Een hybride beul met vleugeldeuren en 500 pk zal centraal staan op de stand van Peugeot in Parijs.
Peugeot noemt de concept “Quartz” en heeft het apparaat voorzien van een 270 pk sterke 1.6 liter benzinemotor, gecombineerd met elektrische motoren op de voor- en achterwielen die 85 kW kunnen leveren. Het gecombineerde vermogen komt daardoor op 500 pk, het schakelen gebeurt dankzij een zestraps automaat. De Quartz is gebouwd op het modulaire EMP2-platform waar ook de 308 op gebouwd wordt.
De Quartz kan maximaal 50 kilometer elektrisch rijden en dat gebeurt in alle comfort dankzij een hydropneumatisch veersysteem dat werkt in combinatie met navigatiesysteem en camera’s om de optimale rijhoogte te bepalen.
Een Peugeot met hydropneumatique? T moet niet gekker worden!
@lalancia: hydreaupneumatique?
Concepts maken kunnen ze wel… Als ze nou tenminste die 500pk krachtbron in een productiemodel stoppen..
Gelukkig, ik dacht dat ze hydropneumatische vering uitgefaseerd hadden.
Hij mag wat mij betreft iets lager.
Ziet er goed uit. Maar net als de Onyx zal deze nooit komen….
Peugeot is enorm goed in het maken van Concept Cars. Bijna allemaal zijn het zeer geslaagde en bijzondere auto’s
Peugeot is er ook goed in dat vooral niet door te voeren naar hun productie modellen (de RC-Z daargelaten).
Prachtig! Doe maar maken!
Oh nee, doen ze toch niet.
500 pk?
We mogen blij zijn als een Peugeot productiemodel de helft van dat vermogen heeft.
@rikus:
Dat gaat makkelijk lukken denk je niet? De 1.6 THP heeft namelijk al 270pk
@ds3thp: Al? Is er nu een Peugeot met 300 pk of meer te koop?
originele naam verzinnen is ook al moeilijk:
http://www.banovsky.com/archive/audi-quartz-by-pininfarina
Ach Peugeot komt elk jaar met een leuke concept die vervolgens in de grochten van de designstudio’s verdwijnt om nooit meer iets van terug te zien op de weg. Waarom die moeite doen als ze er verder toch niets mee doen?
Getinte ramen dus krijgt in Nederland nog geeneens een typegoedkeuring