Binnenkort is het gedaan met de gapende waffel op de Peugeot RCZ. We hebben zojuist de eerste beelden binnengekregen van de gefacelifte RCZ, en die laten een wat meer ingetogen voorkant zien.
De meest opvallende wijziging bij deze update is dus de herstructurering van de voorbumper. De grille is kleiner en wordt duidelijker in twee stukken opgedeeld. Ook verdwijnen de mistpitten ten faveure van kleinere LED-units en zien we dat de koplampen ‘afgestompt’ zijn ten opzichte van het huidige model (rijtest). Aan de achterkant lijkt er weinig te zijn veranderd. En het lijkt er ook niet op dat er iets aan de motorisering wordt gesleuteld – de 1.6 THP met 156 of 200 pk.
Eind deze maand zal de coupé geïntroduceerd worden op de Salon van Parijs, en kan de TT van Audi (vanaf €40.310) zich opmaking voor een verse dosis concurrentie van de RCZ (vanaf €33.800, maar kaler). Tegen het einde van 2012 verwachten we de versgeperste Fransoos bij de dealers.
lamborgfan zegt
Lekker bekkie!
kuzydude zegt
blijft een mottige auto
911GT2 zegt
@kuzydude: Volgens mij kun jee een hoop zeggen over RCZ maar mottig is precies datgene wat er niet bij hoort. Vernieuwend en fris zou ik zeggen.
Dimglor zegt
@911GT2: Mja mooi kan ik dit anders ook niet noemen…
bbroek zegt
“(Vanaf €33800,- maar kaler)”
Kaler????? Dan een audi???
toyotafortuner zegt
@bbroek k schrok ook toen ik dat las :s kaler dan een Audi kan dat wel?
OT: Huge ass muil of niet, het is en blijft een prachtbak!
salberts93 zegt
@bbroek: wow inderdaad dan zou je bij moeten betalen voor het stuur en stoelen enzo:o
mister zegt
@salberts93:
Jep, inderdaad is waarschijnlijk alleen prijs van chassis… :/
camber24 zegt
@bbroek: Jij bent alleen maar populistisch bezig… Je roept Audi in de hoop op plusjes.. De mijne krijg je niet vriend ;-)
bbroek zegt
@camber24: heb je pietjeprutser al een vriendschaps verzoek gestuurd?
bbroek zegt
@camber24: voor het geval dat je het niet snapt, jij hoort bij het groepje van pietjepuk, jullie kunnen niet tegen een grapje en geven al gauw een -1.
camber24 zegt
@bbroek: Nee, ik kan niet tegen meelopers… Jij probeert met makkelijke grappen te scoren. Dat is jammer. Het gaat me niet om VAG. Als je je meer verdiept in m’n reacties zul je zien dat ik ook regelmatig kritisch ben op VAG. Vind het gewoon jammer, je vaak flauwe reacties…
darkpluisje zegt
@camber24: geweldig hoe een internetsysteem van nietszeggende plusjes meteen voor iedereen zo belangrijk is…
Dames en heren jullie zijn een pracht voorbeeld van hoe gamification werkt, ik dank u voor het voorbeeld hier dat perfect bij het lesplan gamification past
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@bbroek: Probeer zulke grappen te doseren! Te veel is ook niet goed.
heyaudi zegt
@bbroek: Hee! Niets zo kaal als een Audi!
berlinetta zegt
@heyaudi: man, een audi is zelfs nog kaler dan de poes van mijn vriendin
Jesper zegt
@berlinetta: Op plastic groeit ook geen haar hé…
darkpluisje zegt
@Jesper: ow SNAP
berlinetta zegt
@Jesper: Daarom ;)
bbroek zegt
@heyaudi: dat zeg ik……
kickass zegt
@bbroek: Stop met de massa te volgen…
RubenPriest zegt
Apart. Need live pics om een goed oordeel te vellen!
Se7en zegt
@rubenpriest: “…need live pics…” pics zijn toch per definitie niet live?! Beetje categorie ‘live opgenomen’ ;-)
likeaboss zegt
Ik vind zwart gemaakte koplampen eigenlijk nooit mooier. Net zoals bij de Maserati GranTurismo S, maken de koplampen hem te agressief, terwijl dat bij dit soort auto’s juist niet hoort.
sdk16420 zegt
Kaler dan een instap-Audi???
Voor de facelift leek het veel sportiever. Misschien wel de enige Peugeot waarop die muil wél stond.
sj08 zegt
Voor facelift was mooier…
screamer zegt
@sj08: helemaal mee eens. deze neus past niet op de rcz. Met die muil was ie juist goed in balans. hoe vreemd dat ook klinkt
911GT2 zegt
Ik twijfelde nog tussen een TT (Jarheswagen) en een RCZ (nieuw) (nou ja de keuze was voor 99% gemaakt) maar dit brengt de oplossing. Het wordt een TT. Jammer want ik vond de RCZ mooier. Tot deze facelift…
oli4k zegt
@911GT2: Ik heb ze allebei niet gereden maar ik kan me voorstellen dat er toch een erg groot verschil is tussen die twee. Peugeot ziet er vooral leuk uit terwijl een TT (quatro) mij een auto lijkt die je ook nog eens goed een bocht door kan rammen. Voorwielaandrijving blijft toch voor oma’s.
911GT2 zegt
@oli4k: Het wordt ook een quattro (2.0 TFSI)
rufctr01 zegt
@oli4k: tja, en soms krijgt de quattro ook flink klop. Als je goed kunt rijden kun je met een voorwiel aangedreven auto zelfs een Audi helemaal aan stront rijden. En zo’n auto noemen we de Megane RS! Idd een auto voor oma’s…keep on dreaming! Audi is ook niet onoverwinnelijk!
lamborgfan zegt
@rufctr01: eg well.. Le mans 24 heures!
911GT2 zegt
@rufctr01: Klopt. Maar de TT kopen wij vanwege de brede inzetbaarheid. Doordeweeks naast de leaseauto als auto voor mijn vrouw, in het weekend om mee te toeren voor papa of weekendjes weg met het gezin (1 klein kind). De RS is wel snel maar niet zo goed in andere dingen ;) De TT combineert dagelijkse bruikbaarheid erg goed met leuke rij-eigenschappen en redelijke onderhoudskosten.
mrs250 zegt
@911GT2: dan snap ik even niet helemaal op welk vlak de TT dingen beter kan dan de RS. :S
porsche928 zegt
@mrs250: km’s per liter benzine wellicht!
911GT2 zegt
@mrs250: Hij is sneller (0-100), zuiniger en heel belangrijk voor mijn vrouw eenvoudiger te rijden in alle weersomstandigheden. Het wordt nog steeds een tweede auto dus moet ook enigsinds bruikbaar blijven. Met 265 PK op de voorwielen wordt het zeker met nederlandse weersomstandigheden, vrij snel vrij spannend. Daarnaast ik heb hem gereden ik was onder de indruk van de snelheid, maar het miste iedere vorm van emotie. Steriel snel. De TT heeft nog een aardige brom als je er om vraagt. :)
imdoctorbob zegt
@911GT2: Ik vond de TT toch wat levenloos rijden, en ik snap niet echt hoe voorwielaandrijving onveilig zou zijn met wat regen.. De RS is echt niet moeilijk te rijden.
Aan het eind van de streep heb je gelijk hoor: de RS is rauwer en minder all-round dan een gewone TT. Ook het interieur van een TT is gewoon beter/mooier. Persoonlijk vind ik een TT trouwens ook iets mooier dan de Megane.
Allen vind ik goede redenen om niet voor de RS maar de Audi te kiezen. Ik leef nou eenmaal in een andere situatie en had voor de RS gekozen.
911GT2 zegt
@imdoctorbob: Wellicht ik in een andere situatie ook. Want de RS is een van de toppers in zijn klasse! Zonder meer een begeerlijk karretje :) En zo scherp geprijsd!
Bastiaan zegt
Hij was zo lekker agressief… :(
MAB zegt
oke hij is dus helemaal verpest
Ferry_76 zegt
Lijkt wel uit de film ‘Cars’ weggelopen….
Veel te lief zo!
bbroek zegt
@Ferry_76: ja, een paar ogen op de vooruit plakken en hij lijkt precies:)
LaLancia zegt
Laat dit ALSJEBLIEFT een grap zijn!
bordeaux zegt
En die muil kwam nog wel alleen goed tot zijn recht op de RCZ! En de 206 natuurlijk :)
robbie zegt
Jammer.
Osca zegt
Vond de oude juist mooier… nja
robbie zegt
@Osca: inderdaad. Een veel te verminkte kleine neus. Alsof ze de neusgaten dichtgepropt hebben. Heel jammer dit.
Ik geen fan van die grote Peugeot muil (op de meeste modellen), maar juist bij de RCZ stond het helemaal niet verkeerd.
Zo’n kleine gekke grille staat misschien leuk op een 208, maar zeker niet op een lage & brede RCZ.
Flamingo zegt
wat een lelijkerdje dit ook weer net zoals die fiesta facelift haha
awesome zegt
en kan de TT van Audi (vanaf €40.310) zich opmaking voor een verse dosis concurrentie van de RCZ (vanaf €33.800, maar kaler).
Volgens mij zijn er meer TT’s verkocht dan RZC’s. Ik zie ze niet als concurrent van elkaar…
*mompelt iets over restwaarde*
the-budel-guy zegt
helaas was het mooie van de RCZ dus maar voor korte tijd.
want dit ziet er niet uit!!
rufctr01 zegt
Ik de neus zeer geslaagd! Nu moet Audi nog van hun homofiele grill af.
camber24 zegt
LELIJK!!!!! Vorige/huidige model is zoveel mooier…
davevz zegt
Dit is dus zoveel gaver!! mijn moeder rijdt nu de huidige RCZ, heerlijke auto op 19″ slofies maar denk dat dit haar nieuwe word!!
maxx1 zegt
ZondeZonde. dit is duidelijk kappertjes auto. Stoere uiterlijk is vertrokken…. Zonde dat ze niet eens nog een model met dikke motor hebben gemaakt :O
michelyman zegt
De voorkant vind ik nu ineens minder exclusief lijken. :l Jammer.
frederic_euvrard zegt
In Frankrijk, zeggen we dat de 1.6 THP 256 pk kunnen worden voorgesteld onder de motorkap van de nieuwe Peugeot coupe. Dit is dezelfde motor als de R & DS4 is ook de motor van de Onyx concept car
ej20g zegt
Ik vind het nog steeds geen mooie auto. Wel een hele verbetering tegenover de pre-facelift, maar hij leunt nog steeds te ver op zijn voorkant zo lijkt het. De Audi TT heeft dat probleem ook (beide generaties). Dus nee, als ik in deze klasse naar een mooie sportwagen zou zoeken had ik (toen hij nog in productie was) voor de Honda S2000 gekozen. Nu zou dat een tweedehands S2000 met (flink wat) geld over voor modificaties zijn.
lamborgfan zegt
@ej20g: Ja zitten ook echt in dezelfde klasse.. alleen die s2000 is al 3680 jaar oud!
Maar ik kan me wel voorstellen dat je dat zou willen, alleen ik denk dat wanneer je een s2000 zou willen vrij weinig interesse zou moeten hebben in een duits of frans concurrentje. Sterker nog, je moet een die-hard jappen gek zijn om zo’n ding aan te schaffen want hier in nederland kan je(ik) niet het maximale eruit halen. (ding is eigenlijk te goed qua wegligging om op dit wegenet lol te hebben)
ej20g zegt
@lamborgfan: die zaten ook in dezelfde klasse. Oké, kwa afmetingen e.d. Maar dat neemt niet weg dat ze wel als concurrenten gezien werden. Maar je hebt gelijk, het zijn totaal andere auto’s (en dus doelgroep) en de S2000 is eigenlijk te goed voor ons saaie wegennet. En voor het geval dat je het nog niet door had, ik ben dus een totale die-hard Jappengek! Mijn voorkeur ligt zéér sterk bij Japanners. Maar er zijn ook wel Europese auto’s die ik leuk vind. Echter zal ik alléén Japans rijden, of als het écht moet Duits. Frans zal ik nooit van mijn leven gaan rijden, maar dat is gewoon een persoonlijke kwestie.
911GT2 zegt
@ej20g: s2000 is een 2 persoons roadster. Hier hebben we het over een 2+2 coupé. Dat is niet dezelfde klasse.
ej20g zegt
@911GT2: dat beweer ik ook niet. Kon alleen even geen andere concurrent verzinnen buiten de Audi TT. Maar het liefst zou ik de beide niet hebben, vind ze niet mooi en in een coupé wil ik achter- of vierwielaandrijving. De vierwielaandrijving van de TT bedoel ik dan niet, want dan is eigenlijk een voorwielaandrijver met ondersteunende achterwielen. Dan bedoel ik dus permanent. Moet eerlijk zeggen dat ik nu nog steeds geen concurrent kan bedenken…
pagani86 zegt
@ej20g: De enige die ik kan bedenken en waar ik ook voor ga is een Mazda RX-8
Een echte rijders auto en in mijn ogen toch wel uniek in onze Nederlandse straat beeld.
Ondanks de hoge olie verbruiken een bijzonder mooie en goede auto. En als extra…. Wat maakt dat Rotor blokje toch een heerlijk geluid.
ej20g zegt
@pagani86: ik sla mezelf voor mijn kop dat ik die vergeten ben. Als Jap-liefhebber nog wel. Maar inderdaad, dan die! En een wankel..altijd een héle dikke plus.
camber24 zegt
Waarom begint autoblog niet de AutoPartij? Slogan; De partij voor úw auto. Autoblog, neemt je mee in hun kielzog. :-P
meneersander zegt
Dat is wel een stuk lelijker dan de huidige!
norge zegt
Peugeot met Honda CRV bekkie .gelukkig blijft het een heerlijke design bak ,kan je over de TT niet zeggen.
camber24 zegt
@norge: Zonder de TT was die Peu er nooit geweest…
911GT2 zegt
@norge: TT geen design? Zeker de eerste TT (en nu ook de eerste RCZ) zullen als klassieker bestempeld gaan worden vermoed ik. Puur op basis van het design…
Tommy2 zegt
@norge: Haha! De RCZ zal nooit aan de perfectie van het TT-ontwerp kunnen tippen.
urtarget1992 zegt
Stuk mooier! Nu nog een dikke v6 of een viercilindertje met grotere turbo’s:)
Citrofiel zegt
Jammer dit. De grote bek stond juist op de RCZ wel goed, een coupé mag wat grotesk en agressief ogen. En als je dan de boel (optisch) kleiner wil maken, doe dat dan gewoon. Zo’n balkje om de grille in tweeën te snijden werkt niet en is wat mij betreft altijd een afknapper.
Je zou denken dat Peugeot geleerd zou hebben van de 406 coupé. Daar wilden ze ook ineens de nieuwe stijl doorvoeren, met een belachelijke neus tot gevolg.
julienvdv9 zegt
Je mag zeggen wat je wil, maar die is vet!
gedwongenleaser zegt
@julienvdv9: dan zeg ik dat dit er niet uit ziet, de vorige zag er zoveel stoerder uit. Een, helemaal niet verkeerd, nieuw familie gezicht staat nou eenmaal niet op elk model binnen je programma…
ThomasBol zegt
Ik vind hem er helaas niet mooier op worden. Wel vernieuwend.
w211 zegt
nog steeds de ultieme gay car
Mercbenz zegt
Vond die grote smoel eigenlijk wel staan op de RCZ! Hij lijkt nu op een Pokémon beest op een één of andere manier…
civicfk3 zegt
Stuk beter, vooral de koplampen.
fapfap zegt
Koplampen zijn veel beter, minder ‘Peugeot’. Leek alsof ze nog steeds op het succes van de 206 mee wilden liften. Nieuwe koplampen passen veel beter.
Voorbumper zelf vind ik jammer. Teveel Renault en te veel Aston Martin, staat daarom op het kenteken AM??
jordy14 zegt
Stuk beter.
reggie-boy_rood zegt
Pak dan eerder de moter aan en breng een 4wd uit en concureer met een audi ofzo
notsobig zegt
Ben je eindelijk van die lelijke grill af, komen ze hier mee…
Hupke zegt
Dit is toch ook niet volharden in de boosheid, hij word er overigens alleen maar lelijker op zo.
Maar het verschil tussen deze en het ‘ouwe’ model is er wel duidelijk door. Da’s toch alles waar de kopers hiervan op letten.
Tommy2 zegt
Zo, dat ziet er een stuk beter uit! Zo lelijk hij eerst was zo knap is hij nu. Hadden ze veel eerder moeten doen deze restyling.
imdoctorbob zegt
Ik krijg een beetje een Hyundai Genesis Coupe (2010) gevoel bij deze nieuwe voorkant. Alleen dan een stuk minder geslaagd.
Alex_79 zegt
Jammer, die 308-haaienbek stond echt heel mooi op de RCZ. Dit neusje is (in ieder geval op de foto) veel te lief gestyled. Benieuwd of het in het echt minder erg is.
PS: ik zie hierboven een hele resem vergelijkingen tussen de RCZ en de TT en dat de een niet zou kunnen tippen aan de andere. Fact is dat ze allebei in dezelfde fabriek van Magna Puch Steyr worden gemaakt. Alle ervaring die MPS met de eerste generatie TT had werd gebruikt om de RCZ te verbeteren en alle ervaringen die ze daarbij opdeden werden weer in de verbetering van de nieuwe generatie TT’s gestopt.
Dussss, zal de huidige generatie RCZ’s technisch gesproken weer profiteren van de TT. Die twee auto’s kunnen niet zonder elkaar en welke de betere is hangt gewoon van je eigen perceptie en merkentrouw af. Kies je voor ontwerp met de Franse slag of strak Duits design. De Oostenrijkse Grundlichkeit krijg je er gratis bij ;)
kickass zegt
Ik vind hem heel slecht gelukt eerlijk gezegd. Het lijkt net of er een kleine grille op de normale is geplakt