


Legt Peugeot de Franse ballen op tafel en gaat het dan echt gebeuren?
Momenteel is de 308 GTi 270 het heetste wat je kunt bestellen in de hot hatch range bij Peugeot. En weet u nog: ook deze Peu was in 2013 een concept waar iedereen “bouwen!11!!” over riep, en zo geschiedde. Volgens Auto Express overwegen de Fransen hetzelfde lot omtrent de idioot rappe 308 R HYbrid concept.
Peugeot Sport vertelde namelijk dat ze, als er genoeg vraag naar is, de snelste 308 evah wellicht in productie zullen gaan nemen. Als dit met dezelfde belachelijk lekkere specs zijn als het concept, dan mag de concurrentie zijn borst nat gaan maken.
De R HYbrid levert 500 pk en doet een 0-100 km/u sprint in slechts vier seconden. Onder de kap ligt de bekende 1.6 THP motor, maar dit keer vergezeld door twee elektromotoren. Als Peugeot het flikt, dan is de 308 het hot hatch stadium dik gepasseerd en begeeft deze zich qua prestaties in het vaarwater van de Audi RS3 en de Mercedes A45 AMG. Wanneer de Fransen er een niet te hoog prijskaartje op plakken, kan dit nog voor een interessante wending gaan zorgen.
Wat een bak vermogen, dan is Peugeot Audi en Mercedes ineens voorbij! (Hoewel ik de RS3 het gaafste blijf vinden)
je overweegt maar een end weg ..
geloof nou niet echt dat Peugeot zich met retarde peekaa wedloopjes moet bezighouden ..
@lincoln: Volgens mij kwam Peugeot als eerste met meer dan 100 pk in de boodschappenautoklasse*, en werd dat al gauw meer dan 130 pk. De 205 GTI werd best wel een succes.
*auto’s kleiner dan een Delta Integrale ;)
@stephanotis: ik vermoed dat er nog wel een aantal verloren Italianen, Britten en/of Fransen bijzondere autootjes met meer dan 100pk maakten. Maar van de golf gti weet ik zeker dat die meer dan 100pk had halverwege de jaren ’70.
@lekbak: Klopt natuurlijk, maar de Golf was nog meer dan de Lancia Delta een compacte middenklasser, een Polo met meer dan 100 pk bestond nog niet. Fiat kwam een jaar na Peugeot met 105 pk in de nog kleinere Uno Turbo.
@stephanotis: ik weet niet op welke wereld jij leeft maar een golf 1 en de Peugeot 205 zijn best wel ongeveer even groot. Ze hebben ook het zelfde gewicht. Alleen was de golf bijna tien jaar eerder met de gti!
@lekbak: 205= B segment, Golf= C segment. Size doesn’t matter ;)
Ben heel blij als dit in de showroom komt
@mdegoede: En ik als het in de showroom blijft.
Als ze dan ook nog even een fijne cockpit met klokken door het stuur in de 308 zetten… :)
Als ze hem bouwen en mij het bedrag voorschieten dan hebben ze alvast één klant.
@berlinetta: lenen .nl
Ik hoop het echt.maar wat weegt zoiets?
@enricoleerdam: 1480 kiklo
@balboni: het lijkt erop dat het nog veel zwaarder moet zijn. Met 500 pk moet je toch sneller naar de 100km/uur kunnen? Tenzij er helemaal geen grip is.
Ligt het aan mij of overstijgt deze auto dan de rs3 en a45 amg echt enorm? Zit qua vermogen dan eerder in c63 amg en m3 vaarwater
@koenigsegggone1: klopt. Met 500pk zit ie ver boven de M3 (431pk) en nét onder de C63S AMG (510pk). Benieuwd wat het leeggewicht is eigenlijk, die elektromotoren en met name de accu’s zullen flink zwaar zijn. Daarbij ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang je kan genieten van de extra elektrokracht. Als je na een half rondje Nordschleife er al door heen bent zet het bog geen zoden aan de dijk, wamt dan moet de benzinemotor al die kilo’s gaan meetorsen.
@gtwillem: goeie denkwijze! Accu’s leeg, dan ineens 0-100 in 5,8/6 seconden en een RS3 lacht hem vierkant uit
@koenigsegggone1: Dat is dus exact wat ik dacht.
Lijkt me onwaarschijnlijk, een 308 gti met 500pk (met opeens een top van 290/300) kan natuurlijk niet, dus ophanging/banden/remmerij etc etc allemaal anders – wordt te duur
@subaru555: wat een onzin
@balboni: geen onzin. @subaru555 heeft een punt. Door het toegenomen vermogen moeten de remmen, het onderstel, aandrijflijn en dergelijke aanzienlijk versterkt worden. Je kan niet zo maar 500pk loslaten op een chassis dat is ontworpen voor 300pk. Daarbij gaat het gewicht aanzienlijk stijgen. Allemaal zaken om rekening mee te houden.
@subaru555: eem Golf R kost ook bijna 50K. Een 308 zit uit m’n hoofd rond de 38K. Zat speelruimte lijkt me?
Al stoppen ze er 1000 pk in, blijft een lelijk ding!
@cpp1: je hebt het over een Audi neem ik aan?
@rufctr01: meneer moet er weer een Audi bij halen hoor, ik heb het over een Audi in een Peugeot topic….jaja.
Maar de hedendaagse Audi is ook lelijk idd, daar heb je wel gelijk in.
@cpp1: wat wil je @rufctr01 is één van de duidelijk zichtbare VAG bashers hier. Ook al ben ik geen VAG fanboy een hater ben ik evenmin. Rufctr ziet echter kans om alles te linken met opgerekte kettingen, overmatig olie verbruikende en versnellingsbak verslindende Audi’s
@remcott: hehehe…..i see what you did there.
Prachtig, gewoon doen.. Eindelijk weer een hothatch die mee kan doen in t premium segment.
Als ze maar van die achterlijk kleur schema afwijken, vind IK, het wel een mooi wagen. [eigen mening uiteraard]
Laat maar komen! Ziet er 100 keer beter uit dan een RS3
Stop maar met overwegen en bouwen dat ding
Heeft hij dan ook 14% bijtelling of minder?
Laat maar komen!
Zeker in deze trim een mooie verschijning die in niets onderdoet voor de Duitse concurrentie, niet in kwaliteit, niet in vormgeving en niet qua interieur. Zeker dat laatste is een sterke troef van Peugeot. De interieurs zijn mooi uitgevoerd en hebben een eigenheid die veel moderne auto’s vreemd is. Mocht deze 308 komen hoop ik wel dat ze er rood tapijt in doen, net als in de GTI’s uit de jaren tachtig.
Maken dat ding! Auto Express heeft de concept al getest: http://youtu.be/AJE3MN06USk
Als ze deze echt gaan maken zal dit de eerste fabriek af (super) super hot hatch wezen en een hele nieuwe klasse zijn (audi rs3 en al die andere hete hatchbacks zijn vergeleken met deze underpowerd).
Toch denk ik dat de kans klein zal zijn dat ze hem ook daadwerkelijk gaan produceren, zowel dan ben ik er zeer benieuwd naar wat hij moet gaan kosten.
Maar wat mij betreft mag ie er zeker komen!
Zet maar neer! Wel in 1 tint alstu.
Jaaaa maken dat ding.
Peugeot maakt, naar mijn mening, al jaren geen begeerlijke auto’s meer. Te plastic, te erg terugkijkend naar succes van vroeger (205 gti) en in de praktijk toch niet zo puur als toen… Toch blijft het wel een sympathiek merk op de een of andere manier.
maakt s3. amg enz tot fossielen.
En wat is die creatie op de laatste foto? Links.
@kapitein187: zal wel de 3008 zijn ofzo
Doen! Ook in deze kleuren
Holy sh*t! Zoveel vetter dan een golf r
Even los van de auto en het merk. Wat mij opvalt in de reacties is dat deze bijna allemaal positief zijn. En dat voor een hybride! Dat was 2 jaar geleden nog wel anders.
@potjak: daar is volgens mij meer dan een reden voor: 500pk, en het feit dat bijvoorbeeld Porsche, McLaren, Ferrari,… het sufkutten karakter van hybride wat hebben weggewerkt…
Ik blijf wel heel benieuwd naar het gewicht van dit monstertje. De prijs ook, maar dat is minder belangrijk, want betalen kan ik het toch niet… ?
Teringjantje nog eens aan toe! 500pk in een auto als de 308. Heftig!
Alleen wel in single tone graag
500 pk in een c-segment hatchback, die in de basis voorwielaangedreven is (toch?). Ik denk dat dit een beetje te veel van het goede is, zoals hierboven geconcludeerd dat is meer vermogen dan een m3/m4.
Zo snel mogelijk in productie nemen!!!!!
Ik zeg doen.. En hopen dat de concurrentie dan gaat antwoorden met heerlijke super hothatches!
Een vriend heeft deze uitvoering van AMG.
Op zo’n kleine Mercedes.
En daar is gewoon niet mee te rijden.
Maar het allerergste is, het zijn ook geen leuke auto’s meer in de omgang en het leuke praktische wat bijvoorbeeld een ouderwetse GTI WEL heeft is er compleet vanaf getuned.
Dingen zijn kei en keihard geveerd en zijn alleen maar leuk als straatracer en te bluffen !
Een old skool GTI, of die Ford Escort met die grote achtervleugel of een Impreza STi een Mitsubishi EVO zijn veel leuker, zeker in de omgang en qua gebruiksvriendelijkheid.
Koop gewoon zoiets, is stoerder, potenter en geiler dan deze Peugeot of die A klasse AMG
http://noticias.coches.com/wp-content/uploads/2014/07/ford_escort-rs-cosworth-1992-96_r7.jpg
Die vriend heeft spijt als haar op het hoofd van de AMG, benzine verbruik, en de afschrijving op zo’n hok is bijkans van Bijbelse proporties !
Ok ik leef in de echte wereld waar ik blij was dat ik gisteren in Nord Pas-de Calias gewoon Diesel tankte á € 0,99 de liter !
Zo simpel van geest ben ik dan !
@desjonnies: ik heb een tijdje terug gereden in een a45 AMG en het comfort viel mij heel erg mee. Dat zuipen doet zo’n ding wel uiteraard, maar elke auto met zoveel vermogen zuipt. Klein blok of niet. Zal vooral een persoonlijk dingetje zijn denk ik.
Voor de rest ben ik helemaal met je eens dat die oude snelle jongens veel toffer zijn.
Nee die gaat er never komen met 500pk. Heel misschien red deze het productiestadium en als hij dat red dan maximaal 400pk.
Leuk. Voor China…