Goed nieuws van Peugeot Nederland. De uitstoot van de 180 pk-sterke BlueHDi-uitvoering is enkele grammen omlaag gebracht en daardoor betaal je vijf procent minder bijtelling.
Hoe goed je auto ook is, bijtelling is tegenwoordig zo ongeveer het enige wat nog telt op de zakelijke markt. Jammer voor Peugeot, want hun 508 BlueHDi met 180 pk stootte net een paar gram CO2 per kilometer te veel uit en viel daardoor in de categorie voor 25 procent bijtelling. Op lijstjes met populaire leaseauto’s maakte de vorig jaar gefacelifte Peugeot 508 met 180 pk-diesel dan ook geen schijn van kans.
De kaarten worden nu opnieuw geschud, Peugeot heeft de uitstoot van haar 508 BlueHDi namelijk enkele grammen omlaag weten te krijgen. Ze weten ons te melden dat dit niet alleen voor de sedan, bij Peugeot ‘Berline’ genaamd, geldt, maar dat ook de stationwagen (SW) in aanmerking komt voor minder bijtelling. Overigens geldt deze lagere bijtelling alleen voor de 508 (SW) BlueLease Premium BlueDHi.
Daarnaast kun je bij Peugeot ook terecht voor een iets minder bedeelde 508 met 20 procent bijtelling. Zowel de e-HDi 115, de BlueHDi 120 en de BlueHDi 150 kwamen al eerder in aanmerking voor een lagere bijtelling. Ook is er de hybride RXH, eveneens met 20 procent bijtelling. Vorig jaar was deze nog goed voor 14 procent bijtelling, maar dit jaar stoot de opgeruigde 508 RXH net enkele grammen teveel uit. Wellicht kan Peugeot Nederland ook dit model voor de tweede helft van dit jaar nog iets bijschaven en de uitstoot omlaag brengen.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.