
Brrr… Dat zag er beter uit op de tekeningen dan in het echt.
Het idee van een Peugeot RCZ met een open dak klonk best aantrekkelijk, maar zo in de praktijk ziet het er toch een beetje vreemd uit. Magna Steyr heeft voor de RCZ een dakconstructie ontwikkeld die bestaat uit canvas en glas, zodat je toch nog extra licht in het interieur zoals bij een reguliere RCZ.
Het ziet er alleen niet echt strak uit als ik zo naar de foto’s kijk. Of vinden jullie van wel? Het matoranje lakwerk maakt iets goed, maar al met al kan ik niet heel opgewonden worden van deze open Peugeot.
Denken jullie dat het Magna Steyr gaat lukken om Peugeot te overtuigen om dit in productie te nemen?
Blijft een concept gok ik.
Dat dak ziet eruit alsof het een gedeelte van een plastic tent is…
NEE, doe maar niet. het beetje hoop dat ik had is weg!
Ziet er uit als goedkoop knip en plakwerk na opensnijden cabriodak.
Stuk uitwerpsel
Wat is het toch een mooie auto, zo’n RCZ. Dat dak ziet er wel echt niet ui.
@kapiteinaudi: uit ipv uit
@kapiteinaudi: Stomme autocorrect! Uit ipv ui
Echt verschrikkelijk!
Nu durf ik niet meer te slapen :(
In andere kleurstelling er neer zetten en het ziet er wel goed uit. Zwart bijvoorbeeld.
Ik dacht dat het glazen panelen waren maar dit is echt afschuwelijk
Het lijkt wel op een knutselwerk die ik vroeger bij CKV maakte (die dak)… Ik voel me flattered dat iemand inspiratie zoekt bij mijn werken. *overdreven huil van geluk doet*
ik vind nog steeds dat het design gejat is van de Nissan 350Z.
Dit komt er sowieso niet door: je kunt niet eens fatsoenlijk door de achterruit kijken.
En het is nog niemand opgevallen dat de neus een correctie heeft gekregen? Zou er een facelift aan zitten te komen van de RCZ?
In die kleurtjes lijkt het dak wel op een badkuip gordijntje! :-D
Doe je zo veel moeite om een mooi autootje te tekenen, dan komt er iemand op het idee om de bovenkant er af te halen en er een stuk doek van een afgekeurde legertent op te vrotten aan de bovenkant.
Die kleuren van tentdoek en plaatwerk helpen dan ook niet echt mee, het lijkt wel alsof’ie nog gestreken moet worden. Nee, dit wordt het niet.
Ik kan me niet voorstellen dat dit een visitekaartje is voor Magna Steyr…..
Bij de introductie van de Kever in 1937 ofzo was er ook een faltdach versie waarbij je het dak kon terugrollen en een dergelijke open ruimte over bleef….
Maar, met de hedendaagse techniek had men hier iets mooiers van moeten maken.
Welke Fiat had destijds een glazen dak dat zich op kon stapelen aan het einde? Welke constructie zit er in de Savage Rivale?
Nee, ik begrijp dit “tentdakje” op een auto van 40.000 euro plus niet.