Dat is nou toevallig, heeft Peugeot precies haar 4008 klaar als Citroën met de C4 Aircross komt? Grootste verschil tussen de twee: Citroën krijgen wij wel, Peugeot niet.
Het andere verschil: in Europa krijgt de Peugeot alleen maar diesels en vierwielaandrijving. Daar is in NL natuurlijk niet zo gek veel markt voor, dus als je de auto hier wil rijden dan moet je het Citroën-neusje kiezen. Welke diesels liggen er in het vooronder? Een 1.6 112pk/270Nm HDI en 1.8 150pk/300Nm HDI. Beiden gekoppeld aan een 6V handbak.
Grappige feitje van de vierwielaandrijving is trouwens dat PSA het systeem met een keuzeknop heeft uitgerust. Net als bij een echte terreinauto. Je kiezen voor enkel 2 aangedreven wielen, standaard 4×4 stand of heavy-duty 4×4-modus. In de laatste stand is het systeem in staat meer kracht naar de achterwielen te sturen. Of het ook drift-proof is zetten ze er niet bij.
ah een knop voor diepe plassen.
Dat is jammer, want deze Peugeot ziet er nog smakelijker uit dan de C4 Aircross uit het vorige topic. Wat een mooie bak zeg! Prachtig gelijnd!
@fiatsco: waar ik bij de C4 nog aangaf dat de smoel mij niet kon bekoren is dat bij deze helemaal goed. Deze ziet er idd nog lekkerder uit dan de C4.
@fiatsco: Deze “kijkt” inderdaad wat stoerder. En dat mag best bij zo’n SUV.
@fiatsco +1
Wat jammer nou *kuch*
Eindelijk een niet-afzichtelijke Peugeot, komt ‘ie niet hierheen…
Oogt wel een stuk evenwichtiger en rustiger dan die Citroën.
Hij ziet er best goed uit, terwijl hij toch veel op een Citroën lijkt.
Ik vindt zowel de Peugeot als de Citroën niet om aan te zien.
achterkant is netjes, voorkant te druk
Ken nog altijd importeren. Dus we komen er toch niet vanaf :P
Wat grappig! De 4008 is kleiner dan de 3008 maar heeft wel een hoger getal!
Echt, kan Peugeot geen eigen midi-SUV maken?
@Nico94: Dit doen ze niet voor de consument, dit doen ze voor de aandeelhouders. Bestaand model recyclen=hogere marges want nauwelijks R&D kosten. En de licensie die ze aan Ietsiepietsie moeten betalen is ook niet zo duur als wat de R&D kosten zouden zijn.
In de voorkant verwijzen alle lijnen naar die rare muil, de achterkant is wat nietszeggend. Nee, dan toch liever die Aircross. :)
deze ziet er wel heel veel beter uit als de vorige 4007.
Jammer had liever deze dan de Citroen.
[vergelijkingsmongol-modes aan]Had op de voorkant een Mitsubishi badge op geplakt en dan had ik het ook geloofd.[vergelijkingsmongol-modes uit]
Nou oke opzich wel aardig, maar ik treur er niet om ;)
Heyo, een grote verbetering. Wel duidelijk Citroën-invloeden in die koplampen. Meer Citro dan Peugo…
Al draagt een aap een gouden ring
het is en blijft een Mitsubishi
Citroen wel, Peugeot niet.. kan dat niet om gedraaid worden ? heb het idee dat deze wat mooier is :)
Toch niet, mooi zo laten.. zag het Citroen artikel hierna pas :P
komen ze te laat mee …
wel veel betere optie dan de 30000008
Ik vind hem zo op deze foto’s heel mooi.
Eindelijk weer eens een fatsoenlijk ontwerp in de SUV klasse. Ruikt wel sterk naar braadworst moet ik zeggen.
Als het kwaliteit maar even goed is als Mitsubishi of Toyota dan zit je wel lekker in zo’n wagen…
best jammer eigenlijk, vind deze toch wat stoerder dan die citroen, voorkant ook minder veranderd tov asx, wat hier toch goed uitpakt.(beter dan die 4007)