bij de Peugeot-dealers niet van blijven branden.
Of de Peugeot 508 ook in ons land in 2024 al verdwijnt is nu WEL bekend. De vraag stond uit bij Stellantis in Amsterdam en vandaag kwam het verlossende telefoontje binnen: De 508 blijft gewoon leverbaar. Dat hij in de UK wordt gecanceld heeft te maken met UK dingen waar het vasteland van Europa geen last van heeft. Opluchting!
Wat wij van de Peugeot 508 vonden bekijk je hier.
mjpamsterdam zegt
Zoals eerder vermeldt deed Volvo hetzelfde met zijn sedans in de UK (om vervolgens binnen enkele maanden op zijn schreden terug te keren).
putwater zegt
Op die afbeelding zit de stekker nochtans duidelijk in de wagen hoor.
erwingrunn zegt
staat ook “nog dit jaar” , dus ze hebben nog wel even om die stekker uit de auto te halen ;)
Allison Burgers zegt
Gaat DS dan ook stoppen met de verlengde en verbouwde 508? (DS9)
ar166 zegt
Ja dat vroeg ik mij ook af. Net zo’n schitterende auto. Aan de verkoopcijfers te zien zou ik me er niet over verbazen. Ik geloof in 2023 wereldwijd (!!) 1300 stuks van verkocht. Zonde!
marcomanta zegt
Ergens jammer, tenslotte is het wel een mooi model, maar ja, onder aan de streep zal er te weinig aan verdiend worden.
racerx zegt
Mensen stappen blijkbaar liever in zo’n kansloze 5008. Jammer, best een mooie wagen zo’n 508.
Richmond zegt
Ik denk dat ook zonder de 5008 deze niet zoveel verkocht zou worden. Deze is te hoog gepositioneerd.
outlook zegt
Die 5008 staat vaker bij de Peugeot garage dan dat je er zelf gebruik van kan maken.
racerx zegt
Ik geloof je direct, ervaring mee?
I Love Porsche zegt
Peugeot heeft best wel last van een slecht imago, gevoed door een lange historie van kwalitatief ondermaatse auto’s. Als je een mooie auto wil, met veel opties, voor een scherp bedrag, dan kom je al gauw uit bij Peugeot. Maar in de vijver waar de 508 vist, is premium-Duits gewoon wat de meeste mensen willen. Zeker leaserijders waar restwaarde van belang is voor je bijtelling. En Peugeots staan nou niet bepaald bekend om hun waardevastheid. Dan maar een velgmaatje kleiner en een optietje minder.
Ik vind bijna alle moderne Peugeots erg mooi, maar toch zou ik er nooit een kopen. Vooral vanwege het imago van slechte kwaliteit en het idee dat je mogelijk in een rijdende tijdbom rijdt. Nog even los van het feit dat ik geen fan ben van dat miniscule stuurtje dat bij mijn ideale zitpositie precies het zicht op de klokken blokkeert.
Dutchdriftking zegt
Hoop dat de opvolger minstens net zo mooi wordt. En een beetje lekker stuurt aangezien de Giulia waarschijnlijk het zelfde platform zal delen…